Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242977

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mijn helpen...
Ik heb een asus laptop model k72f , maar de laptop start niet meer op??

Ik krijg een zwart scherm als ik me laptop aan doe, maar ik hoor wel alles verder goed draaien.... echter kwam dit pas na ik gisteren de standaard instellingen had geladen in de bios de laptop vroeg dat ik een reset wou ik selecteerde ja .. en vervolgens deed de laptop niets.

Dus ik dacht ik haal wel de bios batterij eruit , maar dat is niet zo makkelijk blijkbaar want de hele moederbord moet los gehaald worden om de laptop bios batterij te bereiken...

Me vraag is weet iemand hoe ik anders de bios kan resetten zonder alles te demonteren?? Of weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen??

Met vriendelijke groet,

Nyxistis.a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45
Heb je al een extern scherm geprobeerd? En wat als je met een felle lamp op het scherm schijnt zie je dan wat (goed kijken!)? Fn+F5-F7 toetsencombi's al gebruikt om de brightness te verhogen of het scherm aan/uit te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 09-02-2011 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
ja dit heb ik ook al allemaal al geprobeerd , echter vind ik het super vreemd dat de laptop een zwart scherm vertoont na een bios reset???

En als ik een extern scherm aansluit krijg ik geen beeld ook al als ik overschakel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
btw thnx voor je hulp!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Doet 'ie hetzelfde op alleen de accu of alleen de adapter? Probeer ook even een atx reset; accu los, adapter los en pwr knop 30 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Zit rechtsboven je post een edit knopje, net zoals een view en quote knopje. Gelieve die te gebruiken :)

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit heb ik tevens geprobeerd nielson , maar werkte ook niet heb alles los gehaald wel de aan en uit knop 3 minuten ingehouden voor de zekerheid ....

maar helaas niets:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45
In dat geval is er echt wat mis. Maar hoezo standaardinstellingen in de BIOS? In zo'n Asus BIOS kun je toch amper wat selecteren. Kwam die melding in de BIOS zelf (of bij het starten), of vanuit Windows? Je hebt toch niet per ongeluk BIOS Update gedaan zonder daar van af te weten?

Dat een Asus laptop BIOS om standaardinstellingen vraagt heb ik nog nooit gezien in ieder geval (heb er zelf 4 stuks (gehad)). Vandaar dat ik er vanuit ga dat er wellicht iets defect is (of de BIOS chip zelf, of corrupte gegevens, of wellicht de batterij). Dit ga je hoe dan ook niet zelf fixen als je gewoon garantie hebt. Dus ik zou contact opnemen met Asus om je laptop op te laten halen voor een RMA: http://rma.asus.de/pick_eu/nl/

Mogelijk is het probleem ook hier aan gerelateerd overigens:
ASUS A52J Fancy start probleem

Je hebt wel wat anders gedaan, maar uiteindelijk hetzelfde effect. Ik zou dat topic, eventueel samen met deze, ook even doorgeven aan Asus via de RMA. Dan hebben zij er ook wat aan om een BIOS update uit te brengen die zo te zien wel eens nodig zou kunnen zijn. Dit lijkt namelijk wel op een structureel probleem te wijzen in de laatste BIOS-en.

Verder kun je je post wijzigen met Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 09-02-2011 10:55 ]

Pagina: 1