ASUS A52J Fancy start probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn ASUS A52J laptop, ik heb in de BIOS fancy start enabled en na het opslaan van deze instelling in de BIOS krijg ik geen beeld meer bij het opstarten. Hierdoor kom ik ook niet meer in de BIOS om het terug te draaien.

Nu is mijn vraag: weet iemand een manier om de BIOS te resetten indien er geen beeld mogelijk is?

ik heb al geprobeerd om een extern beeldscherm aan te sluiten en heb ook al gezocht naar de CMOS batterij maar die kan ik nergens vinden als ik de achterkant open draai.

mvg

Flarrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Bij sommige laptops moe tje de accu er uit halen, niet op de netstroom aansluiten en dan een tijdje (10s, maar kan ook 30s zijn) op de powerknop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit geprobeerd en zelfs een minuut lang de powerknop ingehouden.
Maar helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens ook al geprobeerd de accu helemaal leeg te laten gaan en dan de powerknop meer dan 1 min ingedrukt te houden. Dit ook zonder resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 08:43
Accu eruit, startknop 10 minuten ingedrukt laten. 1 Minuut hoeft niet te voldoen.

Ok ive found out,there are two ways 2 do it 1u just need to take out the battery, and Press the on/off button for 5seconds, the 2nd is more drastic u need to dissasemble all parts and take off the small battery(its even in PCs) and hold iit for ten minutes, then its going to be ok (ive did the second way, because the first way works only on some notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mn studio wou het 10 seconden indrukken van de powerknop ook niet baten, na het verwijderen van het cmos batterijtje werkte het echter wel.
Dat zou niet moeilijk moeten zijn, de destbetreffende batterij zit meestal onder een klepje aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:30:
Bij mn studio wou het 10 seconden indrukken van de powerknop ook niet baten, na het verwijderen van het cmos batterijtje werkte het echter wel.
Dat zou niet moeilijk moeten zijn, de destbetreffende batterij zit meestal onder een klepje aan de onderkant.
De batterij heb ik bij m'n pc al vaak genoeg eruit gehad, daarvan weet ik ook dat het werkt.
Het enige probleem is dat ik geen idee heb waar het bij deze laptop zit. Ik heb het klepje aan de achterkant al eraf gehad maar daar zie ik het niet zitten. Waar kan deze dan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Je zou even kunnen kijken op de supportforums van Asus. Ik kan me haast niet voorstellen dat jij de enige zal zijn met dit probleem wat me gewoon een fout van Asus lijkt te zijn. Eventueel Asus bellen, misschien weten ze hoe het moet en anders zit er misschien niets anders op dan hem op te sturen voor RMA.

Ik zou het sowieso bij Asus melden, want als dit een probleem is in de BIOS, dan moeten ze dat echt fixen voor iedereen er last van heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij ASUS op het support forum al gekeken maar kan daar niks vinden over dit probleem.
ASUS bellen is inderdaad nog een optie maar heb dit probleem pas sinds vrijdag avond 8 uur en toen was de service desk al dicht tot maandag.

daarom dacht ik dat hier misschien mensen een oplossing zouden hebben. Indien ik morgen nog geen oplossing heb ga ik dan ook ASUS bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb asus gebeld en de fout gemeld. Kreeg als antwoord dat ik dit probleem als klant niet zelf kan oplossen dus hij wordt morgen opgehaald voor RMA.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1