• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-02 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier een computer met een probleem wat vermoedelijk bij het moederbord ligt.

Het probleem is dat hij bij de bios-startup blijft hangen. Hij start op en gaat aan. Maar hij laad niet de volledige bios. Hij blijft na de ramcheck gewoon niets doen. Ik snap niet waar hij op vastloopt en meerdere zoektochten op google laten mij ook niet zien waar het probleem nu zit. Aangezien hij niet duidelijk laat zien waar mu het

Wat ik ondertussen al heb geprobeerd:
[list]
• Biosreset.
• Opstarten met alleen videokaart en de CPU en ram. Geen IDE of SATA dingen aangesloten.
• Andere voedingskabel naar de PC toe

Het grote probleem is dat ik niet de bios in kom... Aangezien hij blijkbaar niet wil doorstarten. Ik kan daarentegen wel het bios boot menu selecteren om te starten. Maar ook dan start hij niet door...

Zal morgen eens een foto maken van het voorval. Aangezien 1 foto meer zegt dan mijn uitleg.

Er draait trouwens nog steeds de originele AMI bios.

Specificatie's:
[list]
• Core 2 Duo E6300 (Conroe)
• 2 GB no-name ram in dual channel.
• Nvidia 7900GS.

Voor de rest 2 HD's en een DVDbrander...

Mocht er meer informatie nodig zijn dan wil ik die gerust geven. Maar aangezien het niet mijn PC is kan ik best enkele dingen over het hoofd hebben gezien.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:10

Herman

FP ProMod
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je dit topic al eens doorgenomen? :$ Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zou het probleem niet kunnen liggen aan de RAM? Heb je al met Memtest86 gekeken of je ram in orde is? ;)
Daarnaast zou ik een bios-update overwegen. Is je computer trouwens geaard aangesloten op het stopcontact?
Succes en hopen dat het probleem snel verholpen is :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb die troubleshooter al doorgenomen en daarna heb ik hier een topic geopend.

De reden is namelijk dat ik niet verder kom dan onderstaand scherm....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VDvDwBNGzlzuxCAfri3c1sFW/medium.jpg

Ergo ik kan nergens iets booten of wat dan ook. Ook het biosmenu kom ik niet in omdat hij daaraan pas begint NADAT hij alle checks heeft uitgevoerd :/ Ram zou ik kunnen testen maar moet ik uit een andere PC trekken... Anders lukt het niet.

zou dus met alle plezier memtest willen draaien maar kan het niet :+

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 09-02-2011 11:53 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maakt het nog uit of je muis en keyboard wel of niet aansluit? Ik heb het nog wel eens gezien dat sommige systemen problemen geven als er USBapparaten aanhangen.
Als hij verder echt niet meer boot, dan denk ik dat het bord gewoon dood was.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hij heeft het altijd normaal gedaan. Zonder USB apparaten kan ik nog proberen... Met de externe USB apparaten heb ik het al geprobeerd maar de interne niet. Ga straks eens verder proberen....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een Asusbord heb gehad die daar gewoon keihard op hangen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Net alles opgestart met echt alle USB dingen losgekoppeld :/ Still nothing...

Straks eens ram switchen en verder controleren....

Ben stiekem wel benieuwd mocht het moederbord dood zijn waardoor dat is gekomen :/

• TZT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05-2025

TZT

@TochmodX (or whatever) :+ kan gebeuren...niets aan te doen....overkomt de beste...iig sterkte...

[ Voor 64% gewijzigd door TZT op 13-02-2011 16:37 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Geheugen had je al kunnen testen, je hebt er vermoedelijk 2, dus 1 voor 1 testen.
Andere videokaart proberen.
Zonder videokaart moet normaal de moederbord gaan piepen(indien je een luid spreker aangesloten hebt).
Andere voeding proberen.

Zoek op moederbord of er meer mensen problemen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door jan99999 op 13-02-2011 16:51 ]

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op sommige bordjes kun je een bios recovery uitvoeren.
Opstarten met een floppy of cd waar een bios rom op staat.
Weet niet of dat bij jouw bordje ook kan, kun je even checken in de manual.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• TZT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05-2025

TZT

Tochdomex :+ (or whatever) kijk anders even op: www.ikwilvanmijnmoederbordaf.nl

iig good luck mate...
Pagina: 1