Hulp bij android app (gps locatie)

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik moet voor school samen met een klasgenoot software ontwikkelen voor een mobile device.
We zijn er samen al uit dat we een app willen maken voor android.

Het idee is als volgt :

We willen een brandstof verbruik calculator maken.
Het idee bestaat eruit dat we in onze auto stappen, dan de app starten en zo onze app de kilometers optelt via gps signaal. Als we dan gaan tanken geven we aan hoeveel liter we tanken en zo kan ons programma berekenen hoeveel ons gemiddeld verbruik is.

Waar we ons vooral vragen bij stellen is hoe we de gps locatie gaan opvragen (google maps api?).
Verder hadden we gedacht om een SQLite database te gebruiken voor het opslaan van voorgaande tripafstanden en dergelijke.

Wat we ook nog een leuke optie zouden vinden is dat we kunnen opvragen welke tankstations het goedkoopst zijn in de buurt.
Heeft daar iemand ervaring mee?

Verder zijn we ook nog aan het twijfelen of we met java zouden werken, of as3.
Wat zijn jullie ervaringen hierbij?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:59
Kun je AS3 op Android draaien dan?

En Android heeft LocationManager voor GPS en een mooie API om SQLite aan te kunnen spreken. En goedkoopste tankstation in de buurt is een leuke. SQLite heeft geen geo- functies, dus je moet in Android zelf (en ook daar is weer een api voor) de afstand van jou tot het tankstation gaan berekenen.

Wat ik jullie aan zou willen raden is om eerst maar eens wat te gaan prutsen in Android. Je merkt snel genoeg hoe het werkt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-02-2011 12:29 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Begin je eens in te lezen op de Android Dev Guide, daar staan wel voorbeelden van de Locations API en worden de verschillende opties voor Data Storage genoemd.

Voor een tankstation locatie zoeker heb je natuurlijk wel een (centrale) database nodig met alle tankstations in Nederland. Geen idee of zoiets al bestaat en te gebruiken is.

Verder zou ik het gewoon in Java doen en niet in AS3. Niet iedereen heeft de AIR runtime of wil die hebben. Ik heb me totaal nog niet verdiept in AIR voor Android, maar kun je dan wel 'low level' API calls doen voor je locatie etc?

Begin gewoon eens met een onderdeel van de functionaliteit, zoals je eigen locatie tonen op de kaart, afgelegde kilometers tonen, verbruik berekenen, points of interest ophalen adhv je locatie etc. Voor je het weet heb je dan opeens een leuke applicatie.

Nog een tip: haal een boek over Android Development.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Shame on me dat ik zo laat antwoord! Maar het is de laatste tijd zo ontzettend druk geweest op school dat ik amper tijd had om zelf de nieuwtjes op tweakers te lezen :'(

Maar niet gewreesd ik heb wel jullie raad gevolgd ;) Bedankt daarvoor!
Ik heb ondertussen ergens tutorials gekocht (jawel gekocht!) en daarmee aan de slag gegaan.
We zijn dan toch voor java gegaan...

Ondertussen werkt het projectje zelf al :)
Het was makkelijker dan verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
zwippie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:35:
Nog een tip: haal een boek over Android Development.
Ik ben wel geïnteresseerd in Android Development, welk boek kun je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pieterke schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:05:
[...]

Ik ben wel geïnteresseerd in Android Development, welk boek kun je aanraden?
[Alg] Centraal boekentopic - part II

Wil je voortaan alleen posten in een topic als je iets toe te voegen hebt? Zeker na dergelijke tijd een 'afgelopen' topic met een dergelijke vraag schoppen is not-done.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.