Toon posts:

Vol maar toch niet vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn D partitie heeft sinds twee dagen iets vreemds.
Ondanks er nog 38 Gb vrije ruimte is en dit keurig aangegeven word in verkenner lijkt hij vol te zitten.
Programma;s die iets weg willen schrijven geven de boodschap "schijf is vol" , ook een bestand naar de schijf kopiëren of verplaatsen geeft deze boodschap.
Bij eigenschappen is niets geks te zien, schijfcontrole geeft ook geen fouten. Alles lijkt goed te zijn maar bij alle bewerkingen krijg ik de boodschap schijf is vol.
De andere partitie van de schijf werkt wel normaal.

Iemand een idé

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:34

D4NG3R

kiwi

:)

Welke schijf, in welke computer :+ ?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, heb zelfs een heel goed idee: lees OM FAQ eens door :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry iets meer info.
P4 3200Mhz
4Gb geheugen
ATI grafische kaart
C schijf: Maxtor 40G IDE
D en F schijf: Samsung SP1614C in twee partities opgedeeld
E en G schijf: Samsung HD501Lj in twee partities opgedeeld

C schijf staat vrijwel alleen besturing op, Windows XP
D schijf staan de programma's op, de temp map (leeggemaakt) en de swapfile 2000Mb.. 80Gb waarvan 36Gb vrij maar toch vol.
Rest van de schijven is opslag, foto's, muziek en ingepakte bestanden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet toevallig de schijf als FAT32 geformatteerd en er vervolgens een bestand van meer dan 4GB naar toe proberen te schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Nee NTFS en niets gedaan qua formateren en dergelijke.
Ineens wilden programma's niet meer op starten omdat ze niet meer daar de temp dir. konden schrijven.
De temp dir. verplaats naar andere schijf via omgevingsvariabelen, programmas's werken weer op een enkel na.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost.
Diverse malen geformateerd, opnieuw aangemaakt en noem maar op, elke keer werkte het even om daarna weer hetzelfde beeld te geven.
Na lang zoeken vond ik bij de drivers het bestand CTMSHD.sys waar geen leverancier bij stond.
Bij het zoeken in de win32 driver map vond ik ook nog CTMFLT.sys en CTMMOUNT.sys, deze drie files staan onder elkaar en hebben exact dezelfde grootte. Files waren niet te verwijderen.
Speurwerk op internet leerde dat ze wel eens van Comodo konden zijn. Na het verwijderen van Comodo time machine waren de files wel te verwijderen en was het probleem ook opgelost.
Pagina: 1