Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
Of iemand lokale admin rechten krijgt noem ik niet een stukje communicatie eerlijk gezegd, maar 'the right tool for the right job'.

Als je met sommige legacy applicaties in bijvoorbeeld Windows Vista / Windows 7 wil werken, is het soms nodig om daarvoor admin rechten te geven. Kan je als IT-er 2 dingen doen... Of lokaal / sandboxed de gebruiker de toegang geven, of je krampachtig aan procedures vasthouden en elke keer als het nodig is er zelf naartoe lopen. Praktijk is echter dat vaak optie nr. 2 wordt gemaakt, en dan is ineens de IT-er de eikel die dingen niet uit wil delageren.

De laatste periode begin ik me te realiseren dat een groot deel van de miscommunicatie veroorzaakt wordt door simpelweg niet te weten waarover je praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

merauder schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:44:
Praktijk is echter dat vaak optie nr. 2 wordt gemaakt, en dan is ineens de IT-er de eikel die dingen niet uit mag delegeren.
Fixed that for you.
De laatste periode begin ik me te realiseren dat een groot deel van de miscommunicatie veroorzaakt wordt door simpelweg niet te weten waarover je praat.
Dat is wel duidelijk ja :)
Er wordt maar wat graag gevit op de directe IT-support, terwijl die aan striktere regels is gebonden omdat zij vaak de implementatie en controle moeten doen op de automatiseringsmiddelen van het bedrijf om ze te laten voldoen aan alle SoX, SAS70 en ISO certificeringen die het bedrijf zelf wil of moet hebben.

Maar ja, daar heb je die 2x per jaar herhaalde cursus Compliance en regelgeving voor - die haal je ff en verder hoef je dan niet meer na te denken als doorsnee gebruiker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
Thnx voor de correctie... Maar nog even een uitsplitsing.

Het mogen uit delegeren is veelal van toepassing in grote organisaties. Alles wordt teruggekoppeld via managers van managers van managers. Vaak kan je het wel voor elkaar krijgen, maar dit gaat alleen als het echt noodzakelijk is.

Het willen komt overigens veelal voor in kleinere organisaties. Meestal zit daar iemand met een groot woord maar matige kennis van de materie.

Overigens is er een andere trend gaande, namelijk het 'Bring Your Own Device'. In de praktijk komt het er dan vaak op neer dat de medewerker die een legacy applicatie wil draaien voor zijn/haar werkzaamheden, maar het niet mag van de ICT afdeling uit pure frustratie zijn eigen materieel maar meeneemt, met alle ellende van dien.

We hebben het overigens dan niet over de eindgebruiker, maar vaak skilled gebruikers zoals programmeurs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BarôZZa schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:26:
Teveel beheerders tegengekomen die zich vooral heel belangrijk voelden en zich meer bezig hielden met de gebruikers te beperken (veiliger!) dan te zorgen dat er goed te werken viel.
Het heeft twee kanten, ik herken dit gevoel soms ook wel een beetje. Dat kom je echter in alle 'afdelingen' tegen, niet alleen bij beheerders. Wat mij echter wel eens als storend opvalt is dat een teamverantwoordelijke ergens niet bij mag volgens de, overigens logische, regels. Terwijl een beheerder met het verantwoordelijkheidsgevoel van zo'n ohohcherso jochie er wel bij mag en het een na het ander loopt te verkloten. Dan volg je blind de richtlijnen, niet het doel. Dat is zonde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:21
Mensen die niet goed kunnen communiceren gaan vaker de IT in dan mensen die wel goed kunnen communiceren. Als je achter je pc code zit te kloppen hoef je weining te babbelen, erg aantrekkelijk voor mensen met matige communicatieve skills. Dat is het antwoord op de vraag van dit topic volgens mij.

Bijsluiter: Ik zeg dus niet dat alle ITers niet kunnen communiceren of dat alle mensen die niet goed kunnen communiceren ITer worden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

pingkiller schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:33:
Mensen die niet goed kunnen communiceren gaan vaker de IT in dan mensen die wel goed kunnen communiceren. Als je achter je pc code zit te kloppen hoef je weining te babbelen, erg aantrekkelijk voor mensen met matige communicatieve skills. Dat is het antwoord op de vraag van dit topic volgens mij.

Bijsluiter: Ik zeg dus niet dat alle ITers niet kunnen communiceren of dat alle mensen die niet goed kunnen communiceren ITer worden.
Je beseft dat werkzaam zijn in de IT meer inhoudt dan code kloppen of de hele dag achter je computer zitten, daarbij verstoken van elk menselijk contact?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zeggen dat je IT'er bent zegt bijna net zo weinig dan zeggen dat je bij Philips werkt, het zegt absoluut niets over de werkzaamheden die je moet uitvoeren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:18
Gonadan schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:45:
Zeggen dat je IT'er bent zegt bijna net zo weinig dan zeggen dat je bij Philips werkt, het zegt absoluut niets over de werkzaamheden die je moet uitvoeren.
En als ik mensen ga uitleggen wat ik precies doe, dan staan je zo ook raar aan te kijken :P

Maar daar is weer een andere topic over :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:21
Rizzi schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:23:
[...]

Je beseft dat werkzaam zijn in de IT meer inhoudt dan code kloppen of de hele dag achter je computer zitten, daarbij verstoken van elk menselijk contact?
Tuurlijk besef ik mij dat. Het was een voorbeeld om iets duidelijk te maken. Als niet-communicatief vaardig persoon raak je denk ik sneller geinteresseerd in IT als hobby en zal je waarschijnlijk later overwegen er je werk van te maken. Als de ITers om mij heen zie zijn het toch vaak types die een beetje mensenschuw zijn, die mensen niet snel vertrouwen. Dat vertaald zich dan gemakkelijke is slechte communicatieve vaardigheden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

pingkiller schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:19:
[...]

Tuurlijk besef ik mij dat. Het was een voorbeeld om iets duidelijk te maken. Als niet-communicatief vaardig persoon raak je denk ik sneller geinteresseerd in IT als hobby en zal je waarschijnlijk later overwegen er je werk van te maken. Als de ITers om mij heen zie zijn het toch vaak types die een beetje mensenschuw zijn, die mensen niet snel vertrouwen. Dat vertaald zich dan gemakkelijke is slechte communicatieve vaardigheden.
Je legt wel heel makkelijk en snel een relatie tussen niet-communicatief vaardig zijn en interesse in IT. Daar komt bij dat IT nogal een containerbegrip is. Als ik zeg dat ik jurist ben, of op de afdeling Legal werk, zegt dat net zoveel als iemand die zegt dat hij IT'er is, werkzaam op de afdeling ICT.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat jij veel IT'ers tegenkomt die mensenschuw zijn. Immers, zulks bevestigd je vooronderstelling over mensen die 'iets met computers' doen. n=1 is niet representatief ;)

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

merauder schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:40:
Overigens is er een andere trend gaande, namelijk het 'Bring Your Own Device'. In de praktijk komt het er dan vaak op neer dat de medewerker die een legacy applicatie wil draaien voor zijn/haar werkzaamheden, maar het niet mag van de ICT afdeling uit pure frustratie zijn eigen materieel maar meeneemt, met alle ellende van dien.

We hebben het overigens dan niet over de eindgebruiker, maar vaak skilled gebruikers zoals programmeurs e.d.
offtopic - dat dacht jij dus he.
Het gaat helemaal niet om skilled users, maar om managers met iPads en andere gadgets.

Overigens bestrijd ik als ITer dat we niet kunnen communiceren. Sterker nog, hoe hoger je in de boom komt (dus weg van het knopjes drukken) en meer naar architectuur/consultancy schuift, hoe beter je je verhaal moet kunnen doen.

offtopic:
of jullie begrijpen ons ITers gewoon niet, dat kan natuurlijk ook, maar dat ligt niet aan ons :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt doordat 90% van de IT'ers/Tweakers nerds zijn zonder sociaal leven en daardoor niet weten hoe het is om met anderen om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:22:
Dat komt doordat 90% van de IT'ers/Tweakers nerds zijn zonder sociaal leven en daardoor niet weten hoe het is om met anderen om te gaan.
:')
nuff said

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:22:
Oorzaak en gevolg ;)

Als kind kom je in aanraking met de computer. Bedoel 1 apparaat waar de mogelijkheden eindeloos zijn.

Bedoel vergelijk het met lord of the rings.

1 ring to control them all.

Laat die computer nu die ring zijn. huppa en een geek is geboren :P

Zelf ook als kind en ben jarenlang verslaafd geweest dan bedoel ik meer dan 10 uurtjes op een dag. Uiteindelijk kies ik voor sociale contacten. Computer heel mooie en nuttige toevoeging, maar wel met mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:52:
Misschien dat ze vaak te moe zijn om het keer op keer uit te leggen. Zelf heb ik er geen probleem mee om bepaalde vragen in dummietaal te beantwoorden. En ik ben ook geen fan van FF, maar ik zeg gewoon netjes `FF werkt prima, ik gebruik zelf Opera, maar FF is ook prima hoor´.
Zit wat in,maar ik nooit zo begrepen waarom mensen niet de moeite willen nemen om zij die echt laten zien een noob te zijn op het IT gebied de helpende hand toe te steken. :/ Bedoel is alles "ikke,ikke,ikke?" en de rest kan stikken? |:(
Pagina: 1 2 Laatste