Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een android toestel waar ik maar zo zo tevreden over ben. In Mei kan ik overstappen en naast een nieuwe telco, een nieuw toestel ben ik ook op zoek naar een nieuw OS. WP7 is één van de twee OS'en waar ik sterk in gedesinteresseerd ben (Meego is de andere).

Het toestel met WP7 waar ik voor wil gaan is LG's Optimus 7. Dit omdat WP7 toestellen geen storage upgrade toelaten en 8GB voor mij echt niet genoeg is. Verder beschikt de Optimus 7 over een FM radio wat ik erg handig vind en zeker zal gebruiken.

Nu mijn vragen. Ik gebruik mijn telefoon graag om naast muziek te luisteren ook een filmpje te bekijken en dit lukt maar matig op mijn huidige telefoon (één van de redenen waarom ik aan overstappen naar een ander OS denk). Ik vraag mij af hoe dit gesteld is op de WP7 toestellen. Ik heb Zune geïnstalleerd op mijn computer en daarmee heb ik geen problemen om video files af te spelen maar dit bewijst natuurlijk niets over de ervaring op WP7. Moet er worden ge-hercodeerd (niet mijn eerste keus uiteraard)? Zijn er opties voor third party applicaties zoals bv VLC player die nu beschikbaar is voor de iPhone?
Als ik mijn telefoon activeer met een UK account (stap over in Mei) heb ik dan na de lancering voor de Nederlandse markt een nieuwe ID nodig, moet ik de dan telefoon resetten? Hoe gaat dat precies werken?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de opslag is de LG Optimus het juiste toestel met 16GB intern geheugen.
Voor het bekijken van film beelden is waarschijnlijk een toestel met een AMOLED scherm het meest interessant en dan kom je in Nederland al gauw bij de Samsung Omnia 7 uit maar die heeft maar 8 GB.

Ik dacht trouwens dat alle WP7 toestellen uitgerust zijn met FM radio.
Ik heb Zune geïnstalleerd op mijn computer en daarmee heb ik geen problemen om video files af te spelen maar dit bewijst natuurlijk niets over de ervaring op WP7. Moet er worden ge-hercodeerd (niet mijn eerste keus uiteraard)?
Als de Zune software je film niet herkent als een native codec voor de telefoon zal de Zune software automatisch de film hercoderen bij het synchroniseren. daaroodr duurt het synchroniseren dan langer.
Als de film een native supported formaat heeft voor de telefoon wordt deze alleen gesynchroniseerd.
De Zune kent bijvoorbeeld in ieder geval .mp4 met h.264 met AAC encoded files maar welke native resoluties weet ik niet zo uit mijn hoofd.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
*knip* niet zo zeuren ;)

On topic:

Wat ik een beetje mis is waarom 8GB niet genoeg zou zijn. Je kunt gebruik maken van skydrive en daar heb je de beschikking over heel wat GB :) Daarnaast is het handig om te vermelden wat voor soort films je probeert te bekijken. avi files? of probeer je mkv containers te bekijken? Dan kunnen wij ook een zinnig antwoord geven over het eventueel herencoden :)

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 11-02-2011 10:58 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:05:
Ik dacht trouwens dat alle WP7 toestellen uitgerust zijn met FM radio.
Inderdaad, het enige wat je moet doen is je headset aansluiten op de telefoon.

@TS:
Ik denk dat het verstandig is dat je even naar een winkel gaat waar je een toestel met Windows Phone 7 OS kunt uittesten, als het goed is moet je dit al bij de Mediamarkt kunnen doen. Dan zie je in ieder geval hoe Windows Phone 7 nou ongeveer is en hoe een filmpje afspelen nou ongeveer werkt (het is geen rocket-science). Wat ik mij alleen afvraag is waarom je graag een alternatieve mediaspeler wilt hebben anders dan Zune op de Windows Phone 7.

Er is trouwens wel een applicatie genaamd 'VLC play!' maar die maakt gebruik van je computer om zo alles te streamen, als je wilt kan ik het wel voor je testen aangezien ik al een WP7 toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
WP7 is een prima keuze. Wel zou je kunnen kijken of er in mei niet al weer nieuwe WP7 toestellen zijn. Het is wel te verwachten dat na het Mobile Word Congress volgende week weer nieuwe toestellen zullen worden aangekondigd. Ik heb de HTC 7 Trophy en die bevalt mij prima. Ik heb ook ervaring met Android en verkies toch WP7 boven Android.

Wat betreft het overzetten van filmpjes naar je WP7. Dit gaat inderdaad via Zune. De video wordt automatisch geconverteerd en gebeurt zonder dat je het door hebt. Zo kan je gewoon HDTV episodes van je favoriete serie naar je phone syncen. Dit kan zelfs draadloos via WIFI (wanneer hij aan de lader ligt), ideaal! Op je telefoon het filmpje weer afspelen werkt ook prima via de geintegreerde Zune media player.

Het is niet mogelijk om bestanden op je WP7 te zetten via verkenner, dit zal altijd via Zune gaan en die staat alleen supported formats toe. Wat dat betreft ben je minder vrij dan met bijvoorbeeld Android. Dit is verschil in smaak of je dit fijn vindt of niet. Ik stoor me er niet aan, omdat het gewoon werkt.

Hou het nieuws omtrent WP7 goed in de gaten en kijk ook eens in het ervaringen topic: Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen

[ Voor 5% gewijzigd door IntoDevel op 07-02-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:40:
WP7 is één van de twee OS'en waar ik sterk in gedesinteresseerd ben.
Grappenmaker... Je bedoelt geïnteresseerd.
Het toestel met WP7 waar ik voor wil gaan is LG's Optimus 7. Dit omdat WP7 toestellen geen storage upgrade toelaten en 8GB voor mij echt niet genoeg is. Verder beschikt de Optimus 7 over een FM radio wat ik erg handig vind en zeker zal gebruiken.
Ik persoonlijk vond de LG Optimus 7 erg tegenvallen. Groot, zwaar, slecht display (normaal LCD; zwart == grijs). Ook wel pluspunten, hoor: hardware buttons, meer geheugen, DLNA en gratis app-acties.

Een FM-radio zit op ALLE Windows Phones, dus daarmee onderscheidt de Optimus 7 zich absoluut niet.
Ik gebruik mijn telefoon graag om naast muziek te luisteren ook een filmpje te bekijken en dit lukt maar matig op mijn huidige telefoon (één van de redenen waarom ik aan overstappen naar een ander OS denk). Ik vraag mij af hoe dit gesteld is op de WP7 toestellen.
Zowel muziek als film werken uitstekend op Windows Phone. Muziek is prima geïmplementeerd en laat weinig te wensen over. Zeker in combinatie met het Zune Pass abonnement is het een aanrader (al moet je daarvoor momenteel een omweg bewandelen).

Video is ook prima. Zoals hierboven aangegeven worden sommige filmbestanden eerst door Zune geconverteerd, maar dit gaat vrij transparent. De weergave op het display is ook goed.

Persoonlijk denk ik dat de HTC 7 Trophy wat betreft display de beste keus voor jou is. De Optimus 7 is gewoon slecht. De Omnia 7 heeft een prachtig SAMOLED-display, waarbij zwart ook echt zwart is. Maar andere kleuren zijn naar mijn mening iets te fel. Bovendien heeft dat display problemen met het laten zien van kleurschakeringen/gradients. De HTC 7 Trophy heeft een Super-LCD scherm. Ziet er heel mooi uit. Zwart is niet echt zwart, maar heel donker grijs. Toch denk ik dat dit display al met al de beste keus is.

Als je geheugen echt belangrijk vind, dan zou je toch voor de Optimus 7 moeten gaan. Persoonlijk heb ik hier niet zo'n last van. Ik heb de HTC 7 Trophy met 8GB en die is nog maar half vol. Ik haal gewoon regelmatig mijn foto's enz. over naar mijn computer en host veel 'in the cloud'.

Je kunt overigens bij de meeste (alle?) Windows Phone telefoons het geheugen uitbreiden door de ingebouwde microSD-kaart te vervangen. Dit is echter in de meeste gevallen een vrij bewerkelijke procedure en niet alle SD-kaartjes zijn geschikt.

Zoals hierboven gezegd zou ik zeker even het MWC afwachten. Waarschijnlijk worden er interessante nieuwe modellen geïntroduceerd.
Als ik mijn telefoon activeer met een UK account (stap over in Mei) heb ik dan na de lancering voor de Nederlandse markt een nieuwe ID nodig, moet ik de dan telefoon resetten? Hoe gaat dat precies werken?
Daarover is officieel nog niets bekend. Ik ga er zelf eigenlijk wel van uit dat je een nieuwe Live Id nodig hebt; tenminste als je de Nederlandse variant van de services wilt gebruiken. Dan ben je dus ook al je Marketplace aankopen van dat ID kwijt. Een ander punt van aandacht is of je telefoon ook voorzien wordt van de Nederlandse taal. Ook hierover is nog niets bekend.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:45:
Persoonlijk denk ik dat de HTC 7 Trophy wat betreft display de beste keus voor jou is. De Optimus 7 is gewoon slecht. De Omnia 7 heeft een prachtig SAMOLED-display, waarbij zwart ook echt zwart is. Maar andere kleuren zijn naar mijn mening iets te fel. Bovendien heeft dat display problemen met het laten zien van kleurschakeringen/gradients. De HTC 7 Trophy heeft een Super-LCD scherm. Ziet er heel mooi uit. Zwart is niet echt zwart, maar heel donker grijs. Toch denk ik dat dit display al met al de beste keus is.
De kleurschakeringen zijn met name zihtbaar bij stilstaande beelden met subtiele kleurovergangen en niet zozeer bij film. Bij bewegende beelden is de AMOLED toch wel erg mooi door het betere contrast in bewegende beelden en het diepe zwart.
Maar het is zeker verstandig om even te kijken in een winkel omdat het vaak ook met persoonlijke voorkeur te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor jullie bijdragen. Ten eerste ja ik bedoel inderdaad en uiteraard geïnteresseerd. Ik speculeer dat ik via de spellingscontrole de verkeerde optie koos.

Ten tweede zijn er wat vragen gesteld en die zal ik nu beantwoorden.

Ik heb op dit moment 8GB in mijn telefoon en merk dat ik daar niet genoeg aan heb. Dan gaat het mij vooral om het aantal video's die ik mee kan nemen. Ik kan uiteraard deze video's uitwisselen maar ik heb op het moment dat ik niet thuis ben alleen maar toegang tot het internet via de 3g verbinding waarmee het onpraktisch is om grootte bestanden te downloaden nog los van de inmiddels vrij restrictieve limieten die langzaam post vatten in telco land. 16GB is daarom voor mij een harde eis mocht ik inderdaad voor een WP7 mobiel gaan.
Ik gebruik niet vele verschillende codecs en dat is juist de reden dat ik hiernaar vraag. Sommige bestanden spelen feilloos op mijn huidige telefoon maar vele anderen niet. Ik erger me vooral aan video's die beginnen te spelen en dan na een paar seconden krijg ik een pop-up boven de op dat moment afspelende video dat de video niet kan worden afgespeeld waarna de video word afgesloten. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een speler die echt alles van oud naar nieuw kan afspelen. Ik begrijp dat WP7 niet dat platform is. Misschien dat dat nog komt als er derde partij software beschikbaar komt.

Ik ga tot Mei uiteraard kijken wat er nog meer op de markt komt, zowel voor WP7 als hopelijk Meego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 02:07
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:40:
Bedankt iedereen voor jullie bijdragen. Ten eerste ja ik bedoel inderdaad en uiteraard geïnteresseerd. Ik speculeer dat ik via de spellingscontrole de verkeerde optie koos.

Ten tweede zijn er wat vragen gesteld en die zal ik nu beantwoorden.

Ik heb op dit moment 8GB in mijn telefoon en merk dat ik daar niet genoeg aan heb. Dan gaat het mij vooral om het aantal video's die ik mee kan nemen. Ik kan uiteraard deze video's uitwisselen maar ik heb op het moment dat ik niet thuis ben alleen maar toegang tot het internet via de 3g verbinding waarmee het onpraktisch is om grootte bestanden te downloaden nog los van de inmiddels vrij restrictieve limieten die langzaam post vatten in telco land. 16GB is daarom voor mij een harde eis mocht ik inderdaad voor een WP7 mobiel gaan.
Ik gebruik niet vele verschillende codecs en dat is juist de reden dat ik hiernaar vraag. Sommige bestanden spelen feilloos op mijn huidige telefoon maar vele anderen niet. Ik erger me vooral aan video's die beginnen te spelen en dan na een paar seconden krijg ik een pop-up boven de op dat moment afspelende video dat de video niet kan worden afgespeeld waarna de video word afgesloten. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een speler die echt alles van oud naar nieuw kan afspelen. Ik begrijp dat WP7 niet dat platform is. Misschien dat dat nog komt als er derde partij software beschikbaar komt.

Ik ga tot Mei uiteraard kijken wat er nog meer op de markt komt, zowel voor WP7 als hopelijk Meego.
Ik heb de LG Optimus 7 en heb zitten twijfelen om de zelfde redenen, 16 GB minimaal.. en dat heb je ook zeker nodig als je muziek en films/media gaat gebruiken. Ik heb er ook nog een Zune HD 16 GB en die gaat mee als ik langer dan 2 uur onderweg ben met de trein en met vakanties altijd! Beste gadget 1000x beter dan een iPod als je gewoon film kijkt en muziek luistert en er zijn stuk of 50 apps maar daar moet je het niet om doen, Metro UI is hier nog verder uitgewerkt dan in WP7 op sommige vlakken. Gewoon OLED is en blijft super voor media.. kan ik je heel erg aan raden als je media en ook voorpodcasts, gebruik wel voor alles Amerikaanse account want met Engelse of Nederlandse account ben je gelimiteerd op vele EXTRA ALBUM ART en info ook voor de WP gebruik ik alleen Amerikaanse account tot dat Nederland goed ondersteund is.

Verder heeft de Optimus 7 Gorilla glas en dat merk ik heel goed, een Samsung galaxy s heeft altijd veel afdrukken ook op de plastic achterkant, de Optimus 7 heeft de zelfde aluminium afwerking en patroon als de Zune HD dat was een verassing! Het scherm is gewoon de beste TFT scherm wat je kan verwachten en ja jammer dat het geen samoled is of slcd maar er is een maar!... Baterijduur is een stuk beter dan alle andere WP7 toestellen en behoord tot één van de langste surf/bel/media afspeel tijd. Zwaar gebruik gaat zeker een dag mee. Gewoon gebruik 2 dagen!! Dus vooral Batterijleven en 16 GB essentieel met best gebouwde toestel en hardware knoppen!!!!... ja toen was ik verkocht.

De enige hele kleine nadelen waar je in het begin aan kunt gaan ergeren maar went na gebruik is de aan uit knop is erg klein, test dit uit bij de media markt en de speaker is mono.

Voor tot de specifieke video media codecs die WP7 ondersteund:
MSDN: Supported Media Codecs for Windows Phone
Om video om te zetten raad ik je Handbrake aan, met de ipod touch settings werkt het prima.
Alles wat de zune software niet kan overzetten dat converteert die automatisch… dit kun je stop zetten door op stop syncen te klikken bij je phone summay. Ik zet liever zelf video om met Handbrake. Alle podcasts zijn gelukkig allemaal mp4.

Hopelijk maakt dit jouw keuze wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Voor de TS, vergeet niet dat MeeGo zeer waarschijnlijk niet fatsoenlijk doorontwikkeld gaat worden. Hoe het er nu naar uitziet gaat Nokia zowel Symbian als MeeGo min of meer laten vallen, waarbij de laatste (denk ik) een minimale rol gaat spelen in het aanbod van Nokia of andere fabrikanten.

Wat ik niet zo goed snap is dat jij aangeeft problemen te hebben op je Android toestel. Ik heb er namelijk totaal geen problemen mee en 720p gaat op mijn 1GHz toestel nagenoeg perfect.

Ik denk dat je het beste in mei nogmaals kunt kijken naar wat op markt is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Samsung Galaxy S II, toestellen op Tegra en nieuwe Windows Phone 7 toestellen, waarvoor een eerste grote update gaat komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Als opslag het enige is waarom je de Optimus 7 koopt zou ik het niet doen. Ik dacht dat interne opslag van Windows Phone 7 telefoons up te graden waren, maar dat zou al je gegevens wissen. Als je bij aankoop de interne opslag veranderd dan heb je geen gegevens om te verliezen. Ik zou zeggen kies een mooi toestel wat je bevalt, en kijk dan of de store up te graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet erg vindt om af en toe 2 devices bij je te hebben, dan zou ik je aanraden om (voorlopig) gewoon een iPod Touch voor 200 euro erbij te kopen. Die kun je tegen de tijd dat WP7 officieel uit is in Nederland vast wel weer kwijt voor een mooi prijsje - en dan gelijk een NL-toestel kopen met alle ondersteuning voor de Marketplace, Xbox Live enzo zonder gedoe. Je hoeft namelijk niet direct te verlengen maar gewoon maandelijks door laten lopen (per maand opzegbaar). Het zou jammer zijn als je er eentje over een paar maanden neemt, en dan 4 maanden later al zo'n mooie Nokia met Windows Phone 7 uit is! (want dat worden denk ik echt heerlijke apparaatjes *smul* ). Op de iPod Touch is ook de VLC player waar je naar vroeg.

Maar als je per se 1 device wilt en vnl. films er op wilt kijken dan de Omnia de beste keuze vanwege het scherm. Op Engadget kun je de reviews van alle WP7-toestellen vinden:

- Samsung Omnia 7: 8/10
- LG Optimus 8/10
- HTC Throphy 7/10
- HTC HD7 6/10

MeeGo zal wsl niet snel gaan uitkomen, en als die al uitkomt maar bij een hele selecte groep carriers (meeste telco's zitten er niet op te wachten om weer een nieuw platform te supporten). Dus MeeGo kan je zo goed als zeker al schrappen. Om samen te vatten: iPod Touch, Omnia of Optimus zou ik kiezen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
De LG raad ik zelf sterk af vanwege bouwkaliteit. Als je het toestel in de winkel vast hebt, voelt het - naar mijn mening - vrij goedkoop aan.

Bovendien zijn er bij onze Duitse buren 16GB modellen van de Omnia 7 beschikbaar. Moet je even op ebay struinen, maar die zijn her en der wel te vinden. Nadeel is dat je het dus niet met een abbonement koopt, en dus vrij fors moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:44:
Maar als je per se 1 device wilt en vnl. films er op wilt kijken dan de Omnia de beste keuze vanwege het scherm. Op Engadget kun je de reviews van alle WP7-toestellen vinden:

- Samsung Omnia 7: 8/10
- LG Optimus 8/10
- HTC Throphy 7/10
- HTC HD7 6/10
Alleen heb je met geen van de toestellen ervaring. Ik heb een Omnia7, Optimus7 gehad en nu een Trophy.
Kijkende naar het scherm, dan heeft de Trophy het beste scherm. Moet je er alleen op letten dat je een SLCD scherm hebt, want initieel zijn er een paar Trophy's met LCD scherm uitgeleverd. Volgens mij waren dat allemaal Vodafone Trophy's. Makkelijk te zien als je het toestel schuin bekijkt. Bij SLCD veranderen de kleuren niet, bij de LCD versie wel.

Die in de review op Engadget was met LCD. Kon wel eens een punt schelen in die reveiw. Ze hebben alle drie plus en minpunten, maar per saldo bevalt de Trophy als beste.
Met als een van de zeer positieve punten juist het SLCD scherm.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heitsma
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 19:38
Windows Phone 7 lijkt me ook prachtig. Enige struikelblok is nog dat ik voor internet alleen gebruik wens te maken van mijn WIFI-verbinding en ik heb en wil dus geen GSM internet-abonnement.
Is het dus mogelijk om ervoor te zorgen dat de telefoon alleen verbinding met internet maakt via het WIFI-netwerk?
Voor de vorige Windows Mobile versies bestond MoDaCo NoData, is zoiets ook voor Windows Phone 7 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
heitsma schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:19:
Windows Phone 7 lijkt me ook prachtig. Enige struikelblok is nog dat ik voor internet alleen gebruik wens te maken van mijn WIFI-verbinding en ik heb en wil dus geen GSM internet-abonnement.
Is het dus mogelijk om ervoor te zorgen dat de telefoon alleen verbinding met internet maakt via het WIFI-netwerk?
Voor de vorige Windows Mobile versies bestond MoDaCo NoData, is zoiets ook voor Windows Phone 7 te krijgen?
Kun je bij WP7 gewoon instellen, heb je geen extra app of zo voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Hoe zit het eigenlijk momenteel met een soort achtergrond-service? WP7 spreekt mij ook erg aan, maar is er inmiddels al iets als een soort luisterende notificatie-service zoals bij de iPhone? Dat je meldingen van bijv. twitter of facebook naar je telefoon gepusht krijgt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heitsma
Zo, dat is nog eens een snelle reactie, bedankt!
Misschien nog wat aanvullende info over hoe dat op het toestel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
MsG schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:24:
Hoe zit het eigenlijk momenteel met een soort achtergrond-service? WP7 spreekt mij ook erg aan, maar is er inmiddels al iets als een soort luisterende notificatie-service zoals bij de iPhone? Dat je meldingen van bijv. twitter of facebook naar je telefoon gepusht krijgt?
Ja er is een vrij goede notificatie-service ("Toast"), helaas hebben niet veel apps dit nog (goed) geïmplementeerd.
De Twitter-app "Beezz" heeft het, helaas echter relatief traag in mijn beleving (Twitter-mentions krijg je soms minuten later pas gemeld). Voor Facebook is er afaik nog geen app met notificaties..
heitsma schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:27:
Settings -> Cellular. Daar kun je simpelweg je Data connection uitzetten.

Afbeeldingslocatie: http://images.mobilityminded.com/2010/11/windows-phone-7-screenshot-4.181.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door HyperioN op 09-05-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heitsma schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:27:
Gaat simpelweg via settings > mobile networks > use data connection (on/off)

Als je nu voor WP7 gaat moet je weten dat je een zogenoemde "early adopter" bent. Niet alles is direct mogelijk (in Nederland) en het OS staat nog in de kinderschoenen. Desalniettemin ben ik tot nu toe zwaar onder de indruk.

Heb zelf een Omnia 7, het scherm is werkelijk waar fantastisch. Er is inderdaad hier en daar wat "color-banding" te zien bij stilstaande (gradients niet altijd even mooi), maar dit is voor mij niet storend. FM radio zit inderdaad ook gewoon erbij, en zoals gezegd kun je als je een beetje zoekt ook een 16gb variant scoren. Heb verder geen ervaring met de andere toestellen en m'n Omnia7 nog amper een week, dus kijk maar even hoeveel waarde je aan mijn mening hecht :p

edit @hierboven, dat ziet er net iets anders uit dan bij mij, is dat post NoDo veranderd oid?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heitsma
Wordt er met Data connection op OFF, Data Roaming op Don't Roam en 3G connection op OFF dan nog wel gebruik gemaakt van WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heitsma schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:59:
Wordt er met Data connection op OFF, Data Roaming op Don't Roam en 3G connection op OFF dan nog wel gebruik gemaakt van WIFI?
Yep. Wifi instellingen (en de mogelijkheid aan/uit) staan apart in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heitsma
Fantastisch! Lijkt mij geen reden meer te zijn om NIET over te stappen op Windows Phone 7, of denkt iemand daar anders over? Mening dan natuurlijk wel gebaseerd op basis van de huidige (!) toestelprijzen, de snelheid en stabiliteit van het besturingssysteem en de nog op handen zijnde updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook echt net een Omnia, voor 267 euro kon ik hem niet echt laten liggen. Alles gewoon op UK gezet, hotmail acountje aangevraagd en alles lijkt te werken, marketplace, etc.

Ik kwam van een 16Gb Iphone maar daarvan gebruikte ik maar 8Gb en het meeste was muziek wat ik nauwelijks luisterde..

Filmpjes op het scherm zijn te gek (net even een 700mb avi'tje er op gezet, (weenie welke codec) werd automatisch omgezet)

De Omnia is naar mijn mening ook mooi qua behuizing, strak en zakelijk. Helaas zijn de meeste telefoons gewoon lelijk als je ze met iphone vergelijkt..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
HyperioN schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Ja er is een vrij goede notificatie-service ("Toast"), helaas hebben niet veel apps dit nog (goed) geïmplementeerd.
De Twitter-app "Beezz" heeft het, helaas echter relatief traag in mijn beleving (Twitter-mentions krijg je soms minuten later pas gemeld). Voor Facebook is er afaik nog geen app met notificaties..
Die traagheid is een fout/ontwerpkeuze van microsoft, die ze met 7.5 gaan oplossen. Overigens is het ook sterk afhankelijk van het mobiele netwerk. Met tmobile in Nederland heb je er bijvoorveeld meer ladt van dan met kpn. De pushnotificaties zijn iig behoorlijk onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-08 12:27
Ben zelf sinds vrijdag in het bezit van een omnia7 16gb, heb hem via belsimpel.nl
Het zijn schijnbaar toetstellen die origineel t-mobile gebranded zijn geweest, maar daar is op het roze opstartlogo na verder niks van te merken.
Voor de meerprijs van een tientje hoef je het i.i.g. niet te laten. :)

Bouwkwaliteit is zeer goed te noemen, en het samoled scherm geeft een prachtig plaatje.
Zeker bij (in)direct zonlicht is het gewoon superieur aan (s)lcd schermen.

En ben eigenlijk zeer tevreden met wp7, alles werkt gewoon heerlijk soepel.
De marketplace is nog niet denderend maar dat zal in de toekomst zeker wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heitsma
Heeft iemand nog een reden om geen Windows Phone 7 te nemen wanneer er niet gekozen wordt voor een GSM internet abonnement? Dus alleen internet via beschikbaar WIFI thuis/kantoor en verder GSM gewoon om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
heitsma schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:08:
Heeft iemand nog een reden om geen Windows Phone 7 te nemen wanneer er niet gekozen wordt voor een GSM internet abonnement? Dus alleen internet via beschikbaar WIFI thuis/kantoor en verder GSM gewoon om te bellen?
Op GoT verwachten we eigen initiatief.. dus.. wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06-2021
je kan ook een omnia op belsimpel.nl bestellen een 16 gig versie.
Pagina: 1