Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe Tv te kunnen kijken op de laptop ?
Ik heb een USB die in 3 tulpjes en 1 ps2 ( denk ik ) verloopt die het niet doet. ( Easy Cap )
Dus heb ik maar een Nano USB PcTv stick gekocht en kan nu NED2 NED2 NED3, Omroep Brabant & een lokale Utrechtse ontvangen.

Ik heb geprobeerd de stick te gebruiken met de bijgeleverde antenne, heb de TV antenne waar ik een abbo op heb geprobeerd en heb de antenne van KPN Digitenne geprobeerd.

Het wil zo zijn dat ik wél kan zijn in de zender info welke zenders hij kan ontvangen, maar naast de zonet genoemde zenders, laat hij bij geen van alle andere kanalen beeld zien.

ik heb nog een paar dagen voor mijn de proeftijd verloopt en hoop dat ik gewoon iets doms heb gedaan en dat het gewoon zal gaan werken..

Heb vandaag een stekkertje gekocht om via de scartuitgang Dmv Tulpjes toch Tv te kunnen kijken via het digitenne apparaat waarvan het abonnement nog loopt. Ik zou denken dat wanneer ik dan het eerste apparaat ( waar tulpjes aan zitten ), verbind met het digitenne apparaat, ik eindelijk beeld krijg ! Ik ben op dit moment nog niet thuis maar ga het vanavond proberen.

Het eerste apparaat heette "Easy Cap" en heb ik bij de HandyMan gekocht...

Heeft iemand nog tips ?

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Je hebt een DVB-T tuner nodig (expresscard of usb) die beschikt over een CAM zodat je de connexant module + smartcard van KPN erin kan stoppen, of een model met een ingebouwde connexant cam zodat daar je KPN smartcard in kan. Zonder de connexant decoding kan je alleen de ongecodeerde/fta (free to air) zenders ontvangen. Je kan via composiet je lossse digitnene ontvanger aansluiten, maar de kwaliteit van het beeld zal vreselijk zijn, en je zal alsnog dat kastje+bijbehorende afstandsbediening moeten gebruiken om zenders te wisselen. KPN leverde een DVB-T usb ontvanger + ingebouwde connexant cam onder de naam anysee. Als je daar op zoekt moet je meer kunnen vinden.

Dus voor de duidelijkheid, je abonenments informatie staat op je kpn smartcard. Deze zal altijd gebruikt moeten worden in combinatie met een connexant encryptie module om de data van digitnene te ontsleutelen. Een usb stick zonder deze functie zal nooit in staat zijn om meer te ontvangen dan ned1-3 + eventuele regionale zenders.

(update) deze moet je hebben.
http://www.bisco.nl/product.php?id_product=36494

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met een FTA tuner/usb stick kun je enkel de FTA zender (NED1/2/3 en lokale omroepen) ontvangen.

Je bevindingen kloppen dus.

edit; met een beetje geluk kun je bij een sterke antenne (kun je zelf solderen van twee bierblikjes; heb ik ook gedaan, 100% ontvangst) ook enkele Duitsers ontvangen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Michael Knight op 08-02-2011 01:02 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp, dan zou dit : Anysee E30 Combo Plus de juiste keus zijn om via de kabel en of via digitenne Tv te kunnen kijken op de computer ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Dat is de makkelijke oplossing idd. Je hebt echter blijkbaar al een DVB-T tuner, als hier bda-drivers voor beschikbaar zijn kun je ook voor een paar tientjes een phoenix cardreader halen en vervolgens deze in combinatie met een softcam onder bv MediaPortal gebruiken. Is wel wat meer werk om aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn lage kennis, maar als ik de Anysee E30 Combo Plus aanschaf , dan heb ik toch niets anders nodig ?

jij zij "Je hebt echter blijkbaar al een DVB-T tuner" wat bedoel je daarmee ? Ik heb het even opgezocht en klopt het dat je bedoelt dat ik een tuner in de TV heb of in de laptop ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 12:58 ]

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:48:
jij zij "Je hebt echter blijkbaar al een DVB-T tuner" wat bedoel je daarmee ?
In de ts zei je dat je al een PCTV nanoStick hebt waarmee je FTA zender kan bekijken. Om de niet-FTA zenders te kunnen decrypten kun je een softcam en cardreader gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
owww

nou ja ik heb dat ding terug gebracht omdat ik het niet aan de praat kreeg !

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er even op of alles fout gaat , nou ja donderdag heeft de monteur van Ziggo gelukkig wel internet weten te repareren, heb ik de zevende monitor en de beamer op de laptop weten aan te sluiten. Waarschijnlijk was dat te veel want mijn laptop viel net uit en ben wat angstig om hem weer aan te zetten omdat ik bang ben dat ie helemaal niets meer doet ! Ook het TV kijken ging even goed met 4 zenders, NED 123 en OmroepBrabant via de lucht , maar deed de smartcard van digitenne het niet waardoor alle andere zenders het dus niet deden. Geen nood dacht ik, want de anysee zou ook analog via de kabel aan gesloten kunnen worden.

Maar helaas , daar ook alleen NED 123 en niet eens OmroepBrabant maar een standaard kanaal van Ziggo.
Dus had ik Ziggo gebeld die me vertelden ( als ik het goed heb uitgelegd )dat de smartcard alleen gebruikt kan worden voor Ziggo digitaal en dus niet voor de Ziggo kabel aansluiting.

Dat verklaard waarom het me niet lukte.

Nu kan ik alleen nie begrijpen waarom mijn gewone TV alle zenders kan weergeven maar dat de Anysee dit niet doet

voor meer info en screenshots :http://forum.fok.nl/topic/1726076

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 18:15 ]

• Nielson
Nu kan ik alleen nie begrijpen waarom mijn gewone TV alle zenders kan weergeven maar dat de Anysee dit niet doet
De Anysee doet geen analoog, alleen DVB-T (Digitenne) of DVB-C (digitale kabel).
Dus had ik Ziggo gebeld die me vertelden ( als ik het goed heb uitgelegd )dat de smartcard alleen gebruikt kan worden voor Ziggo digitaal en dus niet voor de Ziggo kabel aansluiting.
Om meer digitale zenders te kunnen zien met de Anysee heb je een Ziggo smartcard met geldig abonnement nodig. Als je nu het normale standaard analoge abonnement van Ziggo hebt krijg je daar het digitale standaardpakket bij, je hoeft alleen een smartcard te kopen en die aan je abonnement te kopppelen. Overigens heeft het geen nut om Ziggo over deze manier van tv kijken lastig te vallen, zij geven alleen ondersteuning op door hun goedgekeurde tv's en decoders. Beter kijk je in dit topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

[ Voor 82% gewijzigd door Nielson op 29-10-2011 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inmiddels TV kijken met Digitenne via de Anysee.... . jij zei : "Als je nu het normale standaard analoge abonnement van Ziggo hebt krijg je daar het digitale standaardpakket bij, je hoeft alleen een smartcard te kopen en die aan je abonnement te kopppelen." Bedoel je daarmee dat ik geen extra digitaal abbonement voor hoef af te sluiten en dat dat er al bij zit ?

Verder heb ik geprobeerd windows media center aan de praat te krijgen maar dat is tot nu toe nog niet gelukt omdat Windows Media Centre geen kanalen kon vinden , misschien nu wel maar dat moet ik dus nog uitzoeken.

Verder wil ik ook nog uitzoeken of het mogelijk is meer dan 1 zender tegelijk te kijken en deze op verschillende monitors weer te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde op FOK dat het niet mogelijk is om meerdere zenders tegelijk te kijken, niet op 1 monitor en ook niet op meerdere monitoren

Ik heb op download.com gezocht naar beschikbare software maar daar kwam eigenlijk alleen de "Breeze Professional Edition" en ik snap de beschrijving niet helemaal omdat deze nogal te technisch voor mij is.
Pagina: 1