Asrock 870 Extreme3 + Phenom II X6 1090T BE, goede keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
Hallo allen,

Ik ben van plan om mijn moederbord en processor te vervangen, mede om spellen als GTA IV te kunnen draaien op een fatsoenlijke framerate.

Wat vinden jullie van de volgende keuze?

Asrock 870 Extreme3
AM3, 870 , ATX, 4x DDR3, 2x PCI, 4x PCI-e
pricewatch: Asrock 870 Extreme3

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
Socket AM3 proc. van 3,2GHz
pricewatch: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Mijn specs zijn momenteel:

Asrock ALiveNF6G-GLAN
AMD Athlon X2 5200+
Geforce GTS 250 (1 GB)
4 GB sdram

De videokaart vervang ik waarschijnlijk nog een van de komende maanden.
Ik zou bijvoorbeeld GTA IV met m'n nieuwe set toch wel op High moeten kunnen spelen en nog een goede framerate eraan overhouden?

Alvast dank voor de info!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
zal wel lukken denk ik gta4 is erg afhankelijk van de cpu, op een quad core loopt het stukken beter dan met een dual core.
dan zit jij zeker goed met een x6

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Je zult erop vooruitgaan, maar voor een goede balans toch echt aan een versere GPU moeten beginnen, want dit is niets. Hou je er rekening mee dat je een DDR3 platform in huis haalt en dus ook je geheugen moet vervangen?

• Joeridev
Ah shit, DDR2 kan er niet in?

Gooi er ook nog wel een Kingston strip in dan.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G

Prijs loopt aardig op zo.

GPU wordt zoals gezegd komende maanden vervangen. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Joeridev op 06-02-2011 13:51 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik wil je er toch op wijzen dat dit soort vragen eigenlijk hier niet thuis horen en je allereerst eigen inzet zal moeten tonen door reviews en benchmarks te gaan lezen. Daarbij is er ook dit **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? topic voor opgezet om een goede keuze te kunnen maken net als een aantal andere topics die hiervoor opgezet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 06-02-2011 17:35 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39

epic_gram

undercover moderator

Joeridev schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:46:

neem dan een goedkopere CPU, zoals bijvoorbeeld de 1055 oid. Alleen de kloksnelheid is anders, maar icm dat mobo klok je dat verschil er zo bij ;)

edit: oja, en het is geen BE maar dat is in principe niet erg. Alleen iets andere OC instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 06-02-2011 20:22 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Koop niet 1 module, maar 2. Je bord ondersteunt dual channel, en wanneer je twee losse reepjes gebruikt zal het efficiënter en vele male sneller werken.

• Joeridev
Okay, twee modules it is!

En ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een iets duurdere CPU koop in plaats van te overklokken. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik ben niet altijd even scherp met het goed onderhouden en stofvrij houden van mijn computer (blasphemy!). Temperaturen kunnen dan soms wat oplopen...

Mijn excuses aan Roel voor mijn illigale activiteiten, ik was alleen volledig in de veronderstelling dat daar een forum voor bedoeld is. Van die reviews en benchmarks begrijp ik doorgaans niet zoveel, behalve het aantal sterretjes, hehe.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Joeridev schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:16:
Okay, twee modules it is!

En ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een iets duurdere CPU koop in plaats van te overklokken. Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik ben niet altijd even scherp met het goed onderhouden en stofvrij houden van mijn computer (blasphemy!). Temperaturen kunnen dan soms wat oplopen...

Mijn excuses aan Roel voor mijn illigale activiteiten, ik was alleen volledig in de veronderstelling dat daar een forum voor bedoeld is. Van die reviews en benchmarks begrijp ik doorgaans niet zoveel, behalve het aantal sterretjes, hehe.
Mij maakt het niet uit hoor maar het staat wel zo in het regelement van Tweakers en er zijn ook al menige topics gesloten door moderators op grond daarvan.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Roel1966 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:29:
[...]

er zijn ook al menige topics gesloten door moderators op grond daarvan.
En dit topic is geen uitzondering :)

TS, je vraag hoort thuis in [UG Aanschaf] Gamesysteem
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.