Hoezo 'amper aan compressie'? Mijn punt was, dat een simpel chipje je data veel minder goed kan comprimmeren dan echte host-based compressie zoiets als je met WinRAR bent gewend; dat soort compressieratios kan een Sandforce echt niet waarmaken; de helft van normale ZIP compressie is een redelijke gok.
Reken maar na: als 7-zip compressie met een paar MB/s op je multithreaded CPU gaat die 100W stookt, en Sandforce propt 250MB/s door een simpel 2W ARM chipje, dat gaat echt geen goede compressieratio zijn; daar is de hardware te simpel voor.
Ook stel je dat host-based compressie beter is etc etc, maar wederom kan ik er met de pet niet bij, want dan zouden we dit toch allemaal doen, met welke ssd dan ook. Toch gebeurt het niet, waardoor ik in ieder geval denk dat je er naast zit.
Ehm ja met dezelfde strekking kun je je afvragen waarom jullie nog allemaal NTFS gebruiken terwijl ZFS het beste filesystem is, en ga zo maar door.
Er zijn wel een aantal mensen die dit geprobeerd hebben op Windows, zoals hier:
http://www.overclock.net/...pression-intels-ssds.html
4GB/s niet slecht.

De 275MB/s is de max, in een best case scenario. Tijdens atto-benchmark dus, met hoog comprimeerbare data. Dat haal je dus bijna nooit, maar geen enkele andere controller haalt zijn geadverteerde snelheden, behalve in atto dan.
Dat laatste snap ik niet zo. Bij alle andere SSDs dan de Sandforce wordt er geen compressie gebruikt, dus zie je dezelfde snelheden in ATTO als in AS SSD of CDM. Alleen bij Sandforce zie je een groot verschil, in feite test ATTO alleen het compressie algoritme van de Sandforce controller, niet zozeer de snelheid van de SSD.
Zeker nu de performance is gecastreerd naar 35MB/s is het interessant om te zien dat ATTO nog steeds 250MB/s+ aangeeft; de compressie van nulletjes doet zijn werk. Zoals ik al eerder zei: met dezelfde techniek kun je een gigabit door een 56K modem proppen, maar voor echte data gaat dat natuurlijk niet lukken.
Ik zelf ga dus uit van de échte fysieke schrijfsnelheden, en zie de compressie van Sandforce als een bonus. Een bonus waar je soms wel iets aan hebt, maar als je zelf al compressie gebruikt verdwijnt die bonus en heb je gewoon een 35MB/s SSD terwijl we in 2011 een leuke 200MB/s hadden verwacht rond februari.
Intel ook al zijn G3 uitgesteld en nog niets concreets over de C400 gehoord. Ik hoop dus dat het niet de verkeerde kant op gaat met de SSD techniek; dit truucje van OCZ moet echt afgestraft worden of we gaan met z'n allen naar een markt toe die stelselmatig zijn klanten oplicht en misleid.
De specificaties die Intel geeft zijn het tegenovergestelde: conservatief. Je kon tot 40% hogere IOps halen dan Intel zelf aangaf. Dat betekent dat het eerlijke specs zijn, en daar heb ik persoonlijk veel meer vertrouwen in.
Maar je moet mijn verhaal niet zien als een slechte beurt voor Sandforce; die controller zelf is prima. Maar mag ik zeggen dat OCZ hun eigen product heeft verkracht? Ik vind daar best veel waarheid in zitten namelijk. Dit gaan veel klanten niet leuk vinden in elk geval!