[Schrijf-probleem] Samsung G3 HX-DU020EC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 01:12
Na het vernomen nieuws over het feit dat Samsung nog steeds 2TB schijven verscheept met foutieve firmware klonk dit mij bekend in de oren.

Ik heb een Samsung G3 2TB Zwart aan mijn Synology DS210j hangen, mijn pc staat via een gigabit switch verbonden met de Synology.
Nu schrijf ik regelmatig wat data naar die schijf toe en zo nu en dan loopt een schrijf-actie vast, dan blijft de schijf in een loep hangen en is er een regelmatige tik te horen. Foute boel dacht ik gelijk. Ik de data over mijn netwerk naar een sata dockingstation aan mijn pc geschreven en de schijf naar FAT32 geformatteerd. Aan mijn nas is hij ext4-geformatteerd omdat dit door DSM 3.0 als native gezien wordt.
Door hem in FAT32 te zetten kon ik hem aan mijn xp-machine hangen om zo te kijken of er slechte sectoren aanwezig zouden zijn: die waren er niet! Meerdere malen getest maar er was niks mee aan de hand.
Goed, schijf weer terug aan de nas, formatteren in ext4 en data weer terug pompen...
Na een aantal weken geen problemen te hebben gehad is het plotseling weer terug.

Nu ga ik er dus vanuit dat hier wellicht een schijf in zit met foutieve firmware. Echter is nergens op de behuizing te vinden welk exacte type schijf erin zit en met welke firmware.
De productiedatum is 2010-02, precies een jaar oud dus. Volgens mij was de F4 serie er toen nog niet.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of heb je er ook last van?
Ik zou hem het liefst zelf flashen mocht dit nodig zijn omdat ik hem anders een lange tijd kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 01:12