Samsung HD204UI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 11:19
Ik heb een probleempje met 1 van de Samsung harde schijven. Ik weet dat deze in het nieuws bekend zijn i.v.m. de corrupte firmware.

Ik heb een externe harde schijf gekocht, de Samsung G3, 2TB. Lekker veel opslagruimte voor maar 90 euro. Niet duur voor een externe harde schijf.

Toch kreeg ik er een probleem mee, nadat ik de behuizing voorzichtig had geopend en de harde schijf in de PC heb geplaatst en heb aangesloten met een SATA kabel.

Zodra ik een oude backup van mijn PC naar deze harde schijf wilde kopieren, kwam het bekende beeld naar voren, met een bepaalde tijd resterend. Maar na een aantal seconden maakte de harde schijf een hard getik/gekraak. Hij stopte met de bestanden te kopieeren.

Dit is alleen met grote bestanden. (Een .RAR backup van mijn schoolbestanden, 12MB, ging zonder problemen. Dit geld ook voor HD Tune, die ik nu draai, zoekend naar bad sectors.)

Geen bad sectors gevonden, en geen problemen ondervonden, totdat ik op het "Health" tabblad klikte. Hetzelfde geluid.

Ik weet niet of de harde schijf kapot is, of dat ik zelf het probleem ben (verkeerd aangesloten/jumper setting niet goed/te weinig wattage die de voeding levert/of compleet verpoert heb) maar zou hier graag hulp bij willen krijgen.

Vragen over specifieke data zoals de gegevens van mijn computer e.d. kun je stellen, ik zou dan zo snel mogelijk deze data posten.

Alvast bedankt!

EDIT: Harde schijf terug in de originele behuizing geplaatst. Ik heb 1 van de bestanden (.iso bestand van 3.0GB) van mijn backup naar mijn mobiele telefoon gekopieerd, die op mijn laptop geplaatst en die weer naar de harde schijf gekopieerd. Deze handeling is verder GOED verlopen.

EDIT2: Harde schijf weer aangesloten op desktop met USB. .RAR file van 7.67GB geprobeerd te kopieeren, en weer hetzelfde geluid.

EDIT3 onderhand, alweer: Nogmaals HD Tune gedraaid, alleen een quick scan. Krijg nu errors bij elke sector na 100GB. Ook (0B) Calibration Retry Count en (C5) Current Pending Sector warnings.

Volgens mij is dit genoeg nieuws om er gezellig mee terug te gaan.. :/

[ Voor 19% gewijzigd door mszwolle op 03-02-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 21:03
Ik heb net een nieuwe topic geopend voor exact hetzelfde probleem!

\[Schrijf-probleem] Samsung G3 HX-DU020EC

[ Voor 34% gewijzigd door BlueLed op 05-02-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 21:03
Het is inderdaad wel waar dat het probleem eerder optreedt bij grote bestanden van enkele gigabytes dan wanneer ik bijvoorbeeld een paar mp3-cd's naar de schijf toe pomp. Dus bij grotere hoeveelheden data lijkt de schijf een beetje in paniek te raken of zo iets :)

[ Voor 197% gewijzigd door BlueLed op 05-02-2011 19:24 ]