Xplorers (Kolonisten) Asobrain

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59
Vorig jaar is de online kolonisten site: Xplorers.nl offline gegaan. Hier kon je online kolonisten spelen in een java applicatie. Hier heb ik vele uurtje met plezier doorgebracht, en baalde ook behoorlijk toen spelen niet meer kon.

Na een googlesearch vandaag kwam ik uit op : http://games.asobrain.com/ . Dit is blijkbaar de programmeur van de java app. Dolblij was ik, totdat al snel bleek dat er een registratiestop is. Het is onduidelijk wanneer registraties weer worden geaccepteerd.

In de FAQ staat dat een account wel overgedragen mag worden. Is er ook een tweaker die zijn/haar account niet gebruikt en zou willen overdragen?

[ Voor 4% gewijzigd door mcsluis op 04-02-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 07:15

Geckoo

Good news, everyone!

Oh dan wil ik ook wel een account, lijkt me wel wat!
(mocht ik het niks vinden dan geef ik hem hier weer terug)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Dat klinkt erg leuk, kunnen we de developer niet netjes vragen nieuwe registraties toe te laten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
hahaha.. Allemaal achteraansluiten graag! En nee, de registraties zijn al sinds afgelopen mei dichtgegooid. Iets met misdragingen tijdens het spelen, ruzies, heibel op het forum. zelfs doneren levert geen account op. :-(

[ Voor 12% gewijzigd door mcsluis op 04-02-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dan wil ik me ook wel achteraan de rij aansluiten :P

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:43
Ik speelde 2 jaar geleden dit ook met plezier. Ik kan nu helaas niet meer inloggen. Ik denk dat m'n account automatisch is opgezegd o.i.d. (of ik ben m'n login vergeten).

Ik heb heel wat catan-games op de PC geprobeerd, maar geen enkele was zo leuk als die van asobrain. De computerspelers waren ook prima. De voornaamste reden dat Xplorers van asobrain zo veel beter is, is de custom maps en de 'diamant' bergjes waardoor je kon kiezen welke grondstof je wilde.

Maarja, ik ga dan maar ook in de rij staan :)

Edit: Heeft het ook met de juridische druk van de makers van de Kolonisten van Catan te maken? (zie http://www.xplorers.nl/)

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten21 op 25-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor wat het waard is (niet veel waarschijnlijk ;) ): Mijn vriendin speelt ook veel Kolonisten online tegen anderen, maar dan via de Xbox 360 :) Volgens mij is er ook een versie voor de PS3.

Als je toevallig zo'n ding hebt staan, zou je daar eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Maarten21 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:58:
Ik speelde 2 jaar geleden dit ook met plezier. Ik kan nu helaas niet meer inloggen. Ik denk dat m'n account automatisch is opgezegd o.i.d. (of ik ben m'n login vergeten).

Ik heb heel wat catan-games op de PC geprobeerd, maar geen enkele was zo leuk als die van asobrain. De computerspelers waren ook prima. De voornaamste reden dat Xplorers van asobrain zo veel beter is, is de custom maps en de 'diamant' bergjes waardoor je kon kiezen welke grondstof je wilde.

Maarja, ik ga dan maar ook in de rij staan :)

Edit: Heeft het ook met de juridische druk van de makers van de Kolonisten van Catan te maken? (zie http://www.xplorers.nl/)
je account is opgezegd:
I have removed all inactive profiles that haven't logged on for at least 6 months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Erg leuke site inderdaad. Ik zit er al weer een paar jaar op, en heb onderwijl ook een tijdje op xplorers.nl gezeten omdat het wel gezellig was met allemaal die hollanders. De site is destijds gesloten omdat er toch nog te vaak naar catan gerefereerd werd op de site, terwijl er eerder met Klaus Teubers bedrijfs was afgesproken dat het online gedoogd zou worden mits er 0 verwijzingen zouden zijn (vandaar xplorers als naam). Ze hebben het imo dus zelf verziekt.

Op asobrain zelf is er nu al een tijdje een registratiestop, maar het is nog steeds druk in de servers. Het niveau ligt erg hoog, en sommige custom maps zijn echt meesterlijk. Ik speel dan graag tot 17 punten op grote maps. Levert echt epische potjes op. Helaas draait het wel niet op mijn ipad..

Er is ook een officiele catan site tegenwoordig, das wel betaald dacht ik, maar het zal daar ook wel heus goed spelen zijn.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Is er al wel enig zicht op (vanuit de community) dat dit weer open zal gaan, ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
het probleem is dat je ASO of Brain ook niet kan contacteren via de gamesite. het is dan ook op geen enkele wijze mogelijk om te achterhalen hoe/wat/wanneer we eventueel kunnen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 03:49
Er is idd een officiele Catan online beschikbaar die gratis is (google even op Settlers of Catan + online). De basis versie kan je gratis spelen (wat we dus ook doen). Je kan een abbo nemen om de expansions te spelen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik dit topic heb gestart, breng ik het weer eens onder de aandacht.
Misschien is er ondertussen iemand die toevallig van zijn/haar account afwil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 22:03

Karel V

Een simpele ziel

Wel sneu voor je, ik heb het account maanden geleden juist laten verwijderen vanwege het verslavend karakter van het spel... :P
Wat je wel kan proberen is een petitielijst met namen van allerlei medetweakers samenstellen, een mooie startpagina maken voor asobrain en dit dan opsturen en hopen dat je dan wel, vanwege je inzet, als lid aangenomen wordt :)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Karel V schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:46:
Wel sneu voor je, ik heb het account maanden geleden juist laten verwijderen vanwege het verslavend karakter van het spel... :P
Wat je wel kan proberen is een petitielijst met namen van allerlei medetweakers samenstellen, een mooie startpagina maken voor asobrain en dit dan opsturen en hopen dat je dan wel, vanwege je inzet, als lid aangenomen wordt :)
Grr...... dat maakt mij verdrietig .. :'( Kan jij je account niet nogmaals activeren?

Ik vraag mij af of omkopen echt gaat helpen. Daarnaast moeten de andere geïnteresseerde tweakers ook allemaal een eigen petitielijst starten met mooie startpagina's om de mods om te kopen. Zo krijgen we piramide-omkoop praktijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Het is wel jammer dat Asobrain inderdaad nog steeds dicht zit en Xplorers is gesloten. Ik heb altijd met veel plezier op Xplorers gespeeld. Is er al contact geweest met de vraag of het zelf ergens gehost mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunmuri
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06-2022
Voor degenen die geinteresseerd zijn. Ze accepteren weer nieuwe registraties! ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Kunmuri op 26-10-2014 17:09 . Reden: beter verwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Na de Super bump van Kunmuri mijn small bump van dit bijna vergeten topic.

Het oude vertrouwde xplorers.nl achtige games.asobrain is weer geopend. Met andere woorden: we kunnen weer gratis kolonisten. Dus weg met het nare playcatan met z'n steden en ridders voor meerprijs.
Wel moet je wat geduld hebben. Er zijn wat restricties en het aanname beleid is behoorlijk streng. Kwestie van Register en als je net als mij pech hebt nog 11 dagen wachten dus. Daarnaast worden ''@Hotmail.com'' mailadressen pertinent geweigerd. Ze zullen bij asobrain vast gedacht hebben: ''we willen geen stalkende en gefrustreerde kolonisten spelers meer.

Mocht er iemand toch zo vriendelijk willen zijn om me te inviten (scheelt schijnbaar aanzienlijk wachttijd), mijn aangevraagde ingame naam is:

Karel_V

:>

edit:
Warlord: ik geef je weinig kans ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 24-11-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636004

Kan iemand mij uitnodigen voor Catan op de asobrain site? (Invite) om zo mijn wachtperiode te verkorten?

Mijn naam is daar Warlord49

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Ollee jaren gekeken of t weer openging nog even verhuisd na de sluiting maar account laten verlopen toendertijd....

dus als iemand me zou willen inviten zeer graag Front-nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Helaas niet genoeg credits..

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

idem hier, heb nu een wacht tijd van 10 dagen :X en ik wacht al sinds 2011 ;)

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Het kan nog leuker. Is je wachttijd van 11 dagen voorbij, zie je de volgende melding:
* Our ban system suspects you might be a previously banished member:

KarelV: By user request

This suspision is based on several criteria including your current ip-address. If you have no idea why you get this message you are most probably using an old ip-address of a previously banished member.

If this is the case you have nothing to worry about, your account will be manually reviewed and activated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Tot gauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Status:01d:22h left
Target date:Dec 05, 2014 - 13:16h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 03:49
Deze topic en dus website kende ik niet! Mooi! Probeer te registereren maar moet dus een paar dagen wachten :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Karel V schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:41:
Het kan nog leuker. Is je wachttijd van 11 dagen voorbij, zie je de volgende melding:

[...]
Als je er wilt blijven, moet je (of je vrouw) niet te vaak een game quitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 23:55

ErA

Zo, na jaren van afwezigheid is het me gelukt om een account te creëren... Ik denk dat ik wel 3 jaar lang iedere paar maanden heb gekeken of er weer geregistreerd kon worden.

Mocht iemand hier nog kunnen inviten om de wachttijd van een medetweaker iets te verkorten: Mijn username is ErA.

Zie je snel op het colonisten veld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

ErA, ik denk dat je weinig kans hebt op een invitation. Wij als nieuwe spelers kunnen nog niemand uitnodigen omdat we nog als junior lid worden aangemerkt.
As a junior member you cannot collect invitation credits.
Wel herkenbaar trouwens, ik heb zelf ook een periode lang met regelmaat op hun website gekeken om me opnieuw aan te kunnen melden tijdens de registratiestop. Het zou me ook niet verbazen als ze de registratie voor een bepaalde periode weer op slot zetten.

offtopic:
jernij, bedankt voor de tip. Psst, links bij mijn naam (in één van mijn post 's in dit topic) vind je een driehoekje. Als je daarop klikt kun je dit type berichten iets persoonlijker afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Het topic is Xplorers (Kolonisten) Asobrain. De tip geldt in principe voor iedereen en is dus niet offtopic. Zie jullie allemaal snel daar! :-) En inderdaad, het zal weer op slot gaan gok ik, nu zijn er heartbeats nodig (donaties) om de site alive te kunnen houden (denk ik). Veel mensen die een ban hebben gehad in het verleden komen weer terug.... Voor deze mensen was er juist een registratiestop, onkruid wieden zeg maar...
Tot volgend jaar! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Was net weer plek, nog 10 dagen wachten.....

Thx voor het melden, had ooit een login maar was die kwijt

[ Voor 41% gewijzigd door jeanj op 31-12-2014 11:51 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39

Mystikal

It never hurts to help!

Iemand enig idee hoe het nu zit met wachttijden?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Volgens de website iets van tien dagen. Kun je zien onder ->Home ->Register
Als er mensen je willen en kunnen helpen kan dat korter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 14:43

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb me maar in ieder geval geregistreerd, wat mij wel tegen viel was dat ik dus niet mijn gmail adres mocht gebruiken. Heb dus maar het email adres gebruikt van mijn eigen domein :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0FX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-04 20:50
Zijn er nog spelers die catan anytime spelen ?
Heb het helaas nog niet echt kunnen proberen, in mijn omgeving geen echte catan fans 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Vanwaar je vraag?
Gewoon meespelen is er geen probleem. Doen de meesten niet moeilijk over. Misschien wel verstandig om eerst in de non-ranking te oefenen tegen de computer. Anders raken sommige vaste leden wat geïrriteerd over lange wachttijden als je de knopjes nog moet zoeken.

Ik speel meestal wel een paar keer per week Cities en Knigths en mijn vrouw Basic. Onder dezelfde naam als op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1191696

Hallo ik wilde mij registreren bij catan xplore masr ik kom niet verder doordat ze mijn mail niet accepteren. Kan iemand mij attenderen wel mail adres ik kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1191696

Kan iemand mij uitnodigen bij catan xplore aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiss914
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-10-2021
Ook net acc aangemaakt, moet ruim 2 dagen wachten om te kunnen spelen. Ik zoek iig een Nederlandstalige clan, ook ivm uitleg.... iemand die me kan en wil uitnodigen??

Vriendelijk bedankt,
John Meuldijk
Pagina: 1