Probleem met koppelen twee routers via kabel

Pagina: 1
Acties:

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07
Even de situatie schetsen:

Meterkast:
  • - Kabelmodem
  • - Netgear WN3700
Kabel van Meterkast naar Zolder (CAT6 patch kabel)

Zolder
  • - Asus WL-500gp
  • - Netwerkapparatuur
Het modem gaat met een kabel naar de WAN poort op de Netgear (logisch). Tot voorheen gebruikte ik alleen het draadloze gedeelte van de router. Sinds kort ben ik echter bezig de zolder op te knappen en heb daar ook wat apparatuur staan die internet nodig heeft. Gelukkig lag er al een patch kabel naar de zolder.

Ik wilde eigenlijk graag de Asus op de zolder gebruiken als switch, of een instelling die mijn netwerkverkeer niet benadeelt qua snelheid en openheid. Het enige dat ik voor elkaar krijg is de patch kabel in de WAN poort steken en daarmee de Asus weer gebruiken als Gateway/Router.

Het grootste probleem waar ik tegen aanloop:
- Xbox geeft wel NAT open, maar ik vind meestal geen games, dus ergens gaat er iets mis.

Topics die ik al heb doorgelezen zijn o.a.:
Proleem met opzetten van netwerk met 2 routers.

Kan ik nu beter een switch kopen om al deze onzin te omzeilen? En dan de Asus weer aan die switch hangen om ook een draadloos netwerk op zolder te hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 04-02-2011 08:19 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik snap niet waarom je van die WNDR3700 naar de WAN poort van die Asus gaat. Als je gewoon een van de switchpoorten patcht, en den WAN poort laat voor wat 'ie is (of zelfs uitzet als dat mogelijk is in de firmware) dan extend je 'meterkast-LAN' naar de zolder. Eventueel kan je nog wireless configureren voor meer bereik/dekking in huis.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Je moet je Asus router in Bridge-modus zetten, dan doet hij inprincipe hetzelfde als een switch, en zend ie ook draadloos signaal uit. Hoe het precies werkt, en waar het zit in jouw router durf ik niet te zeggen.

Zucht...

• Phusebox
Rataplan_ schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:22:
Ik snap niet waarom je van die WNDR3700 naar de WAN poort van die Asus gaat. Als je gewoon een van de switchpoorten patcht, en den WAN poort laat voor wat 'ie is (of zelfs uitzet als dat mogelijk is in de firmware) dan extend je 'meterkast-LAN' naar de zolder. Eventueel kan je nog wireless configureren voor meer bereik/dekking in huis.
SgtElPotato schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:28:
Je moet je Asus router in Bridge-modus zetten, dan doet hij inprincipe hetzelfde als een switch, en zend ie ook draadloos signaal uit. Hoe het precies werkt, en waar het zit in jouw router durf ik niet te zeggen.
De WAN poort heb ik maar uit WANhoop gepakt omdat ik na 4 uur kloten nog geen verbinding had wanneer ik de kabel in een LAN poort had gestoken en de router in alle verschillende modi had geprobeerd werkend te krijgen. Dan zal er wel iets mis zijn met mijn router als het blijkbaar wel moet kunnen.

Verwijderd

Ik zou de DHCP op de ASUS uitzetten ! Waarschijnlijk geeft deze een ip adres uit en is de range anders dan de Netgear beneden .
Een en ander wat uiteraard eenvoudig te checken door beneden te kijken op een aangesloten PC wat ipconfig oplevert en datzelfde boven te doen.
Ik hou het erop dat de dhcp op beide aan staat en dat ze beide een verschillend subnet gebruiken of een andere default gateway

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Howto voor de configuratie van de ASUS

In het kort:

Koppel alles los, stel op de ASUS een vast IP in op het juiste subnet (192.168.2.2 als de Netgear 192.168.2.1 is) bijvoorbeeld.
Zet DHCP op de ASUS uit.
Prik de kabel die van de Netgear komt in een van de LAN poorten van de ASUS.

Klaar :)

• Phusebox
LzpAppel schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:51:
Howto voor de configuratie van de ASUS

In het kort:

Koppel alles los, stel op de ASUS een vast IP in op het juiste subnet (192.168.2.2 als de Netgear 192.168.2.1 is) bijvoorbeeld.
Zet DHCP op de ASUS uit.
Prik de kabel die van de Netgear komt in een van de LAN poorten van de ASUS.

Klaar :)
Ik ga het vanmiddag proberen, maar volgens mij was dat ook het eerste dat ik heb geprobeerd.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
@Phusebox: Heb je het nog aan de gang gekregen?

• Phusebox
LzpAppel schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:17:
@Phusebox: Heb je het nog aan de gang gekregen?
Sorry, erg late reactie, pas nu tijd gehad, en ja het werkt.

DHCP uit, ip adres vast in de range van de eerste router en alles werkt.

Pagina: 1