Even de situatie schetsen:
Meterkast:
Zolder
Ik wilde eigenlijk graag de Asus op de zolder gebruiken als switch, of een instelling die mijn netwerkverkeer niet benadeelt qua snelheid en openheid. Het enige dat ik voor elkaar krijg is de patch kabel in de WAN poort steken en daarmee de Asus weer gebruiken als Gateway/Router.
Het grootste probleem waar ik tegen aanloop:
- Xbox geeft wel NAT open, maar ik vind meestal geen games, dus ergens gaat er iets mis.
Topics die ik al heb doorgelezen zijn o.a.:
Proleem met opzetten van netwerk met 2 routers.
Kan ik nu beter een switch kopen om al deze onzin te omzeilen? En dan de Asus weer aan die switch hangen om ook een draadloos netwerk op zolder te hebben?
Meterkast:
- - Kabelmodem
- - Netgear WN3700
Zolder
- - Asus WL-500gp
- - Netwerkapparatuur
Ik wilde eigenlijk graag de Asus op de zolder gebruiken als switch, of een instelling die mijn netwerkverkeer niet benadeelt qua snelheid en openheid. Het enige dat ik voor elkaar krijg is de patch kabel in de WAN poort steken en daarmee de Asus weer gebruiken als Gateway/Router.
Het grootste probleem waar ik tegen aanloop:
- Xbox geeft wel NAT open, maar ik vind meestal geen games, dus ergens gaat er iets mis.
Topics die ik al heb doorgelezen zijn o.a.:
Proleem met opzetten van netwerk met 2 routers.
Kan ik nu beter een switch kopen om al deze onzin te omzeilen? En dan de Asus weer aan die switch hangen om ook een draadloos netwerk op zolder te hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 04-02-2011 08:19 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing