Hallo iedereen,
Ik heb al gezien dat ik niet de eerste ben met dit probleem, maar ik kom er echt niet uit,
Zowat alle tutorials en fora heb ik afgezocht en ik heb het al twintig keer geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Als je je afvraagd waarom twee routers en niet gewoon een switch is dat omdat ik de tweede router gratis van iemand heb kunnen overnemen.
De opzet is als volgt.
[Modem]>kabel>[edimax router]>kabel naar bovenste verdieping>[sitecom router]
Het modem is alleen een modem en geen router.
Mijn internet verbinding is van UPC via de kabel.
De Edimax router heeft geen wireles en de Sitecom wel.
Edimax model is onbekend en de Sitecom is de wl-341
Ik heb DHCP op de sitecom uitgezet en het ip-adres ingesteld indezelfde range als de edimax.
De kabel van beneden naar boven heb ik in de lan uitgang van de sitecom gestopt.
Ik heb alles al een keer gereset maar het mag niet baten.
Waarschijnlijk is het een simpel foutje dat ik maak waar ik telkens overheen kijk.
Het moet toch mogelijk zijn met deze router?
Alvast bedankt!
Ik heb al gezien dat ik niet de eerste ben met dit probleem, maar ik kom er echt niet uit,
Zowat alle tutorials en fora heb ik afgezocht en ik heb het al twintig keer geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Als je je afvraagd waarom twee routers en niet gewoon een switch is dat omdat ik de tweede router gratis van iemand heb kunnen overnemen.
De opzet is als volgt.
[Modem]>kabel>[edimax router]>kabel naar bovenste verdieping>[sitecom router]
Het modem is alleen een modem en geen router.
Mijn internet verbinding is van UPC via de kabel.
De Edimax router heeft geen wireles en de Sitecom wel.
Edimax model is onbekend en de Sitecom is de wl-341
Ik heb DHCP op de sitecom uitgezet en het ip-adres ingesteld indezelfde range als de edimax.
De kabel van beneden naar boven heb ik in de lan uitgang van de sitecom gestopt.
Ik heb alles al een keer gereset maar het mag niet baten.
Waarschijnlijk is het een simpel foutje dat ik maak waar ik telkens overheen kijk.
Het moet toch mogelijk zijn met deze router?
Alvast bedankt!