MacBook wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo mede-Applefans!

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn MacBook(White, 13", Snow Leopard ). Ik was bezig met het verwijderen van een bestand uit mijn prullenbak, toen liep die vast en heb ik hem uitgezet met de uitknop.
En nu wil ik hem weer opstarten, maar blijft hij hangen bij het Applelogo en het laadsymbool. Ik heb al van alles geprobeerd.
-Opstarten met shift werkt niet.
-Ik heb de installatie dvd er al in gedaan en die gaf via schijfhulpprogramma aan dat er geen problemen waren met de schijf.

Heeft iemand nog ideeen, ik wil hem liever nog niet opnieuw installeren.

Alvast bedankt!

Torsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:12
Ik heb een tijdje geleden een vergelijkbaar probleem gehad, mijn macbook startte erg langzaam op, in dit topic staan wat mogelijke oplossingen: http://gathering.tweakers...ist_messages/1443664/last
Misschien dat je daar wat aan hebt, anders moet je ook iets meer specificaties geven (type, cpu, harde schijf, geheugen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Ik heb een 120 GB harde schijf(zit wel bijna helemaal vol), CPU is 2,16 Ghz en 2,5GB ram. Die van mij start helemaal niet meer op, ik heb hem ongeveer een uur lang op het Applelogo laten staan, maar hij deed nog steeds niks. Ik heb het idee dat het ook niet aan mijn hardware kan liggen...

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:12
Heb je wel, zoals in dat topic staat aangegeven, op deze site gekeken met toetsencombinaties die je kunt proberen tijdens het opstarten: http://support.apple.com/kb/HT1533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Ja, ik heb alle mogelijke toetsencombinaties geprobeerd. Maar ik kom bij niks verder. Al wist ik niet goed wat ik met Verbose of Single-User mode kon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 08:56
je probleem klinkt als die van mij had op een gegeven moment nog maar 1,5GB over toen kreeg ik ook het probleem dat hij bleef hangen.
heb toen echt heel lang moeten wachten, voor dat hij opstarten uit eindelijk 5GB weg gegooid opnieuw opgestart probleem was verdwenen.

Macbook 13" late 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Bedankt voor je antwoord, wat is heel lang? Meer dan 2u? Als ik hem in Verbose mode opstart, dan geeft ie Warning: audit space low <5% free. Het klinkt trouwens niet alsof die aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Ik heb even met de Apple installatiecd een hardware test uitgevoerd en hier kwamen geen fouten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
Ik heb het inmiddels opgelost, via FireWire heb ik een backup gemaakt en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Dan vraag ik me wel af welk bestand je dan hebt verwijderd, want dat was blijkbaar niet zo goed voor je systeem :P
Pagina: 1