Toon posts:

Advies aankoop basissysteem (fotograaf)

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk als zelfstandig fotograaf en mijn computer heeft het pas begeven. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe computer

gebruik: photoshop e.d. zware beeld bewerkingsprogramma's. Verder gebruik ik de pc non-stop.

Bestaande hardware die ik hou:
2 beeldschermen
aantal externe hd
muis/ toetsenbord, geluid, printer etc.
Ik heb dus geen randapparatuur nodig.

Budget: circa 600 - 650 euro

Aanschafdatum: zsm

wensen:
minimaal 4gb werkgeheugen
minimaal 500gb hd
1 maal dvd brander met lightscribe
grafische kaart met 1gb geheugen
minimaal 8 usb poorten
snelle processor
+ windows 7 en assemblage van de pc

Dit is mij door een vriend aangeraden
HP Elite 7200 (Madrone MT) 300W PFC Intel Core i5-2400 Processor 4GB PC3-10600 Memory (2x2GB) 750GB 7200RPM SATA-3G 1st Hard Drive SuperMulti LS (JB) Windows 7 Professional 64-bit 1-1-1 Qwerty
Met vga-kaart uitbreiding
Prijs: EUR 675,00 ex btw

Graag reactie en voorstellen voor pc..

Alvast bedankt,

Tom

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 19:43
Prima keuze, al zou ik ook even in de V&A kijken voor een soortgelijk systeem, scheelt je weer wat geld.
En doe jezelf een lol en koop een (interne) cardreader, dat scheelt weer gehannes met kabeltjes en is vaak een stuk sneller dan via de camera.

Van het geld wat je bespaart kan je een mooie USB hardeschijf kopen waar je je foto's op zet als backup, of een abbonement op een online backupservice zoals Carbonite.

I'm a photographer, not a terrorist

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
Zou je niet, aangezien je je brood ermee moet verdienen, niet voor een raid1 opstelling gaan? Dan kan je in het geval van een schijfcrash in ieder geval doorwerken

Roomba E5 te koop

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica