Toon posts:

help videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
onlangs heeft mijn videokaart het begeven. omdat ik een ict opleiding volg. dacht ik hey een leuk probleem om op te lossen helaas kom ik nu vast te zitten.

vorige videokaart
GeForce 7500LE
256 MB DDR2 memory
I/O Ports: DVI, S-Video, VGA

nieuwe videokaart uitgezocht
Saphire ATI Radeon 5450
500 MB DDR 3 600 MHz

mijn systeem m8080.nl moederbord asus P5LP-LE Micro-ATX

omdat er voor de 5450 word aangeraden minstens 400-500w PSU te hebben heb ik ook een nieuwe gekocht
een trust 520 W. deze heb ik met succes geinstalleerd.

ik heb werkelijk alles geprobeerd mijn videokaart stuurt geen signaal naar de monitor nu het blijft een zwart scherm. dit was het geval met de eerste kaart. de computer was uitgegaan toen het nog aan was en startte vervolgens niet meer op. na eindeloos gelezen te hebben en testen kwam ik tot de conclusie dat de kaart maar dood was. vervolgens een nieuwe gekocht.
opties die ik heb geprobeerd.

- bios instelling primary graphic card to PCI-- PCEe nergens te bekennen
- alle andere drivers (NVIDIA) en software verwijderd van de vorige kaart
- onboard grafische kaart uitgeschakeld via apparaat beheer in veilige modus
- de 5450 kaart meerdere keren ingezet en opgestart. nog steeds geen scherm monitor lampje blijft oranje.
- Bios batterij verwijderd en bios instellingen op default gezet.
- jumpers ook verwijderd verplaatst en in originele staat teruggezet.

nu moet ik deze kaarten nog testen bij een ander computer. dat zal ik nog gaan doen.
ik heb nog veel meer gelezen en het blijkt dat ik misschien nu een 6 Pin connector moet hebben om dit soort kaarten van genoeg stroom te voorzien of heb ik dat mis.

op mijn moederbord is geen 6pin connector te vinden. dat kan ook niet met micro atx volgens mij.

dus wie heeft er nog een idee hierover ik wil weer graag normaal gamen :(

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Die aansluiting zit niet op je moederbord, die stroomvoorziening moet van je voeding af komen :) Als je geen 6-pins aansluiting hebt kun je soms een verloopstekker gebruiken van 4-pins molex naar 6-pins :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:50

mvh

State Governor

Trust is niet meteen een A-merk, dat zou al een probleem op zich kunnen zijn. Op dit moment zit ik ook achter een PC met een 5450 en hij trekt 63 W, maximaal ~100 W 130 W als ik zowel de CPU als de GPU 100% belast (OCCT). Die 400-500 W is dan ook sterk overdreven. Voor voeding-advies zou je hier kunnen kijken: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26.

De 5450 heeft geen extra stroomaansluiting, dus je hebt geen 6-pins stekker nodig. Heb je alle (overige) stroomkabels aangesloten, dus ook de P4-kabel van de voeding naar het moederbord?

Doet de computer wel met de onboard videokaart, of doet het hele systeem niets?

[ Voor 5% gewijzigd door mvh op 03-02-2011 19:22 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
ah ja dat stuk had dat de kaart niet zoveel stroom nodig heeft had ik al ergens gelezen helaas was dit wel nadat ik alles had besteld. maar dat zou op zich geen probleem moeten zijn want alles doet het wel.

de onboard doet het intel Express Chipset Controller.

ik heb diagnostische test gevoerd of de PCI-e slot ook goed was.
morgen test ik de videokaart op een ander computer.

• Wild e-Man
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10-2025
Just curious. Het is bijna een jaar geleden... Heb je inmiddels een videokaart gevonden voor je HP m8080.nl die werkt? Er zit een PCI-e 1.0a slot in die nogal brak geimplementeerd lijkt te zijn. PCI-e 2.0 kaartje dat ik heb is in elk geval niet compatible.