Andere voeding ja of nee

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds paar dagen een nieuwe pc:

Intel i3 processor
4g ram
ATI HD5570 van HIS (lowbudgetkaartje)
500gb

Ik wil nu een ATI Radeon HD6850 van sapphire gaan kopen. Nu vroeg ik me af of ik ook nieuwe voeding erbij moet kopen heb namelijk 460w.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan het feit of je voeding een A, B of C-merk is. Een A-merk voeding zou het wel vol kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de voeding zelf staat p-case en volgens mij is het c merk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45
Ja! 650 -> ..... watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:31:
Op de voeding zelf staat p-case en volgens mij is het c merk :P
P-Case?? Dan zou ik het nog eerder specificeren als zijnde een D-merk (als dat al gehaald wordt).
Q-Tec, Sharkoon, Sweex en Trust zijn C-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Niet echt een topmerk nee, maar qua voeding moet hij dat prima trekken. 460 is meer dan genoeg ook al zou de efficiency wat lager liggen.
De reden dat je beter een A-merk kan halen is dat die vele malen minder kans hebben dat de boel kapot gaat omdat je voeding doorbrand of zoiets. De betere efficiency is ook handig voor wat beter stroomverbruik. Ook is het voltage stabieler op de verschillende lijnen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:28

mvh

State Governor

SouLLeSSportal schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:58:
Niet echt een topmerk nee, maar qua voeding moet hij dat prima trekken. 460 is meer dan genoeg ook al zou de efficiency wat lager liggen.
De reden dat je beter een A-merk kan halen is dat die vele malen minder kans hebben dat de boel kapot gaat omdat je voeding doorbrand of zoiets. De betere efficiency is ook handig voor wat beter stroomverbruik. Ook is het voltage stabieler op de verschillende lijnen.
Bij b-merken is het niet de efficiëntie, maar de gehele voeding die ondermaats presteert, met een gespecificeerd piekvermogen in plaats van een continu vermogen. Als die 460 W het piekvermogen is, betekent dat waarschijnlijk niet dat je er langdurig stabiel een 300 W setup mee kan laten draaien.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Het is ten alle tijden aan te raden om een A-merk voeding te kiezen wegens kwaliteit en stabiliteit van je gehele systeem. Echter is 460W op zich voldoende lijkt mij. Het valt mij op dat hier op tweakers vaak veel te zware voedingen worden aangeraden.

hier kun je zelf prima een berekening uitvoeren aangezien je een standaard configuratie hebt. http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Neem een be quiet L7 530W;) want het ziet er naar uit dat het een niet al te betrouwbare voeding is.

[ Voor 57% gewijzigd door karstnl op 03-02-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Lijkt me geen betrouwbaar ding. Koop een Corsair of een be quiet, of ander fatsoenlijk merk. Zijn er zat, topicje is ook al gegeven.

Hij trekt het misschien, maar met veel slijtage/lawaai e.d.

Als je caps ploffen heb je veel meer troep en ergernis die een PSU van 50-75 euro allemaal oplost. Koop een wat zwaardere en je bent weer een beetje futureproof. PSU's verouderen weer een stuk minder snel dan andere hardware.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

piethoogland schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:18:
Het is ten alle tijden aan te raden om een A-merk voeding te kiezen wegens kwaliteit en stabiliteit van je gehele systeem. Echter is 460W op zich voldoende lijkt mij. Het valt mij op dat hier op tweakers vaak veel te zware voedingen worden aangeraden.
Hier op tweakers wordt naar mijn idee netjes een 300W-voeding aangeraden waar nodig (een goede 300W'er zou voldoende moeten zijn, al is het wat krap en daarom fijn om één maatje hoger te nemen). Maar op tweakers wordt ook onderscheid gemaakt tussen een 460W-voeding en een voeding die 460W kan leveren, dat laatste is deze voeding mogelijk niet en als je een goede 460W-voeding hebt is het dat wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Mijn VX550 trekt mijn systeem makkelijk. Een 350/400 watter zou dat ook doen. Enkel doet mijne het rustig op 50% en zijn efficientste punt en zo stil dat een 350 watter helemaal dol zou draaien en na een jaar of 2/3 misschien wel ploft. Marge is gewoon fijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is niet de bedoeling dat we op GoT iedere keer het wiel opnieuw uit moeten vinden.

1) vragen over voedingen horen in Overige Hardware, zoals je zelf met een simpele search op GoT gezien zou hebben.
2) het is hoe dan ook bedoeling dat je op GoT zoekt voor je een topic opent, dan zou je [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 zonder meer gevonden hebben.
3) waar dan ook op GoT is de bedoeling dat je volledig en duidelijk bent in je topicstart. Je hebt nu nog steeds niet meer info dan een wazige opschrift van je voeding gegeven. Duik daar eens achteraan en kom met exacte merk en modelnr. En ga dan zelf op zoek naar wat dat inhoudt.

Move PMG -> OH en dicht wegens dubbel met BBG en bovendien te weinig info/inzet

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.