Toon posts:

Rare poll statement.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
poll: Stekker eruit?

De enige aanwezig optie die je kan geven als je tegen afsluiten bent is er één waar direct een analogie met drinkwater getrokken wordt wat suggereert dat als je er tegen bent, je internet automatisch even belangrijk vind als drinkwater.

Dit is w.m.b. een beetje een onnodig suggestief iets.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 09:57 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De vraag is onder welke omstandigheden internet afgesloten mag worden. Als je echt van mening bent dat er geen omstandigheden te verzinnen zijn, dan lijkt het me dat je internet inderdaad even belangrijk als drinkwater vindt?

Verwijderd

Ik denk dat de poll door veel mensen compleet anders opgevat wordt... o.a. doordat er de verkeerde antwoorden in staan, en omdat Tweakers heel vaak een bepaalde bijgedachte/insteek bij de poll heeft, en vrijwel nooit een puur informatie objectieve poll maakt.

Zo kan ik me namelijk niet voorstellen dat er iemand in de wereld is die zou kiezen voor een oorlog met honderduizend slachtoffers, i.p.v. internet er een week uittrekken, zonder enige directe consequenties.

Ik denk echter dat mensen de poll anders interpreteren... De meesten zullen het een absurde stelling vinden dat je simpelweg door internet er uit te trekken, daadwerkelijk een oorlog zou kunnen voorkomen. En dáárom stemmen ze daar niet op.

Ik denk dat als er een optie was geweest: "Met de stekker er uit trekken voorkom je geen oorlog" het zaakje er heel anders uit had gezien. En dat is een héél andere insteek, als dat je internet net zo belangrijk als drinkwater vind.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 15:10

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het is een grappig/luchtig bedoelde poll, zoals alle andere polls hier. Dat niet alle mogelijke antwoorden afgedekt zijn of dat de antwoorden niet helemaal de lading dekken komt doordat de schrijver van de poll dat ook niet probeert.

Aan de hand van deze poll hoeven geen beslissingen genomen te worden of een uitgebreid rapport opgeleverd, dus waar hebben we het eigenlijk over?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

GR FAQ en Beleid
:D Jullie zijn een heleboel antwoorden bij de poll vergeten!
Nou, vergeten... Iedereen die een internetpoll serieus neemt, heeft een gaatje in zijn hoofd. Het belangrijkste van statistisch onderzoek is een zorgvuldige selectie van de onderzoeksgroep, en daar kunnen wij niet voor zorgen: wij zetten een poll online en merken dan wel wie er langskomt. Wie met alle geweld wil frauderen, gaat daar in slagen. We veroorloven ons dus regelmatig wat vrijheden (en een enkele keer een heleboel vrijheden) bij de keuze van de antwoorden. Als je een interessante extra optie hebt, horen we het graag, maar klachten als 'ik kon niet op geen mening stemmen!' leggen we maar naast ons neer. Stemmen is niet verplicht en, zoals dat op /. zo mooi wordt verwoord:

quote:
Don't complain about lack of options. You've got to pick a few when you do multiple choice. Those are the breaks.
:>

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lekker makkelijk om jezelf te verbergen achter een of andere policy. Maar als er in een poll geen discussie kan plaatsvinden omdat iedereen er onder zit te rectificeren dat met het oneens is met de al dan niet grappig bedoelde analogie kan je beter gewoon heel die poll achterwege laten want dan dient het geen enkel nut.

Ik vind het raar dat er hier op het forum zo'n strakke policy geld m.b.t. het gebruik er van (waar ik het overigens mee eens ben) en er op de F.P. zwaar kansloze polls gehouden worden omdat dat dan leuk is. :/
Olaf schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:03:
De vraag is onder welke omstandigheden internet afgesloten mag worden. Als je echt van mening bent dat er geen omstandigheden te verzinnen zijn, dan lijkt het me dat je internet inderdaad even belangrijk als drinkwater vindt?
Lijkt me nogal onderhevig aan interpretatie in deze kwestie zoals AHBdV kenbaar maakt. Drinkwater en internet zijn niet even belangrijk kwa het nodig hebben natuurlijk, dat ziet iedereen met meer dan 3 hersencellen, maar de beweging van het afsluiten van internet is om heel andere redenen fout dan het afsluiten van drinkwater.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 13:06 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De polls en de antwoorden slaan al heel lang nergens meer op. T.net neemt ze schijnbaar niet serieus, dan ga ik er m'n tijd ook niet aan besteden. Lekker negeren dus :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:05:
De polls en de antwoorden slaan al heel lang nergens meer op. T.net neemt ze schijnbaar niet serieus, dan ga ik er m'n tijd ook niet aan besteden. Lekker negeren dus :)
Negeren is uiteraard een optie, maar volgens mij is feedback redelijk belangrijk voor een website, dus vandaar topic. :)
Maargoed daar kappen we ook maar mee als verdeging gevonden moet worden in policies. Zo kan je nergens meer kritiek op uiten, want er bestaat vast een policy die iets er over zegt. :z

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 13:15 ]

• timberleek
  • Laatst online: 08-02 11:37
je kan wel zeggen dat het mag als het een oorlog kan voorkomen, maar (hoe erg oorlog ook is) misschien is die oorlog wel nodig.

of in dit geval, hebben ze het over het moeilijk maken van de protesten in egypte. Ik ben absoluut voor die protesten. Dat land is al jaren het toneel van onderdrukking en corruptie. De bevolking pikt het niet langer. Zijn de protesten goed? het doel wel. De mensen willen een land waarin iedereen kan leven ipv een selecte groep. zijn de slachtoffers die erbij vallen goed? nee natuurlijk niet. is het afsluiten van het internet goed? Nee zeker niet. ook al worden de protesten dan moeilijker (zeggen ze) en daardoor zullen er minder slachtoffers vallen (goed!), dan blijft het oorspronkelijke probleem bestaan.

internet afsluiten is zeker in het bovenstaande geval een teken van de voortdurende dictatuur

• crizyz
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Ik verstop me niet achter een policy, maar als je die policy leest, weet je dat de polls niet serieus genomen worden door de redactie. Zie dit soort mogelijke antwoorden: "Heeft T.net de CES gecoverd?" Terwijl dagenlang de frontpage "volgespamd" stond met CES artikelen.

Je hebt het nu over een specifieke poll. Ik denk dat als je het in het vervolg anders zou willen zien, je het beste een topic aan zou kunnen maken waarin je aangeeft dat je graag serieuzere antwoorden ziet in polls. Op die manier wordt er eerder wat met je feedback gedaan denk ik. Vooral als zou blijken dat meer users hier behoefte aan hebben. Maar om voor 1 speciefiek geval achteraf een complete discussie enzo te houden, ik kan me wel voorstellen eigenlijk dat dat in de policy gestopt is.

Moraal van het verhaal, die policy heeft het over losse polls, mocht je polls in z'n algemeenheid liever in een andere vorm zien, het staat je natuurlijk vrij om daar een discussietopic over te openen he. Mits er niet al tig van die topics aangemaakt zijn in het verleden dan lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
crizyz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:15:
Ik verstop me niet achter een policy, maar als je die policy leest, weet je dat de polls niet serieus genomen worden door de redactie. Zie dit soort mogelijke antwoorden: "Heeft T.net de CES gecoverd?" Terwijl dagenlang de frontpage "volgespamd" stond met CES artikelen.

Je hebt het nu over een specifieke poll. Ik denk dat als je het in het vervolg anders zou willen zien, je het beste een topic aan zou kunnen maken waarin je aangeeft dat je graag serieuzere antwoorden ziet in polls. Op die manier wordt er eerder wat met je feedback gedaan denk ik. Vooral als zou blijken dat meer users hier behoefte aan hebben. Maar om voor 1 speciefiek geval achteraf een complete discussie enzo te houden, ik kan me wel voorstellen eigenlijk dat dat in de policy gestopt is.

Moraal van het verhaal, die policy heeft het over losse polls, mocht je polls in z'n algemeenheid liever in een andere vorm zien, het staat je natuurlijk vrij om daar een discussietopic over te openen he. Mits er niet al tig van die topics aangemaakt zijn in het verleden dan lijkt mij.
Een poll hoeft toch helemaal niet serieus genomen te worden door de redactie om toch een beetje serieus om te kunnen gaan met onderwerpen? Alsof de reactie altijd DE reden is een poll te voeren.
De stelling van het coveren van CES vind ik dan weer heel iets anders dan zo'n flutpoll aanmaken over een actualiteit waar mensen wellicht serieuze meningen over hebben.

Talloze andere plekken vormt het interresant discussie materiaal, indien juist uitgevoerd dan. Van de redactie heb ik helemaal geen verwachtingen m.b.t. poll resultaten en dit heb ik ook nooit beweerd.
Pagina: 1