Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen Tweakers leden.

ik ben van plan om binnen kort mijn website online te zetten,
Op mijn website ga ik actief domeinnamen/design's en andere diensten aanbieden.
Nu heb ik in principe alles op papier staan ( soort van bedrijfsplan )

Ook de domein namen die ik ga gebruiken zijn geregistreerd,
Uiteraard moet ik mij hiervoor inschrijven bij de KVK en bij de Belastingdienst.
Ik heb totaal geen ervaring met het opzetten van een eigen bedrijf/onderneming.

Maar wel met de diensten die ik ga aanbieden uiteraard.

Zijn er mensen met ervaring? Die ook van huis uit begonnen zijn?

Ik ga er van uit dat bij de start mijn omzet minimaal zou zijn,
Het geld wat ik er in ga steken heb ik beschikbaar ik heb dus geen start budget of lening nodig
Graag zou ik willen weten hoe het zit met belasting ect aangezien ik er naast wel fulltime blijf werken.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips in de topic.

Alvast bedankt!
Patrick ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 09:14 ]

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Het is niet moeilijk, je hoeft alleen maar bij de KvK in te schrijven, daar kunnen ze je ook gelijk bij de belastingdienst inschrijven. Als je je nummers in huis hebt ga je naar een bank en open je een zakelijke rekening (dat is echt een stuk fijner om apart te hebben en als je geen zakelijke contante transacties hebt scheelt het ook weer een kas).

Daarnaast veel archiefmappen kopen en je administratie op orde maken. Bonnen bewaren, zakelijke kilometers registreren, dat soort dingen.

Ook een grote agenda en die actief gebruiken om in te vullen hoeveel uur je aan je onderneming kwijt bent (je hebt een minimale urenbesteding nodig om van bepaalde voordelen en classificaties te kunnen genieten) vastleggen.

Het is tegenwoordig niet meer verplicht maar een ondernemingsplan schrijven is geen slecht plan (doe dit dan gelijk voordat je naar de KvK gaat, kan je 'm eventueel meenemen), hetzelfde geld voor algemene voorwaardes. Lees die van de 'concurrenten' goed door, liefst een stuk of 10, en kijk welke voorwaarden jouw situatie het beste omschrijven. Blijf hierbij binnen de juridische lijntjes en bedenk dat B2B veel makkelijker voor je is dan naar consumenten (consumenten zijn vaker oplichters en hebben veel meer rechten).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
We hebben een leuk topic hierover. Het Freelance ICTers discussie topic.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord, Ik ga het Topic even door lezen.
Groetjes !

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 14:32
Mijn advies is om niet teveel te richten op hosting en domeinnamen, dat is centenwerk en kun je nagenoeg geen serieus inkomen mee verkrijgen de eerste paar jaar (reken maar uit hoeveel klanten je daarvan nodig hebt).

Design kan wel, maar heb je al nagedacht waar je klanten vandaan haalt? Die komen niet via internet, daar zijn er al genoeg op.
Meeste klanten zul je via mond tot mond reclame moeten verkrijgen, heb je al een netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Bender schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:47:
Mijn advies is om niet teveel te richten op hosting en domeinnamen, dat is centenwerk en kun je nagenoeg geen serieus inkomen mee verkrijgen de eerste paar jaar (reken maar uit hoeveel klanten je daarvan nodig hebt).

Design kan wel, maar heb je al nagedacht waar je klanten vandaan haalt? Die komen niet via internet, daar zijn er al genoeg op.
Meeste klanten zul je via mond tot mond reclame moeten verkrijgen, heb je al een netwerk?
[/quote]

Bedankt voor u reactie.

Inderdaad moet ik het hebben van mond op mond reclame.
Hosting & Domein service is er voor er bij,
ik zal mij het meest richten op de verkoop van websites en het maken hiervan.

Ook zal ik diensten aanbieden als PHP instaleren op servers ect.

Ik werk bij een vrij groot ICT bedrijf hier heb ik een netwerk.
Verder zal ik gebruik gaan maken van forums als SiteDeals ect.

Denk je dat online marketing dan niks uithaalt?

Thnks.
Patrick ;)

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Als je werkt bij een groot ICT-bedrijf zou ik als ik jou was mijn contract goed doorlezen betreffende werk ernaast en het starten van een eigen bedrijf in dezelfde sector. Soms heb je getekend voor boeteclausules die je binnen een bepaalde termijn na ontslag, of naast je werk iets in dezelfde branche te doen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De KVK heeft toch van die startersdagen? Daar krijg je een goed overzicht van wat er allemaal bij komt kijken. Je kunt dan beter kijken wat je allemaal nog moet doen en bij wie je moet zijn.

Of kijk eens op KVK e-start: http://www.kvk.nl/e-startgef

Of als je liever gelijkgestemden treft: http://www.kvk.nl/agenda/?categorie=bedrijf%20starten

[ Voor 16% gewijzigd door Roenie op 04-02-2011 09:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !!

Ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen.
Volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij het KVK groningen.

Ben wel een beetje nerveus.. gezonde spanning haha.

nogmaals bedankt

Verwijderd

http://www.patjewebbeheer.nl/
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

zal de spanning zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 11:56 ]

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Als je bij de KVK bent krijg je een bewijs van inschrijving en daarmee kan je al een bankrekening openen. Je moet wel meestal een afspraak bij de bank maken dus als je weet wanneer je je gaat inschrijven kan je ook gelijk een afspraak bij de bank maken.

Meeste bankreks. zijn trouwens eerste jaar gratis voor starters.

je ne sais cacques

Verwijderd

Higherlevel.nl is een behoorlijk actief forum van/voor/door zelfstandig ondernemers.
Al jouw mogelijke en toekomstige vragen zijn daar al tig keer voorbij gekomen

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Schaapmed schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:58:
Als je bij de KVK bent krijg je een bewijs van inschrijving en daarmee kan je al een bankrekening openen. Je moet wel meestal een afspraak bij de bank maken dus als je weet wanneer je je gaat inschrijven kan je ook gelijk een afspraak bij de bank maken.

Meeste bankreks. zijn trouwens eerste jaar gratis voor starters.
wat is het voordeel van zo'n rekening? waarom niet gewoon naar je bank gaan en een extra betaalrekening openen zonder mee te delen dat je daar eigenlijk al je zakelijke betalingen en ontvangsten mee gaat doen? kost je 4 euro per kwartaal ofzo, en verder niets... of is een "zakelijke" rekening goedkoper? (kan het me haast niet voorstellen)

[ Voor 6% gewijzigd door P.O. Box op 04-02-2011 19:06 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Zakelijke rekeningen zijn in het algemeen niet goedkoper dan prive, integendeel. Dan nog gaat het om betrekkelijk kleine bedragen (ik geloof dat ik per maand 2 of 3 euro aan bankkosten betaal). Voordeel is dat de tenaamstelling overeenkomt met je bedrijfsnaam en dat inkomende betalingen dus niet zullen afketsen vanwege een tenaamstelling.
Pagina: 1