Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook februari 2011

In dit topic kan gediscussieerd worden over de businessnotebooks van de NBBG van februari 2011. Hier kun je dus terecht met inhoudelijke vragen over de verkrijgbaarheid, de laptop zelf en andere zaken die met de aanschaf te maken hebben.

Artikel: reviews: Notebook Best Buy Guide: februari 2011
Lenovo L412
pricewatch: Lenovo Thinkpad L412 (NVU73MH)
Alternatieven
pricewatch: Dell Latitude E5510-H122NL
pricewatch: Toshiba Tecra S11-11F
pricewatch: HP ProBook 6450B (WD773EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp hier weinig van. Dr zijn veel betere laptops te krijgen voor die prijsklasse. Bv de XPS of de MSI varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb net een nieuwe laptop besteld, welke ook deels in de businesscategorie valt (via hoger onderwijssysteem in de UK). Een van de dingen die me tegenviel was het gewicht; bijna elke laptop ging over de 2 kg heen, en dat is best zwaar voor mensen die veel reizen.

Vandaar dat ik gisteren de Toshiba Satellite r630 heb besteld (prive dus, maar veel reizen): 1.43 kg. Sinds ik mijn Portege r500 heb, is een laptop van >1.5 kg eigenlijk geen optie meer. Een 13.3" scherm (1366 x768), Core i3, 4GB RAM, 320 GB HDD, DVD-drive, HDMI poort. Heb er een Dynadock V10 docking station bij gekocht.

£745 inc BTW voor de combinatie (woonachtig in GB), inclusief 3 jaar garantie en deze maand £100 cashback van Toshiba :p .

Business hoeft trouwens niet snel te zijn, maar batterijleven zal meespelen. Een i7 helpt dan niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 01-02-2011 23:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:02:
Ik begrijp hier weinig van. Dr zijn veel betere laptops te krijgen voor die prijsklasse. Bv de XPS of de MSI varianten.
Geen zakelijk uiterlijk.
De bouwkwaliteit van de xps 15 stelt in vergelijking met een thinkpad ook geen reet voor. En wat moet een zakelijke gebruiker nu in hemelsnaam met een grafische kaart?

een xps 15 met 1080p en 4 jaar NBD garantie viel helaas buiten het budget, anders had ik die aangeraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:35:
[...]

Geen zakelijk uiterlijk.
De bouwkwaliteit van de xps 15 stelt in vergelijking met een thinkpad ook geen reet voor. En wat moet een zakelijke gebruiker nu in hemelsnaam met een grafische kaart?

een xps 15 met 1080p en 4 jaar NBD garantie viel helaas buiten het budget, anders had ik die aangeraden :P
De XPS heeft wel een zakelijk uiterlijk. Tis ook maar wat je ziet als zakelijk, want het uiterlijk van die Lenovo is gewoon blokkig/robuust en lelijk. Je ziet zaken mensen toch ook niet per se in Volvo's rijden, die rijden in audi's en BMW's.

Daarnaast gaat het volges mij ook niet eens om zakelijk want je hebt een basis, een midden en een dure variant die bijna altijd gebruikt word voor te gamen. Wie heeft uberhaupt verzonnen dat die middelste dan een businessnotebook moet zijn? Je zou eerder zeggen dat het een notebook is die dr tussenin ligt, een alleskunner, die zowel games, als tekst en videobewerken, etc, kan doen. Als die dan die verschillende punten beter kan doen dan andere notebooks in die prijsklasse, dan is die laptop gewoon beter... Dat het uiterlijk 'zakelijk' dient te zijn is nogal ver gezocht en dus ook, zie mn vergelijking, ongegrond.

Het zou hierbij om de mogelijkheden van de laptop moeten gaan. Dat de bouwkwaliteit zwaar weegt omdat de notebook veel mee word genomen is te begrijpen. Maar dat dat de doorslaggevende factor is betwijfel ik. Ik zie niet dat andere laptops eerder kapot gaan als je ze in een laptoptas meeneemt en normaal met ze omgaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We wisselen af... om en om kiezen we er 3 of 4 uit de volgende categorien:

[NBBG Aanschaf] Workstation
[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook
[NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop
[NBBG Aanschaf] Basisnotebook
[NBBG Aanschaf] Businessnotebook
[NBBG Aanschaf] Gamenotebook
[NBBG Aanschaf] Netbook
[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook 12"-14"
[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook
bron

Dat we dit keer een basis, high end gaming, en bussinesnotebook hebben is puur toeval.

Ik vind overigens niet dat de xps een zakelijk uiterlijk heeft... Een ingetogen uiterlijk ja, maar zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Nou ik dit topic kan ik mooi me vraag kwijt welke ik te klein vind voor een nieuw topic.
De pricewatch: Lenovo Thinkpad L412 (NVU73MH) heeft op internet op 1 punt nog al wat onduidelijkheden. Namelijk het wel of niet aanwezig zijn van een bluetooth chip.
Het op tweakers zeggen de spec van niet. Op de site van Misco weer wel (bij 2 types) maar bij andere shops staat er een streepje ( - ) ipv een V/X of Ja/Nee

En op de site van lenovo staat er ook niets over vermeld 8)7
Als toevallig iemand deze in bezit heeft ben ik wel benieuwd of er nou wel of geen bluetooth in zit.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pricewatch is niet echt te vertrouwen als het om specs gaat.
De beste manier om achter de specs te komen is een shop bellen met de vraag of er wel of geen bluetooth inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

klaasbram schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:24:
Nou ik dit topic kan ik mooi me vraag kwijt welke ik te klein vind voor een nieuw topic.
De pricewatch: Lenovo Thinkpad L412 (NVU73MH) heeft op internet op 1 punt nog al wat onduidelijkheden. Namelijk het wel of niet aanwezig zijn van een bluetooth chip.
Het op tweakers zeggen de spec van niet. Op de site van Misco weer wel (bij 2 types) maar bij andere shops staat er een streepje ( - ) ipv een V/X of Ja/Nee

En op de site van lenovo staat er ook niets over vermeld 8)7
Als toevallig iemand deze in bezit heeft ben ik wel benieuwd of er nou wel of geen bluetooth in zit.
Het is afhankelijk. De laptops van Lenovo kan je zelf samenstellen, maar Lenovo heeft zelf ook een aantal verschillende varianten van model samengesteld die worden aangeduid met die rare code (NVU73MH in dit geval). Dus je zal ook L412 modellen tegenkomen met bijv. een i3 in plaats van i5, of 2GB RAM ipv 4GB, enzovoort. Naar mijn mening zit je altijd goed als je gewoon bij Lenovo zelf iets samensteld, weet je altijd wat je krijgt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Lenovo samenstellen? Dat kan toch helemaal niet in Nederland?
Via de lenovo NL site word ik direct doorverwezen naar een gedeelte met prijzen in dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Idd, samenstellen gaat in nederland niet. Zelfde met HP, die kun je in de VS ook samenstellen, maar hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
bij HP kan dit wel, enkel niet als eindgebruiker. Je kan bellen naar een reseller, en die kunnen de HP op maat bestellen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaytjuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02-2024

Kaytjuh

The one and only

Ik ben van plan om een Sony Vaio E laptop aan te schaffen. Op de Sony site heb ik de volgende specs geselecteerd:

Processor: Intel® CoreTM i5-480M, 2,66GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
Afwerkingen: Wit
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera
Grafische kaart: Scheda Grafica Intel® HD

Ik kom uit op een prijs van €750.

Ik heb op verschillende websites reviews gelezen waarin terugkomt dat het een kwalitatief goede laptop is. Ik zal deze voornamelijk meenemen tijdens reizen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij zal dan ook vooral gebruikt worden voor zakelijke doeleinden (niet voor gamen).

Een goede keus volgens jullie? Of bega ik een grote fout :)?

Afbeeldingslocatie: http://www.etrubka.com/images/laptops/Sony_Vaio_E_White_VPC-EE2E1RWI5.jpg

Tweaker gallery / Kaytjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bega je daarmee redelijk een miskoop, dit is een van de modellen welke op dit moment gewoon een slechte keus zijn:

De accuduur is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
Dit model heeft doorgaans last van een vervelde pieptoon. Pieptoon? Ja, een gluid met hoge toonhogte, echt verschrikkelijk irritant.
De service van sony is niet bepaald top.

Daarbuiten, dit mogel kost €750 terwijl je dezelfde specs kan krigen voor meer dan 100 euro minder:
pricewatch: Asus K52F-EX887V nog van een goed merk ook: deze bezit 2 jaar garantie.

Wat ik me ook afvraag is waarom je niet voor een wat "lelijker" model gaat, veel bling bling doet het doorgaans slecht in een zakelijke omgeving, het nadeel is dat een aparte grafische kaart meestal ontbreekt maar dat is voor jou geen probleem :)

• Kaytjuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02-2024

Kaytjuh

The one and only

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:19:
Volgens mij bega je daarmee redelijk een miskoop, dit is een van de modellen welke op dit moment gewoon een slechte keus zijn:

De accuduur is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
Dit model heeft doorgaans last van een vervelde pieptoon. Pieptoon? Ja, een gluid met hoge toonhogte, echt verschrikkelijk irritant.
De service van sony is niet bepaald top.

Daarbuiten, dit mogel kost €750 terwijl je dezelfde specs kan krigen voor meer dan 100 euro minder:
pricewatch: Asus K52F-EX887V nog van een goed merk ook: deze bezit 2 jaar garantie.

Wat ik me ook afvraag is waarom je niet voor een wat "lelijker" model gaat, veel bling bling doet het doorgaans slecht in een zakelijke omgeving, het nadeel is dat een aparte grafische kaart meestal ontbreekt maar dat is voor jou geen probleem :)
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik denk dat ik hem heb gevonden: http://www.mycom.nl/Produ...53JCXX164V--i5460M/297596

Lijkt me een toppertje!

Tweaker gallery / Kaytjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mij een laptop aan te raden waarmee ik zware progamma's kan draaien zoals autocad en sketchup plus de dagelijkse gebruikelijke progamma's. ik wil zonder vertraging dus gewoon een fatsoenlijke laptop waarmee ik aan de slag kan zonder problemen. Ik ben nog van plan om bij de saturn te kijken maar wat moet een fatsoenlijke laptop die dat allemaal moet verdragen allemaal minimaal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem allereerst een kijkje hier: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, Voor de werkzaamheden die jij opnoemt is een hoge resolutie erg handig.

En we missen nog wat belangrijke dingen: zoals het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb intussen mijn Toshiba Satellite R630-13T zo'n twee weekjes. XP erop gezet (Win7 is niet de favoriet). Ik had wel een probleem met de R700 WLAN drivers, die werkten wel maar de Fn+F8 toetsen combinatie niet; de enige Fn+combinatie die niet werkte.

Daarna een R700 XP downgrade DVD geleend van de ICT van het werk, daarmee installatie gedaan, een repair gedaan met mijn Windows CD en productkey, en dan werkt alles goed.

Het toetsenbord is inderdaad niet fantastisch (alhoewel waarschijnlijk smaakafhankelijk), scherm is goed, en laptop is snel. Batterijleven is goed (makkelijk 5 uur, misschien meer). Tot nu toe tevreden over de aankoop :) .

De Dynadock is minder, werkt wel maar niet zoals ik het wil (apart topic).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1