corrupte foto's na kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2025

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zeker of het hier hoort maar ik heb geen idee waar wel. Dus sorry bij deze ;-)

Ik ben naar Australie en Nieuw-Zeeland geweest. Daar heb ik natuurlijk veel foto's gemaakt. Ik had deze foto's gekopieerd van mijn laptop naar mijn externe hdd. Een week later wou ik ze branden op een dvd maar toen bleek opeens de helft corrupt/kapot te zijn!
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/352ncza.png
Sommigen doen het gewoon wel en andere helemaal niet. Sommige opent die niet omdat die het bestandssysteem niet herkent en anderen krijg ik alleen maar kleuren...?
Ik wil ze heeel graag herstellen want de originele heb ik niet meer!

HELP dus alstublieft (A)

Groeten!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij mij zijn foto's een keer corrupt geraakt door kapot geheugen. Zie ook O&O Defrag sloopt files.

Met recovery weer op je laptop terug proberen te halen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45

mvh

State Governor

In dit topic [Ervaringen] Geheugen kaart recovery staat van alles over recovery van geheugenkaarten, maar het lijkt me dat je dit ook wel kunt toepassen op je harde schijf. Je kunt op die manier ook nog proberen de originelen van je geheugenkaartje te halen, zelfs als die gewist is, maar natuurlijk niet als hij daarna nog weer volgeschreven is :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
deblaauwn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:00:
In dit topic [Ervaringen] Geheugen kaart recovery staat van alles over recovery van geheugenkaarten, maar het lijkt me dat je dit ook wel kunt toepassen op je harde schijf. Je kunt op die manier ook nog proberen de originelen van je geheugenkaartje te halen, zelfs als die gewist is, maar natuurlijk niet als hij daarna nog weer volgeschreven is :)
Originele stonden op mijn asus EEE pc die ik na terugkomst heb geformatteerd en klaar te maken voor schoolgebruik. Ik wou de originele bestanden op cd zetten toen ik erachter kwam. Ze hebben wel goed op m'n externe hdd gestaan maar iets is er ergens fout gegaan..

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Dit ziet er m.i. uit als een delete actie die niet alles heeft weggehaald en waar een nieuwe foto overheen gezet is.

Allereerst natuurlijk een block kopie van je filesystem maken, zodat je het niet verder stuk maakt.

Daarna met een tool als http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec eroverheen en kijken of die er nog mooie foto's van kan maken...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Block kopie?

En ik heb de PhotoRec net geprobeerd, maar snap er geen hole van...ook met uitleg is een hoop gezoek en geklik.

*edit* Ik ben wel wat verder, photorec is nu bezig met restoren. Hopelijk dan ;-)
Nou, het gaat trouwens ook nog wel even duren. Laat jullie meer weten na een uurtje of 12, hehe

[ Voor 63% gewijzigd door Mu.siQ op 31-01-2011 17:25 ]

Pagina: 1