Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Beste Tweakers,

Momenteel loop ik dus stage, en één van mijn collega's gaf mij een laptop met het probleem dat hij het
maar niet voor elkaar kreeg om Windows 7 te installeren, nadat de bestanden zijn geladen en je in het laadscherm komt met het groene balkje dat heen en weer gaat, loopt hij gelijk na 2 seconden vast.

Het gaat om de HP DV9000 laptop die inmiddels 3 jaar oud is.

Wat hebben wij geprobeerd:
- DVD speler vervangen
- Primaire HDD eruit gehaald en Secundaire erin gelaten, zelfde resultaat.
- 4 verschillende Windows 7 installatie dvd's
- MemTest86+ uitgevoerd, kwam goed uit de test.
- Op de BIOS een HDD test gedaan van 90 minuten, kwam goed uit de test.

We staan hier voor een raadsel, ik heb geen idee hoe ik dit opgelost krijgt, heeft één van jullie misschien een idee?

Bij voorbaat bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Is dat toevallig net op het punt dat de videodriver geladen wordt? Deze DV9000 serie had namelijk ook last van de bekende problemen met de Nvidia videochip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie via externe hdd/usb stick al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdplas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-10-2023
Download ff een videostresstester, dv9000 voor 2008 zijn idd alle rampen modellen met de nvidia chips die verrot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Het lukt niet eens om Ubuntu of iets op te starten voor de video stress test, dus dat gaat het niet worden.

Heb contact opgenomen met HP en zeggen dat onze (93 serie) laptop niet onder de fabrieksfout valt en dus mij niet kunnen helpen zonder eerst 20 euro te hebben betaald. Lekker weer..

Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat is nu het precieze typenummer van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Het gaat om de HP DV9381EA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Volgens de specs heeft die een losse Nvidia Geforce Go 7600, welke naar alle waarschijnlijkheid dezelfde problemen met de slechte soldeerverbindingen heeft als de 8000 serie.
The reason for the high failure rate was because of improper selection of the underfill material for the chip. Underfill materials are a sort of glue that keeps the silicon die firmly attached to the packaging material, which is where the connection to the actual pins takes place. On this chips, the working temperature of the underfill material was too low for the task and allowed the chip to move sightly if temperature was raised above a certain level, weakening the solder joints by which the die is attached. This eventually leads to a catastrophic failure, although the way the chip fails is quite random.
Op het internet erg veel over te vinden, bv:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=37&t=70515
http://www.ripoffreport.c...ard-hp-defectiv-5ag44.htm
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Mogelijk (tijdelijk) op te lossen door een reflow of reballing van de gpu, zjin op youtube wel guides voor te vinden, maar vooral bij een laptop mainboard is dit niet zo makkelijk zelf te doen als bij een losse grafische kaart.
Pagina: 1