Switch toevoegen aan router voor meerder PC's op verschillen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Hallo, ik zit met de volgende vraag.

Onze PC beneden, waar ik nu opzit, is aangesloten op het internet. Onze router (kpn experia box) zit in de loods, want daar is het kantoor van m'n vader, en op die PC zit ook internet.

Nu is er dus een kabel van de loods, vanuit de router, naar het huis toegehaald, om dus internet op deze PC te krijgen.

Nu is het zo, dat er ook nog een bos van ongeveer 10 kabels uit een andere buis komt naast de kabel van het internet. Op die ene kabel waar internet op zit, zit deze PC gekoppeld.

Nu komt m'n vraag. Is het mogelijk, om dus de kabel van deze PC eruit te trekken, een switch er tussen zetten, en dus meerdere kabels ( ook uit die bos) op de switch aan te sluiten, zodat de kamers boven ook internet hebben?

M'n vader zei wel zo van: Koop maar wat je nodig denkt te hebben, maar ik ben geen held in netwerken, dus ik dacht, ik gooi hier eens een balletje op!

Alvast bedankt, als iemand kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiztid2004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02-2011
Als ik het zo lees is het nu:

modem/router kpn -> kabel -> pc

en wil je daar:

modem/router kpn -> kabel -> switch -> pc's

van maken?

Als dat het is, is het antwoord simpelweg, ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Jup kan, er zijn heel wat mooie unmanaged switches te koop, die zijn werk prima doen en geen herrie maken pricewatch: HP Procurve V1410-8G bijvoorbeeld, leuk topic: [Gbit] Betaalbare en goede Gigabit switches

• revenge
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04 17:40
Duidelijk antwoord, maar ik heb nog een vraagje:

Ik heb in de meterkast een UPC aansluiting. Deze aansluiting gaat naar een router. Vandaar gaat er een kabel naar zolder waar mijn desktop staat. Daar wil ik een switch plaatsen.

Een kabel van de router gaat dus naar de switch. Nu wil ik aan die switch de desktop EN een netwerkprinter (HP Laserjet 2100 met Jetdirectkaart) hangen. De netwerkprinter moet een eigen ip-adres hebben. Heb ik daar geen aparte kabel voor nodig aan de ROUTER of kan ook deze zonder problemen samen met de desktop aan de switch?

En dan uiteraard ook nog tegelijkertijd gebruiken.

Geen probleem?

Groet,

Hans

.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
revenge schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:01:
Duidelijk antwoord, maar ik heb nog een vraagje:

Ik heb in de meterkast een UPC aansluiting. Deze aansluiting gaat naar een router. Vandaar gaat er een kabel naar zolder waar mijn desktop staat. Daar wil ik een switch plaatsen.

Een kabel van de router gaat dus naar de switch. Nu wil ik aan die switch de desktop EN een netwerkprinter (HP Laserjet 2100 met Jetdirectkaart) hangen. De netwerkprinter moet een eigen ip-adres hebben. Heb ik daar geen aparte kabel voor nodig aan de ROUTER of kan ook deze zonder problemen samen met de desktop aan de switch?

En dan uiteraard ook nog tegelijkertijd gebruiken.

Geen probleem?

Groet,

Hans
Inderdaad geen probleem. Het maakt niet uit of je de printer achter de switch aansluit of op de router.