Jerrycan vullen op tankpas

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:18:
Nee, er zit niet zo bizar verschil in die tankpassen.
Waar het om gaat is dat zijn werkgever de mogelijkheid heeft uitgesloten om in het buitenland te tanken. Waarschijnlijk omdat hij zijn zakelijke auto heeft voor het werk wat in Nederland afspeelt. Dus wat meot je dan met een zakelijke auto in het buitenland, buiten privé gebruik?
Niets dus, vandaar de blokkade. En wil je dan zo graag rijden in het buitenland, dan betaal je ook voor de benzine, dat is een hele redelijke stelling die de werkgever daarin neemt.
Uiteraard kan je dat misbruiken door jerrycans te vullen, maar daarmee besteel je in feite je baas. Ofwel: not
done.

Een zelfde discussie hebbenw ij hier gehad over het verstrekken van kentekenplaten voor aanhangwagens. Veel leaserijders waren verbaasd over het feit dat deze niet meer in het leasecontract zaten. Logsich, want niemand gebruikt zijn zakelijke wagen (bij ons) voor het slepen van een sleurhut voor de zaak. Dat is allemaal privé gebruik, en daar verwacht de werkgever dat de betreffende lease rijder zijn eigen zaken regelt en dus ook betaald. Niets mis mee.
Dat vraag ik me af. Mijn baas doet niet moeilijk over brandstof in het buitenland, toch heb ik gewoon een pas voor alleen in Nederland. Mijn baas stelt de keiharde grens van 12500 kilometer prive rijden en niet meer. Dat vind ik veel logischer dan je personeel zeggend at ze wel 13k kilometer IN nederland mogen rijden, maar daarbuiten niet... Boeiend waar je het rijdt...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:29:
:F

Lees zijn post nou nog eens rustig en aandachtig door. Jij vind het dus prima om een meter voor de grens de boel vol te gooien en op de terugweg een meter over de grens weer, maar als je net in Duitsland tankt dus niet acceptabel?

Vergeet niet dat je op die manier je baas meer geld kost in plaats van minder.
Inderdaad...

Als ik dit zo allemaal lees, ben ik echt blij dat mijn baas niet zo kortzichtig is!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

Heeft weinig met kortzichtigheid te maken, maar gewoon met policy.

Het nadeel van het hebben van een buitenlandse tankpas is niet zozeer de prijs ervan, maar met het verrekenen van de BTW. Dat kunnen ze wel doen indien er in Nederland wordt getankt, maar niet in het buitenland.
Voor een kleine organisatie is dat extra werk (en geld wat er in weze mee verloren gaat) nog te overzien. Voor grotere organisaties en waar veel mensen lease auto's rijden kan dat aardig oplopen.

Vandaar dat je dus restricties tegen kan komen met betrekking tot tanken in het buitenland.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:56:

Dat vind ik veel logischer dan je personeel zeggend at ze wel 13k kilometer IN nederland mogen rijden, maar daarbuiten niet... Boeiend waar je het rijdt...
Ach in Nederland rij je privé niet echt voor je lol, als alle buitenlandse kilometers ook vergoed worden gaat iedereen een rondje Scandinavie doen. Helsinki is nog een stevig eindje weg met de auto (zonder veerboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
Moreel goed of slecht, wat een krenterig gedoe zeg.

Je gaat notabene op vakantie. En dan al 25 liter brandstof willen besparen. Hieronder misschien nog wat tips:

Neem voldoende voedsel van de LIDL mee, op goedbezochte vakantieplekken is het vaak duurder.
Stop bij een goedkope pomp, in luxemburg, als is het alleen om je jerrycan weer vol te krijgen.
Rij zonder airco en pomp je banden op tot 3 bar ofzo.
Smeer alle broodjes al thuis, het liefst voor de komende drie dagen.
Rij heel de weg 80 of 90 in zijn 5 of 6 als die er is, op de cruisecontrol, het liefst 10 meter achter een vrachtwagen...

Uiteraard is dit sarcastisch, maar mijn boodschap luidt geniet van je vakantie :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:02:
Policy die strikt geïnterpreteerd wordt zonder oog voor de omstandigheden is natuurlijk kortzichtig. Andersom is het negeren van de policy zonder oog voor de gevolgen daarvan (onevenredig hogere kosten etc.) even kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Policy die strikt geïnterpreteerd wordt zonder oog voor de omstandigheden is natuurlijk kortzichtig. Andersom is het negeren van de policy zonder oog voor de gevolgen daarvan (onevenredig hogere kosten etc.) even kortzichtig.
Verander policy eens door regels en wetten, is het dan nog steeds kortzichtig?
In mijn ogen dien je je gewoon aan de regels te houden. En natuurlijk zijn er uitzonderingen te verzinnen, en dat mag ook best, maar dat houdt niet in dat mensen/bedrijven die regels naleven kortzichtig zijn.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:02:

Het nadeel van het hebben van een buitenlandse tankpas is niet zozeer de prijs ervan, maar met het verrekenen van de BTW. Dat kunnen ze wel doen indien er in Nederland wordt getankt, maar niet in het buitenland.
Voor een kleine organisatie is dat extra werk (en geld wat er in weze mee verloren gaat) nog te overzien. Voor grotere organisaties en waar veel mensen lease auto's rijden kan dat aardig oplopen.

Vandaar dat je dus restricties tegen kan komen met betrekking tot tanken in het buitenland.
Kijk dat is dus de echte reden... BTW...
Dat zag ik over het hoofd.
bouwfraude schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:09:
Ach in Nederland rij je privé niet echt voor je lol, als alle buitenlandse kilometers ook vergoed worden gaat iedereen een rondje Scandinavie doen. Helsinki is nog een stevig eindje weg met de auto (zonder veerboot).
In Nederland rijd je prive niet voor de lol? En vakantie doe je wel voor de lol?
Of je nu een dagje naar een dierentuin gaat, of dat je op vakantie naar naar Frankrijk gaat. Het is beide gewoon vrije tijd. Het heeft niets met lol te maken.

Iedereen een rondje scandinavie!? Bewijs dat eens met getallen...
Bij ons bedrijf is brandstof in het buitenland gewoon te declareren, ook tijdens vakanties, we moeten het alleen zelf voorschieten.
De vakanties gaan niet verder of langer dan anders. Al mijn directe collega's gaan nog steeds, net als ikzelf, met het vliegtuig echt ver weg. Ik ben de afgelopen 3,5 jaar nog nooit verder geweest met de auto dan belgie en duitsland. Allemaal binnen 1 tank terug...

Maar als dit dus de reden is (BTW), dan zal de baas het geen enkel probleem vinden dat je in NL nog even 6 jerrycans vult. Zolang ze allemaal maar in de leaseauto gaan, zodat je kilometerstand uiteindelijk klopt ;)

Jij blij en de baas kan zijn BTW terugvragen...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 01-02-2011 18:16 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Wees blij dat je met je lease-auto op vakantie mag.. Ken genoeg werkgevers, waar je auto niet verzekerd is als je in het buitenland rijdt..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:08:
Verander policy eens door regels en wetten, is het dan nog steeds kortzichtig?
In mijn ogen dien je je gewoon aan de regels te houden. En natuurlijk zijn er uitzonderingen te verzinnen, en dat mag ook best, maar dat houdt niet in dat mensen/bedrijven die regels naleven kortzichtig zijn.
Ja :) Let maar eens op, een goede agent weet de regels te interpreteren en een slechte agent houdt zich strikt aan het boekje a la Befehl ist Befehl. (Als je denkt dat dat willekeur is heb je het niet begrepen.)

Van een domme, droge interpretatie van de regels is nog maar zelden iemand beter geworden (zie mijn voorbeeld hierboven waarmee de baas als je de regels slechter af zou (kunnen) zijn). Zodra je het doel achter de regels uit het oog verliest kan je er maar beter mee ophouden, want dat is waar de drama's beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ach ik knal hem voor de grens ook nog altijd nokki vol. Vorig jaar tijdens de wintersport toch nog dik 800 KM frankrijk ingekomen, op en neer naar Stuttgart geweest, op en neer naar Londen geweest en afgelopen week op en neer naar Parijs. Le Mans op en neer is me nog niet gelukt ;)

Dit jaar gaan we met de camper naar Le Mans maar die gooi ik ook gewoon vol op de tankpas. Maakt mijn baas niet uit waar ik die 55 liter in oprij.

De tankpas die we hebben werkt niet in het buitenland omdat MKB brandstofpas dat niet ondersteund!

En ja dan prop ik hem maximaal vol aan de grens. Is dat nou zo erg?
Iedereen probeert toch een voordeeltje te halen
Pagina: 1 2 Laatste