Dat vraag ik me af. Mijn baas doet niet moeilijk over brandstof in het buitenland, toch heb ik gewoon een pas voor alleen in Nederland. Mijn baas stelt de keiharde grens van 12500 kilometer prive rijden en niet meer. Dat vind ik veel logischer dan je personeel zeggend at ze wel 13k kilometer IN nederland mogen rijden, maar daarbuiten niet... Boeiend waar je het rijdt...Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:18:
Nee, er zit niet zo bizar verschil in die tankpassen.
Waar het om gaat is dat zijn werkgever de mogelijkheid heeft uitgesloten om in het buitenland te tanken. Waarschijnlijk omdat hij zijn zakelijke auto heeft voor het werk wat in Nederland afspeelt. Dus wat meot je dan met een zakelijke auto in het buitenland, buiten privé gebruik?
Niets dus, vandaar de blokkade. En wil je dan zo graag rijden in het buitenland, dan betaal je ook voor de benzine, dat is een hele redelijke stelling die de werkgever daarin neemt.
Uiteraard kan je dat misbruiken door jerrycans te vullen, maar daarmee besteel je in feite je baas. Ofwel: not
done.
Een zelfde discussie hebbenw ij hier gehad over het verstrekken van kentekenplaten voor aanhangwagens. Veel leaserijders waren verbaasd over het feit dat deze niet meer in het leasecontract zaten. Logsich, want niemand gebruikt zijn zakelijke wagen (bij ons) voor het slepen van een sleurhut voor de zaak. Dat is allemaal privé gebruik, en daar verwacht de werkgever dat de betreffende lease rijder zijn eigen zaken regelt en dus ook betaald. Niets mis mee.
Inderdaad...Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:29:
![]()
Lees zijn post nou nog eens rustig en aandachtig door. Jij vind het dus prima om een meter voor de grens de boel vol te gooien en op de terugweg een meter over de grens weer, maar als je net in Duitsland tankt dus niet acceptabel?
Vergeet niet dat je op die manier je baas meer geld kost in plaats van minder.
Als ik dit zo allemaal lees, ben ik echt blij dat mijn baas niet zo kortzichtig is!