Jerrycan vullen op tankpas

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Gezien het feit ik binnenkort op vakantie ga en een tankpas alleen voor Nederland heb, vroeg ik me het volgende af. Hoe zit het met het vullen van een jerrycan met je tankpas. De vulling van de can is bedoeld voor de auto waar de pas bij hoort. Gezien een jerrycan A: handig is en ik B in het buitenland de brandstof zelf moet betalen, leek het me wel handig, veilig en wat goedkoper om bijvoorbeeld 20l of 25l brandstof mee te nemen. Ja ik weet het klinkt goedkoop ed., alleen ja met huidige prijzen scheelt het al gauw 40 tot 50 euro en ik zou geen Nederland zijn als ik het zo goedkoop mogelijk probeer te doen.

Nu was voor kort een jerrycan in Duitsland nog verplicht en is het vanwege mogelijke winterse omstandigheden ook wel slim om een jerrycan mee te nemen. Dus op die manier is het te rechtvaardigen.

De uiteindelijke vraag is dus, weet iemand of het mag: "Een jerrycan vullen met brandstof op basis van je tankpas?". En stel het staat niet ergens zwart op wit, wat is dan jullie ethische kijk op deze zaak.

Mij lijkt het geen probleem, het duurt immers ook weer wat kilometers meer voordat je aan de pomp staat en de leasemaatschappij weer geld moet betalen. Enige scrupules die ik hierbij heb, is dat het voordeel mij nu ten goede komt, omdat ik zoals al gezegd in het buitenland de brandstof zelf moet betalen als het geen dienstreis betreft, anders zou ik het kunnen declareren.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe willen ze dat merken als je het niet op dezelfde dag doet als je de auto vol tankt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Laatst online: 08-09 15:15

denivan

de enige

Ik vind het zelf redelijk goedkoop om zo te denken. Op zich mag je blij zijn dat je een tankpas hebt en vind ik het als misbruik aanvoelen om op deze manier ook in het buitenland gratis te rijden.
Bij mijn tankpas moet ik trouwens kilometerstand invullen (geen idee of dat uberhaupt gecontroleerd wordt), hoe doe je dat met een jerrycan ? :)

Maar dus : als je een beetje zuinige wagen hebt kan je toch al een heel eind komen als je voor de grens nog een keer voltankt, niet ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Naast het feit dat het in mijn ogen redelijk onbeschoft is je baast voor jouw vakantie benzine te laten betalen zou ik ook even opletten of je wel met zoveel benzine in je wagen mag rijden ;)
Op een hele boel plekken zal de politie je bekeuren en de jerrycans inbeslag nemen omdat ze je auto op die manier als een rijdende bom zien.

Mijn neven flikte dit afgelopen zomer ook, en die mochten al hun benzine op die manier afgeven :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:16

Haan

dotnetter

Marzman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:47:
Hoe willen ze dat merken als je het niet op dezelfde dag doet als je de auto vol tankt?
Het kan natuurlijk verdacht zijn als je opeens 80 liter tankt, terwijl de auto maar een tank van 60l heeft ;)

En inderdaad, erg netjes is dit niet, in feite besteel je hiermee je baas.

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 31-01-2011 15:50 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vraag het je werkgever?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 16:15
Ik vind dit echt absoluut niet kunnen en vind het vallen onder stelen van je baas.
Immers, je gebruikt de brandstof voor privékilometers, terwijl je dit betaald met een tankpas bedoeld voor werkkilometers.
Wees blij dat je een tankpas hebt en waarom zou je hiermee een risico nemen, terwijl je er maar 40/50 euro mee bespaart. Vind het ronduit belachelijk.
Als je een jerrycan handig vind met brandstof om mee te nemen op vakantie en hij daar ook voor bestemd is, betekend dit dus, zelf betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door timwijn op 31-01-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Nu je deze vraag zo stelt begon ik het volgende uit te schrijven:
.............
spoiler:
Ethisch niet te verantwoorden, gedachtegang geschrapt.

Maar dan blijft nog het ethisch / right or wrong aspect over.

[ Voor 64% gewijzigd door Gizzy op 31-01-2011 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

timwijn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:52:
Ik vind dit echt absoluut niet kunnen en vind het vallen onder stelen van je baas.
Immers, je gebruikt de brandstof voor privékilometers, terwijl je dit betaald met een tankpas bedoeld voor werkkilometers.
Wat een onzin. Mensen die hun auto privé mogen gebruiken doen dit toch ook in het binnenland? Die liters worden dan feitelijk ook betaald door de werkgever?

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 31-01-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
timwijn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:52:
Wees blij dat je een tankpas hebt en waarom zou je hiermee een risico nemen, terwijl je er maar 40/50 euro mee bespaart. Vind het ronduit belachelijk.
Als je een jerrycan handig vind met brandstof om mee te nemen op vakantie en hij daar ook voor bestemd is, betekend dit dus, zelf betalen.
Het is wel zo dat ik bijtelling betaal he. In principe mag ik 13k aan prive km's op de tankpas rijden. Ik vraag me dan weer af waarom mag ik die alleen in Nederland maken? Na 13k prive moet ik toch bij gaan betalen.
Ja kan het de leasemaatschappij vragen. Of het is toegestaan een bepaald aantal liters in een jerrycan te tanken met de tankpas. Wel zo eerlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizzy op 31-01-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gizzy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:45:
wat is dan jullie ethische kijk op deze zaak.
Dat het best heel erg lame is om je baas zo voor een deel van de kosten van je vakantie te laten opdraaien.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:49:
[...]

Het kan natuurlijk verdacht zijn als je opeens 80 liter tankt, terwijl de auto maar een tank van 60l heeft ;)

Het is ook wel een beetje krenterig op een vakantie, maar ik denk dat wel meer mensen er over na zouden denken. Maar als je hem in Nederland voor de grens vol tankt moet je met de meeste auto's inderdaad al een eind Europa in kunnen rijden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Gizzy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:55:
[...]

Het is wel zo dat ik bijtelling betaal he. In principe mag ik 13k aan prive km's op de tankpas rijden. Ik vraag me dan weer af waarom mag ik die alleen in Nederland maken? Na 13k prive moet ik toch bij gaan betalen.

[...]

Ja kan het de leasemaatschappij vragen. Of het is toegestaan een bepaald aantal liters in een jerrycan te tanken met de tankpas. Wel zo eerlijk.
Wat zegt je leasecontract hierover? Vaak kun je tankbeurten in het buitenland gewoon declareren bij de leasemij namelijk. Wat maakt het hun nou uit of jij in het binnen- of buitenland tankt?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 10-09 20:05

SaN

Gizzy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:54:
Nu je deze vraag zo stelt begon ik het volgende uit te schrijven:
.............
spoiler:
Nou je moet dus km'trage opgeven bij het tanken. Mijn idee was dus ook eigenlijk het volgende eigenlijk:

Voltanken aan de grens met laten we zeggen met 10k km's op de teller. Dus 50l. in de tank en dan nog eens 25l jerrycan. totaal 75 liter. Hij rijdt 1 op 10, dus over 750 km sta ik weer aan de pomp, betaal ik zelf hoef ik geen km's in te vullen, hier ontstaat dus een gat........ (het kwartje valt)

Ik moet sowieso zeg maar in ieder geval 1 keer prive tanken op mijn trip, dus een gat in de km registratie op basis van tankpas betalingen ontstaat in ieder geval. Jerrycan gebruik is dan niet meer te traceren.Ze weten namelijk niet hoeveel keer ik in het buitenland privé heb moeten tanken.

Maar dan blijft nog het ethisch / right or wrong aspect over.
Dat ethische aspect is natuurlijk persoonlijk. Mijn mening is, dat wanneer je zo moet gaan denken zoals in je spoiler, je niet helemaal zuiver bezig bent.

Mijn vader zegt altijd: "Stelen is slecht, maar stelen van je baas is dom" Dat vind ik altijd wel een mooie. Stelen zou ik dit niet noemen, maar voor die €50,- zou ik het lekker laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:21
Gewoon de benzine zelf betalen en de bonnetjes bewaren voor je aftrekpost.
Voor de fiscale bijtelling gelden wel enkele aftrekposten, zoals de eigen bijdrage die betaald is aan de werkgever, parkeerkosten, eventuele zelf betaalde brandstof in het buitenland en een boete voor het vroegtijdig beëindigen van het leasecontract (bijvoorbeeld bij eigen vrijwillig ontslag). Verder kan ook eventuele schade die u zelf dient te betalen in aftrek gebracht worden van de fiscale bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom de leasemaatschappij? Je werkgever betaald toch uiteindelijk de brandstof? Wat, waar en hoeveel je tankt zal de LM toch een rotzorg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zou er wel voorzichtig mee zijn als je het aan je baas vraagt. Denk dat zo'n vraag verkeerd kan vallen. Ik zou er geen probleem van maken en het uit eigen zak betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 16:15
[...]

[...]

Kijk dit heb je in je bovenstaande verhaal niet verteld en maakt het wel degelijk anders. Als dit binnen je 13k kilometers valt, vind ik het vreemd dat je die niet in het buitenland zou mogen maken.
In dat geval zou ik het met je baas overleggen, of je dit dan kan declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Gunner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:59:
[...]

Waarom de leasemaatschappij? Je werkgever betaald toch uiteindelijk de brandstof? Wat, waar en hoeveel je tankt zal de LM toch een rotzorg zijn?
Aan de leasemaatschappij omdat de tankpas aan de auto is verbonden en de auto van de leasmij is.

Bartjeee schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:00:
Zou er wel voorzichtig mee zijn als je het aan je baas vraagt. Denk dat zo'n vraag verkeerd kan vallen. Ik zou er geen probleem van maken en het uit eigen zak betalen.
Lijkt me inmiddels ook wel de beste optie. Ethisch zit het mij ook niet lekker. Dus gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ach, je moet ze de kost geven die bij de grens hun leasebak tot over het randje vullen om maar zover mogelijk in Frankrijk te geraken. Kan die 25 liter benzine / diesel ook nog wel bij.

Ik zit nu ook betaald door mijn baas deze reactie te typen. Ook niet netjes, doe het toch (en ik geloof er niks van dat ik de enige ben die dat doet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je die € 40 al moet besparen voor je vakantie, moet je je afvragen of je wel op vakantie moet gaan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
timwijn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:01:
[...]

Kijk dit heb je in je bovenstaande verhaal niet verteld en maakt het wel degelijk anders. Als dit binnen je 13k kilometers valt, vind ik het vreemd dat je die niet in het buitenland zou mogen maken.
In dat geval zou ik het met je baas overleggen, of je dit dan kan declareren.
Inderdaad niet geschreven, klein hiaat, snap je reactie dan ook volkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik vind dat TS wel een punt heeft.

Ik mag mijn lease-auto onbeperkt privé gebruiken en daarom mag ik onbeperkt tanken in NL. Hiervoor betaal ik een bijtelling en een eigen bijdrage. Het betekent dus dat ik non-stop rondjes door NL mag rijden.

Als ik de grens over ga mag ik mijn tankpas niet gebruiken. Daarom vind ik het ook raar dat ik geen tankpas heb gekregen die ik in het buitenland kan gebruiken.

Maar het slaat natuurlijk nergens op om met een jerry-can (lees: bom) rond te gaan rijden.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ga per vliegtuig, problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Typisch Nederlands, gelukkig zeg je het zelf.

Ik vind het verder niet kunnen, tanken in het buitenland is niet toegestaan met een reden. Door te tanken in NL in jerrycans omzeil je feitelijk die regels, kan me voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Japperrrr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:06:
Ga per vliegtuig, problem solved :)
En dan het vliegtuig laten volgooien op basis van de tankpas bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Als je gewoon bijtelling betaalt, waarom dan nog het onderscheid maken voor privékilometers en een limiet van 13K km ? Houdt je dan ook een complete administratie bij ? Wat een gedoe zeg.

Edit:
En over aftrekbaar: Geldt dat niet alleen voor zakelijke kosten, dus voor je werk in buitenland tanken ? Of zijn kosten die je voor je vakantie maakt ook al aftrekbaar tegenwoordig.

[ Voor 33% gewijzigd door u_nix_we_all op 31-01-2011 16:12 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Als je de trip gaat ondernemen met de auto van de zaak, waar de tankpas bij hoort, kan je dan niet gewoon de bonnetjes van het tanken in het buitenland bewaren en later declareren?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Gizzy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:08:
[...]

Als je op je bestemming niet veel per auto hoeft te reizen kun je gewoon een last-minute vlucht boeken en een auto huren. Scheelt je, afhankelijk van je bestemming, een hoop reistijd en kost niet eens veel meer. En voordat ik het vergeet, zo steel je ook niet van je baas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Gizzy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:08:
[...]

Kerosine valt onder Premium brandstoffen. Die mag ik helaas niet tanken... ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:54
Ik denk dat het voor je baas niet veel uitmaakt. Je maakt kilometers die je anders in NL zou maken. Gaat op de grote hoop.

Nadelen;
- extra kofferruimte nodig
- kans op lekken, etc
- gedoe
-zie flodder in amerika; daar ging het ook mis met iets soortgelijks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Wuursj

want worst is al bezet

Ik ken iemand die als hij op eigen kosten in het buitenland rondreed, daarna wat bezine in de tweede auto gooide. Kwa kilometer standen klopt dat dan en etisch vond hij het verantwoord omdat hij die km's toch reed met de leasebak, daar ook indirect voor betaald en onder zijn jaarlijkse quotum bleef. Ik ben het er zelf niet helemaal mee eens en of ik het gedoe er voor over zou hebben...

En dan hebben we nog het rondrijden met 20l aan brandbaar spul aan boord. Dat zou je als best gevaarlijk kunnen beschouwen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
u_nix_we_all schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:10:
Als je gewoon bijtelling betaalt, waarom dan nog het onderscheid maken voor privékilometers en een limiet van 13K km ? Houdt je dan ook een complete administratie bij ? Wat een gedoe zeg.
Dunno weet ik niet waarom die 13km prive limiet erop zit. Staat helaas geen waarom in de regeling. Administratie houdt ik niet bij. Kan nog wel herleiden hoeveel ik zakelijk rijdt op basis van mijn afspraken, maar heb geen schriftje in de auto liggen.
monkel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:11:
:D

[ Voor 29% gewijzigd door Gizzy op 31-01-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Gizzy op 31-01-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:01
Ik vraag me af wat de besparing is als je nog een jerrycan moet kopen, en ik zou in ieder geval niet op dezelfde dag de tank en de jerrycan vol gooien.
En het is niet echt de bedoeling natuurlijk.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

!null schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:21:
Ik vraag me af wat de besparing is als je nog een jerrycan moet kopen, en ik zou in ieder geval niet op dezelfde dag de tank en de jerrycan vol gooien.
En het is niet echt de bedoeling natuurlijk.
In geval van vakantie en een verre reis kan het zelfs logisch zijn. Jerrycan voor de noodgevallen. En of je nu 60, 70 of 80 liter brandstof hebt.... die cannetjes voor benzine zijn, als de dop er stevig opgedraaid zit, imo net zo sterk als de brandstoftank onder de auto. Mijn vader heeft achterin een 5 liter kannetje, daar kan je mee gooien wat je wil, die gaat echt niet zomaar stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

funk-e schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:06:
Maar het slaat natuurlijk nergens op om met een jerry-can (lees: bom) rond te gaan rijden.
Er rijden nog best veel mensen rond met jerrycans. Zeker met oudere auto's waar de benzinemeters niet altijd even betrouwbaar meer zijn. En in Duitsland en Tsjechie is het zelfs verplicht een extra jerrycan met benzine bij te hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Als je een limiet van 13k hebt slaat het eigenlijk nergens op dat je niet in het buitenland zou mogen tanken. Stel dat je 500km over de grens gaat houd je op die manier namelijk maar 12k over terwijl je hetzelfde betaalt als een andere collega die alles in Nederland zou verrijden. Dit is dus zeker iets om aan te kaarten bij de betreffende afdeling, of om uit te zoeken of je het niet kan declareren.

Hoe werkt het overigens als je over die 13k heen gaat? Mag je dan je pas niet meer gebruiken, of wordt er een bedrag per kilometer verrekend? Om het in ieder geval zomaar te doen zonder dus eerst alle ethische en legitieme mogelijkheden te hebben verkend dat zou naar mijn mening te ver gaan. De rest is een persoonlijke overweging, zorg dat je er onderweg niet over in hoeft te zitten maar dat je je kan concentreren op de weg, dat is belangrijker dan die 50 euro benzine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
monkel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:11:
Ik denk dat het voor je baas niet veel uitmaakt. Je maakt kilometers die je anders in NL zou maken. Gaat op de grote hoop.

Nadelen;
- extra kofferruimte nodig
- kans op lekken, etc
- gedoe
Daar deed-ie het in een watertoren, niet in een enkele jerrycan :P

linkjuh: http://video.google.com/v...cid=-4706853073179226545#

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Marzman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Er rijden nog best veel mensen rond met jerrycans. Zeker met oudere auto's waar de benzinemeters niet altijd even betrouwbaar meer zijn. En in Duitsland en Tsjechie is het zelfs verplicht een extra jerrycan met benzine bij te hebben.
Een jerrycan misschien, maar wellicht niet een volle.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Cid Highwind schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:31:
Als je een limiet van 13k hebt slaat het eigenlijk nergens op dat je niet in het buitenland zou mogen tanken. Stel dat je 500km over de grens gaat houd je op die manier namelijk maar 12k over terwijl je hetzelfde betaalt als een andere collega die alles in Nederland zou verrijden. Dit is dus zeker iets om aan te kaarten bij de betreffende afdeling, of om uit te zoeken of je het niet kan declareren.

Hoe werkt het overigens als je over die 13k heen gaat? Mag je dan je pas niet meer gebruiken, of wordt er een bedrag per kilometer verrekend? Om het in ieder geval zomaar te doen zonder dus eerst alle ethische en legitieme mogelijkheden te hebben verkend dat zou naar mijn mening te ver gaan. De rest is een persoonlijke overweging, zorg dat je er onderweg niet over in hoeft te zitten maar dat je je kan concentreren op de weg, dat is belangrijker dan die 50 euro benzine ;)
Ja inderdaad helemaal gelijk. Regeling is tegenstrijdig, maar de limiet van 13k km staat erin en het niet kunnen declareren van privé gemaakt in het buitenland gemaakte brandstof kosten ook.

Voor wat de can heb ook al besloten om alleen een 5l kannetje mee te nemen. Genoeg voor noodgevallen en niet een hoeveelheid waarvan je zegt dat heb ik bij me voor het geld. Heb die laatste overweging (geld) dan ook laten varen. 5l is een relatief klein kannetje, vaak met vulmond er al aan, dus geen gedoe. Niet al te veel ruimte kwijt en over het algemeen genoeg om bij een nieuw tankstation te komen of een dag stil te staan in de sneeuw met de kachel en motor aan voor warmte.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizzy op 31-01-2011 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizzy
SeatRider schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:33:
[...]

Ik denk trouwens dat een niet volle jerrycan gevaarlijker is dan een volle. Een plas diesel of benzine vliegt niet zo makkelijk in de fik als wel de gassen die er vanaf komen. In een half volle jerrycan is meer ruimte voor gassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SeatRider schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:33:
[...]

Een jerrycan met een beetje benzine is gevaarlijker dan een volle.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo is gewoon lid van de ANWB met pechhulp buitenland :Y

Soms is het zo simpel.....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso gaan zoals gezegd die extra liters opvallen bij de leasemij, zeker als je bij iedere tanklbeurt je kmstand in moet kloppen.
Verder zou ik als ik jou was eens in het al door jouw genoemde leasecontract kijken wat er precies over de tankpas staat. Dikke kans dat er iets gemeld staat over wat je wel en niet mag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Laatst online: 05-09 20:31
Marzman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Hoe zeker weet je dit? Ik woon inmiddels 5 jaar in Duitsland, maar heb echt nog nooit zo'n regel gehoord. Heb ook nog nooit iemand gezien die daadwerkelijk een (volle) jerrycan in zn auto heeft.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik ken in Nederland al 3 personen die alle drie een 5 liter kannetje met diesel / benzine achterin hebben liggen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wat is er veiliger aan om 25L brandstof zelf mee te nemen dan 25L brandstof in het buitenland tanken? Bij benzine lijkt mij dit zelfs nog gevaarlijker...

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Naboo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:46:
* Naboo is gewoon lid van de ANWB met pechhulp buitenland :Y

Soms is het zo simpel.....
In sommige landen is het strafbaar als je zonder brandstof komt te staan zonder aanwijsbare reden (auto defect).

Ik dacht dat er in NL en DE een boete op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Op het moment dat dat benzinestation gesloten is, je een afrit mist, in de file komt te staan. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom een paar litertjes extra brandstof zeer handig kunnen zijn. De wereld is groter dan Nederland en van 5, 10 of 15 liter benzine in een daarvoor geschikte jerrycan wordt het ook niet gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:46:
Sowieso gaan zoals gezegd die extra liters opvallen bij de leasemij, zeker als je bij iedere tanklbeurt je kmstand in moet kloppen.
Verder zou ik als ik jou was eens in het al door jouw genoemde leasecontract kijken wat er precies over de tankpas staat. Dikke kans dat er iets gemeld staat over wat je wel en niet mag :)
Als je ineens 60 liter tankt terwijl je auto maar 50 kan hebben, dan misschien wel. Maar als je een keer je tank half leeg rijdt en hem dan vol gooit + een paar jerrycan liters, en dan het aantal kilometers schrijft alsof je alles al verreden zou hebben, dan lijkt het mij dat ze hier echt niet achter komen. Tenzij ze in de tussentijd een steekproef doen en je werkelijke stand uitlezen. Die stand wordt weer ingehaald zodra je een privé tankbeurt in het buitenland hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

macciez schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Hoe zeker weet je dit? Ik woon inmiddels 5 jaar in Duitsland, maar heb echt nog nooit zo'n regel gehoord. Heb ook nog nooit iemand gezien die daadwerkelijk een (volle) jerrycan in zn auto heeft.
Heb het net een van oorsprong Duitse collega (woont al jaren in NL) gevraagd, en volgens hem is het hebben van een jerrycan in Duitsland NIET verplicht, maar is het een advies.

Schijnt een urban myth te zijn die al tijden rondgaat, volgens hem.

Ben zelf vaak in Duitsland ook nog nooit staande gehouden voor een inspectie of ik wel zo'n jerrycan zou hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

macciez schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Niet zeker, heb even de Google resultaten doorgescanned of er landen waren waar het verplicht was omdat ik er al eerder over gehoord had. Een collega an me deed het ook altijd, maar die reed toen ook in een auto van meer dan 20 jaar oud.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Een beetje zoekwerk leerde mij dat het inmiddels niet meer verplicht is in Duitsland om een jerrycan bij je te hebben. Toch is het geen slecht idee, hoewel in NL je het wel heel erg bont moet maken als je echt zonder komt te staan. De tankstationdichtheid is hier best hoog, dus echt nodig lijkt het me niet.

Bron: http://www.verkehrsportal.de/stvzo/stvzo_31b.php
(hier staat geen jerrycan tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 09:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lucky-Shirt schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:56:
Op het moment dat dat benzinestation gesloten is, je een afrit mist, in de file komt te staan. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom een paar litertjes extra brandstof zeer handig kunnen zijn. De wereld is groter dan Nederland en van 5, 10 of 15 liter benzine in een daarvoor geschikte jerrycan wordt het ook niet gevaarlijker.
Daarom beschikken de meeste auto's over een ruime reservecapaciteit. Als de meter op 0 staat bevinden zich er in werkelijkheid nog een aantal liters brandstof in de brandstoftank. Op 5 liter benzine kunnen veel auto's nog zeker 50km rijden. Een tankstation is nooit ver weg in Nederland. In het buitenland (ook Duitsland) liggen de tankstations aan de snelwegen veel verder uit elkaar dan in Nederland.

In een auto met een onbetrouwbare brandstofmeter kan ik me er iets bij voorstellen dat je een jerrycan meeneemt, anders is het net zo'n onzin als een survivalkit meenemen als het een keer sneeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Viper® schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:56:
[...]

In sommige landen is het strafbaar als je zonder brandstof komt te staan zonder aanwijsbare reden (auto defect).

Ik dacht dat er in NL en DE een boete op staat.
Tja, hoe onoplettend moet je zijn om uberhaupt zonder benzine komen te staan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 11:41

Player1S

Probably out in the dark

Mja, je wilt 20-25 liter meenemen. Je moet waarschijnlijk een jerrycan kopen en je gaat naar het buitenland waar vaak de accijns veel lager zijn dan hier.

Weegt het af tegen de extra ruimte die het inneemt en de potentiële heibel met je baas als hij erachter komt en het niet ok vind?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Wallie

Herr

Misschien moet je het anders zien: je mag in nederland onbeperkt tanken, dus ook in een jerrycan, en dat is wat je doet. Zolang je het maar niet in een andere auto kwakt.

En mocht het diesel zijn, dat explodeert pas onder druk ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat een moraalridders hier zeg...
Ik vind het geen stelen. Waarom niet?

Persoon A rijdt 13.000 prive kilometers in nederland en krijgt alles vergoed.
Persoon B (ts) rijdt 5000 prive kilometers in nederland en 5000 in het buitenland, toch krijgt hij maar 5000 vergoed.

Wie besteelt wie nu?

Je moet teruggaan naar de reden. Een tankpas voor heel europa, kost extra geld en is helemaal niet zo handig als je denkt. Vaak werkt het maar bij een aantal tankstations en moet je achteraf toch weer gaan declareren.

Bij mij kan ik alleen kilometers in nederland met de tankpas betalen en alle tankbeurten in het buitenland moet ik aan de hand van bonnetjes declareren.

Edit:
Ik heb wel vaker gedacht om een jerrycan diesel mee te nemen, alleen niet om de reden dat ik n het buitenland wil rijden, maar stel NL komt weer een keer helemaal vast te staan door sneeuw en je hebt net een lege tank...

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 31-01-2011 17:57 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
The Eagle schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:46:
Staat niet expliciet vermeld dat de tankpas niet mag worden gebruikt om een jerrycan mee te vullen. Alleen expliciet vermeld dat brandstofkosten in het buitenland voor de eigen portemonne zijn, tenzij het zakenreis betreft. Daarnaast expliciet vermeld dat 13k km's prive max is. Hoe ze controles wel of niet doen ook niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Ik heb een tijd met een 5 liter jerrycan rondgereden. Stond een keer zonder benzine maar dat was omdat het autootje na een rit met 4 man en tegenwind aanmerkelijk meer verstookt had dan ik gewend was en ik de pomp waar ik wilde tanken niet meer haalde. Gelukkig was er nog een andere pomp op loopafstand.

Zomers stond dat ding altijd behoorlijk bol in de kofferbak.
Een liter benzine was vanochtend 1,50 in de buitenlanden over het algemeen minder, dat gedoe
voor die 30 euro. Zeker als je al 1500 euro benzine per jaar van de werkgever krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MegaTronics schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:05:
Als je die € 40 al moet besparen voor je vakantie, moet je je afvragen of je wel op vakantie moet gaan.
Dat dus :)

Bevestigd wel weer mijn vooroordeel wat betreft leaserijders, zodra er een liter benzine zelf betaald moet worden worden het gierigaards 1e klasse.

[ Voor 24% gewijzigd door Slasher op 31-01-2011 19:21 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Slasher schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:18:
[...]

Bevestigd wel weer mijn vooroordeel wat betreft leaserijders, zodra er een liter benzine zelf betaald moet worden worden het gierigaards 1e klasse.
Ik vind dit niet zo gierig. Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat je 13k km privé mag rijden per jaar, maar dan alleen in Nederland. (als je het vergoed wilt krijgen dus)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

tdw schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:24:
[...]

Ik vind dit niet zo gierig. Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat je 13k km privé mag rijden per jaar, maar dan alleen in Nederland. (als je het vergoed wilt krijgen dus)
maar waarom zou een werkgever buitenlandse prive tripjes betalen? wees blij dat TS zijn binnenlandse prive kilometers vergoed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Slim idee, gewoon doen. :) Lekker boeiend wat de rest er hier van vind.

[ Voor 46% gewijzigd door Mad_Demon op 31-01-2011 19:31 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Tank ook meteen wat jerrycans voor de hele familie vol!

spoiler:
Want waar ligt de grens?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Ik denk niet dat het zwart op wit staat dat het niet mag.
Verder is het maar wat jou normen&waarden zijn. Ik zelf vind het niet kunnen, maar wie ben ik. Het is totaal aan jou, maar het zou niet fair zijn.
Verder is het niet veilig om met 50Liter op stap te gaan. Daarom raad ik je het af.

Offtopic:
Wat betekent die spoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mad_Demon schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:30:
Het geeft wel aan wat je normen en waarden zijn. Hanteer jij ook zulke normen en waarden als arts zijnde? Ik hoop het toch niet :)

[ Voor 42% gewijzigd door Slasher op 31-01-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Slasher schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:30:
[...]

maar waarom zou een werkgever buitenlandse prive tripjes betalen? wees blij dat TS zijn binnenlandse prive kilometers vergoed krijgt.
Waarom maakt het uit waar die kilometers verreden worden? Als je in de zomer bij wijze van spreken vier weken lang heel Nederland doorkruist omdat je zo graag het hele alfabet aan plaatsnaamborden gefotografeerd wil hebben dan vergoedt de baas dat, maar als je een tripje naar Duitsland maakt ben je zodra je de grens over bent op je eigen kosten bezig. Brandstof is brandstof toch, de baas biedt het aan dus waarom er geen gebruik van maken?

Niet dat ik het zou doen, maar ik kan de gedachtegang wel begrijpen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

CodeCaster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:50:
[...]

Waarom maakt het uit waar die kilometers verreden worden? Als je in de zomer bij wijze van spreken vier weken lang heel Nederland doorkruist omdat je zo graag het hele alfabet aan plaatsnaamborden gefotografeerd wil hebben dan vergoedt de baas dat, maar als je een tripje naar Duitsland maakt ben je zodra je de grens over bent op je eigen kosten bezig. Brandstof is brandstof toch, de baas biedt het aan dus waarom er geen gebruik van maken?

Niet dat ik het zou doen, maar ik kan de gedachtegang wel begrijpen.
Het is gewoon gierigheid eerste klas, als je daar je voordeel mee moet halen dat is gewoon sneu.

Typisch Nederlands zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wuursj schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:11:
En dan hebben we nog het rondrijden met 20l aan brandbaar spul aan boord. Dat zou je als best gevaarlijk kunnen beschouwen.
Wait wut, ik rijd, als ik alles vol tank, met 90l benzine en ~85l LPG rond. Dat is dan niet gevaarlijk maar als er een jerrycan bij komt wordt het wel gevaarlijk _/-\o_

Wat als je het zo doet?
http://www.chieftain.nl/nl/products/?id=51

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 31-01-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Mad_Demon schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:30:
Nou, jou waarden en normen zijn ook betreurend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
CodeCaster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:50:
[...]
Waarom maakt het uit waar die kilometers verreden worden?
Omdat het zo afgesproken is?
Vind je dat je ook je buitenlandse km's vergoed moet krijgen, ga dan lekker een discussie aan met je baas over een euro-pas ( of een wereld pas )
Helemaal gecombineerd met de ideeen om de km's kloppend te krijgen vind ik het een walgelijke gedachte.

Stel het gewoon open en bloot ter discussie, ga geen fraude plegen ( met je km-stand ) om als je gepakt wordt te kunnen klagen hoe krom die regeling wel niet is.

Of wees een man en begin een handeltje in jerrycannetjes benzine, je baas heeft vast wel interesse in benzine voor de halve prijs. Tank de jerrycans vol met je tankpas en verkoop het dan voor de halve prijs door aan je baas.
Winst,winst,winst... Als je baas gaat zeuren kan je altijd nog zeggen dat er niets over in het leasecontract stond...

[ Voor 21% gewijzigd door Gomez12 op 31-01-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Slasher schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:18:

Het is iets meer gedoe, maar als het goed is kun je bij je belastingaangifte je bonnetjes berekenen als zijnde eigen bijdrage, dat mag je dan weer van de bruto belastbare bijtelling afhalen.

Overal waar je minder mag betalen moet je het doen. De hele bijtelling slaat nergens op, tenzij ik de auto mag houden na 4 jaar, ik heb dan immers over 100% van de nieuwwaarde belasting betaald. Daarnaast is 19 cent per kilometer onbelast, maar een leaseauto wordt opeens voor 100% belast! Kansloze overheid.

En alle jaloerse reacties hier: ik werk toch echt extra uren ervoor, in de vorm van reistijd! 65 uur per maand wel te verstaan!

Wat eerlijker is:
Leasebedrag = 700
4200 zakelIjke km
400 privé kilometers

Zakelijk zou onbelast moeten zijn, want als ik niet privé rijdt, betaal ik geen bijtelling. Ik gebruik 10% van het leasebedrag privé. Dat is 70 euro. Dan hebben we nog brandstof... Laten we gek doen en 50 euro zeggen, wat belachelijk veel is voor een diesel en 300 400 km.
Dat is dus 120 euro bijtelIing bruto!

Dat zou eerlijk zijn! De nieuwwaarde doet er namelijk niet toe, dat zit allemaal in het leasebedrag verwerkt! En raad eens wat.... Dan betaal je ook bijtelling over onderhoud, verzekering, mrb en de winst die de leasemij uit dat bedrag haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dfrenner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:29:
[...]

Het is iets meer gedoe, maar als het goed is kun je bij je belastingaangifte je bonnetjes berekenen als zijnde eigen bijdrage, dat mag je dan weer van de bruto belastbare bijtelling afhalen.

Overal waar je minder mag betalen moet je het doen. De hele bijtelling slaat nergens op, tenzij ik de auto mag houden na 4 jaar, ik heb dan immers over 100% van de nieuwwaarde belasting betaald. Daarnaast is 19 cent per kilometer onbelast, maar een leaseauto wordt opeens voor 100% belast! Kansloze overheid.
19 cent per kilometer (ik dacht dat het minder was trouwens) voor zakelijke kilometers, een leaseauto die je gebruikt voor zakelijke kilometers is niet belast.
En alle jaloerse reacties hier: ik werk toch echt extra uren ervoor, in de vorm van reistijd! 65 uur per maand wel te verstaan!

Wat eerlijker is:
Leasebedrag = 700
4200 zakelIjke km
400 privé kilometers

Zakelijk zou onbelast moeten zijn, want als ik niet privé rijdt, betaal ik geen bijtelling. Ik gebruik 10% van het leasebedrag privé. Dat is 70 euro. Dan hebben we nog brandstof... Laten we gek doen en 50 euro zeggen, wat belachelijk veel is voor een diesel en 300 km.

Dat zou eerlijk zijn! De nieuwwaarde doet er namelijk niet toe, dat zit allemaal in het leasebedrag verwerkt! En raad eens wat.... Dan betaal je ook bijtelling over onderhoud, verzekering, mrb en de winst die de leasemij uit dat bedrag haalt!
Als dat je situatie is met 400 privekilometers met 25 procent bijtelling ben je gewoon dom bezig, want je mag 500 privekilometers per jaar maken zonder bijtelling te hoeven betalen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ja dus, dan kom je toch op 4800 km privé per jaar... 4800 is meer dan 500.

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 31-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Overal waar je minder mag betalen moet je het doen.
Maar er wordt niet minder betaald, je verlegt de kosten enkel maar naar je baas en dat zonder overleg.

Als je echt met 65 uur reistijd zit, dan kan je dat gewoon aanhangig maken bij je baas. Als die het met je eens is krijg je een euro-pas en weet iedereen waar hij aan toe is.
Lijkt mij een heel stuk beter dan maar even achter zijn rug om via allerlei omwegen vanalles te doen, omdat jijzelf vind dat je er recht op hebt. Maar je te bang bent om het openlijk te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 12:27
Benzine buitenland moet ik zelf betalen. Binnenland op de tankpas.

Ik vul mijn tankje op de tankpas... en gebruik hem op de tankpas (maw: in Nederland). Als ik hem in het buitenland nodig heb vul ik hem daarna weer met eigen geld. Verder vindt mijn baas het geen probleem als je 1 meter voor de grens tankt en duwend weer terugkomt om hem weer 1 meter over de grens vol te duwen op de tankpas (speciaal gevraagd). Jerrycans vullen puur en alleen om zo je kilometers buitenland betaalbaar te maken vind ik gewoon diefstal. Als backup 1 meenemen vind ik volkomen acceptabel als je hem maar naar gelang gebruik met je eigen geld of met je tankpas vult (dan gebeurt er eigenlijk niets).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

Rmg

[...]

Net of TS daar niet voor betaald :Z
Je privé kilometers zitten gewoon bij je leasebedrag en bijtelling berekend. M.a.w. TS betaald voor die 400KM per maand of ie ze gebruikt of niet.

Het zou ook nog wel eens kunnen dat je betaald voor de gereden prive kilometers en niet voor je getankte. dus buitenland tripjes zouden dan extra onvoordelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik sla de discussie of het mag even over, maar vraag me wel af of het zo handig en uiteindelijk goedkoper is. Je hebt op de heenweg een volle can achterin naast je koffer staan. Onderweg moet je in de kou staan hannesen met een trechter en zien dat je het netjes in je tank krijgt zonder te knoeien (wat je met een can van 20 of 25 liter nauwelijks gaat lukken). Dan moet je het óf heel goed kunnen schoonmaken of zelfs weggooien, want er blijft altijd wel wat benzine achter op de jerrycan en trechter. Dat gaat achterin lekker liggen dampen en vervolgens rij je een halve vakantie met een auto die naar benzine stinkt. Als je een simpele plastic bus hebt dan ligt die op de heenweg ook al te stinken, omdat benzinedamp gewoon door de bus heen komt; dan rij je dus de hele vakantie (en erna) met een stinkende auto. Wil je dat niet, dan moet je een stevige, liefst ijzeren jerrycan kopen en dan schiet je er financieel niks mee op. Ik zou lekker op vakantie gaan en me niet druk maken om een keertje tanken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Overal waar je minder mag betalen moet je het doen. De hele bijtelling slaat nergens op, tenzij ik de auto mag houden na 4 jaar, ik heb dan immers over 100% van de nieuwwaarde belasting betaald.
Ja, ja. Dus als ik over 100% van iets belasting betaal, dan is het van mij? Dat gaat de bakker op de hoek niet met me eens zijn.
Daarnaast is 19 cent per kilometer onbelast, maar een leaseauto wordt opeens voor 100% belast! Kansloze overheid.
Dan ga je toch lekker prive rijden, krijg je 19ct de kilometer onbelast voor je zakelijke kilometers. Ik snap leaserijders nooit die leasen te duur vinden. Als het zoveel goekoper kan ben je toch gek als je least?
Wat heeft dat ermee te maken? Als jij 65 uur reistijd hebt per maand en je wilt daarvoor vergoed worden, moet je bij je baas zijn, niet bij de belasting(betaler).
Wat eerlijker is:
Leasebedrag = 700
4200 zakelIjke km
400 privé kilometers

Zakelijk zou onbelast moeten zijn, want als ik niet privé rijdt, betaal ik geen bijtelling. Ik gebruik 10% van het leasebedrag privé. Dat is 70 euro. Dan hebben we nog brandstof... Laten we gek doen en 50 euro zeggen, wat belachelijk veel is voor een diesel en 300 km.
Ik begrijp weinig van je getallen - ik kan je 10% (is dat 400 van de 4600?) en de 300km niet terugvinden. Maargoed. Als jij voor het netto-bedrag aan bijtelling met een eigen auto het grootste deel van die 4800 jaarlijkse kilometers kunt rijden, dan vraag ik me af waarom je willens en wetens te veel betaalt. En er dan over klaagt.
Als dat niet uitkan, dan heb je dus nog steeds financieel voordeel bij je leaseregeling, en vraag ik me ook af wat je klacht is?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gomez12 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:50:
Maar er wordt niet minder betaald, je verlegt de kosten enkel maar naar je baas en dat zonder overleg.

Als je echt met 65 uur reistijd zit, dan kan je dat gewoon aanhangig maken bij je baas. Als die het met je eens is krijg je een euro-pas en weet iedereen waar hij aan toe is.
Lijkt mij een heel stuk beter dan maar even achter zijn rug om via allerlei omwegen vanalles te doen, omdat jijzelf vind dat je er recht op hebt. Maar je te bang bent om het openlijk te bespreken.
Ho ho, je legt nu een verkeerd verband. Ik had het over het tankbonnetjes van de brandstof in het buitenland weer tijdens je jaarlijkse belastingaangifte als aftrekpost van je bijtelling op te voeren!

Ik heb het probleem niet, ik heb geen europas, maar kan al mijn brandstof in het buitenland declareren.

De enige reden dat ik het over een jerrycan had, was met betrekking tot de 4 uur stil staan in de sneeuw 2 jaar geleden... (of was dat vorig jaar). Als je dan zonder brandstof zou staan heb je een probleem...

Desalniettemin begrijp ik het "probleem" van de TS wel. Wat is nu het verschil in brandstof binnen NL en buiten NL? Het gaat toch om het aantal prive kilometers? Gelukkig is dit dus bij mijn baas geen probleem!
Dido schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:39:
Ja, ja. Dus als ik over 100% van iets belasting betaal, dan is het van mij? Dat gaat de bakker op de hoek niet met me eens zijn.
Waarom niet? Waar betaal jij 100% belasting voor dan wat van de bakker is?
Dan ga je toch lekker prive rijden, krijg je 19ct de kilometer onbelast voor je zakelijke kilometers. Ik snap leaserijders nooit die leasen te duur vinden. Als het zoveel goekoper kan ben je toch gek als je least?
Puur gemak, maar inderdaad ik ben bezig met een 14% auto, puur om de reden dat het geld wat je ervoor betaalt nergens op slaat.
Wat heeft dat ermee te maken? Als jij 65 uur reistijd hebt per maand en je wilt daarvoor vergoed worden, moet je bij je baas zijn, niet bij de belasting(betaler).
Het is even om uit te leggen dat de "leaserijder" niet zomaar een leasebak krijgt. Het gemak en de verwijten waarmee de niet leaserijder de leaserijder al gauw in een bepaald hokje stauwt. En dan hoor ik nog regelmatig uitspraken als: "Die bijtelling mag ook wel naar 30%"...
Maar o wee als hij dan prive zelf gaat rijden en opeens 3 auto's voor de deur heeft. Consequenties mensen :)

Ik ga in ieder geval NOOIT meer 25% betalen hierna. Dan komt er inderdaad een priveauto bij, lang leve de parkeerproblematiek. Dan staat er dus altijd minimaal één stil voor de deur...
Ik begrijp weinig van je getallen - ik kan je 10% (is dat 400 van de 4600?) en de 300km niet terugvinden.
Nee klopt die 300km moest die 400km zijn. Aangepast... Sorry.

4200km zakelijk per maand.
400km prive per maand en voor het gemak noem ik dit 10%
Maar goed. Als jij voor het netto-bedrag aan bijtelling met een eigen auto het grootste deel van die 4800 jaarlijkse kilometers kunt rijden, dan vraag ik me af waarom je willens en wetens te veel betaalt. En er dan over klaagt.
Als dat niet uitkan, dan heb je dus nog steeds financieel voordeel bij je leaseregeling, en vraag ik me ook af wat je klacht is?
Gemak!
Maar daarom haal ik die tijd erbij.
Het doel is niet om op 0 uit te komen. Ik investeer extra tijd en daarom krijg ik een leaseauto. Waarom moet de vegelijking altijd getrokken worden met een prive auto? Het is toch salaris?
Van salaris moet je toch beter worden?

Of werk jij ook heel maand met het doel om op 0 euro salaris uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

[...]

Wat maakt het nou uit waar je die kilometers rijdt? Ik zie het verschil niet tussen die kilometers rijden in NL of in DLD of waar dan ook. Overigens is het niet zo dat je als leaserijder zogenaamd 'gratis' kilometers maakt, wees maar niet ongerust. Je betaalt ten eerste bijtelling en de brandstoftoeslag op je leaseprijs is echt niet zodanig berekend dat je per jaar 20k gratis zou kunnen rijden...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
[...]

Wat eerlijker is:
Leasebedrag = 700
4200 zakelIjke km
400 privé kilometers

Zakelijk zou onbelast moeten zijn, want als ik niet privé rijdt, betaal ik geen bijtelling. Ik gebruik 10% van het leasebedrag privé. Dat is 70 euro. Dan hebben we nog brandstof... Laten we gek doen en 50 euro zeggen, wat belachelijk veel is voor een diesel en 300 400 km.

Bedankt over de tip voor de belasting aftrek. Had ik nog niet over nagedacht. Gaan we eens verder uitzoeken, vriendin van me is belastingadviseur.
Stiekem wel mooi om te zien dat er zo'n grote discussie uit voort is gekomen. Misschien hebben andere wel/niet leaserijders er ook nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DriveSand schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:38:
Ik sla de discussie of het mag even over, maar vraag me wel af of het zo handig en uiteindelijk goedkoper is. Je hebt op de heenweg een volle can achterin naast je koffer staan. Onderweg moet je in de kou staan hannesen met een trechter en zien dat je het netjes in je tank krijgt zonder te knoeien (wat je met een can van 20 of 25 liter nauwelijks gaat lukken). Dan moet je het óf heel goed kunnen schoonmaken of zelfs weggooien, want er blijft altijd wel wat benzine achter op de jerrycan en trechter. Dat gaat achterin lekker liggen dampen en vervolgens rij je een halve vakantie met een auto die naar benzine stinkt. Als je een simpele plastic bus hebt dan ligt die op de heenweg ook al te stinken, omdat benzinedamp gewoon door de bus heen komt; dan rij je dus de hele vakantie (en erna) met een stinkende auto. Wil je dat niet, dan moet je een stevige, liefst ijzeren jerrycan kopen en dan schiet je er financieel niks mee op. Ik zou lekker op vakantie gaan en me niet druk maken om een keertje tanken in het buitenland.
Dit vind ik nog wel een van de meer verstandige opmerkingen. Benzinelucht in je auto (of erger, in je koffers) is geen pretje en kan bovendien gevaarlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

dfrenner schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:01:
[...]
Puur gemak, maar inderdaad ik ben bezig met een 14% auto, puur om de reden dat het geld wat je ervoor betaalt nergens op slaat.
Huh? Hoezo zou bijtelling nergens op slaan? Die auto is gewoon extra inkomen wat je van je werkgever krijgt, en hoe vervelend ook, in Nederland betaal je daar nou eenmaal belasting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 12:57
Ik neem aan dat er prijsverschil zit tussen een tankpas in Nederland, en een tankpas voor heel Europa, en dat de TS daarom alleen binnen Nederland kan tanken. Als bovendien in de voorwaarden ook staat dat je alleen binnen Nederland mag tanken met de pas, zou ik mezelf niet in allerlei bochten gaan wringen om daar onderuit te komen. Dat staat ook een beetje raar tov je baas.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

GreatDictator schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:02:
Ik neem aan dat er prijsverschil zit tussen een tankpas in Nederland, en een tankpas voor heel Europa, en dat de TS daarom alleen binnen Nederland kan tanken. Als bovendien in de voorwaarden ook staat dat je alleen binnen Nederland mag tanken met de pas, zou ik mezelf niet in allerlei bochten gaan wringen om daar onderuit te komen. Dat staat ook een beetje raar tov je baas.
Nee, er zit niet zo bizar verschil in die tankpassen.
Waar het om gaat is dat zijn werkgever de mogelijkheid heeft uitgesloten om in het buitenland te tanken. Waarschijnlijk omdat hij zijn zakelijke auto heeft voor het werk wat in Nederland afspeelt. Dus wat meot je dan met een zakelijke auto in het buitenland, buiten privé gebruik?
Niets dus, vandaar de blokkade. En wil je dan zo graag rijden in het buitenland, dan betaal je ook voor de benzine, dat is een hele redelijke stelling die de werkgever daarin neemt.
Uiteraard kan je dat misbruiken door jerrycans te vullen, maar daarmee besteel je in feite je baas. Ofwel: not
done.

Een zelfde discussie hebbenw ij hier gehad over het verstrekken van kentekenplaten voor aanhangwagens. Veel leaserijders waren verbaasd over het feit dat deze niet meer in het leasecontract zaten. Logsich, want niemand gebruikt zijn zakelijke wagen (bij ons) voor het slepen van een sleurhut voor de zaak. Dat is allemaal privé gebruik, en daar verwacht de werkgever dat de betreffende lease rijder zijn eigen zaken regelt en dus ook betaald. Niets mis mee.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je dan consequent bent dan ga je dus net nadat je de grens over gereden bent (NL naar BE/DL) als eerste in het buitenland aftanken op eigen kosten. En net voordat je de grens weer terug over rijdt naar NL nogmaals op eigen kosten aftanken. Zodat alle niet-NL-kilometers zelf betaald zijn.

Doe jij dat dan? Of tank je net voordat je de grens over rijdt nog even op kosten van de leasemij? EN trek je de tank dan leeg zodat je weer in NL de auto kunt volgooien? Ik vermoed zo dat maar weinig mensen in dit topic daar een probleem mee gaan hebben.

Kortom, er is een grijs gebied wat nog wel en wat nog niet aanvaardbaar is en waar iedereen zijn eigen weg in moet zoeken...

[ Voor 15% gewijzigd door joopv op 01-02-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
joopv schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:26:
Kortom, er is een grijs gebied wat nog wel en wat nog niet aanvaardbaar is en waar iedereen zijn eigen weg in moet zoeken...
Er is toch juist geen grijs gebied? De grens tussen Nederland en een ander land is de grens, het is zwart-wit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeeg schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:26:
Er is toch juist geen grijs gebied? De grens tussen Nederland en een ander land is de grens, het is zwart-wit dus.
:F

Lees zijn post nou nog eens rustig en aandachtig door. Jij vindt het dus prima om een meter voor de grens de boel vol te gooien en op de terugweg een meter over de grens weer, maar als je net in Duitsland tankt dus niet acceptabel?

Vergeet niet dat je op die manier je baas meer geld kost in plaats van minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Nee, er zit niet zo bizar verschil in die tankpassen.
Waar het om gaat is dat zijn werkgever de mogelijkheid heeft uitgesloten om in het buitenland te tanken. Waarschijnlijk omdat hij zijn zakelijke auto heeft voor het werk wat in Nederland afspeelt. Dus wat meot je dan met een zakelijke auto in het buitenland, buiten privé gebruik?
Niets dus, vandaar de blokkade. En wil je dan zo graag rijden in het buitenland, dan betaal je ook voor de benzine, dat is een hele redelijke stelling die de werkgever daarin neemt.
Uiteraard kan je dat misbruiken door jerrycans te vullen, maar daarmee besteel je in feite je baas. Ofwel: not
done.

Een zelfde discussie hebbenw ij hier gehad over het verstrekken van kentekenplaten voor aanhangwagens. Veel leaserijders waren verbaasd over het feit dat deze niet meer in het leasecontract zaten. Logsich, want niemand gebruikt zijn zakelijke wagen (bij ons) voor het slepen van een sleurhut voor de zaak. Dat is allemaal privé gebruik, en daar verwacht de werkgever dat de betreffende lease rijder zijn eigen zaken regelt en dus ook betaald. Niets mis mee.
Ik zal je het nog gekker maken. Mijn collega's moeten wel vaker naar het buitenland voor zaken met de auto, ze vliegen dan heel sporadisch.

Daarnaast is het uitreiken van een extra plaat of 2 ook mogelijk heb ik me laten vertellen. Hoe het dan met de kosten zit weet ik niet precies.

Maar om even de andere randverschijnselen oom maar even te schetsen voor mijn specifieke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Auto-kosten kun je als leaserijder enkel aftrekken van de belastingen als je dat via je werkgever doet. Je kan het nl. nergens invullen in je aangifte.

Wat je dan moet doen is het volgende:

Je tankt in het buitenland en betaalt zelf. De bon lever je in bij je werkgever. Op je loonstrook trekt hij dat bedrag af van je bijtelling. (en volgens mij moet er zelfs nog iets gebeuren met betalingen, maar dat weet ik niet zeker).
Als hij daar niet aan wil meewerken, heb je pech en kan je het niet aftrekken.

Overigens, voor alle mensen die vinden dat de werkgever al schappelijk is door een tankpas ter beschikking te stellen:
Een auto + tankpas is gewoon onderdeel van de beloning voor je verrichtte werkzaamheden, net als vakantiegeld, loon en vakantiedagen dat zijn. Waar vakantiedagen grotendeels wettelijk vast liggen, ligt een leaseauto dat niet.

Stellen dat je niet in het buitenland mag tanken, is hetzelfde als zeggen dat je je bovenwettelijke vakantiedagen niet in het buitenland mag doorbrengen - even onzinnig.

Je werkt, je krijgt beloond. Meer is er niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 01-02-2011 14:14 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:10:
...Een auto + tankpas is gewoon onderdeel van de beloning voor je verrichtte werkzaamheden, net als vakantiegeld, loon en vakantiedagen dat zijn. Waar vakantiedagen grotendeels wettelijk vast liggen, ligt een leaseauto dat niet.

Stellen dat je niet in het buitenland mag tanken, is hetzelfde als zeggen dat je je bovenwettelijke vakantiedagen niet in het buitenland mag doorbrengen - even onzinnig....
Zeer rake vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
De vraag is alleen, is het iets om stampei over te gaan maken bij je baas / HR afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:49:
[...]

Nou je steelt niet echt van je baas,. je betaald je bijtelling & je baas betaald een totaal bedrag per maand aan de lease maatschappij.
Volgens mij is in dat totaal bedrag OOK de brandstof in berekend.
Daarom kan je ook wel olie & ruitenwisser vloeistof afrekenen, echter geen sigaretten etc.
De totaal som voor het lease van de auto wordt berekend door de waarde van de auto & het geschatte aantal kilometers dat er op jaar basis gereden zou worden.

Daarom komt er soms nog wel eens een bericht als de auto extreem veel kilometers rijdt, als dat er daadwerkelijk is afgesloten.
Ik meende dat je niet extra brandstof in een jerrycan überhaupt mag meenemen.
Heb je een can van 5 liter is dit nog wel voor rede vatbaar.
Maar 20 liter is daarmee diefstal + dat er niet zoveel brandstof in de auto mag staan.
Voor die rotte 50 euro zou ik het niet riskeren. Tevens,. ik weet niet waar je heen rijdt?>
Maar is buitenland is de brandstof vaak iets goedkoper.
(Duitsland de diesel weer duurder)
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Nu online
Het blijft gewoon krom dat er onderscheid wordt gemaakt over waar de kilometers (waarvoor d.m.v. het leasebedrag voor wordt betaald, en in feite dus loon is) worden verreden, en dat de OP in dit geval dus doordat hij even de grens over wil vóórdat hij zijn privé limiet heeft bereikt dus zelf moet betalen, en dus minder loon krijgt uitgekeerd. Dat is gewoon krom. Benzine in het buitenland is daarnaast ook nog eens goedkoper dus het zou de werkgever sowieso niet meer kosten, tenzij het administratief zeer veel extra kosten meebrengt, wat volgens Snuffel hierboven ook wel mee valt.

Zulk gedachtegoed is gewoon niet meer van deze eeuw, Nederland is toch al niet zo groot en veel evenementen zijn nu eenmaal net over de grens. In die zin wordt je dus ernstig beperkt in je privé bewegingsvrijheid terwijl je hier dus wel voor betaald. In de bijtelling en het leasebedrag heeft het aanhouden van de Nederlandse grens namelijk géén positieve gevolgen voor de kosten voor de werknemer. Dusja, discutabel is het zeker, maar dat is iets wat de OP met HR uit zou moeten zoeken, hij zal ongetwijfeld niet de enige zijn binnen het bedrijf en het lijkt me ook zeker niet een onbesrpeekbaar onderwerp.

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is waarom deze regeling is zoals hij is en wat voor argumenten er worden gegeven waarom niet over de grens getankt mag worden, omdat zoals gesteld je dus wel de bijtelling en bijdrage betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

Als het bedrijfspolicy is, dan kan je er weinig aan doen.
Dat staat verder buiten wettelijke regelingen.

Zo zijn er ook bedrijven die leaserijders een eigen bijdrage vragen voor het prive gebruik van de auto, terwijl dat niet hoeft (er is immers ook al bijtelling). En zijn er bedrijven die een eigen bijdrage kennen die komt te vervallen zodra je in een auto van een ex-collega gaat rijden.

Het is allemaal policy, en daar kan je twee kanten mee op: tegen ageren, of er gewoon vrede mee hebben dat de policy is zoals hij is.

Zo hebben wij in ons bedrijf de regeling dat tanken over de grens voor eigen rekening is, worden er geen extra nummerplaten verstrekt bij de auto t.b.v. caravans/aanhangwagens, hebben wél alle auto's standaard een trekhaak, cruisecontrol en navigatie, en is het tanken van premium brandstoffen uitgesloten.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:20:
en is het tanken van premium brandstoffen uitgesloten.
Premium being 'Shell OVER 9000 turbo power honderd miljoen miljard PK-brandstof' of gewone 98 ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Nu online

Snuffel

Vroem!

Die eerste :D

Dus de V-Powers van deze wereld

Pagina: 1 2 Laatste