Garantie Garantie.
Mooi verhaal allemaal
Over geldende garantie voorwaarden bestaan een hoop misverstanden..
Ik heb nu zelf een gevalletje minilaptop met Dixons.
Na eerst een problematische 3/4 jaar relatie met een Acer van Dixons (3x opgestuurd voor repatratie) en niet al te behulpzaam personeel in de winkel. (Uiteindelijk na een zeer boos

bezoek aan de winkel wel een nieuwe vervanger gekregen), nu weer een geschiedenis met diens opvolger;
Compaq minilaptop; Harde schijf defect.
En harde schijf vervangen is niet zo'n klus,zelf ik heb al 4x een eigen PC gebouwd, maar vanwege de garantie toch maar maar even naar Dixons.
Naar de winkel, Deze wilde de machine niet eens in ontvangst nemen daar Compaq maar een jaar fabrieksgarantie heeft. en de machine is goed 1,5 jaar oud.
Gelukkig heb ik hem bij Dxons gekocht en niet bij Compaq.
Volgens de Nederlandse regelgeving ( en de website van Dixons). heb je recht op 2 jaar garantie, en daarna nog op een deel afhankelijk van de economische leeftijd van het apparaat.
Binnen de 2 jaar heb je recht op reparatie en of omruiling. (Indien je hem niet hebt laten vallen of zwemmen).
Na een schriftelijk beroep gedaan te hebben op de conformiteitsregeling consumenten garantie kon de laptop uiteindelijk opgestuurd worden.
Met een week een prijsopgaaf (hulde voor deze termijn);
reparatie te duur, €252,- dan wel val buiten de garantie bepalingen. Reden Kosten reparatie buiten de garantie.
Hierna stuurde ik een een uitgebreide reactie naar de klantenservice (info@dixons.nl) waarin mijn bezwaren stonden en ik heb gevraagd om uitleg. (niets gekregen). Want de C&PC afdeling heeft geen openbaar E-mail adres. Stel je voor dat iemand wil reageren.Wel kwam na enkele dagen een nieuwe prijsopgaaf: Een andere datum en de tekst
kosten voor reparatie buiten de garantie spoorloos verdwenen. Maar weer geen uitleg.
Wederom een mailtje gestuurd met een verzoek om uitleg naar info@dixons.nl.
Vandaag gaat voor de zekerheid het dossier nog maar eens aangetekend de deur uit. Wachten we weer verder af.
Wat ik nou eigenlijk jammer vindt aan dit hele verhaal, is dat Dixons een ontmoedigingsbeleid lijkt te hebben om garantie zo veel mogelijk uit te sluiten;
1e linie, de verkopers in de winkels vooral onvoldoende informeren. Dat schrikt de eerste garantie aanvragen af.
2e linie; De prijsopgaven lekker weinig info meegeven. Dat schrikt er weer een aantal af.
3e linie De contact adressen vooral niet te toegankelijk maken, dat helpt dan weer een klein beetje.
Jammer dat het zo moet. Service zou een warm bad moeten zijn, niet een opeenstapeling van onbegrip, officieel getinte documenten en ingebouwde drempels.
Bij Dixons is nog steeds ruimte voor verbetering. Laten we hopen dat ze daar vlug wat aan doen.
.
.