Laptop kapot, Dixons verantwoordelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.662 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 16:54
Hallo,

Ik heb op 19-03-2009 een Packard Bell laptop gekocht bij Dixons, nu is echter het toetsenbord van de laptop kapot, en niet meer te gebruiken.
Dit is spontaan gebeurd, er is nooit iets over gemorst of iets dergelijks dus het is niet mijn schuld.
Nu ben ik vandaag naar de Dixons gegaan en deze willen niet echt meewerken.
Ik heb van te voren gekeken naar wat mijn rechten zijn, en naar wat ik gelezen heb zou Dixons dit kosteloos voor mij moeten repareren, of een vervangend product regelen.

Is dit dus waar, en is Dixons aan mij verplicht om dit kosteloos voor mij te regelen, of kan ik de reparatiekosten mooi zelf op gaan hoesten?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Hoeveel garantie heb je volgens de bon?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is de reden dat ze niet helpen? Geven ze een jaar garantie op de laptop?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom denk je dat Dixons verantwoordelijk is? Ik neem aan dat je 1 jaar fabrieksgarantie hebt, die is allang verlopen.

Misschien kun je aangeven waar je gezien hebt dat Dixons dit kosteloos voor je moet vervangen?

Je hebt trouwens toch al een hoop informatie gekregen in je vorige topic PS 3 garantie bij stroomonderbreking tijdens update?. Toch niet toevallig ook een slachtoffer van de stroomstoring?

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 31-01-2011 12:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:44
Zolang je nog garantie hebt sowieso! (daarbuiten ook, maar dan krijg je te maken met verwachte gebruikstermijn enzo..)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://dixons.nl/pagina/bestellen-bij-dixons#a_garantie

Ze schermen juist dat je "gerust" x jaar met een apparaat moet doen. Klik dus op Print, gooi dat bij de Dixons naar binnen en laat ze het kosteloos regelen (tenzij jij de laptop natuurlijk van de Eiffeltoren hebt laten vallen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Helaas is niet altijd zo dat als je het recht hebt, dat je het ook krijgt.

Op welke manier wil Dixons niet meewerken? Welke bewijslast heb jij dat het niet jouw fout is dat het apparaat niet goed meer werkt (na 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-08 18:47
Ikzelf behandel garanties nooit met de winkeliers, je zou hem bij Acer (moederbedrijf) kunnen opgeven voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24

MsG

Forumzwerver

Je moet na 6 maanden aantonen dat het inderdaad zo spontaan gebeurde als je beweerde en niet door jouw gebruik.

Succes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
gambieter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:57:
Waarom denk je dat Dixons verantwoordelijk is? Ik neem aan dat je 1 jaar fabrieksgarantie hebt, die is allang verlopen.

Misschien kun je aangeven waar je gezien hebt dat Dixons dit kosteloos voor je moet vervangen?

Je hebt trouwens toch al een hoop informatie gekregen in je vorige topic PS 3 garantie bij stroomonderbreking tijdens update?. Toch niet toevallig ook een slachtoffer van de stroomstoring?
Nee, dit is in een ander huis, dus niet met de stroomonderbreking gebeurd.
SeatRider schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:57:
Hoeveel garantie heb je volgens de bon?
In de winkel hebben ze mij verteld 1 jaar.
Marzman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:57:
Wat is de reden dat ze niet helpen? Geven ze een jaar garantie op de laptop?
Zie bovenstaande.
MsG schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:01:
Je moet na 6 maanden aantonen dat het inderdaad zo spontaan gebeurde als je beweerde en niet door jouw gebruik.

Succes.
Hoe kan ik aantonen dat ik het product goed heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rotje333 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Is het breuk? Dat wordt lastig aantonen bij Acer (ik lees hierboven dat dit tegenwoordig hetzelfde is en daar heb ik slechte ervaringen mee als er iets van het moederbord afvalt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om voor garantie in aanmerking te komen, zul jij moeten aantonen dat het defect niet door jouw schuld of normale slijtage is ontstaan.

Als dit zo is, mag je van een laptop verwachten dat die het langer dan een paar jaar doet, dus dan heb je inderdaad recht op (gratis) reparatie of vervanging (hoeft geen nieuw product te zijn).

Zie: http://www.consuwijzer.nl...ten_in_de_garantieperiode

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Rotje333 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Nee, dit is in een ander huis, dus niet met de stroomonderbreking gebeurd.

[...]

In de winkel hebben ze mij verteld 1 jaar.

[...]

Zie bovenstaande.

[...]

Je garantie bij Dixons is verlopen
Neem contact op met de fabrikant Vaak hebben die 2 jaar garantie na aankoop.
Herko_ter_Horst schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:05:
Om voor garantie in aanmerking te komen, zul jij moeten aantonen dat het defect niet door jouw schuld of normale slijtage is ontstaan.

Als dit zo is, mag je van een laptop verwachten dat die het langer dan een paar jaar doet, dus dan heb je inderdaad recht op (gratis) reparatie of vervanging (hoeft geen nieuw product te zijn).

Zie: http://www.consuwijzer.nl...ten_in_de_garantieperiode
Dit is mooi Maar eerder in het topic staat iets over "recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen" Oftewel Als jij mag verwachten dat een laptop meerdere jaren meegaat wil het nog niet zeggen dat reparaties na afloop van garanties kostenloos worden uitgevoerd. Hier kan Consuwijzer wel mooi over schrijven maar nergens is beschreven dat "wat jij mag verwachten" ook vertaald kan worden in "verkoper/leverancier moet kostenloos repareren." Het is eerder service dat ze het wel doen als het gebeurd.

[ Voor 53% gewijzigd door Peekster op 31-01-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Hoe toon je aan dat je op een normale manier gebruik heb gemaakt van het product?

Klant maakt in het 1e en 2e jaar aannemelijk dat er normaal gebruik is gemaakt van het apparaat door:

- Zijn klacht te omschrijven

- Aan te geven dat het product normaal is gebruikt door te tonen

- Informatie te verstrekken over het gebruik van het product.

Na het 2e jaar komt daar nog bij:

- Aan te tonen dat de afgeleverde zaak reeds ten tijde van de aflevering niet aan de overeenkomst beantwoordde.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Peekster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:08:
[...]

[...]

Dit is mooi Maar eerder in het topic staat iets over "recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen" Oftewel Als jij mag verwachten dat een laptop meerdere jaren meegaat wil het nog niet zeggen dat reparaties na afloop van garanties kostenloos worden uitgevoerd. Hier kan Consuwijzer wel mooi over schrijven maar nergens is beschreven dat "wat jij mag verwachten" ook vertaald kan worden in "verkoper/leverancier moet kostenloos repareren." Het is eerder service dat ze het wel doen als het gebeurd.
Maar als er zelfs op de Dixons site staat dat ik 0% van de kosten zou moeten krijgen, dan moeten ze dit toch ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

Maar waarom wil dixons de laptop niet opsturen. In mijn weten als je netjes blijft en zegt dat je het gerepareerd wil hebben. Maar als er overal krassen op staan en lijkt dat de laptop uit een beerput komt zijn ze iets minder coulant.

En de voorwaarden waar je naar verhaalt zijn de Thuiswinkel voorwaarden heeft u hem online besteld of in de winkel.

[ Voor 20% gewijzigd door Sen op 31-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Rotje333 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Maar als er zelfs op de Dixons site staat dat ik 0% van de kosten zou moeten krijgen, dan moeten ze dit toch ook doen?
Dan zeg ik wat ook al eerder is gezegd door anderen:
Uitprinten. Naar de winkel en ze er mee om de oren slaan. Simpeler kan bijna niet zou ik denken.
Echter heb ik er bij dit soort dingen altijd een hard hoofd in:
"If something sounds too good to be true..... it probably is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Peekster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Dan zeg ik wat ook al eerder is gezegd door anderen:
Uitprinten. Naar de winkel en ze er mee om de oren slaan. Simpeler kan bijna niet zou ik denken.
Echter heb ik er bij dit soort dingen altijd een hard hoofd in:
"If something sounds too good to be true..... it probably is."
Thuiswinkel voorwaarden !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Uitprinten en op de toonbank neerleggen lijkt me vrij simpel
En anders contact opnemen met het hoofdkantoor:

http://company.info/org/3...nagement_uittreksel_markt

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Sen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:19:
Maar waarom wil dixons de laptop niet opsturen. In mijn weten als je netjes blijft en zegt dat je het gerepareerd wil hebben. Maar als er overal krassen op staan en lijkt dat de laptop uit een beerput komt zijn ze iets minder coulant.

En de voorwaarden waar je naar verhaalt zijn de Thuiswinkel voorwaarden heeft u hem online besteld of in de winkel.
De laptop komt bij een Dixons filiaal vandaan, en dus niet van de webshop.

Ik heb de garantievoorwaarden van de Dixons site uitgeprint, en ik zal morgen weer een bezoekje brengen aan het desbetreffende filiaal, bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rotje333 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:16:
Je moet toch echt veel meer specifieke informatie geven. Wat is er precies kapot aan het toetsenbord?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
gambieter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Je moet toch echt veel meer specifieke informatie geven. Wat is er precies kapot aan het toetsenbord?
Er zit een soort 'streep' van kapotte letters op het toetsenbord, namelijk de 5 en 6 toets zijn kapot, de Y en U, de H en J, en de N en M..

De cijfertjes doen het ook niet in de BIOS, hieruit concludeer ik dus dat het echt een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

Best bizar eigenlijk dat je dus weer die discussie aan kan gaan met zo'n winkel, terwijl notabene hun eigen garantieuitleg kraakhelder is.

En nee, niet elke verkoper zal precies op de hoogte zijn hiervan, maar dan stamp je het er maar in als je daar komt werken.
"je kan niet achter de balie plaatsnemen zolang je dit en dit en dit niet weet"

wat is daar nou toch zo moeilijk aan :?

[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 31-01-2011 13:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rotje333 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:31:
[...]

Er zit een soort 'streep' van kapotte letters op het toetsenbord, namelijk de 5 en 6 toets zijn kapot, de Y en U, de H en J, en de N en M..
Wel toeval; mogelijk gaat Dixons zich erachter verschuilen dat er iemand te hard op het toetsenbord heeft geleund. Kan me ook niet voorstellen dat deze karakters "tegelijk" uitvallen; volgens mij vallen ze namelijk in 2 verschillende "vlakken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Klinkt als een breukje of slecht contact in de lintkabel/connector van het toetsenbord. Mocht je er helemaal niet uitkomen met Dixons, voor een paar tientjes kun je vaak op ebay al een nieuw toetsenbordje halen incl verzenden. Vervangen is meestal makkelijk zelf te doen, even een goede service manual oid zoeken en het is zo gepiept. Snap dat het om het probleem heen werken is, maar bespaart je ws een boel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Peekster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:08:
[...]

De fabrikant heeft geen wettelijke verplichtingen t.o.v. een consument die een product niet direct bij hen heeft gekocht. Ze mogen dan ook gewoon kosten in rekening brengen of gewoon weigeren, dus tenzij je hebt uitgezocht dat de fabrikant het wél gratis en goed doet en dat misschien wel gemakkelijker is, niet doen.

Tevens is je garantie helemaal niet verlopen zoals hierboven al gezegd. Wat er op een bonnetje staat maakt helemaal niet uit, wettelijk geregeld en zo...

Dat recht hebben en recht krijgen niet hetzelfde zijn, doet niets af aan dat je in ieder geval een poging kunt doen om, gewapend met een printje van hun eigen verwachte levensduur (die van 3 jaar waar MAX3400 mee kwam) nog een poging te wagen.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 31-01-2011 13:48 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

paQ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:43:
Best bizar eigenlijk dat je dus weer die discussie aan kan gaan met zo'n winkel, terwijl notabene hun eigen garantieuitleg kraakhelder is.
Het ligt er geheel aan hoe de koper zich opstelt en hoe de laptop er uit ziet. Ja ze moeten het fixxen maar de bewijslast ligt bij de klant. Als de laptop er uit ziet als een vuilnisbak dan kan ik begrijpen dat ze denken dat het niet om een fabrikage fout gaat maar om een gebruikers fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Het ligt er geheel aan hoe de koper zich opstelt en hoe de laptop er uit ziet. Ja ze moeten het fixxen maar de bewijslast ligt bij de klant. Als de laptop er uit ziet als een vuilnisbak dan kan ik begrijpen dat ze denken dat het niet om een fabrikage fout gaat maar om een gebruikers fout.
de verkoper vertelt TS dat er maar 1 jaar garantie wordt gegeven.
Dan ben je al uitgepraat... en kom je nieteens toe aan het bewijslast verhaal

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 31-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nielson schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:45:
Klinkt als een breukje of slecht contact in de lintkabel/connector van het toetsenbord.
Help de Dixons-boys een beetje. Sluit een extern toetsenbord aan om te kijken of dat wel werkt. Zo ja, sluit dan eventueel uit dat het aan een stukje software ligt wat dwars zit op het laptop-toetsenbord en kom met een hapklare klacht & printje aan de balie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

paQ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:50:
[...]

de verkoper vertelt TS dat er maar 1 jaar garantie wordt gegeven.
Dan ben je al uitgepraat... en kom je nieteens toe aan het bewijslast verhaal
De fabrieks garantie zal ook 1 jaar zijn ik weet niet wat er gevraagd is en ik weet dus ook niet of het antwoord juist was. Jij ook niet. Dus ik zou Dixons hoofdkantoor bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Sja als de laptop er goed uitziet, geen zichtbare schade dan is het voor de winkelier klaar dat er normaal mee omgegaan is.

Zelf heb ik een fototoestel gehad die na 1,5 jaar veel foute pixels vertoonde. Ik had volgens de website maar 1 jaar garantie erop zitten. Ik heb een kopie van de bon erbij gedaan en erbij gezet: dit valt binnen de wettelijke garantie, indien dit niet correct is neem graag contact met mij op. De camera is zonder kosten en zonder problemen gerepareerd terug gestuurd.

Je kunt dit natuurlijk ook doen alleen je moet het dan bij dixons zeggen. Wettelijk gezien mag je er vanuit gaan dat een laptop toch wel zeker 3 jaar zonder problemen meegaat, tenzij je ermee gaat gooien. Dus als de laptop er netjes uit ziet en er ook netjes mee is omgegaan kun je natuurlijk proberen je recht te halen. Helaas kan de rechtsbijstand vaak weinig voor je betekenen in dit geval omdat je onder de 150 euro zit (daar ligt normaal de grens van de rechtsbijstand).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:55:
[...]

De fabrieks garantie zal ook 1 jaar zijn ik weet niet wat er gevraagd is en ik weet dus ook niet of het antwoord juist was. Jij ook niet. Dus ik zou Dixons hoofdkantoor bellen....
Ik ga er nu toch echt even van uit dat het ding geen scheuren, barsten, hevige krassen en kattepis lucht heeft.
Dan treden toch echt de normale regels in werking, zoals die helder staan beschreven op de dixons site zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Vandaag ben ik weer terug gegaan naar het desbetreffende filiaal en na een aardige discussie werd mij uiteindelijk verteld dat ik het hoofdkantoor maar moest bellen om te kijken wat die er van zeggen.
Dit ga ik zo meteen maar even doen, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bizar hoor.
in wat voor een staat verkeert de laptop eigenlijk? dan hebben we op dat punt alvast de lucht geklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn blijkbaar nog steeds veel mensen die geen idee hebben hoe garantiewetgeving werkt. En erger nog, ze geven in topics als deze wél allerlei adviezen en informatie die gewoon ronduit onjuist is. Het zou handig zijn als mensen vóór ze posten beseffen dat ze het met wat giswerk in geval van juridische zaken de vraagsteller alleen maar lastiger maken.

Leesvoer:
Handleiding veilig winkelen, sectie garantie

De belangrijkste punten:
  • Je hebt NOOIT te maken met de fabrikant als het gaat om recht op garantie. Het kan zijn dat deze een service biedt die beter is dan die van de winkel, maar dan nog is het verstandig niet om de winkel heen te gaan als je garantie nodig hebt.
  • De omgedraaide bewijslast betekent niet dat je van de afgelopen jaren de security-videos moet overleggen zodat ze na kunnen gaan dat er nooit iets raars gedaan is. Aannemelijk maken moet voldoende zijn, en als er niet een hoop drab, vocht, beschadigingen elders enzovoort zijn dan mag dat aangenomen worden.
  • Voorwaarden gaan NOOIT boven de wet. (in ieder geval, bij consumentenzaken zoals garantie)
  • Garantie dient binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast te geschieden. Het lijkt mij redelijk dat ze bij onzekerheid ter plekke met jou erbij het hoofdkantoor kunnen bellen.
  • Voor garantie geldt wettelijk 6 maanden (tenzij langer gegeven), waarna het in de volksmond genoemde garantie overgaat in aansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat je niet automatisch recht hebt op kosteloze reparatie, als de verwachte levensduur van het product daardoor verandert. Ik denk dat het veilig is te zeggen dat een toetsenbord niet als levensverlengend voor het product zal kunnen worden gezien, dus dat kosteloze reparatie redelijk is.
Per saldo vind ik de verstrekte informatie over het geval en hoe de communicaties zijn gegaan erg karig. Kan er wat meer detail gegeven worden? Als je dat niet publiek wil plaatsen, wellicht via DM?

En, als de zaak afgerond of uitzichtloos (en dus ook ten einde is):
http://tweakers.net/shopreview/162/dixons-punt-nl.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Rotje333

Met belangstelling lazen wij uw bericht.

Dixons streeft ernaar om haar klanten van de meest optimale service te voorzien en heeft hiervoor een uitgebreid service- apparaat tot de beschikking.

Dixons is geen actief deelnemer aan internetfora, maar beschikt over verschillende mogelijkheden om uw vragen te stellen of een klacht kenbaar te maken wanneer u via één van onze winkels niet (voldoende) geholpen kon worden.

Een bericht kun je sturen naar Dixons via een digitaal formulier op onze website of via post naar:
Dixons BV
T.a.v. afdeling C&PC
Postbus 3480
5200 VE ‘s- HERTOGENBOSCH

Graag komen wij met u in contact en nodigen wij u uit om uw bericht, voorzien van contactgegevens, te versturen via onze website www.dixons.nl/faq .
Via deze link vindt u verschillende antwoorden op veel gestelde vragen en de mogelijkheid om met Dixons Customer & Product Care in contact te komen.
Wanneer u ons contactformulier invult ontvangt u een bevestiging van ontvangst, voorzien van een referentienummer waarna wij u binnen enkele dagen onze oplossing toesturen

Met vriendelijke groet,

Dixons Customer & Product Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:33:
Beste Rotje333

Met belangstelling lazen wij uw bericht.

Dixons streeft ernaar om haar klanten van de meest optimale service te voorzien en heeft hiervoor een uitgebreid service- apparaat tot de beschikking.
Misschien even terug naar de winkel ermee, want het werkt niet naar behoren ;)

/flauw

We hebben in dit topic ook maar 1 kant van het verhaal, zij het een vrij sumiere versie.
Dat gezegd hebbende; het is wellicht best handig (voor dit specifieke probleem) dat jullie je hier nu melden, maar het is handiger wanneer winkel medewerkers op de hoogte zijn van jullie eigen regels en afhandelingsprocedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
Vandaag naar de klantenservice gebeld en daar werd mij inderdaad (zoals hierboven door Dixons gemeld) verteld dat ik het contactformulier in moest vullen.
Dit is eigenlijk dus nét wat ik niet wil..
Er staat dat ik binnen 10 werkdagen antwoord krijg, en voor je het weet zit de laptop in het 3e jaar en zegt Dixons, zoek het maar uit..
Kan ik gewoon terug gaan naar het filiaal en zeggen dat ik het daar op wil lossen?
paQ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:40:
bizar hoor.
in wat voor een staat verkeert de laptop eigenlijk? dan hebben we op dat punt alvast de lucht geklaard
De laptop is nog in perfecte staat, bijna nooit meegenomen buiten de deur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 07:52
Rotje333 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:38:
Vandaag naar de klantenservice gebeld en daar werd mij inderdaad (zoals hierboven door Dixons gemeld) verteld dat ik het contactformulier in moest vullen.
Dit is eigenlijk dus nét wat ik niet wil..
Er staat dat ik binnen 10 werkdagen antwoord krijg, en voor je het weet zit de laptop in het 3e jaar en zegt Dixons, zoek het maar uit..
Kan ik gewoon terug gaan naar het filiaal en zeggen dat ik het daar op wil lossen?
16 maart is nog zo'n 6 weken weg, dus die 10 dagen is geen probleem? :? De winkel zal je toch weer naar het hoofdkantoor doorverwijzen, want daar zit blijkbaar de serviceafdeling, en niet in de winkel. Lijkt me nogal duidelijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Rotje333 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:38:
Dat moet niet uitmaken, het gaat om het moment waarop jij het probleem constateert. Je hebt verder je best gedaan om het aan Dixons te melden, dat je uiteindelijk via het forum alsnog weer verwezen wordt naar het contact formulier op hun site is niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou, Dixons meldt hier op het forum dat ze binnen enkele dagen met een oplossing komen
Dus waag het erop zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

*snip* niet onderbouwde stelling.
Maar als het product niet deugt, heeft de winkel op basis van de wet (denk aan die reclame met een kleuter :P ) de plicht het product te repareren en vervangen (als het door een fabricage fout komt, dit recht heeft niks met kassabonnetjes en garantie te maken, maar dat helpt meestal wel!)

Enige oplossing (zonder rechter, veel duurder dan nieuw toetsenbord, tenzij je er voor verzekerd bent) is gewoon flink te zeuren! (bij de winkel)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 18:24 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de fabrikant doodleuk 1 jaar garantie geeft en niets wil vergoeden is het niet zo vreemd dat Dixons niet voor de kosten wil opdraaien. Heeft weinig te maken met waardeloze garantie. Als Dixons 50 euro verdient op een laptop en regelmatig een paar 100 euro kwijt is aan reparaties die buiten de garantie van de fabrikant vallen kunnen ze net zo goed stoppen met laptops verkopen.

Het is voor een winkel zo goed als onmogelijk goede service te verlenen als de fabrikant er niet voor op wil draaien. Sowieso vind ik een fabrieksgarantie van 1 jaar erg weinig voor een product zoals een laptop. Persoonlijk vind ik 2 jaar toch wel normaal maar dit kost natuurlijk de fabrikant weer te veel geld, daarom zijn er ook maar weinig fabrikanten die 2 jaar geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Maar, ik heb geen problemen gehad met laptop's,wel met een printer, een grafische kaart, een toetsenbord en muis en ook met software waarvan de cd zo zwaar bekrast was toen ik het doosje open maakte dat mijn pc het niet meer opslokte(sindsdien wil ik de cd eerst zien!), maar je hebt gelijk, fabrieksfouten worden gemaakt door de fabrikant, echter dient de winkelier als tussenpersoon te dienen.

Enne, we praten niet over garantie, maar over een ondeugdelijk product!

[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 05-02-2011 00:24 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

PilatuS schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:12:
[...]

Als de fabrikant doodleuk 1 jaar garantie geeft en niets wil vergoeden is het niet zo vreemd dat Dixons niet voor de kosten wil opdraaien. Heeft weinig te maken met waardeloze garantie. Als Dixons 50 euro verdient op een laptop en regelmatig een paar 100 euro kwijt is aan reparaties die buiten de garantie van de fabrikant vallen kunnen ze net zo goed stoppen met laptops verkopen.

Het is voor een winkel zo goed als onmogelijk goede service te verlenen als de fabrikant er niet voor op wil draaien. Sowieso vind ik een fabrieksgarantie van 1 jaar erg weinig voor een product zoals een laptop. Persoonlijk vind ik 2 jaar toch wel normaal maar dit kost natuurlijk de fabrikant weer te veel geld, daarom zijn er ook maar weinig fabrikanten die 2 jaar geven.
Ja und?

Dan moeten ze niet dat merk verkopen, of andere afspraken bedingen, of geen winkeltje spelen....

Ondernemersrisico...
Live with that.

Maar ik begrijp je punt behalve dat, dan toch al niet, want Dixons is (bovenal) vrij duidelijk over de rechten die ze hun klanten geven in hun garantievoorwaarden. Wat mij betreft zo klaar als een klontje iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

* paQ is nieuwsgierig naar de afloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computedemon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05-2021
Garantie Garantie.

Mooi verhaal allemaal
Over geldende garantie voorwaarden bestaan een hoop misverstanden..

Ik heb nu zelf een gevalletje minilaptop met Dixons.

Na eerst een problematische 3/4 jaar relatie met een Acer van Dixons (3x opgestuurd voor repatratie) en niet al te behulpzaam personeel in de winkel. (Uiteindelijk na een zeer boos 7(8)7 bezoek aan de winkel wel een nieuwe vervanger gekregen), nu weer een geschiedenis met diens opvolger;

Compaq minilaptop; Harde schijf defect.
En harde schijf vervangen is niet zo'n klus,zelf ik heb al 4x een eigen PC gebouwd, maar vanwege de garantie toch maar maar even naar Dixons.

Naar de winkel, Deze wilde de machine niet eens in ontvangst nemen daar Compaq maar een jaar fabrieksgarantie heeft. en de machine is goed 1,5 jaar oud. |:(
Gelukkig heb ik hem bij Dxons gekocht en niet bij Compaq.
Volgens de Nederlandse regelgeving ( en de website van Dixons). heb je recht op 2 jaar garantie, en daarna nog op een deel afhankelijk van de economische leeftijd van het apparaat.
Binnen de 2 jaar heb je recht op reparatie en of omruiling. (Indien je hem niet hebt laten vallen of zwemmen).
Na een schriftelijk beroep gedaan te hebben op de conformiteitsregeling consumenten garantie kon de laptop uiteindelijk opgestuurd worden.

Met een week een prijsopgaaf (hulde voor deze termijn); reparatie te duur, €252,- dan wel val buiten de garantie bepalingen. Reden Kosten reparatie buiten de garantie.

Hierna stuurde ik een een uitgebreide reactie naar de klantenservice (info@dixons.nl) waarin mijn bezwaren stonden en ik heb gevraagd om uitleg. (niets gekregen). Want de C&PC afdeling heeft geen openbaar E-mail adres. Stel je voor dat iemand wil reageren.Wel kwam na enkele dagen een nieuwe prijsopgaaf: Een andere datum en de tekst kosten voor reparatie buiten de garantie spoorloos verdwenen. Maar weer geen uitleg.

Wederom een mailtje gestuurd met een verzoek om uitleg naar info@dixons.nl.

Vandaag gaat voor de zekerheid het dossier nog maar eens aangetekend de deur uit. Wachten we weer verder af.

Wat ik nou eigenlijk jammer vindt aan dit hele verhaal, is dat Dixons een ontmoedigingsbeleid lijkt te hebben om garantie zo veel mogelijk uit te sluiten;

1e linie, de verkopers in de winkels vooral onvoldoende informeren. Dat schrikt de eerste garantie aanvragen af.
2e linie; De prijsopgaven lekker weinig info meegeven. Dat schrikt er weer een aantal af.
3e linie De contact adressen vooral niet te toegankelijk maken, dat helpt dan weer een klein beetje.

Jammer dat het zo moet. Service zou een warm bad moeten zijn, niet een opeenstapeling van onbegrip, officieel getinte documenten en ingebouwde drempels.
Bij Dixons is nog steeds ruimte voor verbetering. Laten we hopen dat ze daar vlug wat aan doen. ;w

.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, welkom op GoT.

Het laatste bericht in dit topic dateert van februari 2011 en je post is gerelateerd aan dixons, maar niet aan de rest van het topic. Als je je ervaringen ten aanzien van dixons wilt delen dan is http://tweakers.net/shopreview/162/dixons-punt-nl.html de juiste plek. Wacht dan wel even af totdat de hele garantiekwestie is afeghandeld. :)

Aangezien er geen verdere discussiepunten voor dit topic zijn, doe ik deze op slot. Succes met de afhandeling. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.