Toon posts:

laptop scherm vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm (LCD ZELF) van mijn laptop is zwaar beschadigd.
Enkel het scherm zelf is defect, kast zelf is volledig intact.
Ik heb die laptop gekocht met kerst. (volledig nieuw dus)
Het is een merk laptop: Acer Travelmate, aankoopprijs ca. 1000 € (software bijgeteld)

De laptop zelf werkt nog volledig via een extern scherm kan ik er prima op werken.

Valt zoiets eigenlijk nog te herstellen?

binnen doen bij de fabrikant, zelf proberen herstellen, uit elkaar halen en een nieuwe bouwen met die componnenten?

EDIT:
even wat details:
Bij starten laptop ligt het scherm op, rechts loopt een zwarte lijn (ca.1 cm breed) naar beneden.
Verder valt er niets te zien.

technische gegevens:
Acer TravelMate 8572 - 433G32MnKK
15,6" HD LED LCD
Intel HD Graphics

Intel Core I5 430M 2.266 Ghz
3 Gb DDR3 Ram
DVD Super DL drive
grafische kaart: Acer Notify 802,11 b/g/n
DC Rating 19 V 3.42 A
640 Gb HDD
Win 7, office 2011, Norton 2011

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/uploads/tx_nbc2/440x330-8371_left_angle_02.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 23:45 ]

Verwijderd

Dat kan prima, heb je nog garantie op het product?

In principe hoef je alleen het scherm "zelf" eraf te halen, en vaak het toetsenbord een stukje omhoog halen ivm kabels.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je moet voor een scherm wel rekenen op een bedrag tussen de 100 en 200 euro, de vraag is of dat het nog waard is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook even bij een bedrijf zoals Microfix kijken wat het kost om te laten vervangen. Zal denk ik iets van ~300 euro zijn. Anders opzoeken welk scherm je nodig hebt en bestellen via Ebay en zelf er in zetten.

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:21

odan

The dark side is within all!

hoe is het beschadigd geraakt? je kunt sowieso kijken of het onder de garantie valt. aangezien de laptop net een maand oud is.

Pulse mee voor GoT!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik weet niet precies wat er defect is (TS is niet superduidelijk) maar alles lijkt erop dat het gewoon een gevalletje user-abuse is. Paneel gebroken oid.

En daar is garantie geen keuzemogelijkheid bij.

De opties voor reparatie (in prijsvolgorde)
- Via fabrikant: 400-600 eur (diagnose, scherm, en hun vragen vaak de hoofdprijs)
- Via een 3rd party reparatietent zoals bv replacedirect: 200-300 eur incl montage
- Zelf regelen: Schermpje kost je dan tussen de 80 en 150 eur, montage is in half uurtje geregeld

Welk model laptop / schermmaat?

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 30-01-2011 21:50 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:37
als ie met de kerst gekocht is heb je toch nog garantie ?

als je het zelf wil doen, kijk eens op e-bay, scherm is erg makkenlijk te vervangen, kwestie van 5 min als je weet wat je doet, en 15 als je dat niet weet. Zelf voor m'n stage al bij iets van 300 laptops van acer gedaan;
-onder de rubbertjes op het scherm zitten schroeven, 4 boven, 2 beneden
-die eruit, cover eraf,
-dan nog 4 schroeven voor het scherm zelf,
-zit onderin een flatcable die je zo lost kunt trekken, en je hebt het scherm eruit

kosten zou ik niks over kunnen zeggen, maar reken maar op rond de 100 euro

• DJSmiley
TS: WAT is er defect? Post eens een duidelijke omschrijving of foto?

Dat is van december is maakt natuurlijk niet uit, dat is zeker niet per definitie het-is-garantie.
Als TS 'm bv van de tafel heeft laten flikkeren hoef je echt niet mee aan te komen voor garantie.

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:00
als die hem heeft laten vallen hoef je zeker niet voor garantie te komen nee
maar een goede tip daar voor gewoon je inboedelverzekering proberen

maar we willen graag foto`s :P

• joskeelst
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Iemand een tip waar je aan een degelijke prijs laptop beeldschermen kan kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tips.

scherm eruit halen & een kabeltje lossen en daar vraagt men 400 -600 € voor.
Overweeg ik toch om het zelf te doen of een andere firma het te laten doen.

Ik kan wel een foto posten, maar daar ga je weinig op zien. (kast is nergens beschadigd alles bekeken en afgetast)

even wat details:
Bij starten laptop ligt het scherm op, rechts loopt een zwarte lijn (ca.1 cm breed) naar beneden.
Verder valt er niets te zien.

technische gegevens:
Acer TravelMate 8572 - 433G32MnKK
15,6" HD LED LCD
Intel HD Graphics
Als TS 'm bv van de tafel heeft laten flikkeren
Hoe kon je het raden.

's avonds de stekker niet uitgedaan en 's morgens over de draad gestruikeld.
Hij is letterlijk van de tafel gevlogen, en op het scherm terecht gekomen.
joskeelst schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:27:
zit ik ook meteen aan te denken.
Ebay daar heb ik niet zo een vertrouwen in.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 23:35 ]

• DJSmiley
joskeelst schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:27:
Ik bestel schermen meestal in de UK. Prijzen zijn daar prima te doen, mede door de koers van de pond.

Je zit dan op ongeveer 75 eur voor een 15.6" LED scherm, incl verzend.

Tenten in NL vragen er rond de 200-250 eur voor, en de fabrikanten zelf 300+... Dus dat is een makkelijke keuze imho.

ebay that is dus... tot nu toe nooit problemen mee gehad, maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze...
alleen is 2x de gok op ebay net zo duur als 1tje bestellen in NL, dus er moet heel wat gebeuren wil dat niet goedgaan

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 30-01-2011 23:40 ]

Verwijderd

Van de tafel gevallen? geen zichtbare beschadiging?

Lijkt mij duidelijk: controleren die kabel! Een kleine moeite, maar de kans is groot dat hij het vervolgens weer doet.

Om er achter te komen welk scherm je nodig hebt kun je [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops gebruiken, maak het beste van de situatie en bestel meteen een fatsoenlijk paneel :)

Wat je ook kan doen: acer bellen en vragen of er coulance mogelijk is, vrijblijvend uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
AUO
ID: AUO32EC
lnik naar plaatje -> http://image.bayimg.com/hadkbaadk.jpg (te groot om in te voegen)

Ik heb hier de gegevens van mijn scherm.
Helaas heb ik het nog niet kunnen vinden op het net.
Wat je ook kan doen: acer bellen en vragen of er coulance mogelijk is, vrijblijvend uiteraard.
Daar waren ze duidelijk niet toe bereid, zelfs een scherm via hen verkrijgen blijkt onmogelijk.
Ook niet als je jou uitgeeft als firma in plaats van een particulier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 21:16 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mij lijkt dit een duidelijk geval voor de inboedelverzekering mits je die natuurlijk hebt, en het dan via je verzekering laten repareren. Bij het laten vervangen van het scherm zou ik er wel goed op letten dat het het exact hetzelfde type scherm is want daar kunnen nog wel eens verschillen in zitten.

Verwijderd

Dat bout niet, 99% van de schermen worden aangestuurd door 40 kanaals LVDS met de connector op exact dezelfde plek., enkel bij hogere resoluties van 900p moet je opletten dat je geen exemplaar met "halve" kabel hebt. Dan krijg je namelijk maar de helft van je resolutie.

edit: een datasheet:
http://www.yslcd.com.tw/docs/product/B156XW03%20V.2.pdf
De site doet moeilijk op dit moment, F5 kan helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 21:40 ]

• roelof.zijlstra
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11-2022

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

Ik heb dit in het verleden willen doen, maar buiten de garantie om kun je beter een nieuwe laptop kopen. Binnen de grantie zit je dan weer met een laptop die je weken kwijt kunt zijn. *zucht* Soms zou je willen dat alles net zo flexibel was als een laptop.

Hij die de ultiem modulaire laptop weet te bouwen boort een goudmijn aan.

Nooit gedacht.... toch eens doen.

Verwijderd

Wat is er zo moeilijk aan het vervangen van het scherm? Er zijn hele volksstammen die eraan beginnen voor een beter scherm... Niet eens ter vervanging van een kapotte.
Pagina: 1