asrock 890gx extreme 3 front usb aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:06

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Dag iedereen,
Nadat ik mijn costum pc build voltooid heb blijkt dat de front usb poorten op men case niet werken.
Na heel wat opzoekwerk kom er nog altijd niet aan uit hoe deze aangesloten moet worden op mijn moederbord.
Ik heb al heel wat combinaties geprobeerd maar ik denk dat ik iets simpels over het hoofd zie.
Men specs kan je in men onderschrift terugvinden.
Wie kan me helpen om die gloeilamp boven men hoofd aan te krijgen?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Die moet je toch gewoon op die blauwe pinnen aansluiten onder op je moederbord?
Of ligt dat nou aan mij? :P

[ Voor 0% gewijzigd door Lourini op 30-01-2011 14:09 . Reden: typo ]

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
dat dacht ik dus ook, op die blauwe usb headers, maar dat werkt dus niet?
deze moeten native werken lijkt me toch logisch.

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb zelf de 870 Extreme 3, maar daar was het gewoon plug&play om zo maar te zeggen.
Heb je al in de bios gekeken of daar misschien iets uit staat wat aan hoort te staan?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Op welke poort heb je die ingestoken? welke naam heeft die weet je dat? De rest van de kabeltjes voor men frontpanel steekt in op de panel1 poort en dat werkt allemaal.
En ik zou eerlijk gezegd niet kunnen zeggen waar of wat ik in de bios zou moeten controleren/aanpassen voor die front sub.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb het zelfde bordje(890GX) ook met front USB en het is gewoon standaard plug & play.

Bios -> Advanced -> USB configuration (a,b,c'tje)

Werkt dit niet, dan zou ik eens naar de stekkers van de front USB kijken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Ik ben in de bios geweest en alles staat op enabled buiten de onderste 2 voor ps2 toestenbord of zoiets was t.
Leek me niet relevant zijnde.
Ik heb alles nog is opengegooid en buiten die usb voor het frontpanel zit alles ok.

Verwijderd

Kan natuurlijk ook iets stuk zijn, maar anders even een foto laten zien hoe je het hebt aangesloten.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Bij deze de foto:
Afbeeldingslocatie: http://img.scenereleases.info/images/p1010183rs.jpg
Hier steekt de usb in op de 4e usb poort.
Volledig links is de hd audio aangesloten.
recht dus de hd ledjes enz. van het frontpanel op poort panel_1

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zo te zien heb je het goed aangesloten en wat betreft die poorten maakt het normaal gesproken eigenlijk niet uit dus ik vermoed dat er dan toch wat niet helemaal goed zit met je front usbpoortjes van de kast zelf. Maar gezien de lengte van de kabeltjes zou je eens op die 1ste poort kunnen proberen die direct rechts naast de witte rs232 poort zit. Het zou namelijk kunnen zijn dat die 4de poort misschien voor een usbpoort aan de achterkant gereserveerd is en daardoor wat conficten zijn ontstaan, en natuurlijk je moederboarddrivers installeren !

[ Voor 44% gewijzigd door Roel1966 op 30-01-2011 17:39 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Ik heb alle 4 de poorten geprobeerd, en alle drivers die mogelijk zijn van de site zelf geinstalleerd: http://www.asrock.com/mb/...890GX%20Extreme3&o=Win764
Echter zie ik hier inderdaad niet direct 1tje tussen voor die headers.
Ik veronderstel dat die native in w7 zitten?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat Intel betreft zitten deze idd meestal wel native in W7 echter met AMD durf ik dat niet met zekerheid te zeggen, althans van veel eerder weet ik dat je van die 3 of 4 in 1 drivers voor AMD/Windows had. Nu keek ik net even op de pagina van de link en zag ik dat er nog steeds een alles in 1 driver bestaat.

Maar zoals je al schreef heb je alle drivers al geprobeerd dus denk ik dat of die usbconnectors van de kast misschien niet werken, of dat er toch iets mis is met je moederboard hetgeen je dan eens met bv een interne cardreader zou moeten proberen te testen. Meestal worden die ook op zo'n usbheader aangesloten en dan weet je vanzelf waar je het moet zoeken, moederboard, of toch de usbaansluitingen van je pc-kast.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb W7 op dit bord zelfs geïnstalleerd via de front USB, dus via de bios wordt ie al ondersteunt.
Dus er is of iets mis met de poorten op het mobo of je front headers zijn stuk.
Misschien kun je een header proberen van een oude kast!?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
helaas heb ik geen oude kast header die ik kan proberen, helaas, dan moet ik een andere oplossing zoeken.
ik veronderstel dat er wel garantie op is maar ik ga is kijken om dan is alle kables van de frontusb te vervangen.
dan kan ik alligzins verder nu.
alvast bedankt voor jullie tips en snelle reacties!!!

Pagina: 1