Home cinema: eindelijk!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.623 views

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:18
Eindelijk heb ik genoeg gespaard om eens een degelijke home cinema (5.1) te kopen.
Tv wordt een pricewatch: Panasonic Viera TX-P46VT20E

Reciever:
  • Denon AVR 1611
  • Denon AVR 1911
  • Marantz NR1601
  • Onkyo TX-SRR608
Luidsprekers: Jamo S606 hcs 3 + nog een woofer

De tv staat al vast. Bij de receivers twijfel ik nog: moeten sowieso 3D ready zijn. De meeste die ik opgegeven heb is voor een 7.1 setup, maar vallen nog binnen de prijsklasse. Had een budget in gedacht van ongeveer 600 - 700 euro voor de receiver.

De luidsprekers van Jamo zijn niet te duur, wie er ander opties heeft mag altijd een voorstel doen. Mag ook zoiets van een 600 a 700 euro kosten met woofer bij.

Iemand een idee welke componenten ik het beste kan aankopen?

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 28-01-2011 22:35 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Timmy269 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:27:
Dus ik mag niet naar iemand zijn/haar mening vragen over mijn aankoop dat ik ga doen. :?
Tuurlijk mag dat... Mits je eerst zelf een mening hebt gevormd, die mening met ons deelt in je startpost en de mening meer is dan "deze vind ik mooi voor 600 Euro".

We "streven" naar een constructief topic waarin jouw mening verdedigd/aangevallen wordt en men met goede alternatieven/argumenten komt.

Maar als ik nu roep: koop versterker X voor 630 Euro, daar heeft niemand wat aan, mede omdat je geen duidelijke eisen/wensen aan jouw toekomstige versterker hebt geknoopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Timmy269
Dit staat bij het AUD Beleid "Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt"

Dus ik weet wel wat ik wil, Panasonic Plasma, Twijfel gewoon tussen de VIER recievers en luidsprekers zijn zoals ik al gelezen heb prijs/kwaliteit heel goed maar er kunnen er misschien betere zijn voor die prijs, daarom mijn topic.
Dus het is niet dat ik niets opgezocht heb en ik heb ook een prijs opgegeven dat ik kan besteden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt"
En dat mis ik. En dat is juist de discussie-waarde van een topic. Dat anderen ervan leren, termen langs zien komen en daar ook hun eigen beslissing mee kunnen maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:04
Erg fijne speaker voor het geld. Het laag is mooi droog en mede door de bijgeleverde spikes komt het netjes over. Midden en hoog ook zeer mooi. Alles is netjes in balans!

Heb je hier wat aan?

Bron: http://alatest.nl/profess...amo-s606/pe3-34690044,35/

[ Voor 4% gewijzigd door stp_4 op 28-01-2011 13:39 ]

stp - PSN ID: stp_4

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

silitek

Tubes Only

Jongen ik ga je helpen. Koop de Onkyo txsr608. Waarom? Omdat ik de andere receivers niet ken.
Koop Jamo's s 608 en niet de 606 omdat deze minder zijn in sound. Maar je voelt hem al aankomen dit soort reacties krijg je. Totaal niet objectief in jouw smaak en beleving.

Met andere worden zul je echt moeten gaan luisteren naar je gekozen spul..
:+

Tubes....It's what make music music!

• Timmy269
Oké, nog eens proberen.

Ik heb veel opgezocht over de Denon 1611 en de Denon 1911. Ik weet dat de 1911 voor een 7.1 setup is maar deze zal ik toch ook wel kunnen gebruiken in een 5.1 opstelling. Deze heeft dan ook weer een usb aansluiting, wat de 1611 niet zou hebben en de 1911 heeft ook een ietsje meer vermogen.
Van de Marantz heb ik ook al veel goede verhalen gelezen maar op you tube heb ik eens een test gezien dat de Denon toch weer beter is. Onkyo lees ik ook veel goede dingen maar is aan de hand wat ik reeds op dit forum gelezen heb minder van kwaliteit dan de 2 andere merken.

Van luidsprekers weet ik niet precies wat ik moet nemen, een 5.1 opstelling vind ik voldoende. Daar ben ik zeker van. De Jamo's zijn wel goed heb ik gelezen. Maar er zijn zoveel merken en modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.Zijn 4 vloerstaand luidsprekers beter tegenover 2 vloerstaand luidsprekers en 2 boekenplankluidsprekers?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

silitek

Tubes Only

Nu ben je alleen specificaties naast elkaar aan het neerleggen..welke opties onderling.
Als gehoor/geluid niet van toepassing is, zeg ik neem diegene met de meest uitgebreide optie's.

;)

Edit: Wat Jamo betreft denk dat 2x front, center en 2x monitors, subje wel voldoende is.
Prefereer toch de s608 kost relatief niet veel meer...maar je krijgt wel meer ;)

[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 28-01-2011 13:58 ]

Tubes....It's what make music music!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07

Tazzios

..

Timmy269 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:48:
Oké, nog eens proberen.

Ik heb veel opgezocht over de Denon 1611 en de Denon 1911. Ik weet dat de 1911 voor een 7.1 setup is maar deze zal ik toch ook wel kunnen gebruiken in een 5.1 opstelling. Deze heeft dan ook weer een usb aansluiting, wat de 1611 niet zou hebben en de 1911 heeft ook een ietsje meer vermogen.
Van de Marantz heb ik ook al veel goede verhalen gelezen maar op you tube heb ik eens een test gezien dat de Denon toch weer beter is. Onkyo lees ik ook veel goede dingen maar is aan de hand wat ik reeds op dit forum gelezen heb minder van kwaliteit dan de 2 andere merken.
Met mindere kwaliteit doel je vooral (gezien wat er voor staat) op vermogen. met 5* 35 watt kun je ook prima doof worden, naast het vermogen ziet er echter ook een flink verschil in de prijs.
Van luidsprekers weet ik niet precies wat ik moet nemen, een 5.1 opstelling vind ik voldoende. Daar ben ik zeker van. De Jamo's zijn wel goed heb ik gelezen. Maar er zijn zoveel merken en modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.Zijn 4 vloerstaand luidsprekers beter tegenover 2 vloerstaand luidsprekers en 2 boekenplankluidsprekers?
"Beter"* ligt er aan wat je wilt, staand achter is niet zo nuttig voor films aangezien het meeste geluid toch van voren komt.
Voor muziek prefereren de meeste mensen gewoon een 2.0 setup. om stereo muziek over 4.0 te gooien is alleen nuttig indien je een erggg grote woonkamer hebt.

*voorbeelden van wat "beter" hier kan betekenen:
-kleine speaker
- full range
-goedkoper
- veel vermogen
- etc

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 28-01-2011 13:59 ]

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 11:00

BiLo

PSN: toiletcleaner

Hoeveel advies je ook krijgt, je moet gewoon naar een goede Hifi zaak en daar gaan luisteren.

De glazenbol opmerkingen zijn geheel terecht.. We kunnen jou wel een richting opsturen maar als je die eenmaal beluisterd heb, kun je het daar totaal oneens mee zijn.

Als je de speakers/versterker puur op specs gaat kopen ben je een btje 8)7

Ikzelf zou elke shop in de buurt al helemaal hebben doodgevraagd in dit geval.

[ Voor 10% gewijzigd door BiLo op 28-01-2011 14:13 . Reden: aanvulling ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Timmy269
Heb nog een beetje op internet zitten zoeken en heb een winkel gevonden in de 'buurt' die verdeler is van B&W, Rotel, Artsound, Denon, Kef, Marantz, DLS, ..
Ik zal daar wel eens gaan luisteren en mijn ervaring posten.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dus je wilt een receiver aanschaffen van +- 700 euro en daar speakers die voor de complete set 600 euro kosten aan hangen? Denk dat je beter iets kan besparen op de receiver en voor iets duurdere speakers kan gaan. (Geen idee welke, dat is persoonlijk) Dan is de kans groot dat je mooier/beter geluid hebt.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Mochten mensen posts missen, lees dan Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics eens door.

En dan gaan we nu gewoon weer ontopic proberen verder te gaan. Denk dat de TS nu wel snapt dat de verhouding speaker(set) - receiver wellicht wat uit verhouding is en dat daar wel iets aan te wijzigen valt. Verder wachten we gewoon het luisterbezoek van TS van de winkel in de "buurt" af, want dat alleen vergelijken op specificaties niet voldoet moge nu ook duidelijk zijn.

Over de receivers wil ik alleen nog kwijt dat alleen een eis als "voldoen aan HDMI 1.4" wel weinig is. Er zullen toch wel meer punten zijn waar de receiver aan moet voldoen? Vooral dingen als HDMI-in- en uitgangen zullen ook vast een rol spelen. En wellicht ook de hoogte van de receiver aangezien de Marantz NR1601 in het lijstje staat?

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 28-01-2011 22:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Heeft een HDMI 1.4 receiver niet standaard HDMI in- en uitgangen?

Verwijderd

Werkt de viera remote app op de tx-p46vt20e?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:43:
Werkt de viera remote app op de tx-p46vt20e?
Een vraag betreffende een TV lijkt me meer passen in LCD, Plasma & Projectie dan in Audio en HiFi. Tevens is dit een topic van al bijna twee jaar oud, niet echt nuttig om deze te kicken. Ik zou eens in [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.