[hd3850] Nieuwe pc en AMD Display Driver crashed

Pagina: 1
Acties:

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:27
Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een aantal nieuwe onderdelen gekocht.

-Intel Core i3 540
-4GB DDR3
-Gigabyte H55N-USB3
-Silverstone SUGO SG05 (met 300w voeding erin).

Vervolgens heb ik mijn oude videokaart en hardeschijf erin gezet
-Club 3d HD3850 Overclocked edition
-Samsung 320GB HDD

Op mijn oude config kon ik zonder problemen alles doen wat ik wilde (Q8300/4GB DDR2/Asus P5E/520W voeding/HD3850).

So far so good. Echter toen in ik een spelletje wilde spelen, crashte de Display Driver van AMD. Kan gebeuren, dus ik probeer het opnieuw. Eveneens kreeg ik hetzelfde resultaat. Daarna heb ik het nog een aantal maal geprobeerd waarna ik besloten heb om maar een clean install te doen. Windows 7 en drivers geïnstalleerd en met goede hoop probeer ik het opnieuw.

Helaas, weer een crashende Display Driver. Vervolgens maar is besloten om - voor de zekerheid - nog is nieuwe drivers voor mijn videokaart te downloaden. Het vorige bestand (drivers van AMD) was 110mb groot en de nieuwe download 94mb. Ik dacht dat het een foutje van de AMD site was, maar niets bleek minder waar. Weer een crashende display driver.

Vervolgens ben ik maar eens gaan googlen. Eerst informatie over mijn voeding opgezocht en het schijnt dat deze mijn config moet kunnen draaien. Bij de usersystemen van HWI staan bijv. setups met i5 750's i.c.m. een HD5850/HD5870/GTX460. Om toch nog maar even verder te kijken heb ik informatie over mijn voeding opgezocht. Voor zover ik het weet is hier niks mee aan de hand.

Vervolgens maar is geprobeerd om de PC zonder HD3850 op te starten. Niks aan de hand, kan alleen geen game starten aangezien deze niet werkt op de GPU van de i3.

Kaart weer terug geplaatst en verder wezen googlen.Daar kwam ik deze, deze en deze link tegen.

Ik heb regedit geopend en vervolgens ben ik naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers gegaan en heb met de rechtermuisknop bij GraphicsDrivers een nieuw 'Dword (32bit value)' toegevoegd met de naam 'TdrLevel' met value 0 (betekent dat de Timeout Detection and Recovery of GPUs uit wordt geschakeld). Vervolgens geprobeerd om een game te spelen maar tevergeefs. Weer een crashende display driver. Inmiddels heb ik deze key verwijderd aangezien Windows nu helemaal crashed als de display driver crashed ;)

Overige info:
Display Driver crashed ook tijdens normaal gebruik (MSN/Internetten/Itunes)

Ik heb echt geen idee wat het probleem verder nog zou kunnen zijn. Iemand nog een idee omtrent deze vage probleematiek :> ?

• FrameWork.
Iemand toevallig nog een idee? Probleem doet zich helaas nog steeds voor.

In de tussentijd heb ik een (tijdelijke) andere GPU geplaatst, een HD5750 en uiteraarde de bijbehorende drivers geïnstalleerd. Echter heb ik hiermee dezelfde problemen.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
FrameWork. schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:56:
Iemand toevallig nog een idee? Probleem doet zich helaas nog steeds voor.

In de tussentijd heb ik een (tijdelijke) andere GPU geplaatst, een HD5750 en uiteraarde de bijbehorende drivers geïnstalleerd. Echter heb ik hiermee dezelfde problemen.
Draai eens driversweeper en installeer dan de laatste Catalyst 11.1 drivers. Wat voor merk is je 300 watt voeding? Heb je de 5 en 12 volt lijn nagemeten?

• FrameWork.
Ik zal Driversweeper even draaien, heb namelijk sterk het idee dat het driver gerelateerd is. Vrijdag heb ik een andere PSU aangesloten (FSP Fotron Source 500w) en daar ondervond ik dezelfde problemen mee.

de 5 en 12 volt lijnen heb ik nog niet nagemeten. Mocht Driversweeper het probleem niet oplossen, zal ik daar eens naar kijken. Wat betreft de voeding, er zit een 300watter in van FSP. Bedankt voor je reactie :)

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Check je geheugen even. Deze kan ook voor dit soort problemen zorgen.

• FrameWork.
Memtest86 2x gedraaid maar niks gevonden. Ik zal morgen even Driversweeper draaien.

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:00
Dit komt vaker voor bij zowel Nvidia en ATI AMD, dit is mogelijk veroorzaakt door je hardware configuratie en/of Windows, zie bij deze topic voor meer info: AMD HD5850 Driver stopt 2D bij kijken video

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 18:14
Heb je het probleem opgelost gekregen? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met een i5-750 systeem. Moederbord is een P7P55-M en de grafische kaart is een Ati Radeon HD5750. Ik heb een Cooler Master 650w voeding en 4 gb aan geheugen.

Heb van alles geprobeerd. Nieuwe drivers, oude drivers, Tdr-value, memtest, temperatuur is binnen de grenzen enz enz. Ik heb wel ontdekt dat het vaker voorkomt als ik meedere browserschermen open heb staan of als ik online video probeer te kijken. Ook bij videobestanden en als ik bewerkingsprogramma's draai zoals After effects wilt mijn pc eruit knallen met alle frustratie van dien.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 18:14
Ondertussen nogmaals alle drivers geprobeerd, meeste stabiele driver is 10.12 maar nog steeds problemen.
Pagina: 1