[iPod Touch] Vind wel Wi-FI maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Ik zit met een probleem. Ik heb al veel gegoogle'd maar ik heb dit nog niet eerder gezien.

Ik heb een iPod touch G3. Deze werkt perfect. Alleen de Wi-Fi doet het niet. Hij vindt mijn netwerk wel, verbindt ook, geeft een Wi-Fi logo bovenin en vervolgens valt hij weer weg, en kan ik niks met Safari.

Op het werk, bij de McDonald's, bij de V&D doet het allemaal perfect. Alleen thuis doet hij het niet. Ik heb alles wat er te resetten valt wel zo ongeveer gereset, maar niks werkt.

Het vreemde is, mijn internet tablet en smartphone doen het ook niet op Wi-Fi (ze blijven hangen op "ophalen IP-adres"), alleen vaste dingen als laptop en PC, die werken wel.

Ik heb geen idee meer, iemand die dit kent of eventueel kan helpen? Mijn dank is heel groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 14:44

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Dit is geen probleem van je iPod aangezien je zelf al aangeeft dat ook andere apparaten het probleem ervaren.

Ik zou eens op een computer of laptop kijken hoe het netwerk daar is ingesteld: wordt het ip-adres dynamisch toegewezen d.m.v. dhcp op je router of heb je zelf een statisch ip-adres ingesteld? Als je zelf een statisch ip-adres hebt ingesteld zou je dit ook op je niet-werkende apparaten kunnen proberen. Zorg dat je een ip-adres uit dezelfde range (1.2.3.X) kiest dat wel uniek is binnen je netwerk.

Mocht dit niet lukken of mocht je het probleem liever goed op willen lossen, kijk dan eens of je je router opnieuw in kunt stellen. Misschien zit er iets niet helemaal goed met de instellingen van je wifi en kan je dit oplossen door opnieuw te beginnen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 11:42
denk dat we bijna tegelijk hetzelfde probleem hebben gehit. Ik heb het probleem inmiddels opgelost (was een probleem in mijn Wifi access point.
Zie [iPod Touch] Wifi fout, wel een (fout) IP geen router en DNS voor mijn relaas en de oplossing.