[iPod Touch] Wifi fout, wel een (fout) IP geen router en DNS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:44
Heb sinds gisteren problemen met mijn Ipod Touch. Had normaal verbinding met Wifi naar mijn router. Was wat aan het rommelen met een andere Wifi router en kreeg daar verbinding mee.

Vervolgens probeerde ik terug te schakelen naar mijn originele router en kreeg geen werkende verbinding meer. Er wordt wel een IP en subnet mask toegewezen maar dit is NIET een IP uit de range van mijn netwerk en ik krijg geen Router IP en DNS ip(s). Ik ben er zeker van dat ik naar mijn eigen access point connect omdat er 1) maar een zichtbaar is en 2) ik mijn Wifi password in moet voeren en pas als die correct is

Oftewel, er wordt wel een verbinding met het access point opgebouwd maar hiermee kan je dus geen data uitwisselen. Als ik een nieuwe lease aanvraag met de Ipod krijg ik weer een fout IP adres en wederom geen werkende verbinding.

Heb in de Apple knowledge database gezocht en verder dan het resetten van alle netwerk verbindingen (Herstel netwerkinstellingen) link naar KB artikel (http://support.apple.com/kb/TS1398?viewlocale=nl_NL) is er niet te vinden.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou handig zijn geweest als je de IP reeksen had genoemd. Nu is het glazen bollen werk. Krijg je nou 192.168.0.x terwijl het 192.168.1.x moet zijn, of krijg je 168.254.x.y? Hier zit een groot verschil tussen.
Heb je ook al het netwerk laten vergeten, van zowel degene waarmee je getest hebt en je eigen wifi?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Heb je je accesspoint en router al eens opnieuw opgestart? En, zoals hierboven genoemd, de netwerken laten vergeten door je iPod?

Mocht dit allemaal niet werken, dan zou ik een reservekopie je iPod maken in iTunes en deze herstellen. Zet dan geen reservekopie terug maar probeer op een schone installatie nogmaals verbinding te maken. Werkt dit niet? Dan is er iets mis met je iPod, router of accesspoint. Werkt dit wel? Probeer dan je reservekopie weer terug te zetten zodat al je muziek, apps en andere gegevens weer terug worden gezet. Mocht je echter weer verbindingsproblemen ondervinden nadat je de reservekopie hebt teruggeplaatst, dan is er in je reservekopie iets mis en zul je zonder reservekopie verder moeten gaan.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
Hoi Hero + anderen,
mijn router geeft standaard Speedtouch adressen af (192.168.1.*). Het adres wat ik binnenkrijg is in de 169.254.6.* reeks. Dat lijkt dus totaal niet op elkaar.

Ik heb de Ipod al alles laten vergeten (na een backup gemaakt te hebben), hij is nu totaal leeg (ook alle mail etc heb ik gewist). Heb ook de Wifi settings van mijn modem gewijzigd (andere naam + password) maar dat levert precies hetzelfde op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar de 169.254.6.*-reeks komt mij bekend voor. Deze problemen heb ik in het verleden ook gehad en vaak krijg je dan een ip-adres uit deze reeks. Dit zou echt duiden op een probleem met je router of accesspoint.

Heb je je iPod echt hersteld of enkel in de instellingen gewist? In geval van dat laatste: probeer de iPod echt even helemaal te herstellen en te updaten naar de laatste iOS-firmware, hierin zitten soms ook fixes voor wifi-problemen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
@jhogervorst
Dank voor je reacties. Zit nu alweer 2 uur te klooien en heb het eindelijk gevonden! :+
Probleem lag zoals je verwachtte aan mijn access point (Speedtouch ST780). Ondanks het veranderen van de Wifi eigenschappen (naam netwerk + password) en het meerdermalen resetten van het modem bleef deze de foute adressen uitdelen.

Oplossing in de router
1) kies Home network voor Devices
2) selecteer het device dat bekend is in de router
3) kies configure uit het menu
4) kies delete

Het modem is nu het apparaat vergeten. Als je nu verbinding maakt krijgt hij wel weer zijn juiste instellingen.

Een fuck-up van het modem dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Een ip-adres in de 169-reeks betekent dat je device verwacht via DHCP een ip-adres te krijgen, maar dat de DHCP-server, om wat voor reden dan ook, niet uitgeeft. Je zou dus verwachten dat dit ligt aan de router, omdat die het ip-adres niet uit wil geven.

Het vreemde is echter dat ik er ook af en toe last van heb met m'n iPhone en een WRT54GL. Nou heb ik inmiddels al geaccepteerd dat hij het af en toe niet doet, dus ik ga er verder geen moeite meer in stoppen om te achterhalen wat het nou is, maar ik heb het ook op een andere router gehad. Online heb ik zelfs eens gelezen dat het een bekende bug is met g-routers en dat een oplossing zou kunnen zijn alleen op a/b te werken, wat dan weer als nadeel heeft dat het niet bepaald snel is en daarmee andere apparaten op het netwerk dus ook benadeeld worden.

Of dit inderdaad een bekende bug is, geen idee, er valt niet veel over te vinden in ieder geval. Ik vind het echter wel frappant dat jij hetzelfde probleem lijkt te hebben als ik en in ieder geval nog één iemand, allemaal met verschillende routers.

Overigens heb ik hier al problemen mee toen ik mijn eerste iPod touch kocht toen die net uit was, dus 't zou dan al ruim 3 jaar een probleem zijn. Heb die toen overigens zonder problemen met een ST780 gebruikt, de problemen deden zich toen alleen voor met de 54GL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Je kan ook zelf de DHCP-instellingen wijzigen, door deze niet op Automatisch te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
@Scott,
denk inderdaad dat de 169 reeks de backup range is die de ipod zelf kiest. Jammer dat het apparaat niet zegt dat het verbinden mislukt is, nu komt er wel in beeld dat er verbinding is (signaalsterkte) maar er is geen effectieve verbinding. Gemiste kans voor dit verder zeer fijne apparaat!
@laurenssie,
dat is inderdaad een mogelijke work-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Welkom in de wondere wereld van de apipa adressen.

http://www.computerwoorden.nl/direct--7378--APIPA.htm

APIPA

* Automatic Private IP Addressing

Een functie van een op Windows gebaseerd besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows 98, Me, 2000 en XP) die het mogelijk maakt om zichzelf een IP-adres te geven wanneer er geen DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol) is gevonden. APIPA functioneert in dit geval als een DHCP-server en maakt het eenvoudiger om de netwerkkaart te configureren en kleine netwerken te ondersteunen. Wanneer er geen DHCP-server beschikbaar is, zal de computer zichzelf een IP-adres toekennen in de netwerkrange 169.254.0.0 tot 169.254.255.255. Deze adressen zijn speciaal voor dit doel gereserveerd bij de IANA (Internet Assigned Numbers Authority). De client maakt vervolgens gebruik van ARP (Address Resolution Protocol) om er zeker van te zijn dat in het LAN geen andere computer is met hetzelfde adres. Het subnetmasker wordt met het adres 255.255.0.0 ingesteld. APIPA is standaard enabled, maar kan worden uitgezet. Een melding van DHCP stelt de gebruiker op de hoogte dat er wordt gewisseld tussen DHCP- en APIPA-adres.

*empty*

Pagina: 1