Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scipad met Android - is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 15:24

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Via een vriend kwam ik op de volgende site terecht:

http://sciphone.nl/contents/nl/d2.html

Ik ben niet zo'n hele grote Apple fan en ik vind de Ipad een beetje te duur. Dit leek me wel een leuk alternatief. Qua specs en prijs ziet het er wel aardig uit, van buiten ziet ie eruit als een iPad.

Iemand ervaringen met dit apparaat? Kost ie de helft omdat het prut is, of omdat er geen Apple logo op staat...

Nog maar ff een plaatje en wat specs:

Afbeeldingslocatie: http://sciphone.nl/contents/media/6.jpeg

Scherm: 10" touch scherm, 24bits RGB, 800*400 pixels
CPU: 600Mhz dual core RockChip
Operating system: ANDRIOD 1.5
Google market: Set up software
Video: MKV (H.264HP), AVI, RM/RMVB, FLV, MPEG-1, MPEG-2
Audio: MP3, WMA, APE, FLAC, AAC, AC3, WAV
WiFi browser: SDIO, 802. 11G
Online: MSN, QQ, SKYPE, GTALK, LUMAQQ, ICQ, Web cam
Editor: Google, soft-keyboard, handwriting
Office software: Quick office, PDF Reader, ireader
E-book: PDF, TXT, CHM, DOC., EXCEL, etc
Foto’s: JPEG, BMP, GIF, PNG, TIFF
Andere functies: IPTV, radio,
Output: USB, 3G, EVDO, USB2.0
Geheugen: 2Gb Flash memory, uitbreidbaar via Micro-Sd card
Accu: ingebouwde Li-Ion

[ Voor 48% gewijzigd door kreator op 26-01-2011 09:42 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dat is gewoon een afbeelding van een iPad... als ik die website zo bekijk, ik ben er niet bekend mee, maar ik zal daar mijn centen absoluut niet uitgeven... Nergens een KvK nummer oid, een 06-nummer als contact telefoonnummer...dit stinkt naar een hoax. Zoek het adres ook maar eens op met google maps, gewoon ergens midden in een woonwijk, niets herkenbaars. Ook als ik naar de Scipad google kom ik op vage sites terecht etc... Bij mij gaan alle alarm bellen af iig. Het kan in Nederland sowieso geen legaal product zijn, omdat het als 2 druppels op een iPad lijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 26-01-2011 10:32 ]

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:34
voor dat geld heb je toch ook een Archos?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• kreator

kreator

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:31:
Dat is gewoon een afbeelding van een iPad... als ik die website zo bekijk, ik ben er niet bekend mee, maar ik zal daar mijn centen absoluut niet uitgeven... Nergens een KvK nummer oid, een 06-nummer als contact telefoonnummer...dit stinkt naar een hoax. Zoek het adres ook maar eens op met google maps, gewoon ergens midden in een woonwijk, niets herkenbaars. Ook als ik naar de Scipad google kom ik op vage sites terecht etc... Bij mij gaan alle alarm bellen af iig. Het kan in Nederland sowieso geen legaal product zijn, omdat het als 2 druppels op een iPad lijkt.
Een ipad heeft toch geen USB aansluitingen? Voor de rest ben ik het met je eens. Het is een vaag gebeuren, vandaar dat ik eerst maar es hier kom vragen voordat ik me voor 279 euro laat bestelen. B-).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
kreator schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:37:
[...]

Een ipad heeft toch geen USB aansluitingen? Voor de rest ben ik het met je eens. Het is een vaag gebeuren, vandaar dat ik eerst maar es hier kom vragen voordat ik me voor 279 euro laat bestelen. B-).
Sjakskus schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:36:
voor dat geld heb je toch ook een Archos?
Wat hij zegt ^. Archos is daarnaast ook nog een 'Westers'-bedrijf, welke ook echte support levert.

Daarnaast draait dit tablet op een 'RuckChip', wat je niet echt wilt hebben en heeft het waarschijnlijk een resistief touchscreen. Ga je ook eens inlezen op (andere) tablets uit China.

• kreator

kreator

Topicstarter
Ik heb me wel wat ingelezen qua tablets, maar ik kende deze gewoon niet en het zag er wel mooi uit.

Ze hebben trouwens wel gewoon kvk enzo, maar verder ziet het er vrij onbetrouwbaar uit. Ik ga dit maar niet aanschaffen dan. B-).

[ Voor 38% gewijzigd door kreator op 26-01-2011 10:41 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deze koop je in gros aanbod op de bekende aziatische sites, DX heeft al een stuk of 12 modellen. Maar de Nederlandse sites kopen deze gewoon in, verkopen ze weer met winst, kan je beter gewoon direct uit azie halen.

Zijn ze echt zo erg? Nee, valt behoorlijk mee. Let wel op dat 99% een resistive scherm hebben.
MicGlou schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:31:
Het kan in Nederland sowieso geen legaal product zijn, omdat het als 2 druppels op een iPad lijkt.
Natuurlijk, wat knoppen, zwarte rand en een scherm.. het is meteen een ipad kopie :/ Dit is volgens jou zeker ook een ipad clone?

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2011 10:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kreator

kreator

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:41:
Deze koop je in gros aanbod op de bekende aziatische sites, DX heeft al een stuk of 12 modellen. Maar de Nederlandse sites kopen deze gewoon in, verkopen ze weer met winst, kan je beter gewoon direct uit azie halen.

Zijn ze echt zo erg? Nee, valt behoorlijk mee. Let wel op dat 99% een resistive scherm hebben.
Ah zo. Het komt wel wat onbetrouwbaar over. Ik wil sowieso geen resistief scherm en ik begrijp net dat er een rukchip ( ;) ) inzit, dus dan wordt het em niet.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn al 'B merk' capatitive tablets te koop, gok richting de 150-200 euro je al redelijke instap kan vinden (meestal nog 1.6 of 1.7). De wat duurdere modellen draaien inmiddels 2.1, maar gaan al eerder tegen de 200-250 euro, meestal met een ARM11 of ARM6v chip). Maar met zulke prijzen zou ik al richting deze dingen gaan kijken:
Point of View (PoV) Tablet Topic

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2011 10:51 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kreator

kreator

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:50:
Er zijn al 'B merk' capatitive tablets te koop, gok richting de 150-200 euro je al redelijke instap kan vinden (meestal nog 1.6 of 1.7). De wat duurdere modellen draaien inmiddels 2.1, maar gaan al eerder tegen de 200-250 euro, meestal met een ARM11 of ARM6v chip). Maar met zulke prijzen zou ik al richting deze dingen gaan kijken:
Point of View (PoV) Tablet Topic
Thx voor je tips. :). Ik zal er eens induiken. Ik had mijn oog laatst ook al op die Archos laten vallen en ik denk dat het toch zoiets wordt. Dan maar iets meer betalen voor een 'echt merk'.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:41:

[...]

Natuurlijk, wat knoppen, zwarte rand en een scherm.. het is meteen een ipad kopie :/ Dit is volgens jou zeker ook een ipad clone?
Beste... neem een afbeelding van een iPad en hou deze afbeelding ernaast... op wat extra poortjes na zijn ze bijna exact hetzelfde... tot op het ronde, iets uigeholde homeknopje met zelfs dat witte 'vierkant' erin! Die afbeelding lijkt erg sterk op een render van een iPad met wat extra poorten ingevoegd en uitgerekt tot iets andere verhoudingen. Niet zo flauw doen, want iedereen kan zien dat deze echt als 2 druppels water lijkt en dat is in Nederland normaal gesproken niet toegestaan. De tablet die je linkt heeft echt een meer afwijkend design.

@Kreator... jij ziet een KvK nummer op die site? Ik zie nergens informatie staan op de website die mij ook maar enigszins de indruk geeft dat dit een legaal bedrijf betreft. Maar idd, bij KvK zelf komt het bedrijf wel naar boven, maar dan nog... het is een heel snel in elkaar geflanste website, ziet er niet echt uit alsof ze zichzelf helemaal serieus nemen als webshop.

[ Voor 24% gewijzigd door MicGlou op 26-01-2011 11:29 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuk dat jij het vind, maar douane dus niet :) Ik hem mijne al maanden in huis ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaringen zoek je op GoT met de search, niet met een eigen topic. En een topicstart hoort info te bevatten die je zelf uitgezocht hebt, niet een copy/paste van marketinginfo van de fabrikant en verder niets.

Tenslotte is Overige Hardware geen dumpbak, topics die elders op GoT besproken worden horen daar, niet hier.

Kijk eens in:
Android

En dan bijzonder:
Het Grote Android Tablet topic deel 3

Voortaan graag de moeite nemen om eerst zelf op GoT op zoek te gaan, zowel voor meer info als voor de juiste plek om te posten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.