Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag van een netwerk noob

Ben bezig mijn netwerk uit te bereiden maar loop tegen wat problemen

Overzicht hardware

Ziggo Arris Modem

D-Link DGS 1008 Switch

Linksys E2000 Wireless router

Ik wil het op de volgende manier aansluiten

Modem > Switch > WlanRouter

Waarom zo

Modem en switch komen in de meterkast waar de netwerkkabels naar de 1e en de 2e verdieping aanwezig zijn een NAS en een kabel die de woonkamer in gaat

Aan de kabel die de woonkamer ingaat wil in de Wlanrouter hangen zodat het wireless weg is uit mijn meterkast ivm storing op ander apparatuur en daar dus wireless en bedraad op gebruiken (htpc)

Op de Wlanrouter heb ik mijn Htpc bedraad op aangesloten en mijn Laptop wireless

Nu het probleem

Aan de switch in de meterkast hangt een NAS
Bedraad met de pc's rechtstreeks op de switch kan ik hem bereiken maar bedraad of draadloos via de Wlanrouter(achter de switch) zie ik de NAS niet

Iemand hier misschien een oplossing voor of kan dit gewoon niet zo hoe ik het wil ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Het antwoord lijkt misschien stom en waarschijnlijk heb je het ook al wel geprobeerd?!

Maar je moet niet de internet poort van de Linksys gebruiken, de kabel die uit de ziggo komt, moet je gewoon in line 1 drukken en je htpc in line 2,

Mogelijk de Wlan router configureren dat hij wel 'uitzend'?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
De router moet voor de switch, het Ziggo modem geeft alleen maar het publieke IP aan een apparaat door en voor de rest moet een router het opknappen, zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja zie het nu, was iets te voorbarig,

Dus via de modem komt je internet binnen, daar wil je em dus switchen met je switch, naar je nas en de router voor draadloos?

Kun je nas niet direct op je modem aansluiten? en die router ook?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is balen
Maar als ik de router eerst aan de modem moet hangen blijft het wireless in de meterkast wat dus niet de bedoeling is

Dan zou ik eventueel dus
Waar ik de router wil plaatsen nog een switch moeten plaatsen en dan daar een accespoint op aansluiten
Of krijg je dan ook ip problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:12:
Dan zou ik eventueel dus
Waar ik de router wil plaatsen nog een switch moeten plaatsen en dan daar een accespoint op aansluiten
Of krijg je dan ook ip problemen ?
Nee, je krijgt geen IP problemen...dit moet werken.

Controleer eerst eens of als je de router in de meterkast hebt of je dan geen draadloos bereik hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bereik heb ik wel maar het verstoord ander apparatuur vandaar dat het daar weg moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga maar gewoon voor de simpelste oplossing denk ik

Ziggo modem > router > switch > switch en daar een accespoint aan

Denk dat ik daar het beste mee af ben !?

Aan ziggo modem mijn router dan de eerste switch

aan de eerste switch pcs boven + Nas(meterkast)
Aan de tweede switch accespoint en htpc(woonkamer)

Zo zou het dus zonder ip conflicten moeten werken als ik het goed begrijp
Of wordt de extra switch in de meterkast overbodig heb op mijn linksys e2000 tot op heden genoeg poorten of werkt alles sneller onderling wanneer alle pcs aan dezelfde switch hangen ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Je wilt dus de router draadloos contact laten maken met je modem, Dat werkt niet,

Er ligt toch een draad naar de woonkamer (of waar dan ook) waar je de router in kunt prikken?

Dus dan heb je in je meterkast de modem, draadje naar router in de kamer, (daar kun je dan ook je htpc aanhangen) en 1 draadje naar je nas,

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:14

SA

Volgens mij zou je geen accesspoint of 2e switch nodig hebben, als je nu vanuit de modem naar de wlan-router gaat, en vanaf daar terug naar de meterkast gaat voor de switch.
Je hebt dan twee netwerkkabels tussen de meterkast en de woonkamer (modem -> router en router -> switch), maar geen nieuwe apparatuur nodig.

Nou ben ik geen expert op dit gebied, maar misschien kun je dit wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een extra kabel is helaas niet mogelijk

Bedrading is overal aanwezig

Denk dat het makkelijkste is hoe hiervoor omschreven met 2 switches en een ap of switch in meterkast niet en de pcs op de router

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Technische vraag
Wanneer mijn router het ip adres 192.168.0.1 en mijn accespoint ip 192.168.1.245
Is het mogelijk dat ik dan de setuppagina niet inde browser geopend krijg
Heb het ap rechtstreeks op de router aangesloten maar kom er niet in

Kan ook niet op internet via het ap cisco wap4410n

Iemand enig idee gister tot diep in de nacht echt zitten klooien maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:47:
Technische vraag
Wanneer mijn router het ip adres 192.168.0.1 en mijn accespoint ip 192.168.1.245
Is het mogelijk dat ik dan de setuppagina niet inde browser geopend krijg
Heb het ap rechtstreeks op de router aangesloten maar kom er niet in
Als een IP adres buiten het netwerksegment valt zal je doorgeschopt worden naar je gateway.
Wat je kan doen is handmatig een IP adres instellen dat wel in de 192.168.1.x range valt, dan is je AP weer bereikbaar (maar je router uiteraard niet). Verander het IP adres van je AP naar een 192.168.0.x adres (en je pc ook) dan kan je beide gewoon bereiken.

Inderdaad technisch, maar ook wel heel basaal.
Kan ook niet op internet via het ap cisco wap4410n
Tja, dat valt in de categorie glazen bol.
Post minimaal eens een IPCONFIG /ALL want zo valt er helemaal niets zinnigs over te zeggen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:01:
[...]

Als een IP adres buiten het netwerksegment valt zal je doorgeschopt worden naar je gateway.
Wat je kan doen is handmatig een IP adres instellen dat wel in de 192.168.1.x range valt, dan is je AP weer bereikbaar (maar je router uiteraard niet). Verander het IP adres van je AP naar een 192.168.0.x adres (en je pc ook) dan kan je beide gewoon bereiken.

Inderdaad technisch, maar ook wel heel basaal.

[...]

Tja, dat valt in de categorie glazen bol.
Post minimaal eens een IPCONFIG /ALL want zo valt er helemaal niets zinnigs over te zeggen.
Dus ik kan van de ap probleemloos 192.168.0.2 maken bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:16:
Dus ik kan van de ap probleemloos 192.168.0.2 maken bijvoorbeeld ?
Ja.

Zie hier (punt 6).

[ Voor 36% gewijzigd door Nivk op 27-01-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien een tip. Ik lees dit zo en kan er nauwelijks logica uit halen. een tekening zegt vaak meer waar je makkelijker informatie uit kan halen. Ik ga me er dus verder niet mee bemoeien maar als je een netwerktekeningetje maakt (desnoods in paint als je geen visio hebt) maakt alles een stuk duidelijker.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1