Harde schijf met meer dan 4GB bestandsgrootte

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste Tweakers,

Ik gebruik mijn configuratie van laptop, router, ps3, 500GB externe HDD en HDTV veelal om films af te spelen. Nu speel ik graag HD films af, maar deze kan ik nu enkel op mijn laptop laten staan omdat mijn externe HDD geen bestanden van groter dan 4GB ondersteunt. Geldt deze beperking voor alle externe HDD's, of zijn er ook op de markt die dit wel ondersteunen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heeft niets met de externe harde schijf zelf te maken, maar met de formattering. Zie NTFS vs FAT32 in de OM FAQ: FAT32 kan geen bestanden groter dan 4 GB aan, maar NTFS wel.

Echter, dan kan het zijn dat niet elk apparaat de partities meer kan lezen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Formatteer / converteerd de bestandsindeling naar NTFS :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
exFAT (ook wel bekend als FAT64) waar mogelijk zou ik aanraden ipv NTFS...

[ Voor 22% gewijzigd door teh_twisted op 25-01-2011 21:57 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Ok, problem solved dan in de toekomst. Topic kan gesloten.

Verwijderd

Als je even zoekt op convert fat to ntfs kun je via Windows ook een commandline tool gebruiken om je huidige schijf te converteren naar NTFS. Dit kan in principe zonder dataverlies, uiteraard wel voor de zekerheid een backup maken van belangrijk spul.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic wordt niet gesloten omdat het probleem verholpen is, om die reden worden nooit topic gesloten, maar wel bij het gebrek aan eigen inzet. Als je hier namelijk zelf even met de GoT search had gezocht of de FAQ eens door gekeken had, dan had je het antwoord al gehad. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.