Toon posts:

Toetsen haperen met typen!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.404 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar in het bezit van een Toshiba Sattelite P300-25C.
Sinds afgelopen week besluit mijn laptop ineens om de zoveel toetsaanslagen er eentje te "vergeten". Als aan het typen ben registreert hij om de zoveel aanslagen er eentje gewoon "niet". Dit is super frustrerend aangezien hij constant letters weglaat. Volgensmij zijn het geen vuiltjes onder de toetsen, want hij hapert bij elke (!?) toets! Het komt ook steeds vaker voor.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en vooral: Hoe ik eraf kom?

Groetjes!

Verwijderd

Scannen op virussen?

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Klinkt als spyware.
Mijn ouders hebben het zelfde gehad.
controleer even met lavasoft (adaware) en super anti spyware.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even AdAware en Super Anti Spyware gedraaid afgelopen nacht. Er zijn niet veel dingen gevonden, maar wel een serieuze thread: een keylogger.

Alles removed en mijn computer gerestart, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.. Hebben jullie nog andere tips die het proberen waard zijn, voordat ik Windows 7 opnieuw ga installeren op mijn laptop?

Bedankt alvast!

Verwijderd

Sommige keyloggers herinstalleren zich weer na "verwijdering" van de virusscanner. Het beste is gewoon clean install te gaan doen, en goed in de gaten te houden met welk programma de logger mee ingestalleerd is (een warez-iso-game?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er totaal geen verband mee vinden dat de Keylogger mee is gekomen met een andere download. Het zou inderdaad kunnen dat hij via een warez mee gekomen is.

Zijn er fatsoenlijke virusscanners met build-in Ad-aware / anti spyware die meteen meldingen geven bij elke download? Ad aware en Super anti spyware vertragen je pc namelijk echt gigantisch.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:04:
Zijn er fatsoenlijke virusscanners met build-in Ad-aware / anti spyware die meteen meldingen geven bij elke download? Ad aware en Super anti spyware vertragen je pc namelijk echt gigantisch.
Nog beter: geen troep downloaden op een computer die je nodig hebt. Geen fatsoenlijke bescherming nemen omdat het vertraagd is als het weghalen van gordels, airbag etc omdat de auto er langzamer van wordt.

begin maar eens je PC goed te scannen vanaf een live CD en daar ook je toetsenbord te proberen

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb het probleem opgelost! De oplossing is echter wel heel erg vergezocht, en totaal niet wat je zou verwachten. Mijn vader (die geen computerkennis heeft) heeft op internet doorgezocht waar ik was gebleven, en heeft een oplossing gevonden die op zijn minst het proberen waard was.

De oorzaak was de accu van de laptop. Deze heb ik er uit gehaald en vervolgens de laptop aan de stroom opgestart. Wonder boven wonder was het probleem verdwenen, en had ik geen haperingen meer tijdens het typen! Wat was nu het probleem? De accu zat niet helemaal goed in de houder in de laptop, wat ervoor zorgde dat er continue een stroomsluiting weg viel. Elke keer tijdens deze stroomsluiting registreerde mijn laptop geen toetsaanslagen.

Accu nu "goed" teruggeklikt en alles werkt weer zoals het hoort. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat het toetsenbord wel werkte onder de LiveCD van Ubuntu, en niet onder Windows 7. Maargoed, het probleem is opgelost! Bedankt! :)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 12:14
Hou je er nog wel rekening mee dat je een keylogger op je PC hebt gehad? Een nieuwe install is dus nooit weg.. :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Blijft het issue met die keylogger.

Zou daar toch erg kritisch op zijn en actie ondernemen (herinstalleren en alle ww wijzigen)

Abort, Retry, Quake ???

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica