Toetsenbord werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic: Verwijderd in "Toetsen haperen met typen!"

Mijn laptop toetsen haperen als ik probeer te typen. Het rare is, dat het niet specifieke knoppen zijn die het soms niet doen, maar allemaal! Om een random aantal aanslagen op welke toets ik ook probeer weigert hij een toetsaanslag te registreren. Met als gevolg dat het onmogelijk wordt om verslagen te typen, omdat ik dan constant alles moet corrigeren.

Ik heb geprobeerd met Super Anti-spyware en Ad-Aware het probleem op te lossen. Deze vonden wel een keylogger op mijn computer (ook handig), maar het probleem is hierdoor nog niet opgelost.
Vreemd is dat als ik een extern USB keyboard aansluit, het typen wel vloeiend verloopt.

Alles wijst er op dat het een fout in mijn toetsenbord van mijn laptop zit, maar ik snap echt niet hoe dit zou moeten komen! Het probleem heeft zich voor afgelopen week nooit voorgedaan. Ik heb de laptop nooit laten vallen en er is nog nooit drank over heen gevallen.

Zijn er andere oplossingen die ik kan proberen? Ik kan mijn laptop op het moment niet maar zo naar Toshiba opsturen voor controle, omdat ik hem de komende acht weken dringend nodig heb voor school om met 3D programma's te werken..

Ik hoor het graag! Want ik vind dit echt heel erg frustrerend.;(
Groetjes,
Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Al een linux live cd geprobeerd?

Opstarten met een live cd en kijken wat er dan gebeurt. Dan weet je of het hard of software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met een Linux live cd? Ik snap het niet helemaal. Ik wil geen andere OS op mijn laptop installeren, ik gebruik momenteel Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
Daarom live CD. Je start Linux op vanaf een CD en kunt dan je tobo testen. Er wordt niks geinstalleerd en zodra je reboot is er niks aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:51:
Wat bedoel je precies met een Linux live cd? Ik snap het niet helemaal. Ik wil geen andere OS op mijn laptop installeren, ik gebruik momenteel Windows 7.
Lees deze website http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download eens goed door en kies voor de Live CD. Je stelt je BIOS in op boot vanaf CD en voila je draait nu een ander besturingssysteem van CD zonder iets te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt in iedergeval voor de info. Ik heb geen ervaringen met het installeren van Linux, maar het zal het even proberen. Linux vereist geen installatie om op te starten? Ik zal even laten weten of mijn tobo dan wel naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:07:
Bedankt in iedergeval voor de info. Ik heb geen ervaringen met het installeren van Linux, maar het zal het even proberen. Linux vereist geen installatie om op te starten? Ik zal even laten weten of mijn tobo dan wel naar behoren werkt.
Als je de Live CD optie kiest dan hoef je inderdaad niets te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb het probleem opgelost! De oplossing is echter wel heel erg vergezocht, en totaal niet wat je zou verwachten. Mijn vader (die geen computerkennis heeft) heeft op internet doorgezocht waar ik was gebleven, en heeft een oplossing gevonden die op zijn minst het proberen waard was.

De oorzaak was de accu van de laptop. Deze heb ik er uit gehaald en vervolgens de laptop aan de stroom opgestart. Wonder boven wonder was het probleem verdwenen, en had ik geen haperingen meer tijdens het typen! Wat was nu het probleem? De accu zat niet helemaal goed in de houder in de laptop, wat ervoor zorgde dat er continue een stroomsluiting weg viel. Elke keer tijdens deze stroomsluiting registreerde mijn laptop geen toetsaanslagen.

Accu nu "goed" teruggeklikt en alles werkt weer zoals het hoort. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat het toetsenbord wel werkte onder de LiveCD van Ubuntu, en niet onder Windows 7. Maargoed, het probleem is opgelost! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ben blij dat het is opgelost.
Maar toch een vreemde situatie.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Pagina: 1