printerinkt overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik heb vorige week een HP fotoprinter gekocht. Die bleek bij installatie niet helemaal goed te werken. De kleuren werkten niet. Op advies van anderen een aantal keer de koppenreiniger laten draaien. Langzaam maar zeker begon de rood en blauw te werken, maar de geel werkte nog steeds niet. Ik heb daarop nieuwe gele inkt gekocht, maar daarmee werkte de printer ook nog steeds niet.

Toen besloot ik maar de printer in te ruilen voor een nieuwe. Ik heb de nieuwe printer net binnen. Omdat ik nogal een gierige vrek ben, vroeg ik me af: kan ik de gele inkt die ik heel even in de andere printer heb getest nu in m'n nieuwe printer zetten, of ga ik daar dingen mee slopen? Kan ik beter de nieuwe bijgeleverde cartridge gebruiken?

Zou het enerzijds zonde vinden van m'n geld anders, maar misschien richt ik wel veel meer schade aan, als ik nu een oude cartridge ga overzetten. De desbetreffende gele cartridge - heel even getest - heeft ongeveer een week in m'n kast gelegen.

overigens: dit topic stond eerder per ongeluk in 'programming' gepost,.. geheel verkeerd natuurlijk - excuses daarvoor. printerinkt overzetten overigens, heb al gezocht binnen GoT en google op 'inktpatroon overzetten' 'inktcartridge overzetten' en 'replacing with old cartridge' maar dat levert niks op,.. het is ook niet de makkelijkste om op te zoeken dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Lijkt me niet schadelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je bedoelt gewoon de cartridge overzetten? Natuurlijk, waarom niet? Als het dezelfde printer is...

Ik dacht even dat je bedoelde dat je inkt wilde overspuiten van de ene naar de andere cartridge :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Zelfde type inkt/cartridge, geen probleem. Zit tegenwoordig een chip op die netjes bijhoudt hoeveel er van gebruikt is etc. Is het een ander type printer en wil je idd de inkt van de ene cartridge overbrengen in de andere... dat is altijd een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

MicGlou schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:02:
Is het een ander type printer en wil je idd de inkt van de ene cartridge overbrengen in de andere... dat is altijd een risico.
Risico? Dan past hij wss gewoon niet.

Maar meestal valt er wel ergens te checken (internet, handleiding...) welke cartridges voor welke printers geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ok, ik was bang dat misschien de cartridge ondertussen zou zijn opgedroogd ofzo omdat ik hem al vorige week in de andere printer heb gestoken en sindsdien een week in de kast heb gelegd en nu in die nieuwe printer ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
lol - bedankt voor alle antwoorden, maar kom er nu achter dat nieuwe printer niet eens de gebruikte cartridge accepteert: "gebruik de bijgeleverde setup-cartridges" krijg ik als ik probeer die oude cartridge te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

assass schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:18:
lol - bedankt voor alle antwoorden, maar kom er nu achter dat nieuwe printer niet eens de gebruikte cartridge accepteert: "gebruik de bijgeleverde setup-cartridges" krijg ik als ik probeer die oude cartridge te gebruiken...
Damn, das balen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Idd. Stomme gechipte dingen. Toch snap ik het precies, wat moet je doen als je setup-cartridges leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 15:51
Compizfox schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:50:
Idd. Stomme gechipte dingen. Toch snap ik het precies, wat moet je doen als je setup-cartridges leeg zijn?
Nadat de orginele bijgeleverde op zijn kan je waarschijnlijk wel die andere gele inktte patroon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik denk juist dat de eerste printer waarin het gaat een code oid mee krijgt die ervoor zorgt alleen in printer xxx

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Inktpotje schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:53:
[...]
Nadat de orginele bijgeleverde op zijn kan je waarschijnlijk wel die andere gele inktte patroon gebruiken
En hoe weet de printer dat de cartridges ook echt leeg zijn? Juist, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij HP zit de printkop op de cardridge zelf dus de printer zelf kan je er echt niet mee kapot maken, en wanneer het typenr hetzelfde is van de cardridges kan je die gewoon gebruiken. Sterker nog dat het zelfs zo is dat wanneer je een printer met gescheiden kleurencardridges hebt, dat dit zo gemaakt is dat je de kleuren afzonderlijk kan vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:00:
[...]

En hoe weet de printer dat de cartridges ook echt leeg zijn? Juist, niet.
kortom, de gebruikte cartridge zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, dat zei ik niet. Ik bedoel alleen dat printers vaak veel te vroeg aangeven dat de cartridges leeg zijn omdat ze uitgaan van een vast aantal pagina's. En dat werkt toch, als ik me niet vergis, alleen als je de softwaresuite voor de printer hebt geinstalleerd?

Daarom lijkt het me sterk dat je eerst de setup-cartridges leeg moet printen. Maar wat het dan wel is, geen idee.

[ Voor 42% gewijzigd door Compizfox op 27-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27
Heel eenvoudig:
De SETUP cartridges die met een printer meegeleverd worden dienen om de printkop te initialiseren.
Naderhand kunnen wel de "oude" patronen gebruikt worden.

En even ter info: De printer houdt bij hoeveel pagina's er gedrukt worden, maar ook het aantal milliliter inkt per patroon. Na een hoeveelheid van xx1 ml geeft de printer een waarschuwing over het naderende einde van inktniveau.
Een printer herkent een patroon als "nieuw / vol" en weet dus dat de inktniveau meter weer op vol moet staan en dat er weer opnieuw afgeteld kan gaan worden.
Een patroon die al ooit gebruikt is in een andere printer heeft dus een onbekend inktniveau. Het wordt niet op de patroon zelf opgeslagen.

1 xx afhankelijk van type patroon.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bron? Volgens mij kan een printer juist helemaal niet zien hoe vol de cartridge zit. Die waarschuwing (Inktkop bijna leeg) baseert de printersoftware alleen op het aantal pagina's dat geprint is met die cartridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eventjes ter info dat bij de HP cardridges de printkop op de cardridge zelf zit en er dus in de printer zelf zich geen printerkoppen bevinden zoals bij bv Epson. En verder wat dat verhaal betreft qua inktniveau zitten de meesten er naast omdat namelijk in de cardridges zelf een chip ingebouwd zit. Die chip bekijkt dus het inktniveau en stuurt dat door naar de printer/software dus dit is niet afhankelijk van de printer zelf of Windows.

Hetgeen men doet bij het na vullen is die chip op de cardridge resetten en er zijn bv bij Espon resetters verkrijgbaar waardoor je langer kan doorprinten. Of dit ook voor HP verkrijgbaar is weet ik even niet maar in elk geval valt dit niet te omzeilen op een andere manier en ook softwarematig niet. Dus dat verhaal van die setup cardridges maakt echt niet uit en hij kan gewoon willekeurige ( uiteraard geschikt voor die HP printer ) cardridges erin zetten.
Pagina: 1