Toon posts:

Vragen over nieuwe PC samenstelling n.a.v. BBG

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

ik ga zo snel mogelijk (voor het weekend) een nieuwe pc aanschaffen,
ik ga natuurlijk alleen maar onderdelen kopen en alles in elkaar zetten en ik heb de onderdelen gekozen n.a.v. de best buy guides van januari, november en september..

Ten eerste wou ik vragen of deze combinatie van onderdelen een goede keuze is (ik heb namelijk onderdelen van het budget- en (normaal) gamesysteem en nog wat dingen van mijn huidige pc bij elkaar gegooid)

Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Processorkoeling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Moederbord: Asrock 870 Extreme3
Geheugen: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 (3 x 2GB PC3-12800 (DDR3-1600) )
Harde Schijf: 2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB (2 harde schijfen is handig i.v.m. raid ondersteuning van moederbord, niet? Geen gezooi met hele tijd backuppen?)
Behuizing: Cooler Master CM 690 II

Verder wil ik deze onderdelen uit mijn huidige pc (een oude Acer Aspire T660 met wat geupgrade onderdelen)
Videokaart: Asus EN8800GTS 512MB
Voeding: Cooler Master 460W

Mijn vragen zijn dus:
- Is dit een goede samenstelling?
- Is de X4 955 Black Edition een betere keuze voor mijn systeem of de X6 1055T? (Ik dacht de X6 is maar 30 euro meer dus ik neem die gewoon, goede beslissing?)
- Zal de videokaart goede prestaties leveren met de rest van de PC? Hij komt namelijk uit 2008, het was toen (een van) de beste grafische kaarten op dat moment (op de 9600 en de 9800 na toen), alleen ik vraag me af of ik een nieuwe kaart nodig heb of deze goed zal doen in het systeem? (Ik speel o.a. cod4, black ops en andere van dat soort (zware?) spellen) Op mijn huidige pc kan de grafische kaart niet goed zijn werk doen, mijn moederbord ondersteunt max 2GB ram en ik heb ingame max 100fps (maar het schommelt heel veel en is meestal steady rond de 50/60) Ik vraag me dus af is het mogelijk om met de X6, 6GB ram en deze grafische kaart mogelijk om 250fps steady te krijgen? Of heb ik daarvoor een betere (=nieuwere?) grafische kaart nodig?
- Mijn grafische werkt goed op 400W aan voeding (herhaal: werkt goed (dat stond in de gebruikershandleiding), ik weet niet hoeveel hij minimaal nodig heeft), ik heb gelezen dat de X6 1055T 125W aan voeding nodig heeft, is mijn huidige 460W genoeg of werkt het zo dat ik 400W+125W bij elkaar moet optellen? (Dus 550W voor de zekerheid)
- Mijn (oude) pc is nu in idle mode, hij gebruikt nu 6% van het cpu, toch zijn dit mijn temperaturen: 61 graden in het CPU en 49 graden het RAM (als ik games aan het spelen ben loopt dit gemakkelijk op tot de 80). Zal de koeler dit ik heb gekozen (n.a.v. het bbg) de temperatuur van de X6 lager kunnen houden? Past zoiezo de koeler op de processor? Want ik lees hier nu dat de ondersteunde CPUs van AMD zijn: AMD
Phenom™ II X4 / Phenom™ II X3 / Phenom™ II X2 / Phenom™ X4 / Phenom™ X3 / Athlon™ II X4 / Athlon™ II X3 / Athlon™ II X2 / Athlon™ X2 / Athlon™ / Sempron™.. Ik zie hier geen Phenom II X6 tussen

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,
Alessandro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 13:18 ]

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57

mvh

State Governor

Wat betreft dat RAID: RAID is geen backup.

Bij mijn eigen PC vind ik trouwens dat hij met onboard RAID (MSI 790FX) wel lang over doet om op te starten, omdat hij steeds de configuratie naloopt (koude start).

offtopic:
We doen elkaar altijd de groeten, dus dat hoeft niet specifiek

n.a.v. je edit:
- Bij een koeler kun je kijken naar de sockets die hij ondersteunt. Bij AMD maakt het niets uit, want de bevestiging blijft steeds hetzelfde (AM2-3).
- Voor voedingen kun je hier kijken

[ Voor 32% gewijzigd door mvh op 24-01-2011 13:21 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
Oh, mijn pa had volgens mij gezegd dat raid automatisch voor back ups zorgde ?

En voor de voeding heb ik even gekeken, en ik kwam via dat topic naar deze externe link waar je je voeding kon berekenen, en toen ik alles geselecteerd had kreeg ik dit minimaal: 406W, top 467W
Toen ik alleen mijn grafische kaart en mijn processor selecteerde kreeg ik 314W minimaal, 364W top

Top is dus 467W, is het dus echt noodzakelijk om een nieuwe te kopen? (ik heb nu 460W, en dus zou ik voor een 530W/550W gaan denk ik, en die zijn weer 50+ euro

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In de intro van de BBG artikelen lees je het volgende:
De hier gepubliceerde systemen zijn tot stand gekomen na overleg en discussie op het Gathering of Tweakers-forum. Iedereen kan daar aan bijdragen. Het BBG-team plaatst een aantal weken voor publicatie systemen in het Complete Systemen & Laptops-forum op GoT, waarvan hij denkt dat het goede keuzes zijn. Vervolgens kunnen alle forumbezoekers hun mening geven en over wijzigingen discussiëren. Voor het overzicht van deze discussietopics kun je hier terecht.
;)

Dit topic is gesloten.