Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat]FAQ's

Pagina: 1
Acties:

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Topicstarter
Naar aanleiding van het feit dat ik de volgende FAQ weer eens tegen ben gekomen:Policy: Alle regels die op het forum gelden en deze naderhand niet meer kon vinden. Althans niet via een overzichtelijke manier of gewoon de url intypen.

Het lijkt mij persoonlijk geen slecht idee om een apart "forum" (al dan niet binnen Tweakers.net Feedback) te maken, waar alle FAQ's komen te staan. Dus net als in de andere forums een lijst met de FAQ's.
Er zou dan gekozen kunnen worden om alleen de belangrijkste FAQ's te listen, of een complete lijst van alle FAQ's binnen het GoT forum. Dit zou overigens ook gewoon binnen http://gathering.tweakers.net/forum/faq kunnen lijkt mij.

Om nog even terug te komen op die forumspecifieke FAQ's. Ik besef ook wel dat die binnen hun eigen forums al een plekje hebben. Maar ik denk persoonlijk dat er wel een behoefte is aan een centrale plek waar alle FAQ's te vinden zijn. Als je dan een FAQ zoekt, welke het ook moge zijn, kijk je gewoon in het FAQ lijstje. :P

Een andere, simpelere mogelijkheid is natuurlijk om het eerder genoemde Policy: Alle regels die op het forum gelden gewoon toe te voegen aan het dropdown menu bovenaan de pagina.
Maar het feit dat ik deze FAQ niet snel kon "reproduceren", heeft me wel aan het denken gezet over de FAQ's. En ik denk dat een overzichtelijke plek voor de FAQ's absoluut niet zou misstaan GoT.

Overigens, als ik een een nieuw topic aan wil maken in GR, wordt er bij de topic start "let op", gelink naar de volgende FAQ: topic 1152672. Hier krijg ik echter de volgende melding:
Niet toegestaan

Je hebt geen toegang tot categorie 6.
(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

[ Voor 66% gewijzigd door crizyz op 24-01-2011 03:58 . Reden: Per ongeluk op "verstuur" ipv "bekijk" gedrukt... ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Gebruik anders Het algemeen beleid, die staat er wel in. :P

Signature

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Topicstarter
Ja haha zover kom ik ook nog wel. :9 Die is trouwens ook een stuk uitgebreider ja.

Het punt dat ik aankaartte was, dat het in de huidige vorm naar mijn mening nogal een warrige boel is met de FAQ's. In tegenstelling tot het overgrote deel van de rest van de site. Met uitzondering van het verschil GoT/T.net. Maar daar is iedereen zich volgens mij wel van bewust. En daar wordt, als ik crisp goed heb begrepen, achter de schermen ook al hard aan gewerkt.

Als Het algemeen beleid als enige gelezen moet worden (als niet forum specifieke FAQ), waarom is Policy: Alle regels die op het forum gelden er dan bijvoorbeeld ook?

Laat die dan vervallen als je het overzichtelijker wil maken, en link consistent naar het algemeen beleid.
Of doe met de FAQ's iets in de trend van wat ik voorstelde.

Zo'n lijst kan trouwens ook voor nieuwe GoT leden wel handig zijn lijkt me. Een centrale plek waar de FAQ's staan betekent dat zo'n persoon zich daar rustig in kan lezen. Of deze dat ook doet is iets anders, maar je verlaagt de drempel er in ieder geval wel mee.

Edit: Het gaat er mij trouwens niet om, om dat lijstje ding door te drammen. Maar om dit punt onder de aandacht te brengen. Iets afkraken is wel makkelijk, maar ik kom dan toch ook liever meteen met mogelijke alternatieven.

[ Voor 11% gewijzigd door crizyz op 24-01-2011 15:39 ]

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Topicstarter
Kickje O-)
Overigens, als ik een een nieuw topic aan wil maken in GR, wordt er bij de topic start "let op", gelink naar de volgende FAQ: topic 1152672. Hier krijg ik echter de volgende melding:
Niet toegestaan

Die link is nog altijd zo trouwens.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Ik kijk morgen even voor je. :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 23:16
crizyz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:14:
Kickje O-)

[...]

Die link is nog altijd zo trouwens.
Dat is een oude FAQ die verwijderd is.

Ook vind ik het een goed idee om alle FAQs te linken. Overigens zou ik eerder een verzameling van alle FAQs plaatsen in Mededelingen, aangezien deze bovenaan het forum staat. En misschien, eventueel O-) zou het een idee zijn om de FAQs bovenaan het forum te plaatsen en deze automatisch bij een bepaalde postcount te verbergen of hiervoor een optie te maken.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Topicstarter
In MED zou dat inderdaad ook goed een plekje kunnen krijgen ja, aangezien dat ook bovenaan de pagina staat. En ik vermoed dat de meeste (nieuwe) forumleden daar ook als eerste in kijken. Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik daar als eerste in keek, toen ik me net geregistreerd had.
offtopic:
Om vervolgens allemaal wisselingen van de wacht te zien in de paarse titeltjes, vergezeld door allemaal bedankjes enzo. :| Ik wist wel meteen wie er nieuwe modjes waren daardoor, wel grappig dat je dan in topic's ook eerder zoiets hebt van "ahjah, die ken ik van dat MED topic".

Automatisch verbergen lijkt me dan weer niet zo'n goed idee, een optie zou wel kunnen.
Waarom niet automatisch verbergen? FAQ's kunnen veranderen, soms wil je het gewoon even nalezen voor de zekerheid, en soms wil je er naar kunnen linken als een (meestal nieuwe) gebruiker een "slecht" topic aanmaakt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

crisp

Devver

Pixelated

crizyz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 03:23:
[...]
Niet toegestaan

Fixed :)

Intentionally left blank

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Het is misschien handiger als je een oude FAQ gewoon in het subforum laat staan, met een modbreak bovenaan dat deze verouderd is en een link naar de nieuwe. :)

Signature

Pagina: 1