Blytes: innovatie op hoog niveau?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.928 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Dit roept herinneringen op :+
Ik heb in 2003 of 2004 ook eens een profielensite/social network gemaakt voor mijn school. Bleek gigantisch veel werk om alles vlot te laten werken en de meeste users tevreden te houden. Gelukkig was dat maar een paar honderd man.

Wat ik me werkelijk afvraag is of deze jongen uberhaupt wel iets getest heeft voor hij live ging. Het lijkt me niet meer dan logisch om daar ook hulp van buiten voor in te roepen, zodat zeker de meest voor de hand liggende dingen (zoals XSS) er alvast uit zijn. Dit is gewoon een afgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
HaveHam schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:00:
het zegt genoeg van Tim, hij weet niet wat hij doet.
Kijk in de logs...
Vanavond in Hart van Nederland... Een zestien jarige jongen bouwt... blablabalala :F

Jong kan beetje met PHP om gaan heeft leuk site in elkaar gezet. Laat het zijn papa zien en zegt dat beter is Hyves en Facebook. Die stuurt wat persberichten rond, naar wat (zakelijke) partners. En er is een hype.
Doorslechte scripting en gekloot van wat mensen nekt zijn servertje.
En dan gaan ze net doen of groot succes is omdat de servers het niet aan kunnen met zoveel gebruikers.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Wat ik overigens wel apart vind, is dat de site inmiddels ook al een naamsverandering heeft ondergaan. Het heette blijkbaar eerst durb.nl. Maar de site is inmiddels weer up... :) Geen patches of iets anders toegevoegd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
DataGhost schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:07:
[...]

Ik vraag me ook af hoeveel hij zelf heeft gedaan.

Kijk eens naar http://flubby.nl/, ook al zo'n initiatief van pubers. In de algemene voorwaarden zie je Zavox staan, wat een bedrijf is wat o.a. webdesign doet. De layout van blytes lijkt best veel op die van flubby, vooral dat stukje met die 5 puntjes (Super snel! makkelijk! extra's? beheer? geld).
check hun privacy

In veel gevallen zal dat Microsoft of Netscape zijn. Kijk op http://www.microsoft.com/info/nl/cookies.htm voor meer informatie van Microsoft over cookies of op http://help.netscape.com/kb/consumer/19970226-2.html voor meer informatie van Netscape over cookies. Als je cookies uitzet is het mogelijk dat bepaalde functionaliteiten niet werken of dat je van bepaalde diensten geen gebruik kan maken. Netscape? Volgens mij heeft dat nu 0.01% marktaandeel o.i.d. en wordt allang niet meer ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:03:
Toch knap voor een 16 jarige om zoiets neer te zetten, zie ik de meeste 16 jarige niet doen, dat dit niks zal worden lijkt me duidelijk maar misschien dat hij over een paar jaartjes met wat extra ervaring wel de potentie heeft om een succes neer te zetten.
Hij zegt alles te hebben gebouwd, de vraag is of het wel zo is.

En zijn al jaren face-detection scripts beschikbaar voor PHP (let op, face detection, geen face recognition), jat er 1 en bouw hem wat om. Het is niet bepaald rocketscience om als 16 jarige dingen te kunnen bouwen, er zijn genoeg sites op het internet die door mensen mischien wel jonger zijn gemaakt en van dezelfde 'kwaliteit'.

Facebook kan ik nog niet vinden of dit om detection of recognition gaat, maar in geval van het laatste.. ruime stap voorsprong voor facebook qua techniek.

Natuurlijk trekt dit aandacht, wat als VNU Blyte had opgericht, was er niemand positief over, juist het 'emotionele' aspect doet wonderen (waarom laten ze vaak kinderen naar die 'beste idee van Nederland' shows gaan?).

Ik kan moeilijk zeggen dat ik op dezelfde leeftijd zulke dingen kon doen, immers was er 14 jaar geleden nog niet zo'n toegankelijk internet als vandaag :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2011 17:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DataGhost schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:07:
[...]

Ik vraag me ook af hoeveel hij zelf heeft gedaan.

Kijk eens naar http://flubby.nl/, ook al zo'n initiatief van pubers. In de algemene voorwaarden zie je Zavox staan, wat een bedrijf is wat o.a. webdesign doet. De layout van blytes lijkt best veel op die van flubby, vooral dat stukje met die 5 puntjes (Super snel! makkelijk! extra's? beheer? geld).
Vind ik niet gek: in de comments op een van de foto's in de gallery op flubby.nl zie je staan dat een gebruiker roept "lijkt op durb". Durb.nl is dezelfde site als blytes.nl. Flubby is dus gewoon geript. :) Als had ik dan persoonlijk liever geript van een site die wel in orde is. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
leuk, een sociale website die vaak uitvalt.

Er staat op de FP van die website duidelijk NU.nl, ik denk dat dit wat te maken heeft met het nieuwsbericht van NU.nl :)
Daarnaast, ik kan amper coden of iets, maar het lijkt mij niet erg slim als je een klein servertje hebt dat je dan een enorme achtergrondafbeelding gebruikt, dit had toch makkelijk een piepklein gifje kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Ten eerste, het ziet er goed uit. Ten tweede, het werkt, op wat bugs na die nu enkelen waaronder ik aanwijzen zodat hij ze eruit kan halen. Ten derde omdat je toch het idee hebt dat het (in ieder geval nu nog) iets persoonlijker en ook veiliger is. Ik vertrouw namelijk dubbel en dwars dat hij niets vreemds doet met je gegevens enzo. Dan moet je mij wel weer vertrouwen, maar ja.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Als je dan toch ript, rip dan van phpfox (en nee ik heb geen aandelen).
Tim phpfox kan Cachen.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De opzet van phpfox is ook niet zo goed, dus een cache-feature is onmisbaar. Ik snap niet dat je zo graag dingen wilt cachen, met een goede db-opzet is dat helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Zelfs Hyves cacht en niet zonder reden.
Een beginnende website weet niet hoeveel bezoekers het krijgt en dus raadzaam een cach functie te hebben.
Deze jongen weet niet wat hij doet en dus zeker belangrijk deze functie te gebruiken.

Edit: Inmiddels heeft Tim weer zijn server gerestart.

[ Voor 11% gewijzigd door HaveHam op 24-01-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
HaveHam schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:02:
Zelfs Hyves cacht en niet zonder reden.
Een beginnende website weet niet hoeveel bezoekers het krijgt en dus raadzaam een cach functie te hebben.
Deze jongen weet niet wat hij doet en dus zeker belangrijk deze functie te gebruiken.
De enige reden die ik kan bedenken, is om replicatie-lag op te vangen. Maar voordat je je reads over meerdere databases moet verdelen, heb je al een flinke website. Ik betwijfel dat de cache-implementatie van phpfox op alle plekken replicatie-lag op kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Maar ook al kan phpfox dat niet opvangen , de downtimes die blytes ervaart kunnen van meerdere sources komen en daarom zeker het proberen waard om te cachen.

[ Voor 3% gewijzigd door HaveHam op 24-01-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
HaveHam schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:26:
Maar ook al kan phpfox dat niet opvangen , de downtimes die blytes ervaart kunnen van meerdere sources komen en daarom zeker het proberen waard om te cachen.
En wat wil je dan cachen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

De plain website?
ik heb het hier niet over nieuwe queries in de database maar heb zelf al ondervonden dat het laden van de website al vele malen sneller kan.
Dit neemt tijd en CPU sources weg.

[ Voor 10% gewijzigd door HaveHam op 24-01-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
GlowMouse schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:58:
[...]

De opzet van phpfox is ook niet zo goed, dus een cache-feature is onmisbaar. Ik snap niet dat je zo graag dingen wilt cachen, met een goede db-opzet is dat helemaal niet nodig.
Cachen niet nodig? :F je database hits kosten verreweg het meeste; door efficiënt te cachen kan je je database-cost tot near zero krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
GlowMouse schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:58:
[...]

Er is meer te cachen dan alleen een database hè, gegenereerde afbeeldingen om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
creator1988 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:38:
[...]

Cachen niet nodig? :F je database hits kosten verreweg het meeste; door efficiënt te cachen kan je je database-cost tot near zero krijgen.
Zo'n netwerksite kan met eenvoudige queries toe, database hits zijn al bijna zero cost. Het enige probleem is write-workload waardoor je op een gegeven moment moet sharden. Maar ik vermoed niet dat hij daaraan toe zal komen.
mcdronkz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:44:
[...]

Er is meer te cachen dan alleen een database hè, gegenereerde afbeeldingen om maar iets te noemen.
Uiteraard, maar dat doet hij al. Php opcode valt ook mee te winnen. Bij veel pagina's is php niet eens nodig.

Hoe dan ook snap ik niet dat hij met 100 requests per seconde al tegen problemen aanloopt. Zelfs op wat oudere hardware mag dat geen probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij is dat z'n 'buddy', hij reageert al de hele tijd zo op mensen. Veiligheid is slecht, toegankelijk is rond het 0 punt? Dan ben je gewoon jaloers. :P
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:55:
Ach gewoon mysql goed configureren, varnish ervoor douwen en je script zo aanpassen dat bij elke wijziging de pagina uit de cache verwijderd wordt. Met onder andere ESI kan je het nog efficienter maken. Hopelijk heeft de eigenaar er wat aan, maar enige kennis/testen is wel vereist.
Je denkt dat een 16jarige dit nog kan begrijpen? :P

[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2011 18:58 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach gewoon mysql goed configureren, varnish ervoor douwen en je script zo aanpassen dat bij elke wijziging de pagina uit de cache verwijderd wordt. Met onder andere ESI kan je het nog efficienter maken. Hopelijk heeft de eigenaar er wat aan, maar enige kennis/testen is wel vereist. Edit: Hiphop gebruiken zal ook wel fijn zijn!

Ik denk dat blytes meer iets wordt voor mensen boven de 50. Jongeren kunnen wel met iets complexers overweg en stoppen er ook wel tijd in als hun vrienden er ook op zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

@ rutgerlak.

Ik pak even mijn rolator erbij voor de sfeer :P
Maar je hebt gelijk.
En ik lees de hele tijd op blytes dat er 4 nieuwe servers besteld zijn... is dat niet wat overdreven?
Ik bedoel bewijs jezelf even en config je server op een goede manier en je komt al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

GlowMouse schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Zo'n netwerksite kan met eenvoudige queries toe, database hits zijn al bijna zero cost. Het enige probleem is write-workload waardoor je op een gegeven moment moet sharden. Maar ik vermoed niet dat hij daaraan toe zal komen.
Je aanname is verkeerd. Cachen doe je (bij een fatsoenlijk systeem) meestal niet omdat de database queries te zwaar zijn. Cachen doe je om volledige blokken e.d. te cachen waarbij niet alleen querytijd maar ook rendering tijd komt kijken.

Dan kan je de database nog zover repliceren en sharden wat je wilt, je zal sowieso meer cpu power verbruiken dan met een simpele hash lookup in een cache systeem.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Wolfboy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:26:
[...]
Je aanname is verkeerd. Cachen doe je (bij een fatsoenlijk systeem) meestal niet omdat de database queries te zwaar zijn. Cachen doe je om volledige blokken e.d. te cachen waarbij niet alleen querytijd maar ook rendering tijd komt kijken.
Ik zou daar wel eens resultaten van willen zien. Mijn vermoeden is dat het aantal dynamische elementen zo groot is, dat de verwerkingstijd van statische blokken verwaarloosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51

Pizzalucht

Snotneus.

Natuurlijk helpt cachen wel. Zo zou hij zijn zoekresultaten kunnen cachen.
Queries die vaak gedaan worden maar niet altijd up-to-date hoeven te zijn.
Volgens mij slaat hij zijn plaatjes op in de database, zou ook een reden kunnen zijn voor overbelasting.

Mijn gok is toch wel Apache+PHP, met nginx/lighttpd + fastcgi php kwam hij vast al een stuk verder. Ik denk dat hij niet veel verder komt met 4 servers als hij ze niet eens normaal kan configureren.

Heb zelf een site met 2x zoveel requests denk ik, lighttpd+fastcgi red dat prima.
Is wel een dedicated server, maar ik denk dat een forum wel wat zwaarder is dan zijn website.

[ Voor 16% gewijzigd door Pizzalucht op 24-01-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

@ Pizzalucht.

Precies config je server en het loopt allemaal wat beter.
en als zijn plaatjes daadwerkelijk als blob staan dan is het natuurlijk geen wonder dat het overbelast raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Zijn plaatjes worden http://blytes.net/storage...5fa53675c0a16c748650f.png

Ik weet bijna zeker dat dit een mooie rewrite is naar getImage.php?hash=d8d00c948335fa53675c0a16c748650f
En dan in de database inderdaad gewoon een BLOB, als hij zijn site weer de lucht in krijgt zal het nooit groot kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Wat is iedereen azijn aan het pissen? Ik vind het wel cool dat een 16 jarige jongen dit voorelkaar krijgt. Ik bedoel laten we eerlijk zijn, hyves was ook niet bepaald een pareltje qua techniek. Maar het is wel een van de succesvolste sites in Nederland.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

OMX2000 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:09:
Wat is iedereen azijn aan het pissen? Ik vind het wel cool dat een 16 jarige jongen dit voorelkaar krijgt. Ik bedoel laten we eerlijk zijn, hyves was ook niet bepaald een pareltje qua techniek. Maar het is wel een van de succesvolste sites in Nederland.
Lees jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Je kan ook zijn hele usersbestand leegtrekken:

http://blytes.nl/zoeken/%25/
http://blytes.nl/zoeken/%25/1/
http://blytes.nl/zoeken/%25/2/
etc...

Ik hoop maar dat hij die servers niet zelf gaat configureren, dat gaat geheid fout, te weinig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Pizzalucht schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:22:

Ik hoop maar dat hij die servers niet zelf gaat configureren, dat gaat geheid fout, te weinig ervaring.
Er zijn wel degelijk 16 jarige wonderkinderen, die zelfs exploits vinden en melden in populaire open-source producten. Deze jongen lijkt van het type 'blalba' of is hopeloos ideëel.. iets wat we allemaal denk ik wel waren op die leeftijd.

Het enthousiasme en de anti-establishment instelling is schattig en de blaam ligt natuurlijk volledig bij de Nu.nl nieuwswriter die gefaald heeft dit concept op potentie in te schatten en aan te nemen dat een site zonder marketingkapitaal, onderscheidend vermogen en technisch plan een serieuze kans maakt op een markt die zelfs News corp niet kan bestieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Frash schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:29:
[...]

Er zijn wel degelijk 16 jarige wonderkinderen, die zelfs exploits vinden en melden in populaire open-source producten. Deze jongen lijkt van het type 'blalba' of is hopeloos ideëel.. iets wat we allemaal denk ik wel waren op die leeftijd.

Het enthousiasme en de anti-establishment instelling is schattig en de blaam ligt natuurlijk volledig bij de Nu.nl nieuwswriter die gefaald heeft dit concept op potentie in te schatten en aan te nemen dat een site zonder marketingkapitaal, onderscheidend vermogen en technisch plan een serieuze kans maakt op een markt die zelfs News corp niet kan bestieren.
Natuurlijk zijn die er. Ik zeg alleen dat hij die website niet zelf zou moeten gaan configureren omdat hij daar te weinig ervaring voor heeft.

Naar mijn mening is het veel te snel "viral" gegaan en had het geen tijd om op te bouwen.

Heb hem al aangeboden te helpen met zijn nieuwe servers, nog geen antwoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb jij OMX2000 wel gelezen dan? :? Want Hyves is nou ook niet bepaald hét bewijsstuk van een perfect geconfigureerd netwerk / cluster. ;) Ondanks dat is Hyves wél een van de grootste Nederlandstalige sites.

Je zou dus ook eens contact kunnen zoeken met het ventje en hem helpen. Als jij vind, dat er niemand in zijn buurt is waarmee 'hij kan gaan sparren' om beter te worden / te leren, waarom stap jij dan de ring niet in om met hem te sparren ipv dat je hier de hele tijd maar negatief bent erover?

* CH4OS proeft enige jaloezie.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen heb.
als je even terug leest dan weet je waar ik het over heb.
Als hij hulp nodig heeft dan vraag ik hem mij te contacteren en dan zal ik hem zeker helpen.
Maar jaloers? ohw nee niet mijn ding.

[ Voor 7% gewijzigd door HaveHam op 24-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat zitten mensen hier nu te emmeren over "configureren". Het programmeerwerk is gewoon ruk, dat ga je met wat "configureren" niet oplossen. Stelletje "ik heb de apache installer gerund" specialisten...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Hydra schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:17:
Wat zitten mensen hier nu te emmeren over "configureren". Het programmeerwerk is gewoon ruk, dat ga je met wat "configureren" niet oplossen. Stelletje "ik heb de apache installer gerund" specialisten...
Ah kijk, nog iemand die nooit iets met een webserver heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

En ik ben al jaloers... goh dit loopt lekker Pizzalucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 11-09 17:44
Pizzalucht schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:31:
[...]

Zegt de GoT user die maar liefst 5 posts op zijn naam heeft staan, tegenover de mensen die bewezen meer verstand van zaken hebben. Je kunt je webserver nog zo goed configureren, als je hele site van voor naar achter vatbaar is voor elke mogelijke exploit, dan gaat dat weinig zin hebben.
Overigens gaf meneer op zijn twitter aan dat hij op het moment op een bak met 2,0 GHz en 256 mb ram draait (VPS ftw! 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
[...]

Aa kijk, iemand die nog nooit een site heeft gemaakt welke wel veel bezoekers aan kan.

Het is in dit geval gewoon een combinatie van beiden.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vandaag geregistreerd speciaal voor dit topic... Iets zegt me dat Pizzalucht meer weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Modbreak:Kunnen we het direct op de man spelen gewoon achterwege laten? Commentaar is prima maar onderbouw de boel. Afzeiken is absoluut niet de bedoeling.

Als iets echt niet kan, dan maak je een TR of je post niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 24-01-2011 21:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Avalaxy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:38:
Vandaag geregistreerd speciaal voor dit topic... Iets zegt me dat Pizzalucht meer weet :P
Ik kon mijn andere account niet meer achterhalen, volgens mij was dat jerbob92.
Iemand stuurde mij het linkje, en ik weet hier idd meer van af, sta nogal dicht bij Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

ZpAz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:37:
[...]

Aa kijk, iemand die nog nooit een site heeft gemaakt welke wel veel bezoekers aan kan.

Het is in dit geval gewoon een combinatie van beiden.
Wat vindt je veel?
Het is inderdaad een combinatie van beide.
Maar de basis ligt bij de webserver, en daar zit hij sowieso fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Één a twee per dag :+
Het ging me er gewoon om dat er niet één de schuldige is, heb je een perfecte webserver-config maar brakke code, dan zal het vroeg of laat mis gaan. Maar heb je een brakke website implementatie en een super goede config, dan zal het vroeg of laat ook verkeerd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Pizzalucht schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:09:
[...]

Wat vindt je veel?
Het probleem is dat zijn code slecht in elkaar zit en hij daarnaast niet over zijn netwerk en server(s) heeft nagedacht. De site was "gehackt" binnen 24 nadat hij op Nu.nl verscheen (en dan gelukkig niet op een kwaadaardige manier) en daarnaast lag hij plat zodra het verkeer een beetje binnen begon te stromen. Dan sla je als "Facebookkiller" toch een modderfiguur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 11-09 17:44
ZpAz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:18:
[...]

Één a twee per dag :+

[...]

Het ging me er gewoon om dat er niet één de schuldige is, heb je een perfecte webserver-config maar brakke code, dan zal het vroeg of laat mis gaan. Maar heb je een brakke website implementatie en een super goede config, dan zal het vroeg of laat ook verkeerd gaan.
Meeh, afgaande op deze tweet (http://twitter.com/#!/Timvanelsloo/status/29598165749465088) en het feit dat hij aangeeft bij strato te zitten, kom ik uit op een VPS van E 6,90 / maand (http://www.strato.nl/serv..._vpowerserver_teaser.html). Imho heb je dan een serieus wtf moment op het moment dat je besluit dit op Nu.nl te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

NMe schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Het probleem is dat zijn code slecht in elkaar zit en hij daarnaast niet over zijn netwerk en server(s) heeft nagedacht. De site was "gehackt" binnen 24 nadat hij op Nu.nl verscheen (en dan gelukkig niet op een kwaadaardige manier) en daarnaast lag hij plat zodra het verkeer een beetje binnen begon te stromen. Dan sla je als "Facebookkiller" toch een modderfiguur. :)
Inderdaad. Ik had zijn site ook gehackt, een week voordat het op nu.nl kwam. Hij heeft de exploits gefixt die ik aangaf, maar nam niet de moeite om de rest van zijn code te checken.
Je kon bijvoorbeeld MySQL injecten en prive gesprekken van andere lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
[...]

Wat vindt je veel?
De basis ligt vaak bij de database server.. opcode caching, keepalive tuning and watniet zijn micro-optimalisaties vergeleken bij database optimalisatie op applicatieniveau (cache, queuing). Dit is ook de rede dat er een NoSQL (key-value opslag boven relationele opslag van data) beweging op gang komt bij de echt grote sites.

Logisch ook als je erover nadenkt.. als je databasequeries op een pagina 0.05 sec in beslag nemen ipv van 0.5 (dankzij goede caching o.a. ja), dan kan de webserver eerder de 'slot' vrijmaken voor een andere request. Met veel simultane requests is dit cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Pizzalucht schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:24:
[...]

Inderdaad. Ik had zijn site ook gehackt, een week voordat het op nu.nl kwam. Hij heeft de exploits gefixt die ik aangaf, maar nam niet de moeite om de rest van zijn code te checken.
Je kon bijvoorbeeld MySQL injecten en prive gesprekken van andere lezen
Nja, deze tweet zegt eigenlijk al voldoende.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
alex3305 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:37:
[...]

Nja, deze tweet zegt eigenlijk al voldoende.... :N
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
Waarom doet die site het nu niet :+ Ik durf te wedden dat er nog honderden SQLi mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat vindt je veel?
Hij zegt met een jaar 100k users te halen, hij zat op twitter zijn userregistraties te posten met happy faces, is er dan geen enkel moment geweest om te bedenken wat zijn code zou doen met meerdere bezoekers? (bezoekers, geen users).

En dan kan je wel de schuld bij nu.nl neer leggen dat ze het 'te groot' nieuws hebben gemaakt, of bij de webserver die het blijkbaar niet allemaal aan kan, zeker dit laatste hoort bij je basis van je hele plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik ken deze jongen van een forum. Het klopt dat hij zijn foto's vaak opslaat in een BLOB in de database. En ik heb hem al verschillende tips toegestuurd maar hij lijkt weinig aan te nemen. Website zat eerst nog vol lekken. Een simpele enkele quote plaatsen en je zag dat er weinig aan beveiliging gedaan was. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Classes schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:13:
Ik ken deze jongen van een forum. Het klopt dat hij zijn foto's vaak opslaat in een BLOB in de database. En ik heb hem al verschillende tips toegestuurd maar hij lijkt weinig aan te nemen. Website zat eerst nog vol lekken. Een simpele enkele quote plaatsen en je zag dat er weinig aan beveiliging gedaan was. Erg jammer.
Daar zitten blijkbaar nog steeds bugs in. Paging werkt dat niet meer en hij doet geen 'stripSlashes' bij de output van de search term (schoonheidsfoutje zeg maar).

Verder noemt hij specifiek Facebook. Dat is voornamelijk internationaal gericht, dus liet ik mijn vriendin wat Japans in de searchbox typen (zou geen kwaad moeten kunnen). Levert het volgende resultaat op http://blytes.nl/zoeken/%...2312413%3B%26%2312435%3B/

Voor de rest dit draaien op een simpele VPS van 7 euro als je weet dat je 'pappa' contacten heeft met Sanoma en die wel een 'artikeltje' kunnen plaatsen. Come on! Ik denk dat dit voor zichzelf spreekt.......

[ Voor 10% gewijzigd door mrFoce op 24-01-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Klopt, zo'n beetje alles wat fout kan qua programmering is fout. Ik dacht dat hij er eindelijk wel eens van geleerd zou hebben, niet dus. :P Stelt me toch wel teleur.
Bedrijf Zavox (van Flubby.nl) ken ik toevallig ook, hun hebben een aantal webontwerpen voor ons gemaakt. In principe een netjes bedrijf, maar Flubby is voor zover ik het nu kan zien, nog "lekker" dan Blytes.

[ Voor 3% gewijzigd door Classes op 24-01-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gezien je reacties ben je niet veel ouder dan hem. Ik ga niet in discussie met een broekie. Kom maar terug als je daadwerkelijk ervaring hebt met grote webapplicaties.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
Zoek eens op
\'
Iemand die ook lollig denkt te zijn. |:(

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hadden we dit bericht al?
Onze servers worden momenteel bedolven onder een immens aantal gebruikers dat tegelijk toegang opvraagt naar Blytes. Probeer het opnieuw na het lezen van deze boodschap. Ons dev-team is nu automatisch geinformeerd en zal er aan werken het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!

Excuus voor het ongemak,
Het Blytes-team

Bijgewerkt: we hebben nu meer dan 80 gebruikers per seconde (dat had ik niet eens durven hopen). Binnen 3 tot 4 dagen draaien er 4 nieuwe servers die ervoor zullen zorgen dat jullie er weer snel op komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ook even 4 nieuwe servers aanschaffen binnen 3 tot 4 dagen :) Doe ik als 16 jarige ook zo 123 :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FireWood schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:30:
Zoek eens op
\'
Iemand die ook lollig denkt te zijn. |:(
Mja, wat dat betreft kun je ook in proberen te loggen als ' OR 1=1 --. Niet dat dat werkt, maar daar zag ik wel dat 'ie blijkbaar magic quotes aan heeft staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Avalaxy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:33:
[...]

Rofl, is dat nou een XSS aanval met een redirect naar Facebook? :P :D
Ja. En hieruit valt op te maken dat hij zijn SQL input ook niet sanitized.
Revolutionair! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
Google werkt ook hoor.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Vraag me nu eigenlijk af wat het nut van dit topic nu is. Misschien heeft de 'reporter' het een en ander uit verband gerukt of heeft z'n vader het gedaan zonder z'n zoon te informeren? We weten nu wel dat hij het 1 en ander nog moet leren, maar alles wordt een beetje HK niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

we hebben nu meer dan 80 gebruikers per seconde (dat had ik niet eens durven hopen)
Gebruikers wat per seconde? Online? Registrerend? Opgeslagen in een DB en klaar om te verkopen aan advertentiebedrijven?

http://blytes.nl/profiel/voorthekke/
Beetje aparte ' escape met die /?

Leuk, zoeken op // levert een 404, refresh geeft de __not_found__dieing_page__error_404_/_500__.

Met ruim 7000 resultaten, maar let op de pagina's onderaan:
http://blytes.nl/zoeken//1/
http://blytes.nl/zoeken//2/
etc.

Maar wat geven die links? Niet de volgende pagina, maar zoekresultaten voor '1' en '2' :P

Buiten heel de beveiliging, zit dit ook totaal niet goed in elkaar.
mrFoce schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:37:
Vraag me nu eigenlijk af wat het nut van dit topic nu is. Misschien heeft de 'reporter' het een en ander uit verband gerukt of heeft z'n vader het gedaan zonder z'n zoon te informeren? We weten nu wel dat hij het 1 en ander nog moet leren, maar alles wordt een beetje HK niveau?
Hij is er toch echt zelf mee bezig, ook zijn eigen site:
At the first day over 500 users joined the Blytes-community. It's growing fast forward to beat the current market leader (Hyves).

[ Voor 69% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hij heeft nu iets van 8000 gebruikers. Ik vraag me serieus af hoeveel daarvan XSS/SQLi-attempts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, laten we hier maar een eind aan breien. Niet dat het niet leuk was, want ik zal eerlijk zeggen dat ik mijn maandag goed begonnen ben met dit topic. :P Maar uiteindelijk valt hier weinig tot niets inhoudelijks meer te zeggen dat niet al gezegd is en om nou een topic alleen open te laten om een overmoedig initiatief af te fakkelen vind ik ook weer zoiets lulligs. ;)

Move along, nothing to see. :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.