Mediamarkt geen BTW actie. 19% of 16 % korting

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.914 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:31
En hier fullscreen, http://pics.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-28463058 8)7 Calculator

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 24-01-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 234657 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:30:
...

PS : waarom pas vanaf donderdag ?:O normaal zijn dat toch ook week acties?
In 2009 en 2010 was het ook eind januari en was het ook don/vrij/zat/zon. Dus het zijn geen weekacties. En trouwens... wees blij dat er in het weekend ook actie is. Ze hadden voor maa/din/woe/don kunnen kiezen. Dan had iedereen 's avonds na werk aan de kassa gestaan, nu kunnen we tenminste ook op zaterdagochtend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 09-07 13:31
MooDyBLueS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:36:
[...]

In 2009 en 2010 was het ook eind januari en was het ook don/vrij/zat/zon. Dus het zijn geen weekacties. En trouwens... wees blij dat er in het weekend ook actie is. Ze hadden voor maa/din/woe/don kunnen kiezen. Dan had iedereen 's avonds na werk aan de kassa gestaan, nu kunnen we tenminste ook op zaterdagochtend. ;)
Idd, en niet iedereen heeft nog salaris. Dus een goed idee om voor het weekeinde te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
Nog wat over Apple:
De Apple accessoires vallen onder de afdeling computer accessoires, deze doen dus niet mee!

Ook hoeven jullie je niet druk te maken over prijsverhogingen, sinds begin Januari mogen er al geen prijzen meer verhoogd worden, was alleen nog toegestaan voor producten die uit aanbiedingen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Dido schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:33:
DataGhost: er wordt op allerlei manieren voor iedereen die de lagere school heeft afgemaakt en sinds die tijd geen zwaar hersenletsel heeft opgelopen heel erg snel heel erg duidelijk dat je 16% korting krijgt.

Er zijn echter mensen die niet in die categorie vallen. En die ga je niet overtuigen ben ik bang, ook niet met jouw variatie op het sommetje. (Wat natuurlijk wel degelijk exact hetzelfde is als het sommetje dat je krijgt als je alleen maar naar de prijzen inclusief BTW kijkt, ofetwel de gewone consumentenprijs).

[...]

De vorm van jouw sommetje is helemaal niet anders, je maakt het alleen nodeloos ingewikkeld door eerst et egaan rekenen met ex-BTW-bedragen, waar de normale consument geen ruk mee te maken heeft. Maar of je nou met netto- of bruto-bedragen rekent, de uitkomst is uiteraard exact hetzelfde.

119 * 0,84 = (100 * 1,19) * 0,84 = (100 * 0,84) * 1,19 = 100

De derde uitdrukking is niets correcter dan de eerst of de tweede. Het enige verschil is dat de eerste er wat simpeler uitziet (en dat lijkt me een voordeel als je mensen wilt overtuigen die in de poll voor optie twee kiezen :X )
offtopic:
Ik heb mijn lagere school en middelbare school afgemaakt, maar dan wel speciaal basis onderwijs en speciaal voorgezet onderwijs en ik zal eerlijk zijn ik heb tools nodig om zulke dingen uit te rekenen, maar dat belemmert mij weinig in dagelijks leven.

En ik spreek ook goed Engels en mijn Nederlands heeft wat grammatica gebrek en ik maak meer spelfouten, maar goed daar heb ik de spellings controle voor. Wat ik dus probeer zeggen is dat mensen die dit rekenen niet gehad hebben of niet snappen niet automatische dom zijn, helaas wordt je in praktijk inderdaad gauw als dom gelabelt.

En even voor duidelijkheid mijn IQ is 111 dat is boven gemiddeld, maar toch is mijn taal en rekenen niet wat het zou moeten zijn, ik compenseer dat op andere vlakken.

Dus het is komend weekend de geen btw actie dagen bij MediaMarkt? Das mooi mocht die iPod touch 4g goedkoper zijn met die actie bij it's dan retourneer ik die ik bij it's besteld heb en koop ik hem bij MediaMarkt, maar ik betwijfel dat het echt veel of goedkoper gaat worden dan € 192.36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:31
Het is geen gerucht. Maar een feit.
En ik zou als je echt iets wilt hebben, gewoon donderdag gaan. Want in het weekend zal het meeste wel op zijn.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net nog even langs gedaan, helaas zijn veel dingen zoals hardeschijven alsnog vele malen goedkoper bij andere winkels. Niet echt iets gezien dat de moeite waard is daar te kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Jup, van de apple producten verwacht ik niet dat deze het weekend halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat de prijs van een iPod touch in media markt is? Niet online want de online webshop doet niet mee bij de Media Markt ( Misschien gewoon telefoontje plegen naar MediaMarkt voor ik ga ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik hoop stiekem op de Asus N53SV laptop, maar ik verwacht niet dat ze die binnenkort weer op voorraad hebben.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

timovd

Voorsprong door techniek

Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:21:
[...]

Je betaaldt want dan is het altijd goed.

Het trieste is gewoon dat mensen te dom zijn dit te snappen maar wel mogen autorijden, zelfstandig wonen of vrij het internet op.

Een TV is 1000 euro exclusief BTW, dit wordt 1190 euro inclusief BTW. De actie houd in dat het BTW bedrag er af gaat, dat is in dit geval 1190-1000=190 euro.
...
Geweldige reactie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik snap niet dat het zooo moeilijk kan zijn om het BTW bedrag te berekenen!
dat geneuzel over 16 of 19%...er staan egnoeg voorbeelden hier in het topic.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 10:58
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:10:
Net nog even langs gedaan, helaas zijn veel dingen zoals hardeschijven alsnog vele malen goedkoper bij andere winkels. Niet echt iets gezien dat de moeite waard is daar te kopen.
en die producten doen dus überhaupt niet mee met de actie...

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05
Anoniem: 318025 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:14:
Weet iemand wat de prijs van een iPod touch in media markt is? Niet online want de online webshop doet niet mee bij de Media Markt ( Misschien gewoon telefoontje plegen naar MediaMarkt voor ik ga ).
229 als het goed is.

209 zelfs...

[ Voor 3% gewijzigd door Safaci op 24-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Anoniem: 318025 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:14:
De winkel prijzen worden aangepast aan de website, dus zie je hem op de website voor 209, dan is hij in de winkel 209 of goedkoper.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

funk-e schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:21:
[...]

en die producten doen dus überhaupt niet mee met de actie...
Vallen die dan onder computeraccessoires? Nee toch? Aparte categorie dan.
Als MediaMarkt nu als eerste de nieuwe HP DM1Z binnen krijgt voor dit weekend dan ben ik nog wel geïnteresseerd, maar ik vrees van niet :'(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-07 18:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 318025 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:03:
[...]

offtopic:
Ik heb mijn lagere school en middelbare school afgemaakt, maar dan wel speciaal basis onderwijs en speciaal voorgezet onderwijs en ik zal eerlijk zijn ik heb tools nodig om zulke dingen uit te rekenen, maar dat belemmert mij weinig in dagelijks leven.

En ik spreek ook goed Engels en mijn Nederlands heeft wat grammatica gebrek en ik maak meer spelfouten, maar goed daar heb ik de spellings controle voor. Wat ik dus probeer zeggen is dat mensen die dit rekenen niet gehad hebben of niet snappen niet automatische dom zijn, helaas wordt je in praktijk inderdaad gauw als dom gelabelt.

En even voor duidelijkheid mijn IQ is 111 dat is boven gemiddeld, maar toch is mijn taal en rekenen niet wat het zou moeten zijn, ik compenseer dat op andere vlakken.

[...]
Dat maakt ook niets uit, het gaat meer om de mensen die het na talloze voorbeelden nog niet snappen en het dan ook niet toegeven, maar stug blijven volhouden dat zij gelijk hebben. :)

Zulk soort mensen zijn imho gewoon real-life trolls. Die trollen zelfs zonder dat ze het in de gaten hebben. Een verder nut zie ik ook niet in dit topic, want de enige mensen die nu nog tegendraads doen waren voordat dit topic geopend werd al kansloos, en zullen dat waarschijnlijk altijd blijven. Die kun je met een simpel topic niet ineens opvoeden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Xyzer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:23:
[...]

De winkel prijzen worden aangepast aan de website, dus zie je hem op de website voor 209, dan is hij in de winkel 209 of goedkoper.
Das incorrect, de vestiging moet binnen een bepaalde percentage van de prijs zitten. of dat nou eronder of erboven is maakt niet uit. ^^ , dus het kan zijn dat iets in de webshop goedkoper is als in de winkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer heb je dat gezien? De prijs online is 209, maar de prijzen in winkel zouden anders zijn dus ik vraag me af of hij goedkoper is bij MediaMarkt na de 16% eraf, heb hem nu al online via bntw actie van it's gekocht.
thijszor schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Das incorrect, de vestiging moet binnen een bepaalde percentage van de prijs zitten. of dat nou eronder of erboven is maakt niet uit. ^^ , dus het kan zijn dat iets in de webshop goedkoper is als in de winkel. :)
Er staat inderdaad dat prijzen in webshop verschillen van de winkel, maar er staat nooit de prijs in lokale MediaMarkt en dat vindt ik best vervelend want zo lokken ze je naar de winkel alsnog, maar goed ik moet deze week toch bij it's die iPod touch halen dan kan ik dat net zo goed 2 dagen later doen en kijken wat iPod touch met 16% eraf bij MM kost.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 24-01-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

thijszor schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Nooit geweten! Weet je toevallig ook welk percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:24:
[...]

Harde schijven vallen wel onder accessoires ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat stupide is dat zeg. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Safaci schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:22:
[...]

229 als het goed is.

209 zelfs...
als dat zo is dan is zeker moeite waard om bij de it's te annuleren / retourneren, niemand die toevallig in buurt van MediaMarkt woont? Ik kan ervoor bellen maar ik weet niet of de prijs telefonische door geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Anoniem: 318025 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:33:
[...]

als dat zo is dan is zeker moeite waard om bij de it's te annuleren / retourneren, niemand die toevallig in buurt van MediaMarkt woont? Ik kan ervoor bellen maar ik weet niet of de prijs telefonische door geven.
Rotterdamse Media Markten gaat hij voor €209,-

Je kan trouwens gewoon bellen, de prijzen kunnen ze gewoon doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
Xyzer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:30:
[...]

Nooit geweten! Weet je toevallig ook welk percentage?
10%
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:24:
[...]

Als MediaMarkt nu als eerste de nieuwe HP DM1Z binnen krijgt voor dit weekend dan ben ik nog wel geïnteresseerd, maar ik vrees van niet :'(
Die wil ik ook graag, helaas pas in week 5/6 verwacht ;w
Bozozo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:14:
Ik hoop stiekem op de Asus N53SV laptop, maar ik verwacht niet dat ze die binnenkort weer op voorraad hebben.
Als ik het goed herinner:
In Breda is hij na de aanbieding van 999 in prijs opgehoogd naar 1099, als je daar dan 16% van afhaalt..... (Sandy Bridge, 6GB ram, Nvidia dedicated/Optimus)

Geen idee of er voorraad van was, in ieder geval wel een showmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Enerzijds ben ik het met je eens. Ook dat bijvoorbeeld een Magic Trackpad niet meedoet. Maar anderzijds, met harde schijven is het zo dat je zelfs inclusief verzendkosten online vaak veel goedkoper uitbent dan bij de MediaMarkt.

Ik heb ooit eens naar een externe harde schijf van WD MyBook gekeken en wist dat hij op internet 115 was op z'n goedkoopst. Omdat ik toch bij de MediaMarkt liep, ben ik maar gaan kijken, maar dat was schrikken: 169! Zelfde geldt overigens voor interne harde schijven over het algemeen. Alleen die folderaanbiedingen kunnen weleens erg scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:38:
Normaal betaal je 19% btw (19 euro op 100 euro). Die mag je nu in je zak houden. Je bespaart dus de 19%-btw toeslag die je anders zou moeten betalen. Je bespaart dus 19 euro op de 100 euro. Je hoeft immers nu geen 19 euro bij te betalen. In plaats van 19% bij te betalen (19 euro) hoeft dat nu niet. Je bespaart dus 19% extra uitgave op 100 euro (ex btw) en niet op 119. Je voordeel is dus 19 euro (19% van 100).
Vergeet nou eens even dat 19% toevallig net zoveel is als het BTW percentage.

Een product kost normaal 100 euro. De verkoper zegt: je krijgt 20% korting. Je betaalt 80 euro, want 20% van 100 is 20.
Een product kost normaal 120 euro. De verkoper zegt: je krijgt 20% korting. Je betaalt 96 euro, want 20% van 120 is 24.
Een product kost normaal 100 euro. De verkoper zegt: je krijgt 19% korting. Je betaalt 81 euro, want 19% van 100 is 19.
Een product kost normaal 119 euro. De verkoper zegt: je krijgt 19% korting. Je betaalt 96,39 euro, want 19% van 119 is 22,61.
Een product kost normaal 100 euro. De verkoper zegt: je krijgt 16% korting. Je betaalt 84 euro, want 16% van 100 is 16.
Een product kost normaal 119 euro. De verkoper zegt: je krijgt 16% korting. Je betaalt 99,96 euro, want 16% van 119 is 19,04.
Een product kost normaal 119 euro. De verkoper zegt: je krijgt 15,97% korting. Je betaalt 100 euro, want 15,97% van 119 is 19,00 (afgerond op hele centen).
Een product kost normaal 119 euro. De verkoper zegt: we laten de BTW à 19% weg. Je betaalt 100 euro. Hoeveel % korting heb je nu gekregen?

En nou ophouden met die flauwekul. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 24-01-2011 14:16 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik geloof dat het antwoord inmiddels een keer of twee voorbij is gekomen :P

Dit topic heeft een dermate hoog HK gehalte dat ik geen heil zie in het proberen te behouden van een eventuele discussie. Het is in ieder geval niet helemaal SF waardig. SF gaat over shopping ervaringen en dat is dit topic niet!

Mocht iemand een eigen topic willen openen voor een overzicht van prijzen bij diverse verstigingen: be my guest. (topic gaat dicht na de actie)
Mocht iemand een alu hoedje discussie willen openen over het verhogen van de prijzen voor de actie: be my guest.

Deze is bij deze in ieder geval gesloten ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.