Wake-up on LAN over internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theBIGone
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-08 12:50
Ik probeer mijn router een magic packet te laten doorsturen naar mijn pc, maar daar gaat iets niet helemaal goed. Binnen mijn locale netwerk krijg in mijn pc gemakkelijk aan via WOL, maar zodra ik buiten de mijn router ga lukt het dus niet.

Ik heb statische DHCP's ingesteld in mijn router dus hij heeft het MAC adres van mijn PC gekoppeld aan een intern IP adres (al weet ik niet of dit heel nuttig is als mijn PC uit staat).
Mijn settings op mijn pc lijken mij goed (aangezien deze reageerd op LAN verzonden magic packets)
Ik heb port 9 geforward en verschillende programmas/websites geprobeerd maar er komt waarschijnlijk niet het goede signaal aan bij mijn PC.

Ik heb een Linksys WRT120N (firmware v1.0.0.5)

Heeft iemand een id wat ik kan doen?

P.s ik kan geen ARP tabellen toevoegen/editten. Wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 22:44
Check eens of het via deze site lukt: http://www.dslreports.com/wakeup
Zelf heb ik er ook problemen mee gehad terwijl het wel via die site werkte. Allemaal best vaag maar ik doe het gewoon nu via een omweg. (vpn naar router openen en dan een "lokale WOL" )
Verder zou ik ook poort 7 openen omdat deze ook gebruikt kan worden voor WOl

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theBIGone
Het was inderdaad het openen van port 7. Had dslreports daarvoor ook al geprobeerd, maar nu werkt het wel.

Nu is het probleem alleen dat er blijkbaar een vergeet timer van de router in werking treed. Gister avond direct na het uitzetten van de computer ging alles prima, remote on vanaf dslreports ging gewoon vlekkeloos maar toen ik het vanochtend probeerde ging het ineens niet meer.

Enig id?

[ Voor 53% gewijzigd door theBIGone op 24-01-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Daar is de ARP tabel nu voor.
Dan 'vergeet' de router niet meer welke ip adres aan welk MAC adres is gebonden.
Als de router het aanpassen niet ondersteunt of toegankelijk maakt (want elke router heeft echt wel een ARP tabel), dan kan je proberen om via het broadcast adres je pc te wekken.
Dat is het adres dat in je subnet eindigt op .255

Als dit ook niet werkt, hebben sommige routers de mogelijkheid om via de webinterface een pc te wekken.
Je moet dan remote inloggen in de router en dan per muisklik de pc starten.

Als dat ook niet werkt -> andere router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theBIGone
cornfed99111 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:55:

Als de router het aanpassen niet ondersteunt of toegankelijk maakt (want elke router heeft echt wel een ARP tabel), dan kan je proberen om via het broadcast adres je pc te wekken.
Dat is het adres dat in je subnet eindigt op .255
Allereerst cornfed99111 dank voor de uitleg, maar dat ging net iets te snel voor me.

Kan je dit misschien uitleggen. Ik heb toch een tijdje rondgekeken op het internet en denk dat een broadcast adres een ip adress is dat, als er een magic packet naartoe word gestuud(met goede portforward), het doorzend naar alle kanalen uit de router? Zit ik een beetje in de richting?

Als dat zo is. Ik zie veel broadcast ip adressen die 192.168.0.250 zijn. Nu is het zo dat mijn ip adressen in mijn LAN allemaal de vorm 192.168.1.XXX hebben en als ik een port forward naar 192.168.250 krijg ik een melding van een invalid IP adress.

daarnaast ben ik er nu wel achter dat ik een static routing table kan zien en kan ik daar ook iets toevoegen maar daarwordt het voor mij niet duidelijker op want ik kan daar namelijk geen MAC adressen invoeren zie onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/661/45470936.jpg

Enig id wat de beste tactiek is?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
theBIGone schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:08:
[...]
Als dat zo is. Ik zie veel broadcast ip adressen die 192.168.0.250 zijn. Nu is het zo dat mijn ip adressen in mijn LAN allemaal de vorm 192.168.1.XXX hebben en als ik een port forward naar 192.168.250 krijg ik een melding van een invalid IP adress.
Het broadcast adres is 192.168.0.255 (dus niet 250). Als het goed is, stuurt je router dan het pakket door naar dat broadcast adres, en wordt het gezien door alle netwerkkaarten (dus ook die van je pc die uit staat). Zie hier: http://www.dslreports.com/faq/6790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Kijk ook eens hier: Remote WOL DD-WRT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien dchp aan en ip/host reserveren op mac address

Iperf

Pagina: 1