Apple cinema display 23 inch.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12-2012
Hallo,

Ik heb een goed aanbod gekregen voor een 23 inch cinema display. Hij komt uit 2005. Denken jullie dat deze display nog lang mee gaat? Of in korte tijd veel problemen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
You spin the magic 8-ball and it says... "Maybe".

Hoe moeten wij dat nou weten? Geen idee in welke staat dat ding is, in wat voor omgeving hij gestaan heeft (rokerig/stoffig), hoe de vorige eigenaar er mee omgesprongen is...

Googlen op potentiële problemen kun je zelf wel, lijkt me.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

TS heeft wel een punt, ik zou ook niet weten wanneer je die "lampen" moet vervangen van je oude LCD scherm en of dat het dan nog waard is.
Hoeveel vraagt de verkoper er eigenlijk voor? En ziet het scherm er verder goed uit (geen buiten afkomende schades te zien?)
Over het algemeen koop je van Apple wel kwaliteit hoewel 5-6 jaar best lang is.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Laatst online: 22-03-2022
geen idee, de 'Maybe' factor is natuurlijk wel moeilijk te voorspellen ;)
schat eens gemiddeld gezien de gebruikte uren dat ie heeft aangestaan?

enneh, anders wil ik m wel :P

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Ach ik gebruik zelfs nog dagelijks een 22" Cinema Display uit 2000 en een 30" uit 2004.
Beeldschermen houden het lang zat uit vaak, zolang er maar niet hevig wordt gerookt of hij is gevallen zit het wel goed. Maandag-morgen modellen zijn er altijd natuurlijk en dan is het klote als je die koopt maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Als hij uit 2005 is en het, bij wijze van, volgende week begeeft, kun je het moeilijk een 'maandag-morgen' model noemen...

2e hands kopen geeft altijd een risico, met name omdat je geen garantie hebt om op terug te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Hij heeft in een ruimte gestaan waar gerookt is en hij is niet dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke je hebt gewoon pech dan, maar persoonlijk ken ik geen beeldschermen die het niet minimaal 5 jaar hebben uitgehouden. En dan waren ze nog niet stuk maar werden ze vervangen door een platter model na 5 jaar.

Roken vind ik trouwens een deal breaker, komt allemaal door de kiertjes heen en je kan niet de schade zien die het aan de binnenkant heeft aangericht bij je electronica.....daarom rook ik ook alleen buiten :+
Maar zou dus zeker geen spul kopen waar regelmatig naast gerookt is.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 324429 op 22-01-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maar even voor de beeldvorming, wat voor prijs zou je nog voor een zes ( 6! ) jaar oud scherm moeten neerleggen? Ik vind de ACD die wij op school aan onze powerMac hebben echt niet zo bijzonder (ook zes jaar oud) om daar speciaal een aanschaf voor te doen. Je kunt beter gewoon een mooie 23inch fullhd monitor van Samsung kopen imho.

Kost het 25~40 euro dan kun je het doen, maar meer moet je echt niet er voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

sebastius schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:35:
(..)

Kost het 25~40 euro dan kun je het doen, maar meer moet je echt niet er voor betalen...
8)7

Heb deze week mijn 20" ACD verkocht voor €250,- . . dan heb je misschien een idee van de waarde van de Apple Cinema Displays O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 124681 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:12:
[...]

8)7

Heb deze week mijn 20" ACD verkocht voor €250,- . . dan heb je misschien een idee van de waarde van de Apple Cinema Displays O-)
Dat is ook maar relatief. De waarde heeft meer te maken met wat de gemiddelde Mac-gek er nog voor geeft. Persoonlijk zou ik niet meer dan 80 euro voor een 20" Alu ACD over hebben, aangezien ik voor de 250 euro die jij noemt makkelijk een 23 inch IPS scherm kan kopen met meer ingangen, LED backlight, en een hogere resolutie. Maar gezien de retailprijs van het 20 inch ACD (initieel ruim 700 euro, later ca 500) zal de onwetende Mac-gek (die per se een Apple scherm wil) er ongetwijfeld meer voor neertellen. :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39
Heb mijn 20' ACD laatst verkocht voor 375! Het is inderdaad maar net wat de Mac-gek ervoor wil geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 18:14
De scherm is wel mooi, maar qua prijs kwaliteitverhouding zou ik het niet doen. Voor de 23 moet je waarschijnlijk minstens 300 neertellen. Het is niet HD, geen mini displayport en is 5 jaar oud. Je kan voor dat geld wel wat beter krijgen. Apple displays zijn altijd zwaar overpriced, bij computers komen ze nog wel met het Mac OSX en het mac gevoel, maar een scherm is echt niet beter dan de concurrent. Je krijgt trouwens 3 jaar garantie bij Dell en 5 bij Eizo volgens mij. Dat is wel wat meer dan de 1 jaar bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik zou het niet doen als er gerookt is, goed punt van Defeated.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Ik heb het niet gedaan. Ik wil een apple cinema omdat het goed bij mn iMac staat. Een dell ziet er dan niet zo mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

Whut? Nu begrijp ik je niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij wil een extra extern scherm voor naast zijn iMac.
En daar past de Cinema Display het best bij dan, maar na al onze adviezen heeft de TS besloten hem niet te kopen en verder te kijken.

En ik moet toegeven, ik heb ook alleen maar Cinema Display's vanwege de look. Samsung schermen bijv. zijn echt iewwll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107117

iMacG4 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:07:
Hallo,

Ik heb een goed aanbod gekregen voor een 23 inch cinema display.
Dit staat in de TS....
iMacG4 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:28:
Ik heb het niet gedaan. Ik wil een apple cinema omdat het goed bij mn iMac staat. Een dell ziet er dan niet zo mooi uit.
En nu zegt hij dit?

Kortom: Ik kan een ACD kopen.... moet ik dat doen? Vervolgens zegt hij, ik heb het niet gedaan want ik wil een ACD kopen?

Daarom mijn: Whut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366730

Anoniem: 324429 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:41:
Hij wil een extra extern scherm voor naast zijn iMac.
En daar past de Cinema Display het best bij dan, maar na al onze adviezen heeft de TS besloten hem niet te kopen en verder te kijken.

En ik moet toegeven, ik heb ook alleen maar Cinema Display's vanwege de look. Samsung schermen bijv. zijn echt iewwll...
Ik snap het ook niet, waarom is er nu nog nooit 1 fabrikant geweest die mooie alluminium schermen maakt met een mooi prijskaartje. Als je ziet dat zo'n dell 24 inch ips voor 500 te krijgen is kon dell er dan voor 100 euro extra echt geen mooi cleane behuizing omheen maken? *biddend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Tja, mijn budget is op zijn grootst 400 euro. En daar kan ik nog wel een leuk cinema display voor krijgen. Ik wil ook een cinema display die er niet zo uitgeleefd uit ziet. Maar ik wil inderdaad een cinema display om hem met mijn iMac te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:21
Mja, koop dan een 24" LED Cinema display. Betere looks, LED backlight, minder oud, recente connector-standaard en hogere waarde bij verkoop over x jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 366730 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:48:
[...]

Ik snap het ook niet, waarom is er nu nog nooit 1 fabrikant geweest die mooie alluminium schermen maakt met een mooi prijskaartje. Als je ziet dat zo'n dell 24 inch ips voor 500 te krijgen is kon dell er dan voor 100 euro extra echt geen mooi cleane behuizing omheen maken? *biddend ;)
Waarom zou ik 100 extra betalen voor een aluminium behuizing? Dan wordt mijn 9 kilo wegende S-IPS monitor (HP LP2475w) nog zwaarder. Daarnaast vind ik zwart mooier als aluminium/zilver kleur. Ik heb echt geen behoefte aan een aluminium afwerking.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Twazerty schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Waarom zou ik 100 extra betalen voor een aluminium behuizing? Dan wordt mijn 9 kilo wegende S-IPS monitor (HP LP2475w) nog zwaarder. Daarnaast vind ik zwart mooier als aluminium/zilver kleur. Ik heb echt geen behoefte aan een aluminium afwerking.
Dat zijn persoonlijke voorkeuren. Lees jij ergens dat jij per se 100 euro extra moet betalen voor een aluminium behuizing? Als jij tevreden bent met zwart, prima. Echter zijn er genoeg mensen die wel graag een aluminium behuizing willen en die hebben die 100 euro wellicht er wel voor over.

Daarnaast denk ik dat jij er geen iMac naast hebt staan? Ik heb ook een zwarte monitor (Dell 2709W), en ik vind hem prima. Echter als ik er een iMac naast zou hebben staan, zou ik ook liever hebben dat hij in dezelfde kleur als m'n iMac was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iMacG4 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:28:
Het voordeel is wel dat de (goede) Dell schermen in hoogte verstelbaar zijn. De ACD's zijn lager dan de iMacs. Daarnaast zijn de Dell schermen veelzijdiger en kan je een 23" IPS FullHD scherm ruim binnen je budget krijgen.

Ik zou persoonlijk zonder meer voor een nieuw Dell scherm gaan, in plaats van een gebruikte ACD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Omdat de cinema display lager is zet ik hem op een laptuk. Ik heb nu een aanbod voor een nieuwe gekregen die een keer gebruikt is om te testen. Hij vraagt 400 euro, ik probeer daar nog wat geld vanaf te pingelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

400 euro is wel vrij veel, maar als je per se een 20" ACD wil... Misschien moet ik de mijne dan ook maar eens te koop zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 18:14
Volgens mij gaat het om een 23 inch model. Maar dat is alsnog veel geld voor een verouderd model wat NIET HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjeez, HD lijkt wel de heilige graal tegenwoordig zeg.
Mensen willen straks nog Quad-HD resoluties op hun 20" schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Uhm, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kx22 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:03:
Volgens mij gaat het om een 23 inch model. Maar dat is alsnog veel geld voor een verouderd model wat NIET HD is.
Het oude 23 inch Cinema Display heeft een resolutie van 1920x1200. Leg mij eens uit wat daar niet HD aan is dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Inderdaad, ze zijn HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer pixels = meer ruimte
Maar in hoeverre is het dan nog leesbaar zonder jezelf te vermoeien.

Daarnaast wordt alles wat niet HD is tegenwoordig meteen afgeschoten.
Like 90% van Tweakers.net ziet het verschil...uhu :') Beetje het 'kabels gemaakt door elfen bij maanlicht'' idee.
Puur gevoelskwestie + poch-functie. Maar that's a different story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 324429 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Like 90% van Tweakers.net ziet het verschil...uhu :') Beetje het 'kabels gemaakt door elfen bij maanlicht'' idee.
Kan je deze cijfers staven of is dit meer een post op basis van onderbuikgevoelens? Meer pixels is inderdaad meer ruimte, en de mate van leesbaarheid bij een bepaalde DPI is volledig persoonlijk. Zo zijn er mensen die zweren bij 1920x1200 op 15 inch; voor mij is dat te hoog. Maar voor een monitor op mijn bureau kies ik in eerste instantie voor een minimale resolutie, en zoek ik daar vervolgens een formaat bij dat voor mij leesbaar is, en daarna een paneel dat kwalitatief goed is, en het liefst betaalbaar.

Zo heb ik bij de klant waar ik nu zit een Dell 2407WFP (24 inch, 1920x1200) voor m'n neus staan en dat bevalt prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:56:

Het aantal pixels zeg niets over de groote van de letters, meer pixels is weldegelijk beter.

Onder windows kan je dat instellen, er gaan geruchten dat er een soortgelijke feature naar mac os lion komt.

Ik vind 1920*1080 @ 15.6" nog steeds te weinig, maar thats just me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 16:07
Anoniem: 303530 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Het aantal pixels zeg niets over de groote van de letters, meer pixels is weldegelijk beter.

Onder windows kan je dat instellen, er gaan geruchten dat er een soortgelijke feature naar mac os lion komt.

Ik vind 1920*1080 @ 15.6" nog steeds te weinig, maar thats just me.
Dat is waar, maar DPI instellingen aanpassen op Windows is een gigantisch gedoe en werkt zelden zo lekker als je wilt.

Op OSX is er geen optie, en ik neem aan dat op een Mac-forum de bedoeling is om een Mac te gebruiken.

Ik hoop dat dit komt - een resoutieonafhankelijk textsysteem zou waarschijnlijk helpen om mensen die niet goed kunnen lezen fijn een Mac te laten gebruiken.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Whieee schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Dat is ook maar relatief. De waarde heeft meer te maken met wat de gemiddelde Mac-gek er nog voor geeft. Persoonlijk zou ik niet meer dan 80 euro voor een 20" Alu ACD over hebben, aangezien ik voor de 250 euro die jij noemt makkelijk een 23 inch IPS scherm kan kopen met meer ingangen, LED backlight, en een hogere resolutie. Maar gezien de retailprijs van het 20 inch ACD (initieel ruim 700 euro, later ca 500) zal de onwetende Mac-gek (die per se een Apple scherm wil) er ongetwijfeld meer voor neertellen. :P
Waar vind jij dan een een 23" IPS scherm met LED backlight en hogere resolutie voor 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LED backlight is overrated, het is dunner en zuiniger ja, maar CCFL is qua beeldkwaliteit beter.

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16, U23** voor minder dan €250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:50
iMacG4 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:28:
Omdat de cinema display lager is zet ik hem op een laptuk. Ik heb nu een aanbod voor een nieuwe gekregen die een keer gebruikt is om te testen. Hij vraagt 400 euro, ik probeer daar nog wat geld vanaf te pingelen.
Gaat wel erg ver dit :? zonde van je geld...
Ik weet niet welke imac versie je hebt, maar als het 1 van de laatste 2 edities is, zal ik even doorsparen voor de acd 24" of 27" als het perse apple moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Tja, voor een 24 inch ben je al gouw 600 euro kwijt. En als ik eenmaal 600 euro zou hebben, spaarde ik door voor een geupgrade mac mini voor mn tv.
Pagina: 1