Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen windows xp te installeren op mijn Dimension 8300, alleen lukt dit niet echt. Ik heb een diskette gemaakt met deze http://www.nodevice.com/driver/Dimension_8300/get56275.html driver, alleen staat er als ik hem boot dat het geen systeemdisk is... Ik heb een Sata 300 naar een Intel 875P mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Iets meer info zou niet verkeerd zijn. Waarom haal je de drivers van zo'n vage site en niet bij Dell rechtstreeks? Wat probeer je verder precies op die diskette te zetten? Ik neem aan de driver voor de s-ata controller zodat je die tijdens de setup met F6 kan laden? Die diskettes zijn niet boootable, je dient dus nog steeds de bios zo in te stellen dat je boot van cd, en dan op het juiste moment op F6 drukt om de driver van diskette te laden. Echter zolang je de controller in de bios niet op AHCI of RAID zet heb je die driver dacht ik helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Je ziet in de Windows XP setup dus geen harde schijven? Dan diskette aanmaken, nogmaals van cd booten (dus niet van diskette) en op het juiste moment F6 indrukken en de driver van diskette laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal geen AHCI of RAID instellen... De driver heb ik gedownload, op een diskette gezet en in de pc gestopt, alleen herkent hij hem helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk eens in de Windows Clients - FAQ ?
Daar staat het letterlijk én met de juiste chipset voorgedaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Pagina: 1