Inleiding
19 januari is de legendarische wedstrijd Ajax-Feyenoord gespeeld (uitslag 2-0). Via het vorige topic, [Contest] Bewijs jezelf als fotograaf tijdens Ajax-Feyenoord, zie ook het plan: Bewijs jezelf als fotograaf tijdens Ajax-Feyenoord zijn twee mensen gekozen, namelijk buffbuffbuff en WolfensteijnSony voorzag deze tweakers tijdelijk van een Alpha 55 en nam ze mee naar dé wedstrijd. Elk mocht bovendien een vriend meenemen.
Vanaf bijzondere plekken nét boven de perstribune konden zij de wedstrijd volgen en foto's maken. Ook kregen de gelukkigen toegang tot de fotografenruimte en mochten ze een bezoekje brengen aan het fotoplatform achter de goal.
En nu?
Via dit topic zullen ze beide hun beste 5 foto's tonen. Alle foto's zijn klikbaar voor een groter formaat. Aan jullie de mooie taak om een voorselectie te maken door van beide tweakers de beste foto kiezen. Deze twee overgebleven foto's zullen via een artikel op de frontpage onder de aandacht worden gebracht aan het grote publiek. In dat artikel kan worden gestemd over wie de beste foto heeft gemaakt.De winnaar gaat er met een Sony A55 vandoor die ter beschikking wordt gesteld door Sony. Er staat dus veel op het spel voor deze twee tweakers.
Wat is de bedoeling van dit topic?
Dit topic is bedoeld om de beste foto van beide fotografen te kiezen. Geef van elke fotograaf één foto aan welke je de beste vind én ook waarom. Stemmen zonder onderbouwing tellen niet mee!. Stemmen kan tot dinsdag 25 januari 12.00u CET.De foto's van buffbuffbuff
Eerste foto.
Na ontvangst moesten we binnendoor de Arena naar de persruimte. Tijdens deze korte toch hebben we toch nog relatief veel gezien. Deze foto is point-click genomen terwijl we door de gangen liepen.
Tweede foto
Voor de wedstrijd mochten wij even naast het veld foto's nemen. Een ideaal moment een panorama te nemen van het stadion. Ik had gelezen dat de A55 panorama foto's kon nemen, dus dat moest dan ook maar gebeuren. Uiteindelijk heb ik deze foto gekozen. Je krijgt nu een goede impressie wat de keeper nu voor zicht heeft tijdens een wedstrijd. Ik heb veel met de kleur instellingen lopen spelen tijdens het nemen van deze foto's en vond zwart wit er erg goed bij staan.
Derde foto
Na een paar minuten moesten we naar onze zitplekken en het moment dat wij gaan zitten, schiet al het vuurwerk de lucht in. De F-side kijkt haast gehypnotiseerd naar het vuurwerk. Deze foto heb ik gekozen vanwege het sterke contrast tussen het vuur en het publiek. Waarbij het vuurwerk eigenlijk helemaal los gaat en het publiek zich te vergapen aan al dat moois, terwijl de rest van de wedstrijd het daar een gekkenhuis was.
Vierde foto
Ondanks de 1-0 staat iedereen nu zeer geconcentreerd te kijken. Deze foto is gemaakt terwijl Sulemani klaar staat om een penalty nemen en deze er ook uiteindelijk in te schieten. Opperste concentratie bij zowel de spelers als het publiek.
Vijfde foto
Een kleine impressie van ons uitzicht. Volle bak zoals je kunt zien. Ook hier heb ik tijdens het nemen van de foto gezocht naar een goede kleur. Uiteindelijk ben ik dan ook hier voor zwart wit gegaan, omdat het contast van het publiek mij zeer aanspraakt. Door de relatief donkere outfits springen de gezichten er goed uit en kan je hierdoor goed zien hoeveel mensen er nu uiteindelijk zijn.
De foto's van Wolfensteijn
1. DSC00075
Het beeld wat je ziet zodra je de fotografenruimte in de ArenA uitloopt richting de grasmat. Mijn aandacht werd getrokken door het tegenlicht van de gigantische hoeveelheid lampen, gecombineerd met het feit dat je ontzettend weinig ziet van het eigenlijke stadion vanuit deze hoek.
2. DSC00105
Deze twee oudere heren die zeer waarschijnlijk nog steeds zo vaak mogelijk in de ArenA te vinden zijn vond ik een mooi beeld dat deze wedstrijden voor jong maar zeker ook voor oud zijn.
3. DSC00234
Tijdens de warming up voor de wedstrijd waren de Feyenoord doelmannen bezig om wat ballen naar elkaar te trappen. Dit beeld laat zien hoeveel het lichaam van een voetballer te verduren heeft. De schijnbaar complete inbalans word compleet opgevangen door de grote hoeveelheid kinetische energie die op de bal wordt overgedragen.
4. DSC00587
Tijdens de wedstrijd werd er regelmatig gevochten over balcontrole, en hoewel de bal alleen met de voet aangeraakt wordt, zijn de overige ledematen een belangrijk onderdeel van het op afstand houden van de
tegenstander(s)
5. DSC00632
Tijdens het kijken van een wedstrijd op tv is het vaak moeilijk te bevatten hoe ontzettend vol zo'n stadion zit met een goed bezochtte wedstrijd. Rij aan rij zitten toeschouwers met veel aandacht het spel beneden te volgen, altijd klaar met commentaar, kritiek en complimenten op de situatie beneden.
[ Voor 67% gewijzigd door zeef op 21-01-2011 14:37 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme