• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een 2500K te kopen, en die heel flink te oc'en(minstens 5GHz, waarschijnlijk hoger). Echter wil ik de temperaturen wel laag houden. Ik heb een lijstje gemaakt met mogelijke opties:En nu vraag ik mij af welke mij de beste koelresultaten levert... Wie kan mij daar antwoord op geven?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er mis met de ervaringen in Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1 ?

Zelf ga ik trouwens een Noctua (niet degene die jij noemt) erop zetten maar ook reviews: Vier high-end koelers op de pijnbank en reviews: Zes processorkoelers op de pijnbank staat al genoeg info.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Een tijdje terug is er op tweakers een vergelijking geweest van deze koelers: reviews: Roundup: acht processorkoelers vergeleken

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb de Prolimatech Mega Shadow, die net iets beter presteert dan de Noctua.
Geen zalman AUB, deze heeft maar 4 heatpipes en is gebaseerd op een wat ouder design. Koeling is wel ok, maar voor die prijs krijg je echt veel betere koelers, waaronder de megahalems en de Scythe Mugen2 rev B. De zalman ziet leuk uit, met een rood ledje (de helderheid van het ledje is niet om over naar huis te schrijven).De Megahalem en de noctua hebben 6 heatpipes, dus kan meer hitte afvoeren. Als je kijkt naar de warmte-afgifte oppervlakte, dan is die natuurlijk veel meer op de megahalems en de noctua dan de zalman.
Nadeel van de Noctua is dat hij erg duur en extreem groot is.
De Megahalems/Mega Shadow presteert net iets beter dan de noctua en is niet zo'n enorme kolos t.o.v. de noctua. Het enige nadeel van de megahalems is dat je zelf (een) fan(s) moet bijkopen. Ga dan voor een fan met een goeie static pressure (vanwege het feit dat de fan de lucht moet "persen" door de koelvinnen -> weerstand).
Een megahalems met 2x Scythe S-Flex (1900RPM) in push pull is een zeer goeie combi, als niet de beste.

Omdat je zegt dat je het goedkoop wilt houden, is de Scythe Mugen2 Rev B een zeer goed alternatief. Die is ook erg stil, erg koel en kost maar 35-40 euro MET fan. Alleen lees ik hier en daar dat de installatie soms wat moeilijk gaat met maar 2 handen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 20-01-2011 16:49 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar