Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
klopt de lg-pc software zegt het eerst wel, maar wil je updaten dan geeft die weer aan dat er geen is en dus stopt met het updaten..

Ze mogen nu echt wel opschieten met die update, ga ze maar eens mailen of iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Cyphax

Moderator LNX
Die update is er, maar dubbelcheck eens of je USB debugging aan hebt staan, dat maakt iets uit als het gaat om die tool. Ik weet niet precies hoe of wat, maarja, wie niet waagt, die niet wint.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
nou zeg, ik krijg mijn telefoon niet eens meer verbonden met mijn pc... drivers maar voor de 10.000keer gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

PakoeDIEP schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:34:
Ik werd er een beetje moe van en had em geroot en geflashed.
Draai nu Marvel v2.1.1 (ICS) Final erop, draait gewoon op GB maar heeft het uiterlijk van ICS, draait lekker soepel en zit niet vol crapware van LG die ik toch nooit gebruik..
Het rooten en flashen ging overigens makkelijk dan verwacht, het leek anders dan normaal maar kwam allemaal op hetzelfde neer.
rooten kan weer via adb? of kan het met een temp root met een APK tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
henkleerssen schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:46:
[...]

Gingerbreak.apk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hier ook het probleem dat te pc de telefoon na installeren van de software niet meer herkend wordt.
Laad wel op, maar gebeurt verder helemaal niks.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
henkleerssen schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:46:
[...]

Die van mij draaide nog op 2.2, dus kon door middel van dit handige programma simpel rooten:

http://androidnerds.net/2...m-oneclickroot-now-ready/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

PakoeDIEP schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:46:
[...]

Die van mij draaide nog op 2.2, dus kon door middel van dit handige programma simpel rooten:

http://androidnerds.net/2...m-oneclickroot-now-ready/
Bij laatste update van LG kon die niet meer bij mij (bij de aldi gekocht).
Ik zag bij de software dat het de v20n betreft.. en heb ik de volgende link gebruikt om het ding te rooten.. werkte perfect.
Nu heb ik marvell 2.1 erop staan.. werkt prima. Geen bloatware. Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb die van mij op dezelfde manier geroot als henkleerssen: die gepatchte image geïnstalleerd, CWM en superuser geïnstalleerd en het resultaat is dat je een paar gave tools hebt waarmee je images kunt installeren, backups kunt maken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Nu marvell 4.0 .. werkt ook perfect. Alleen zat ik te kijken.. kan ik deze phone totaal niet overclocken? Ik heb verschillende progjes (setcpu,cpu master etc.) geprobeerd.. maar niks gaat hoger dan 1000mhz.. moet je daar nou per se de nova rom voor hebben of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10
henkleerssen schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:05:
Nu marvell 4.0 .. werkt ook perfect. Alleen zat ik te kijken.. kan ik deze phone totaal niet overclocken? Ik heb verschillende progjes (setcpu,cpu master etc.) geprobeerd.. maar niks gaat hoger dan 1000mhz.. moet je daar nou per se de nova rom voor hebben of zo?
Overclocken is met de meeste kernels inderdaad niet mogelijk. Marvell 4.0 zou ik niet aanraden omdat het een kritieke bug bevat (kan geen .apk files buiten de Market om installeren). Ik houd het vooralsnog bij Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Sh1fty schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:21:
[...]

Overclocken is met de meeste kernels inderdaad niet mogelijk. Marvell 4.0 zou ik niet aanraden omdat het een kritieke bug bevat (kan geen .apk files buiten de Market om installeren). Ik houd het vooralsnog bij Nova.
uhm.. hier verschillende apks buiten market om geinstalleerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10
henkleerssen schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:39:
[...]

uhm.. hier verschillende apks buiten market om geinstalleerd? :?
Ik sprak ook niet uit eigen ervaring, maar het hele XDA-forum over de Marvel ROM staat vol met bug reports in versie 4.0
FC in installing non-market apk confirmed in Marvel v4. Market installation is fine though.
Maybe I done something. I will take a look deeper later after my office work.
Thanks
Maar ik zie ook al dat het hele probleem gisteren is opgelost. Er is een fix voor de oude 4.0, en de nieuwe 4.0 is ook al geüpload. Ik denk dat ik hem ook maar eens ga proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de nieuwe update is mijn batterij binnen 2 dagen leeg (soms zelfs 1 dag) is dit normaal? ik heb er niet veel onzin opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:27:
na de nieuwe update is mijn batterij binnen 2 dagen leeg (soms zelfs 1 dag) is dit normaal? ik heb er niet veel onzin opstaan.
Bekend ook met custom roms, probeer eens te calibreren, dit helpt in vele gevallen een batterydrain tegen te gaan :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:15
Quad schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:36:
[...]

Bekend ook met custom roms, probeer eens te calibreren, dit helpt in vele gevallen een batterydrain tegen te gaan :).
En hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Heb melding dat de nieuwe update 4.0 beschikbaar is. Wordt nu gedownload en geinstalleerd....

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPGalien
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 16:51
Gene schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:51:
Heb melding dat de nieuwe update 4.0 beschikbaar is. Wordt nu gedownload en geinstalleerd....
Ik denk (weet vrijwel zeker) dat het niet om de Android 4.0 update gaat. Als het goed is heeft LG onlangs de update naar LGE-versie V20O vrijgegeven. Die ben je waarschijnlijk nu aan het installeren. De ICS update voor de Optimus Black staat gepland voor het 3e kwartaal.

[ Voor 8% gewijzigd door MPGalien op 30-03-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
IDD is versie V20o, ben benieuwd naar de changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
iemand een idee wat er is verbeterd in de software update? ben hem nu aan het installeren, die van 7,85mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 19:24

aCiDcHaOZ

The past is gone

Changelog:

Fixed some connection problems with On-Screen Phone after restarting the service
Fixed a problem due to file corruption which caused the misfire batterystats.bin smartphone
On the "compcache" to improve performance in situations of shortage of RAM
Fixed some problems in the force close applications preloaded
Fixed the problem of missing USB icon when your smartphone is connected to the PC and press the home button
Implement the latest security patches Google
Implemented video chat through Google Talk
Fast Dormancy enabled with 3G connection active in deep sleep mode to resolve problems of over-consumption of the battery
Correct operation of the Camera Auto Brightness
Improved speed and responsiveness of scrolling homescreen launcher in LG
Implemented a fix to prevent memory leaks using the Wi-Fi
Fixed the problem of non-GPS fix accendendendo off and shut down the smartphone with GPS
Fixed problems connecting to Wi-Fi networks with more than 13 channels
Google implemented the GMS r9
SIP enabled
Improved recovery after being in the network coverage area
Fixed some problems that prevented them from making calls with network coverage
Fixed problem that prevented to activate the Wi-Fi
Improved the stability of the smartphone with a patch to the kernel
Improved display lighting after awakened from sleep mode smartphone, which now takes place more smoothly
Implemented application Google Music
Fixed compatibility issues with the call list Bluetooth installed in Ford cars
Improved battery indicator implementing notches from 5% instead of 20%
Removed the App Advisor as the service will be closed at the end of 2011
Fixed problems off the Wi-Fi

Whoever controls the spice controls the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
_/-\o_
IDD een heet hangijzer GPS-fix schijnt opgelost te zijn. Bij Navi nu een snelle fix.

diverse malen getest en binnen 2 km een fix. :*)

[ Voor 109% gewijzigd door Gene op 04-04-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 09:47
Ik heb nu ook zo'n 2 weken de LG Optimus Black en hij bevalt prima.
Ik heb er LauncherPro Plus opgezet en LP Sense skin Clock Widget en wil er nu wat apps vanaf halen die ik vond op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1185041.
Kan ik dit doen zonder root en met ES file explorer?
Is het verstandig om nog een backup te maken van de apps die ik verwijder en waarmee?
Heeft LG geen rom die je kan downloaden zodat je weer terug kan zoals die was toen je hem kocht?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Geweldig, de accu is nu nog sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ik heb helaas me telefoon in een dronken bui laten vallen 8)7 Stupid me.
Iemand enig idee waar ik het glas kan laten maken? Bij de meeste winkels zie ik alleen de "populaire" merken staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
https://www.amltelecom.co...G-Optimus-Black-P970.html
of
http://www.gsmpunt.nl/acc...mus-black-p970/onderdelen

als je het zelf wil doen ;)
vaak goedkoper als het laten doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ja, ik heb daar ook naar gekeken. Maar er zijn nergens instructies of wat dan ook te vinden hoe ik alles uit en in elkaar moet zetten.
Ik heb wel vaker dingen uit elkaar getrokken, zonder een idee hoe het weer in elkaar te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Haha, je bent niet de enige.
Ik dacht dat op YouTube een filmpje stond over het uit elkaar halen van een andere lg, qua uiterlijk enzo bijna gelijk aan de p970. Maar het is de schroefjes los draaien en uit elkaar halen en dan de buitenkant losmaken en vervangen, voor lcd is het dacht ik een kabeltje (voorzichtig) er uit rukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update naar V20O heeft Google Play Store besloten ermee te stoppen. Ik krijg nu steeds foutmeldingen als ik hem probeer op te starten? Heeft iemand hier ook last van, of misschien een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Ik ben van Marvel ROM toch maar even over gestapt naar MIUI, aangezien die ik ook op me Desire had.
Marvel begon behoorlijk traag te reageren op alles, ik heb em net pas een uurtje geflasht en hij werkt opzich al sneller. Nu maar hopen dat het zo blijft, hij zit nog in beta fase maar hij is wel stabiel genoeg voor dagelijks gebruik..

Marvel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1473592
MIUI: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1588360

Beide zijn overigens aanraders.

Ik vond ook toevallig een thread, hoe je je OB uit elkaar kan halen. Wat handig is, aangezien mijn glas gebroken is..
Binnenkort dus even het voorkantje bestellen en dan heb ik hopelijk weer een mooie OB.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1589983

[ Voor 21% gewijzigd door PakoeDIEP op 20-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Intussen wachten we nog op LG vwb die upgrade naar ICS, maar "why wait?" zal ik wel gedacht hebben. Ik heb CM10 geïnstalleerd, da's gelijk zelfs Jelly Bean.

Werkt het? Ja, in eerste instantie lijkt het wel te werken allemaal. Tenminste: de camera doet het nog niet (of je moet echt per se alles in zwart-wit willen, dan doet ie het best goed) en de GPS lijkt nog niet helemaal mee te werken (maar ik zit binnen dus een fix gaat dan moeilijk). Ik heb met 2.3 echt heel veel geklier gehad met die GPS dus als ie het nu niet goed lijkt te doen is het nog nieteens echt een flinke achteruitgang.

Als je je nou afvraagt "hoe is de performance?", dan zou ik zeggen: dat valt me niet tegen. Soms moet je wachten, maar de interface is behoorlijk soepeltjes eigenlijk.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1875570
Ik heb het als volgt gedaan, voor het geval je dit wilt proberen en je hebt ClockworkMod op je telefoon:
- Download de zipjes uit het forumtopic hierboven (ook die van Google Apps, ik weet niet precies waarom maar ze zullen het wel om een reden erbij hebben gezet)
- Boot naar CWM
- Maak een volledige backup zodat je terug kunt
- Wipe alles (behalve je SD-kaart :+ als dat uberhaupt kan), ook de Dalvik cache
- Installeer de zip van de rom (binnen CMW)
- Installeer de zip van Google apps (binnen CWM) en als dat heel snel gaat (binnen een minuut), schrik dan niet net zoals ik :+
- Reboot (eerste boot duurt lang, zeg 2 minuten ofzo)
- En gaan

Had iemand anders dit toevallig al eens geprobeerd?
In eerste instantie is dit wel heel cool namelijk en voor een telefoon met deze specs loopt ie gewoonweg heel goed, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nou, 'k ben waarschijnlijk de enige hier die de telefoon nog heeft... :D
Kleine update na de vorige. Bij de ROM die ik had geïnstalleerd had ik een mobile data, GPS, camera en hij bevroor soms volkomen voor een minuut ofzo, en daarna kwam ie weer terug. De telefoon was op zich wel bruikbaar, maar dit kon beter.
En beter werd het gisteren: ik heb een nieuwe nightly van CM geïnstalleerd, direct van Cyanogenmod zelf. Het lijkt erop dat de GPS nog niet echt wil maar de andere problemen zijn opgelost en Jellybean draait eigenlijk gewoonweg lekker.
http://download.cyanogenm...?type=nightly&device=p970
cm-10-20121004-NIGHTLY-p970 heb ik draaien. Ik ben er wel heel blij mee eigenlijk. Op LG moeten we zo te zien nog wachten voor ICS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik heb de P970 ook nog steeds met de standaard rom,bevalt prima maar zal mooi zijn als we nog een nieuwe ICS rom kunnen verwachten van LG zelf

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Met dat nadeel dat ICS geen project butter heeft. Ik vermoed dat 4.1 sowieso interessanter is dan ICS.
Als ik zie hoe mijn toestel met de interface omgaat, dan ben ik toch wel onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Inmiddels de V30b europe open erop gezet. Ik moet zeggen een hele verbetering tov JB. Heel snelle fix bij GPS gebruik, snelle interface en het accuverbruik (nu na een paar dagen) is beter. Ongeveer 50% zuiniger. Probleem is alleen nog de backup terug te zetten aangezien de Phone niet meer kan verbinden met de update tool. Er wordt wel aangegeven dat je de nieuwe pc Suit moet gebruiken en dat die gedownload kan worden, maar als je dat vervolgens aanklikt gebeurt er niets. Zal denk ik nog wel komen. Verder tot nu toe vrij tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hebben ze ICS zowaar uitgebracht voor de black ja? Heh, who'd have thunk it! Ik draai nog steeds op JellyBean in de vorm van CM10. De GPS doet helemaal niets, maar verder draait ie daar echt heel goed op (kleine bugjes nog wel).

Eens kijken dan of er een gepatchte rom voor is, dan kan ie geroot blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Heb de proggies + fw om handmatig te uppen hier...volkomen legaal uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als je een gepatchte rom hebt, welke heb je dan? Naam is wel genoeg, staat vast wel op xda-developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Is geen gepatchte Rom, is de officiële Europe Open versie. Nederlands wordt automatisch herkend. Ben je ook gelijk van die providerrommel af die normaal mee wordt geleverd.

[ Voor 29% gewijzigd door Gene op 04-01-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Ondertussen is ICS wel uitgerold voor p990, in Nederland. Op twitter zijn ze een beetje geheimzinnig, maar het lijkt me dat ook de upgrade voor p970 binnenkort wel wordt uitgerold.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Te vinden onder de volgende link:
http://www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-LGP970

Na nu een paar dagen te hebben gespeeld met ICS moet ik zeggen dat het mij prima bevalt.

Snelle fix op GPS (binnen 30 seconden)
Snellere schermen bij scrollen,
accu gemiddeld 20% langer mee,
Logischere interface tov JB,
meer standaard tools,
camera werkt beter,
geen gehannes meer met opnemen telefoon zodra je opgeroepen wordt

Kortom, tot nog toe toppie.......

[ Voor 68% gewijzigd door Gene op 10-01-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
De officiele ICS is toch nog niet uit?
Dat zeggen ze op twitter in ieder geval. En ik kan met de mobile support tool ook niet updaten ofzo.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De officiële twitter webcare van LG is één grote grap. Waarschijnlijk moeten wij LG Benelux straks vertellen dat ie uit is. Dat was met de update naar 2.3 ook. "Ja we weten niets". En dan op de dag dat ie beschikbaar is weten ze het pas. Überhaupt kennen ze alleen booleaanse logica daar. Of ze weten helemaal NIETS, of hij is beschikbaar.

Als je érgens niet op hoeft te letten, dan is het wel die webcare twitter.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 10-01-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Maar hoe heb jij hem geupdate dan? Want als ik de LGMobile Support Tool start, geeft hij aan: Uw telefoon heeft al de laatste software versie. Rechts staat er: Versie: V20O

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb nog CM10 draaien. Ik ga 'm ook niet installeren via de tool van LG. Ik denk dat ik eerder zoiets installeer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2046847

Maar ook dan zou ik teruggaan van JB naar ICS en de telefoon loopt, los van de GPS (hij ziet geen satellieten) en de batterijtijd (wat per nightly van CM10 kan verschillen), echt als een zonnetje. 'k Ben een beetje terughoudend daarom. :)

Die tool geeft vanzelf wel aan dat die update er is. Als je de rom van LG wilt installeren zou ik daar even op wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 10-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Gene schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:24:
Inmiddels de V30b europe open erop gezet. Ik moet zeggen een hele verbetering tov JB. Heel snelle fix bij GPS gebruik, snelle interface en het accuverbruik (nu na een paar dagen) is beter. Ongeveer 50% zuiniger. Probleem is alleen nog de backup terug te zetten aangezien de Phone niet meer kan verbinden met de update tool. Er wordt wel aangegeven dat je de nieuwe pc Suit moet gebruiken en dat die gedownload kan worden, maar als je dat vervolgens aanklikt gebeurt er niets. Zal denk ik nog wel komen. Verder tot nu toe vrij tevreden.
Enige probleem was de lg Suit die nog niet te vinden was. Nu dus wel op de site.
Gelijk de reeds gemaakte backup terug gezet (contacten). Is nu helemaal top.
De Europe Open is vrij eenvoudig via Google te vinden. De update tool eveneens. Het een en ander zonder illegaal bezig te zijn. Perfect toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zpeter
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-08 22:13
Gene schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:35:
[...]

Enige probleem was de lg Suit die nog niet te vinden was. Nu dus wel op de site.
Gelijk de reeds gemaakte backup terug gezet (contacten). Is nu helemaal top.
De Europe Open is vrij eenvoudig via Google te vinden. De update tool eveneens. Het een en ander zonder illegaal bezig te zijn. Perfect toch....
Ik heb zelf een paar dagen geleden V30b op m'n telefoon gezet.
Een mooie update maar ik merk dat er toch nog wat kleinigheidjes zijn:
- Soms krijg ik spontaan de melding dat de SD card verwijderd kan worden. Het lijkt er dan op dat het complete SD reader device dan uitgeschakeld is want het maakt niet uit wat ik daarna met het SD kaartje doe, 't wordt niet meer herkend. De enige "oplossing" die ik tot nu toe ken is rebooten
- De accu loopt wat sneller leeg (t.o.v. de officiële 2.3 rom) waarbij soms de telefoon warm aanvoelt. Het is net alsof er processen blijven draaien.

Peter.
:-)

[ Voor 1% gewijzigd door zpeter op 16-01-2013 23:28 . Reden: referentie voor accuduur toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zpeter schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:27:
[...]

- Soms krijg ik spontaan de melding dat de SD card verwijderd kan worden. Het lijkt er dan op dat het complete SD reader device dan uitgeschakeld is want het maakt niet uit wat ik daarna met het SD kaartje doe, 't wordt niet meer herkend. De enige "oplossing" die ik tot nu toe ken is rebooten
Dit heb ik met Cyanogenmod ook weleens. Echt heel soms, maar toevallig vandaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
zpeter schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:27:
[...]

Ik heb zelf een paar dagen geleden V30b op m'n telefoon gezet.
Een mooie update maar ik merk dat er toch nog wat kleinigheidjes zijn:
- De accu loopt wat sneller leeg (t.o.v. de officiële 2.3 rom) waarbij soms de telefoon warm aanvoelt. Het is net alsof er processen blijven draaien.

Peter.
:-)
Sd card problemen ben ik nog niet tegengekomen, en ik maak best wel veel gebruik van het E.e.a.
Accu gebruik is hier beter dan met 2.3 GB. Zet je scherm eens op 20% helderheid, dan scheelt dat enorm in je gebruik en je ziet het qua leesbaarheid nog steeds zeer goed. 20% ICS komt naar mijn idee overeen met 70% GB. Als ik de telefoon van mijn ega ernaast hou (ook p970 zonder ICS) is de helderheid hetzelfde zoals boven omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Vandaag ook mijn P970 geupdate van 2.3.4 naar 4.0.4(v30b).
Nu weer alle apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:16
audiojunk schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:33:
Vandaag ook mijn P970 geupdate van 2.3.4 naar 4.0.4(v30b).
Nu weer alle apps installeren.
Blijven je contacten enzo wel behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik moest alles weer opnieuw instellen.
Er is nu wel een optie om een backup te maken bij google zodat de volgende keer deze eenvoudig teruggezet kan worden.
Ik heb er niet voor gekozen omdat ik niet weet hoevaak die een backup maakt en dus hoeveel data me dat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Batterij lijkt inderdaad langer mee te gaan maar kan ook liggen aan het feit dat die nu helemaal kaal is zonder extra apps,bij v20b had ik launcherpro en lpsense geinstalleerd voor de HTC look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Het lijkt erop dat deze firmware niet de juiste exif-info wegschrijft in de foto's.
De geo-tags voldoen niet aan de standaard waardoor Picasa ze niet weergeeft op de kaart, maar op de telefoon zelf is de lokatie wel te zien.
Knap irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pratsjer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 19:24
Dag LG Optimus eigenaars,

Sinds ik 4.0.4. heb geinstalleerd op mijn Lg Optimus Black krijg ik als ik in het snelkiesmenu op de '0' of '#" knop druk een test menu/hidden menu. Maar dit wil ik dus niet, ik vind dit erg vervelend. Telkens als ik een nieuw nummer wil invoeren kom ik in die hidden menu terecht.

Kan iemand mij hiermee helpen om dit op te lossen, dus dat ik mijn 0 en # terug normaal kan gebruiken? Ik ben al enkele maanden aan het zoeken maar vind geen oplossing. Ik wil wel benadrukken dat ik totaal niks van al de technische aspecten ken. Een smartphone dient voor mij om te bellen, smsen, facebooken en angry birds. Ik heb wel ene keer eens geprobeerd om hem te rooten, dat is gelukt en ik heb hem snel daarna toen ook unroot omdat ik er toch niks mee was.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
Pratsjer schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:42:
Dag LG Optimus eigenaars,

Sinds ik 4.0.4. heb geinstalleerd op mijn Lg Optimus Black krijg ik als ik in het snelkiesmenu op de '0' of '#" knop druk een test menu/hidden menu. Maar dit wil ik dus niet, ik vind dit erg vervelend. Telkens als ik een nieuw nummer wil invoeren kom ik in die hidden menu terecht.
Dat probleem had ik ook. Sim en SD verwijderen en vervolgens de fabrieksinstellingen terugzetten. Het ICS wordt dan opnieuw geïnstalleerd. Vergeet niet alles te back-uppen!. Ik heb overigens nog steeds het battery drain probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:13
Ik ben aan het proberen ICS erop te zetten via PC Suite, maar loop tegen problemen aan.
In PC Suite zegt hij dat er een update is, als je daarop klikt ga je naar de LG Mobile Support Tool waar ik nogmaals te zien krijg dat er een update beschikbaar is. In beeld staat "Phone connected" al geeft hij niet het model en versie weer.
Als ik dan vervolgens op "Bijwerken starten" klik start de "Phone Update" software. Bij het checken van de verbinding met mijn telefoon stopt hij dan na een tijdje met de volgende melding:
"Problem with communication between cell phone and PC"

Ik heb drivers opnieuw geïnstalleerd, programma als administrator gestart, andere USB-poorten, andere PC, noem maar op maar zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik het aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb dat probleem ook hel lang gehad.
De oplossing weet ik niet meer.

Misschien moet je bij pc verbinding hem op lg software zetten ipv assaopslag.
En anders een andere datakabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Andere datakabel zojuist geprobeerd, ook zonder resultaat. Firmware is ook nog niet over-the-air beschikbaar en koppelen met bluetooth/wifi lijkt het ook niet te worden.

Wat betreft de PC-verbinding, ik heb die optie niet staan. Ik kan alleen kiezen voor USB massaopslag. Mijn android versie is ook nog 2.2.2, en ik dacht gelezen te hebben dat die optie daar niet is. Kun je me vertellen waar jij die optie hebt staan? Ik heb het overigens ook al geprobeerd in USB debug mode

[ Voor 6% gewijzigd door De Ingenieur op 04-06-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Opties --> PC verbinding --> USB verbindingstype --> LG software

IK heb toen ook heel lang gekloot om er android 4 op te krijgen, maar volgens mij heb ik dit wel via een LG programma op de computer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Nee, die optie heb ik inderdaad niet staan. Erg frustrerend dit. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Misschien werkt een van deze opties?

Zet USB debugging aan

of http://androidromupdate.c...970-to-official-ics-v28c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Ja, ook al geprobeerd, het flashen niet overigens, wil ik eigenlijk niet aan beginnen

[ Voor 60% gewijzigd door De Ingenieur op 04-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
De Ingenieur schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:16:
Andere datakabel zojuist geprobeerd, ook zonder resultaat. Firmware is ook nog niet over-the-air beschikbaar en koppelen met bluetooth/wifi lijkt het ook niet te worden.

Wat betreft de PC-verbinding, ik heb die optie niet staan. Ik kan alleen kiezen voor USB massaopslag. Mijn android versie is ook nog 2.2.2, en ik dacht gelezen te hebben dat die optie daar niet is. Kun je me vertellen waar jij die optie hebt staan? Ik heb het overigens ook al geprobeerd in USB debug mode
Ik heb deze telefoon nu tijdelijk omdat ik mijn telefoon heb laten stuiteren. 8)7

Omdat bepaalde apps niet (goed) worden ondersteund dacht ik laat ik Android upgraden.
Ik heb nu dus hetzelfde probleem. De optie die hieronder wordt genoemd is niet beschikbaar op mijn telefoon.

Weet iemand een oplossing om Android te kunnen upgraden? Via de officiële manier of een andere manier?

Ik heb dus de stappen gevolgt in deze link:
http://www.lg.com/nl/onde...steuning-mobiel/lg-LGP970
Bij Software update, Optie 2, USB driver.

Een verbinding wil dan niet lukken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T9nWCSF.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wil je m upgraden naar ics of via cm naar jellybean? Die laatste draait er best hoed op op de gps na (maar dat was ook zo bij de officiele ics,bij mij althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Cyphax schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:18:
Wil je m upgraden naar ics of via cm naar jellybean? Die laatste draait er best hoed op op de gps na (maar dat was ook zo bij de officiele ics,bij mij althans)
Ik ben niet zo bekend met Android (iOS gebruiker :P ) dus ik moest zelfs ics opzoeken. :|
Maar de officiele ics is denk ik wel voldoende. Of het mocht makkelijk zijn om de laatste ondersteunde release erop te zetten?
Alvast bedankt voor info!

Edit:
Ik heb nog een ander probleem dat ik geen cellular verbinding heb althans browser en email e.d. geven aan: geen verbinding. Ik zit bij KPN en heb de instellingen driedubbel gecontroleerd en dit lijkt goed te staan. Werkt ook niet met een andere SIM kaart (wel ook KPN).
Nu las ik wel dat er meer gebruikers zijn die hier last van hebben. LG support zegt dan: upgraden naar hogere versie van Android 2.2.2 maar ja dat lukt nu juist niet.
Komt dit bekend voor en/of kijk ik verkeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door technorabilia op 13-08-2016 15:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 2 Laatste